Jump to content

Recommended Posts

Salve,

mai am putin si ajung la 200.000km cu aceasta masina. Eu i-am facut toti asa ca pot spune ca am folosit masina asta la maxim.

De vreun an si ceva am cam lasat-o deoparte si nu m-am dus la doctor cu ea si se cam simte.

 

Am facut ultima revizie in toamna si asta urmeaza sa fac acum. Voi schimba filtrele toate si curelele de distributie, as vrea sa va intreb daca este neaparata nevoie sa schimb si lantul de distributie si daca da, ce alte piese/cheltuieli mai implica aceasta operatiune.

 

Am de schimbat toate amortizoarele, este a doua oara cand fac lucrul acesta si pe spate si pe fata. Am nevoie de un set mai bun, sunt curios daca soutiile cu piesele de Logan mai sunt in voga, daca s-au dovedit fiabile in timp... pana la urma merita aplicata aceasta solutie?

 

In spatele farului din stanga exista ale motoras care comanda pozitia farului, este blocat si dezvolta un carait aproape continuu, as vrea sa-l opresc cumva? nu-mi trebuie neaparat aceasta functie la masina, insa nici nu vreau sa-l aud. Solutia mea este sa-l dezafectez definitiv. Masina nu iese din oras, nu cara sarcini deosebite pe timp de noapte... asa cum este setat acum, este perfect :)

 

Am o aripa stanga fata, ramasa de ceva timp lovita. Ar fi trebuit sa o fac de multa vreme, insa am tot amanat, intreabrea mea este daca ma pot baza pe o solutie after market, am gasit ceva cu 160lei, insa va trebui sa o vopsesc. Poate cineva sa estimeze costul vopsirii si apoi a montarii acesteia? nu de alta, dar imi fac bugetul de intrare in service si dupa cum vedeti... se strang o gramada de lcruri...

 

As fi curios daca pot eu sa aranjez putin frana de mana. Am plecat odata cu ea trasa si s-a slabit de tot. Ar trebui sa ma uit putin, poate reusesc cumva sa o mai strang.

 

Ce tratamente de motor recomandati?

Dati-mi ceva idei care s-au dovedit la voi eficace, de-a lungul timpului. Nu vrea sa fac incercari aiurea, recunosc ca nu am facut niciodata nicio astfel de operatiune similara.

 

Share this post


Link to post

Sper să te ajut cu două chestii:

1. Amortizoarele: oferta este generoasă acum. Găsești KYB, Monroe, Sachs etc. Nu am nicio tangență cu metoda Logan, însă te pot lămuri colegii de forum care au încercat și care, din câte știu eu, s-au declarat mulțumiți.

2. Frâna de mână: din câte știu, în capătul consolei centrale este un spațiu de depozitare cu covoraș negru. Ăla se scoate. Cel mai ușor cu aspiratorul. :) Acolo este sistemul de ajustare al frânei de mână.

Share this post


Link to post

De ce vrei sa ii pui tratament de motor ? Nu mai trage sau ce ?

Share this post


Link to post

Pentru vopsire te costa aproximativ 300lei elementul,iar manopera se cere in jur de 60 lei pe ora,asta la un service normal",cam asta ar fi media!

La motorasul de la far se poate scoate alimentarea (mufa motorasului nu a farului)

si ai rezolvat!

Cu privire la revizie se mai poate schimba in afara de filtre si ulei cureaua de accesorii (rola fixa si rola intinzatorului sau chiar intinzatorul daca se inpune,iar lantul de distibutie cu toate accesorile lui numai un mecanic experimentat iti poate spune daca e nevoie de schimbat)!

Share this post


Link to post

Sper să te ajut cu două chestii:

1. Amortizoarele: oferta este generoasă acum. Găsești KYB, Monroe, Sachs etc. Nu am nicio tangență cu metoda Logan, însă te pot lămuri colegii de forum care au încercat și care, din câte știu eu, s-au declarat mulțumiți.

2. Frâna de mână: din câte știu, în capătul consolei centrale este un spațiu de depozitare cu covoraș negru. Ăla se scoate. Cel mai ușor cu aspiratorul. :) Acolo este sistemul de ajustare al frânei de mână.

