Jump to content
vdragos

baterie i30

Recommended Posts

1. cum pot afla tipul bateriei (caracteristici tehnice) ce trebuie montata pe Hyundai i30 , benzina, 1.6, 2011 ?

2. pot s-o schimb oriunde, sau am probleme cu restul de garantie pe care-l mai am ?

 

multumesc,

Dragos

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintr-un manual de service? Configurator de baterii pe internet?

De schimbat teoretic poti sa o schimbi la orice autorizat fara sa pierzi garantia. However este foarte posibil daca ai defecte electrice in garantie ca Hyundai sa invoce ca aceia care au schimbat bateria nu au respectat indicatiile lor etc.

Solutia ar fi sa cumperi tu acumulatorul si sa-l montezi la ei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe bateria actuala scrie : MF36-21GL 12V RC:80MIN CCA 410A

 

nu-mi dau seama cati amperi inseamna ca are , eu stiam ca in jur de 60 ?

 

pe configuratoare am dat de ciudatenii : http://baterii-varta.ro/index.php?route=product/product&product_id=51 , http://www.machtbatteries.ro/produse/macht-12v-55-ah-25343/

 

 

multumesc.

Edited by vdragos

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am montata acum de 65Ah si 640A...zburda fata de vechea baterie

 

pe motor de 1.4 normal e de ajuns 50Ah si 400A,dar poti urca pana la 65 fara probleme(eu mai am subwoofer si doream o baterie mai mare la nevoie)

Edited by tofandorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am 1.6, nu 1.4 ...dar spatiul pt baterie mi se pare mic..nu-mi dau seama daca pot exista probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

intra lejer,aia originala e mica si ocupa cam 70% din spatiu,iar asta care o am acum abia ocupa 90%,deci incape lejer pana la 80Ah.

 

cand o cumperi dute cu masina sa fie cu bornele pe partea corecta si sa probezi pozitia bateriei cum se incadreaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu cat bine faci alternatorului daca pui o baterie mai mare pe masina.....; desigur, suporta un +- dar sa zicem (ca exemplu )ca ai pe masina o baterie de 35Ah si tu pui o baterie de 60Ah...in scurt timp poti sa faci update si la alternator pentru ca va ceda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meseriasii de la Hyundai dupa ce au omorat doua baterii originale cu o alarma prost montata, mi-au pus pe masina bosh de 60Ah, care a murit si aia bineinteles, iar dupa ce sa eliminat defectul, in iulie 2015 face 7 ani si inca este functionala, si electomotorul inca nu a cedat. Nu zic ca e bine de pus acumulatori mult mai mari decat ce era din fabrica, dar asta am patit eu. O fi bine sau nu, cine poate sti. daca nu "MESERIASII" de la Agreatii Hyundai atunci cine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dac-ar fi sa povestesc ce am patit eu cu alarma la doar 3 km dupa ce am ridicat masina, nu as face decat sa pun sare pe rana. Daca insa cunosti cauza problemei, de ce nu incerci la alti meseriasi sa o rezolvi, eventual sa pui si o alarma decenta pe masina ? Eu unul nu cred ca e bine sa mergi cu asa problema. Daca vrei, iti pot recomanda pe PM un service care te va ajuta in problema ta (si stai linistit, nu-i al meu sau al vreunei cunostinte, e cel la care ma duc dupa ce am renuntat la serviciile oficiale Hyundai, de reprezentanta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te referi la problema mea a fost rezolvata de atunci, dar dupa 3 acumulatori busiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pune accumulator de capacitate cat mai mare fara probleme, numai sa incapa in lacas....

 

Originala mi-a cazut la 7 ani, 80 000 Km. Pus CARANDA, no problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are de-a face capacitatea bateriei cu alternatorul, ci cu cati consumatori ai. In genere alternatoarele au intre 80 si 120 de Amperi(intensitate,curent...) la 14,7 volti, pe care de regula ii livreaza la turatii ridicate, nu la relanti de ex. Inseamna un max de putere de aproximativ 1500 Wati in medie, pe care si sa vrei nu poti sa-i pui pe consumatori: faza lunga +scurta 210W, pozitii+radio 100W, ecu+ventilatoare+directie 300W max, frigider+tablete+laptop+telef 100w, iphone 100w :rolleyes: , dezaburire cam 50W,AC 100W, toate odata si suntem doar la jumate.....

 

Ca fapt divers al meu e de 90A iar siguranta de 80A....

Capacitatea bateriei te ajuta la picnic si la o pornire mai usoara iarna, fara sa o strici mai repede, sa dureze mai mult in timp pt ca se descarca mai putin.

 

Daca gresesc undeva va rog sa ma corectati, cu Argumente eventual :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capacitatea alternatorului e de 90A iar siguranta din blocul de sigurante, pentru el, e una plata ce se prinde cu suruburi de 80A.

