Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
vdragos

baterie i30

Recommended Posts

La mine a tinut 7 ani......Acu am pus caranda (cu "ochi magic").....Very good

Edited by Linxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

In final am ales Tudor High-Tech 53Ah TA530, luata direct de la importator.

Pret : 263 + 20 (transport).

 

 

Tudor si Exide sunt in aceeasi "ograda"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc sa imi schimb si eu bateria, este cea originala si are cam 7 ani si 4 luni de cand este la mine, nu a dat semne de oboseala(am avut si grija opresc farurile, ventilatia cu 2-3 min inainte sa ajung acasa) dar imi este cam frica de sezonul rece....Am gasit o Varta Blue Dynamic de 60Ah, curent de pornire 540 A, este ok? Cea veche este de 45Ah si 410 A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu bateria originala MF36-21GL 12V RC:80MIN CCA 410A, are deja 8 ierni, a fost descarcata complet de vreo 8 ori pe putin, din cauza ca am avut un consumator (la comp de bord ce descarca bateria) si pana si-au dat aia seama din service despre ce e vorba s-a descarcat complet de vreo 3 ori, si de vreo 5 ori, nu au inchis portbagajul bine cand s-au dus diferiti membri ai familiei sa ia cate ceva. Iarna asta chiar am dat si curent la vreo 2 vecini, si nu am de gand sa o schimb nici iarna asta, poate toamna care vine.

Cei de la service, de vreo 3 ani imi tot zic ca e slaba si ca trebuie schimbata.

Acum nu inteleg de ce mi-au zis sa pun exact aceasi baterie ca putere, de 45Ah, cica deloc mai mare. Ma gandesc ca un 52-56Ah nu ar avea ce sa afecteze.

Mai citeam la altii comentarii, ca li s-a descarcat si lor o data bateria complet si au luat alta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce intelegi prin descarcare completa.

 

Toate bateriile (in functie de model, materialele ce intra in compozitie etc) au o valoare limita pâna unde ai voie sa le descarci.

Sub acea valoare limita, capacitatea de inmagazinare a energiei electrice stocata in baterie scade mult. Acest lucru se datoreaza unor transformari ireversibile in structura fizico-chimica a electrolitului si placilor din baterie.

 

Practic, bateria se va reincarca dar nu va mai avea niciodata "puterea" avuta initial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...din ce am citit de pe forum, sa inteleg ca e "normal" ca dupa 5 ani sa imi dea semne de oboseala bateria? Ce naiba se intampla....nici VARTA (originalul din farbica) nu mai e ce a fost odata....
Ma asteptam sa tina macar un 7-8 ani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice incarcare-descarcare imbatrâneste incet (dar sigur) bateria.

 

Altfel spus :

- pornesti masina => o descarci putin

- a pornit motorul => bateria se incarca

 

Evident bateria este "facuta" sa lucreze in acest regim, nu e cazul sa intram in panica.

 

Printre factorii care determina durata de viata a unei baterii:

- calitatea materialelor ce intra in compozitia bateriei

- condusul in oras imbatrâneste mai repede bateria decât condusul in afara (in oras sunt porniri-opriri mai dese)

- temperatura de functionare (extremele nu sunt OK)

- un alternator care supraincarca bateria va determina si o supraincalzire a bateriei (chiar cu degajari de gaze in cazuri extreme)

- daca se pune o baterie prea "mare" este posibil ca alternatorul sa nu reuseasca sa o incarce niciodata corespunzator (poate doar in cazul unor drumuri foarte lungi)

- trecerea timpului, deoarece chimicalele din baterie sufera procese de degradare, oxidare

- norocul/ghinionul (poate nimeresti un lot cu probleme, se poate intâmpla)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu inteleg de ce mi-au zis sa pun exact aceasi baterie ca putere, de 45Ah, cica deloc mai mare. Ma gandesc ca un 52-56Ah nu ar avea ce sa afecteze.

 

Daca bateria este prea mare, uneori alternatorul nu reuseste sa o incarce complet, fapt ce duce la uzura prematura a bateriei si deci un timp de functionare mai scurt.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria de fabrica a tinut atata...5 ani si un pic. Totusi mi se pare ca nici varta nu mai e ce era. Am mai luat un Jimny cu baterie schimbata anul trecut (am gasit factura). A venit frigul....da semne de oboseala. Varta blue. Ce naiba...

In fine. Cei care ati schimbat bateria pe i30 imi puteti da un model care s-a potrivit? Nu as vrea sa comand ceva ce sa nu intre 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris si mai sus, am ales Tudor High-Tech 53Ah TA530, luata direct de la importator. Are deja 3 ani, nu regret alegerea facuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut codul din postarea aterioara dar nu mi se potriveste. Caci bateria asta e cu borne normale, iar eu pe masina am borne inverse. Adica plus in stanga minus in dreapta.

Edited by ramses86

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF ???

Credeam ca toate i30 sunt la fel cu privire la pozitionarea bateriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa rotesti bateria cu 180 de grade. I30 nu are baterie cu bornele inversate.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provlema la GD e ca se prinde de baterie o cutiuta cu niste sigurante pe borna +. Si teoretic ar merge o baterie cu borne normale intoarsa, doar ca joi am dus o baterie inapoi (bosch) deoarece nu se potrivea nicicum borna+. De asta am intrebat de un cod/model anume, ca sa nu comand pe degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa rotesti bateria cu 180 de grade. I30 nu are baterie cu bornele inversate.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

În iunie am schimbat-o și eu, la fel că toți ceilalți, 1000 de întrebări fără răspuns. Nu are nimic în plus sau minus, este O BATERIE NORMALĂ întoarsă la 180°. Eu am ales un Rombat Premier 55Ah și este ok.

În iunie am schimbat-o și eu, la fel că toți ceilalți, 1000 de întrebări fără răspuns. Nu are nimic în plus sau minus, este O BATERIE NORMALĂ întoarsă la 180°. Eu am ales un Rombat Premier 55Ah și este ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În iunie am schimbat-o și eu, la fel ca toți ceilalți, 1000 de întrebări fără răspuns. Nu are nimic în plus sau minus, este O BATERIE NORMALĂ întoarsă la 180°. Eu am ales un Rombat Premier 55Ah și este ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...