1. Amortizoare de fata, am inteles ca nu se potrivesc Monroe, e adevarat, a pus cineva? daca nu Monroe atunci cam care este cel mai bun raport calitate/pret? nu mai vreau sa pun gunoaiele lor ca m-au disperat.

2. O sa ma uit dupa acel locas de care vorbesti... nu stiam... multumesc!

 

 

De ce vrei sa ii pui tratament de motor ? Nu mai trage sau ce ?

Trage, dar ma gandesc ca dupa 200.000km exista o practica, ceva ce este neaparat de facut... asa de nebun sau de prost nu ma apuc sa fac nimic :) daca nu trebuie, trecem la urmatorul paragraf.

 

 

Pentru vopsire te costa aproximativ 300lei elementul,iar manopera se cere in jur de 60 lei pe ora,asta la un service normal",cam asta ar fi media!

La motorasul de la far se poate scoate alimentarea (mufa motorasului nu a farului)

si ai rezolvat!

Cu privire la revizie se mai poate schimba in afara de filtre si ulei cureaua de accesorii (rola fixa si rola intinzatorului sau chiar intinzatorul daca se inpune,iar lantul de distibutie cu toate accesorile lui numai un mecanic experimentat iti poate spune daca e nevoie de schimbat)!

1. Asa este 60lei/h pentru manopera... Am gasit astazi un tip in Galati, cu un service micut si cred ca mi-a dat un pret bun pentru cate am eu de facut la masina:

-vopsit aripa stanga fata noua,

-vopsit si aranjat usa fata stanga

-vopsit si lipit bara fata

-vopsit si lipit bara spate (aici au destula treaba, are mai multe semne, mai multe gauri de la mici incidente, etc)

-vopsit si lipit capace oglinzi stanga - dreapta

-vopsit usa stanga fata, doar partea inferioadra

-vopsit bandou dreapta, exfoliat de la alte interventii

 

Toate acestea vin cu o factura de 1416lei, manopera si materiale. Eu cred ca este un pret corect, la cat de rau arata masina mea in aceste zile... :)

 

2. Ma apuc si de revizie, o sa comand tot ce tine de filtre si curele, ramanand sa verific fizic lantul...

Share this post


Link to post

Daca shimbi lantul tre schimbata si patina intinzatoare.

Aripa mai bine cauta una SH pe culoare si ai rezolvat-o fara batai de cap, vopsita nu va arata ca restul masini.

Share this post


Link to post

Aripa am cautat argintie si am gasit, insa cand m-am dus sa o iau, arata nasol tare... nu merita luata, apoi mai voia si 200 de lei, in conditiile in care o aripa noua, buna costa 180lei, iar una mai slabuta - 110lei, cam bulangii astia cu dezmembrarile, niciodata nu am putut sa fac nicio afacere cu ei... mereu cer prea mult iar singurul motiv invocat, este ca ei iti vand piesa originala!!!

Share this post


Link to post

Ce tratamente de motor recomandati?

Dati-mi ceva idei care s-au dovedit la voi eficace, de-a lungul timpului. Nu vrea sa fac incercari aiurea, recunosc ca nu am facut niciodata nicio astfel de operatiune similara.

Cel mai bun tratament de motor care isi dovedeste inca eficacitatea este ... un ulei de motor bun. A raspunde la intrebarea "care ulei este mai bun" este o actiune sortita esecului, principalul motiv (dupa mine) fiind cel ce tine de o utilizare a masinii diferita de la sofer la sofer, de la tara la tara si, de ce nu, de la producator de piese la producator de piese. Nicio masina nu este identica cu alta, desi din acelasi "neam", iar de soferi nici atat. Am incercat chiar sa avem o comparatie obiectiva a mai multor tipuri de ulei de motor (comparatie disponibila aici), insa nici aia nu este 100% concludenta, motivul folosirii masinii in scopuri si moduri diferite revenind in actualitate

 

