Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Lopritescu

Erori in bord

Recommended Posts

Pentru ca mie mi s-a intimplat deja la masina in cauza (I40 Supreme 11.000 km), este bine sa avem un topic despre erori unde sa ne impartasim experientele si solutiile.

Asadar mergeam pe autostrada zilele trecute, fara plaie, fara vant, un pic de soare....si deodata in apare in bord martor ESP si AUTO HOLD aprinse permanent, fara altceva, vreau sa zic ca motorul tragea normal.

 

Apas pe butonul de AUTO HOLD in timpul persului sa vad daca dispare martorul si nimic...de altfel nu stiu si nici nu am mai cercetat dupa aceea daca functia asta se activeaza doar cu masina stationata.

 

Pun mana pe telefon si vorbesc cu un nene de la service Tiriac Auto Romexpo, impresia lasata (ca pana acum nu am mai avut experiente cu ei) este una proasta, de service de cartier.

 

Asadar ii povestesc omului problema, ma asculta de parca povesteam despre OZN uri, apoi imi spune ca ma o sa ma sune el nestiind ce sa spuna. Ma sun peste 2 minute si imi explica ce semnificatia martorilor luminosi (ce inseamna ESP si Auto Hold). Evident ca omul citea in carte.... si ii spun ca stiu si eu ce inseamna ESP nu trebuie sa mi explice....

 

In fine, nu-mi poate spune nimic despre eroare si ma invita sa fac o programare la service altadata ca acum de grabim...

 

La un moment dat opresc masina, motorul, repornesc si eroarea dispare, si asa a ramas pana acum (a trecut deja 1 sapt).

 

Deci care ar cauzele? Nu am ajuns la service si sincer sa fiu incep sa ma gandesc daca sa merg sau mai bine stau in banca mea, ca nu mi-a inspirat deloc incredere omul ala...Ceva pareri vis a vis de acest service?

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu "lucrez" cu ei de 7 ani si nu am avut decat un singur "incident". Le-am zis ca am zgomot la roata pe drumurile proaste si ei mi-au inlocuit bieleta (in garantie, cica avea joc). Dar s-a dovedit ca de fapt era un rulment spart (pe care l-am platit ca garantia de 3 ani la suspensie si directie se dusese deja). Asta era cu vechiul Accent la care garantia de 6 ani nu era integrala ca acum. Cu i40-ul nu am ajuns inca in service la ei. Am 14.500 si vreau sa ma duc dupa ce fac 15.000 la o inspectie din aceea gratuita.

In schimb am ajuns saptamana trecuta la DAB pentru a inlocui parbrizul (crapat in decembrie pe A1 cu o piatra care a venit de nicaieri). Si nu am fost deloc multumit. M-am dus sa iau masina si mi s-a zis ca nu pot pentru ca parbrizul a venit cu chederul rupt si au comandat altul (cred ca a fost minciuna). Apoi dupa ce am luat-o am vazut ca pe partea stanga, chederul a fost pus, probabil, de copilul unuia dintre angajati. M-am intors in service si mi-au remediat problema, dar sincer am mari emotii. chederul ala nu cred ca o sa aiba o viata lunga la ce i-au facut. In concluzie, singurul avantaj al DAB este ca au decontare directa cu multi asiguratori. Altfel nu cred ca m-as fi dus la ei. Alegeam cu siguranta Tiriac pe Expozitiei.

Recunosc ca mi-au dat masina la schimb pentru o zi, dar asta nu spala din rusinea slabei calitati a operatiunii de schimbare a parbrizului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca bine zicea poetul: "Lasati orice speranta voi cei ce intrati aici !"

 

N-am avut masina in service-ul "Expozitiei", dar am ajuns pana la nivelul receptiei si cam aceeasi impresie mi-a facut si mie, adica una proasta.

De altfel, in urma cu 5-6 ani cautam si eu pareri despre un service bun "de reprezentanta Hyundai". "Rasfoind" netul am gasit mai multe pareri negative decat pozitive. In schimb, tot la acea vreme am gasit multe pareri pozitive despre "DAB", fapt ce m-a determinat sa ii vizitez. In urma vizitei nu m-au dat pe spate, insa cum problemele nu erau importante, n-am prea luat in seama. Dupa cativa ani m-am convins: DAB = "nashpa".

Eu am mai spus-o: e bine sa nu imi/iti fac/faci mari sperante ca sa nu am/ai mari/mici/medii/totale dezamagiri.

Din pacate atunci cand trebuie, trebuie si n-ai ce-i face ... Spui o rugaciune si cu Dumnezeu inainte!

Am constatat ca din ce vreau mai mult sa fie bine (ca sa nu fie rau, vorba inteleptului ... :punk:) , cu atat iese mai rau si in mod inevitabil apar dezamagirile....

Oricum, parerea mea este ca cel putin in cazul service-urilor Hyundai, acestea nu se ridica la nivelul asteptarilor. O mfi si chestie de noroc, eu stiu ce sa mai zic ...

Uneori (nu si in cazul dvs), "service-urile de cartier" sunt o varianta, poate nu chiar linistitoare dar in mod sigur mai ieftina.

Bafta!