Edited by fisherman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am înțeles, da' nu e bine. Credeam ca alternatorul da 90a.

Capacitatea se măsoară în ah (amperi ora). O baterie de 90ah poate da un curent mult mai mare de 90a (asa, și de vreo 800a) însă timp scurt.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capacitatea alternatorului de a da un curent de o intensitate maxima admisa, este de 90 Amperi. E mai bine asa? :p măi dar chitibuș mai esti!

Capacitatea bateriei de a da un curent mare in scurt timp la pornire nu prea mai e de actualitate, daca te uiti la infasurarile demaroarelor de azi, sunt cu fire subtiri,si au mai toate reductii de turatie inglobate in corpul lor, practic rotorul se invarte mult mai repede decat cele de DACIA 1300, de exemplu;

 

In schimb iti trebuie si pt alte sisteme: injectie, pompe diverse,calculatoare, lumini, toate astea scazand voltajul unei baterii slabe; sincer nu stiu cat mai este curentul pe care il ia la ponire un demaror, ar fi interesant de aflat; apropos #james, petrolierul tau nu stie sa spuna si asta? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu man, capacitatea de 90ah înseamnă că poate da teoretic 90a constant timp de l ora cu un voltaj mediu dat. Aka înseamnă aproximativ 1,1kwh. Ca termen de comparație bateria aia mai smechera de tesla are 85kwh.

 

Demarorul în mod normal pe aici se învârte în materie de curent nominal.. Pe la 80-90a. Însă nu e constant, la pornirea demarorului în sine halește de 5-6 ori mai mult (însă voltajul scade la 9-9.5v), însă timp scurt. Asta e și motivul pentru care cablurile de demaror au peste 1cm diametru. În mod normal cuprul suporta cam 5a/mm2.

 

Am sa încerc sa aflu dacă petrolierul are vreun ampermetru pe undeva. Știe sa zică voltajul, însă curentul n-am găsit unde e. Arunca un ochi la totul despre mașina mea, am pus un grafic cu voltajul în timpul pornirii.

La moskwich aveam ampermetru :D din păcate însă gradat doar până la 40 sau 50a. Însă e o indicație a naibii de utila pentru ca puteai vedea dacă alternatorul și /sau releul de încărcare merge bine, dacă ai pierderi, etc...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut graficul, e bine de stiut chestia cu scazutul tensiunii; la moskwich cred ca era pe un circuit ce nu includea demarorul, care facea contact cu ajutorul bobinei care arunca bendixul pe dintii de pe volanta (cel putin asa e la trabi);

Ca fapt divers de demult caut unul pt mine, e util la diverse chestii, nu numai la masina, bici eletr. de ex (am peste 10,000 km in 3ani cu ea, bateriile nu mai tin decat max 20 km, de la 50km cu un plin 36V cu 7,2 Ah de plumb etanse), am incercat cu multimetru, dar variaza prea mult valorile pt a avea o idee exacta.... desi pare neverosimil sa dureze atat, peste 300 de cicluri incarcare-descarcare, dar chinezii au facut calculatorul, regulatorul de tens., etc in asa fel icat la 35V taie alimentarea, astfel protejeaza bateria de descarcare maxima (overdischarge), deci de sulfatare, ceeace o masina nu face, altfel multe baterii s-ar salva de la moarte.

Pt mine, sincer 45Ah e de ajuns, bateria am schimbat-o dupa 6 ani pt ca era in oferta la 25Eur; pe cea veche o tin in garaj incarcata, pt ca nu se stie niciodata cand ai nevoie (daca vine sfârsitul lumii ceva......)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La moskwich ampermetrul era pe cablul dintre baterie și "restul lumii", și avea valori și pozitive și negative. Cand alternatorul mergea, practic vedeai curentul de încărcare a bateriei ca valoare pozitiva. Când nu mergea (de ex când motorul era oprit) vedeai curentul care pleacă din baterie ca valoare negativa. Sau dacă motorul mergea și vedeai o valoare negativa însemna că ai rămas fără alternator.

Cum ziceam, era util că-ți putea da informații utile despre încărcare, despre consumatori, etc. Apoi la mașinile mai de doctor a fost înlocuit cu un simplu led care se aprindea când curentul trece într-un sens și rămâne stins în sensul celalalt... Aka, led aprins = problema, curentul nu trece în sensul care trebuie. Asa am avut la o ibiza model 86-93.

 

Apoi a fost si ala înlocuit cu calculatorul și cu faimosul engine check. Care insă nu știu dacă mai ghicește starea alternatorului din intensitatea și sensul curentului, sau după un voltaj măsurat pe undeva . Însă de ex la clio dci poți rămâne fără curent în mers fără să ai niciun semn de alarma în bord...