Ce iti recomand eu: ulei bun (unde prin "bun" intelege "bun pentru modul si scopul folosirii masinii tale") si mai ales schimbat la timp, impreuna cu filtrul sau, indiferent de numarul de kilometri parcursi anual. Daca vrei sa oferi mai multa protectie motorului, desi unii ar spune ca este doar marketing, iti recomand (in baza experientei personale de anul trecut) Duralube. Atentie insa ca este special pentru motoarele diesel. Sunt si alte asemenea tratamentente, asta insa l-am incercat alaturi de o solutie de curatat injectoare tot de la ei si, fara a le face reclama, am fost placut impresionat de resultat. Atat de placut incat pentru aproximativ 200 RON am zis ca voi aplica tratamentul anual, fiind mai ieftin sa previn decat sa tratez. In plus, prefer sa dau 200 RON anual pe un asemenea tratament decat pentru un motoras de far la fiecare 6 luni.

 

De baza ramane insa uleiul bun si reviziile facute la timp. Restul e oarecum ca sa dormi impacat noaptea, dar in timp s-ar putea sa fie mai mult decat atat.

  • Like 3

Share this post


Link to post

1. Amortizoare de fata, am inteles ca nu se potrivesc Monroe, e adevarat, a pus cineva? daca nu Monroe atunci cam care este cel mai bun raport calitate/pret? nu mai vreau sa pun gunoaiele lor ca m-au disperat.

 

Acum sunt dedicate Accentului și față și spate. Și sunt la vânzare pe site-uri românești.

Share this post


Link to post

Sa-mi zici si mie de unde ai inteles ca Monroe nu se potrivesc. Din discutia avuta pe PM, ziceam ca Monroe nu a avut pana la un moment dat pentru fata, iar cele de spate de fapt sunt cele de pe Logan, de aici poate si confuzia. Nu am avut nicio problema la montarea celor de Logan, iar conform catalogului lor online, atasat mai jos, au acum speciale pentru Accent pe care de-abia astept sa le incerc. Mai mult decat atat, au "di tati", protectii, flanse, cam tot ce iti poti dori cand faci o asemenea investitie.

 

MONROE SHOCKS & STRUTS __ e-Catalog.pdf

Share this post


Link to post

in urma cu cativa ani ma uitam fe forum vazusem ca toti colegii montau de Logan, dar numai cu ajutorul unor bucse facute la strung, dar cred ca este vorba de spate si nu de fata, speta ta personala...


ma uit dupa ele sa le comand de la Monroe

Share this post


Link to post

Doar pentru spate si te pot ajuta cu schita ei daca ai nevoie.

Share this post


Link to post

Amortizoarele Monroe pentru Accent nu au nevoie de bucsile adaptoare.

Amortizoarele Monroe pentru Logan au nevoie de bucsi adaptoare la montarea pe Accent.

Amortizoarele Monroe pentru Accent sunt fabricate dupa cerintele de Accent.

Toate amortizoarele pentru Logan sunt mai bune pentru Accent decat amortizoarele de Accent facute pentru Accent.

Toate amortizoarele de Accent sunt facute, "fabricate" in aceeasi "barca", "vapor" sau "submarin", indiferent de marca.

Accentul are cele mai proaste suspensii din "regnul auto"

Astept opinii, pro sau contra...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai dreptate, rahaturile astea de amortizoare sunt de-a dreptul ridicole!

Dar nu ne oprim aici, directia este praf... cade la toate masinile exploatate in forta. Mie mi-a cazut si turbina, kit-ul de ambreaj, etc... le-am avut pe toate, acum ce sa fac, mi-am luat o teapa cu masina asta de nu-i adevarat, dar cu toate astea iubesc motorul, imi place puterea lui si ma minunez de cat de putin consuma ;)

 

Meseriasul meu care imi aduce piesele imi spune ca nu gaseste la distribuitorii lui amortizoare Monroe... care-i faza, de ce nu gaseste?

Share this post


Link to post

Chestiunile de mai sus au le-am spus ca sa nu mai piezi timp cautand o marca specifica. Toate sunt la fel, cu mici diferente, dar ceva mai bune si mai rezistente decat cele "de origine".

Apare un "efect placebo" dupa montarea unui set de amortizoare noi, dupa care, incet, incet si cu cateva mii de km parcursi, vechea tinuta de drum se reinstaleaza.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...