 

Pe de alta parte și la moskwich se ținea cont de voltajul bateriei. Cu cat era mai scăzut cu atât releul de încărcare baga curent mai mare în excitatia alternatorului, care încarca deci mai mult, totul fiind pur analogic. Dacă deconectai bateria alternatorul mergea ca inecatul.

La astea mai smechere n-am idee cum funcționează reglajul alternatorului.

 

Gata, că-i offtopic total :)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Tot putin off-topic, dar legat de partea electrica.

 

Am folosit ieri un compresor pt a umfla o minge si o piscina. CU motorul pornit. Ulterior am avut probleme cu pornirea, n-a mai plecat decat dupa ce am facut rost de un redresor si am lasat-o vreo 10 minute. Bateria e veche, e cea originala, din 2008. Am zis ca e din cauza bateriei vechi, mi-a dat semne de oboseala si inainte. A urmat un drum de 200km pana acasa si presupun ca s-a incarcat. Dimineata a pornit un pic mai greu insa. Acum problema:

Azi am constat ca priza folosita ieri nu mai merge. E priza de langa cea cu bricheta. Bricheta merge. E posibil sa am vreun scurt? Cele 2 prize sunt oare pe circuite separate? Exista vreo siguranta pt priza 2?

 

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru James Belgianu':

Ampermetrul ala era "bun" intr-un sens, insa avea si el limitele lui.

1 Cred ca era pus pe firul "celalalt", adica spre demaror pleca un alt cablu;

am vazut si eu un asemenea instrument, instalatia era pe dinam si indicatia

era asimetrica (de gen +20/ -40 Amp); firul era din categoria 6-10 mmp (adica

destul de gros!)

2 Mai recent, un "nene" ne explica, pentru Dacia 1300, cat e de destept voltmetrul

ca indicatia lui e suficienta (de fapt, probabil ca ampermetrul plus cablajul era mai

scump); se pot afla si de aici destule (tensiunea scade la 9,5-10 volti la pornire,

poate fi si mai putin insa inseamna ca bateria e pe duca, e intre 12 si 13 volti

inainte de pornire si "urca" dupa pornire si cateva minute de reincarcare dupa

socul pornirii pe la 13,8-14,4 volti, cat e tensiunea normala cu alternatorul in

functiune si fara consum excesiv (iarna: faruri, dezaburire, ventilatie, alti consumatori

semnificativi, gen 1000 de beculete si "statie" pentru asurzit pietonii (ca soferul e

de mult surd ca toaca....)

3 Ce ma enerveaza (pe mine) e ca la cele mai multe automobile (bine spus, masina

de doctor!) in afara de vitezometru si nivel la benzina (e acuma la moda turometru,

dar majoritatea habar n-au CE trebuie sa vada acolo!) mai exista niste becuri (care

atunci cand se aprind, e deja caz de service).

Unele vehicule, mai "retro" (ca limuzina mea!!!) mai au cate un termometru pe racirea

motorului; si de la ala se pot afla chestii interesante (bineinteles deduse indirect)...

 

In final, bateria cedeaza de obicei in momentul in care fie creste solicitarea ei, de

obicei la sosirea sezonului rece, fie "ne vine cate o idee" despre cum sa o "terminam"

gen picnic-uri cu ore de urlat "muzica"...

 

Pe Dacia, dupa ce Reno o echipase cu vitezometru (pur mecanic!), litrometru si un

"rapan" de voltmetru cu bimetal(!), variantele mai tarzii re-introdusesera manometru

pentru ungere si termometru pentru racire...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria originală (are deja 5 ani si jumătate) , Solite MF36-21GL 12V RC:80MIN CCA 410A , 45 Ah , dă semne de oboseală. O voi schimba până in sezonul rece, nu vreau surprize pe timp de iarnă.

 

Am tot citit pe diverse forumuri, părerile sunt impărtite. As alege intre Varta, Bosch, Fulmen, Caranda. Unii recomandă Rombat-ul, dar conditiile de garantie sunt aberante.

 

Prefer modele fără intretinere, ce pot da 55 Ah, maxim 62 Ah.

 

Alte recomandări ? Sau baterii de evitat ?

Edited by feedback

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca banii nu sunt o problema, as zice Exide Gel (sunt foarte scumpe), dar personal as merge pe Exide Premium.

Despre Exide in general am auzit lucruri bune. Stiu pe cineva care aduce doar Exide (in service) si omul zice ca n-a avut probleme cu ele niciodata ...

 

Totusi, eu unul as pune Solite, insa nu imi aduc aminte sa fi vazut vreodata pe la noi ...

 

P.S.

Daca banii chiar nu sunt o problema, se poate incerca ceva de genul (prea mare), sau (poate prea mica) ...

Eu sunt multumit de bateria originala, tinand cont ca se afla inca pe masina ...

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...