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Si eu am patit acelasi lucru cu ESP si AUTO HOLD in mers la un ix35 si la i40 stationata in modul drive si cu auto hold apasat, dupa 5 minute stationare se aprind becurile in bord. Nu indraznesc sa ma duc la reprezentanta pentru ca oricum o sa mi dea explicatii ciudate, repornesc masina si dispare problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici am povestit despre erorile ce au aparut la mine: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=7878&page=6

 

Problema a fost descoperita de mine, deoarece mecanicii de la service nu stiau de unde sunt asa de multe erori, spuneau ca pe testerul lor apare o eroare de comunicare intre 2 computere. Asa si era. In timp ce erorile erau prezente, daca loveam bordul deasupra volanului, erorile dispareau pentru o fractiune de secunda. Din "aproape in aproape" am am "pipait" mai "apasat" tot bordul si am descoperit ca punctul "nevralgic" era in partea din stanga, spre parbriz, la 2-3 cm distanta de locul unde stalpul se imbina cu bordul. A fost demontat panoul cu comenzile pentru ridicare/coborare lumini si reglarea intensitatii luminii in bord, s-a ajuns cumva la cele 2 mufe, au fost curatate si erorile au disparut. Au aparut in schimb zgarieturi pe acel panou, care arata ca si cum ar fi fost deschis cu surubelnita care a lasat urme adanci, pe care nu le-am observat deoarece am luat masina de la servicepe la ora 20 si din cauza intunericului... Asa ca... atentie mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri, imediat dupa ce am iesit de pe A1, in Pitesti, mi se aprinde martorul de nivel scazut ulei (16066 km). Dupa o convorbire cu serviceul de pe expozitiei (exicatia a fost ca la masini noi mai mănâncă ulei...), am plecat să vânez 5w30 (musai!) pe la benzinării. Bineinteles ca nu am gasit, iar tija de la ulei se murdarea doar pe varful rasucit, asta fiind la distanta de un gros de deget de nivelul minim. norocul meu a fost un băiat care tocmai pleca din serviceul Dacia de langa petromul la care am oprit. Mi a vandut un bidon si am scapat. Marti am programată inspectia gratuită pe care am tot amânat o. Si peste toate, martorul e alb sters la fel ca cel de lichid parbriz. Nu e nici o problema ca motorul nu mai are ulei... de ce sa fie rosu sa se sperie omul degeaba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine uleiul 5W30 e pe toate drumurile, si e recomandat cred la 90% din masini. Alea mai noi de 10 ani merg cu 5W30, alea mai vechi cu 10W40. Cu moda asta eco uleiul devine din ce in ce mai subtire, probabil in cativa ani toate or sa mearga cu 0W20.

Daca vrei ulei exotic ia cauta 10w30...

 

Probabil la primul avertisment de nivel de ulei nu crapa nimic la motor, banuiesc ca daca scade sub un al doilea nivel la care devine critic ai parte de un engine check serios, poate limp mode si recomandarea sa tragi pe dreapta imediat. In manual ce scrie, indicatorul ala e semn ca trebuie sa "ai grija" sau sa tragi imediat pe dreapta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos manualul si spunea ca trebuie completat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua.

 

Astazi mi-a aparut in bord martorul de presiune scazutebin anveloope. A licarit ceva vreme, apoi a ramas aprins. La o verificare optica totul pare ok la anvelope. Am oprit motorul, am repornit si eroarea a reaparut dar doar pentru cateva minute. Apoi s-a stins si asa a ramas.

 

Ce ar trebui sa fac? Presiunea optima in anvelope cat ar trebui sa fie?

 

Numai bine si drumuri fara gropi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.4 fata / spate incarcata normal si 2.5 plina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Ieri seara ajung in fata blocului, aștept un minut sa termin o Conversație telefonică, apoi opresc motorul. Îmi dau seama pana sa ma dau jos din mașina, ca am uitat sa cumpăr ceva. Pornesc mașina si surpriza, in bord mi se aprinde martorul EPS + martorul de frâna de mâna. Verific dacă nu mai am servo, însă era ok. Încerc sa las frâna de mâna, martorul nu se stingea. Plec de pe loc si ca prin farmec ambele iconite dispar.

 

Știți cumva ce S-a întâmplat? Când apare acel EPS este urmat si de cel de frâna de mâna? De la ce se puteau aprinde?

 

Numai bine si drumuri fără gropi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat la service de i40, daca sunt probleme cu masina, ca se plang de greierasi multi. Raspunsul, ca la o masina de 24k ce te astepti? Nu stiu daca a zis-o in gluma sau serios, dar nu mi se pare ok oricum ar fi. Ca astia care scriu pe forum sunt copii de 24 de ani, astia cumpara i40.

Pe mine chiar ma tenta i40, dar din ce citesc nu stiu daca mai merita :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. 24k nu sunt bani putini.

2. Sincer nu am vazut prin Bucuresti tineri in i40.

3. Intreaba-i ce au rezolvat pe facelift. E posibil sa fi scapat de multe din probleme. Plus ca nu mai vine cu roti pe 18 care sunt adevarate fabrici de greierashi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. de acord

2. de acord

3. parca nu as testa pe pielea mea :), daca sunt oameni aici care au pot sa ne lamureasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, are careva idee de ce a reacționat mașina așa?

 

Legat de jantele pe 18, dacă vrea careva sa le cumpere le vând fără regret. M-am saturat sa încerc pe cât posibil sa merg mereu pe aceleași drumuri doar sa nu dau intr-o groapa.....sunt păcătoase rău.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu fie aceeasi veche problema cu coloana de directie (senzorul mai precis). Exista thread dedicat pe forum. Am votat si eu acolo cu al meu ex accent 1.6 full :). Oficial, in service se inlocuieste toata coloana. Baietii curata doar senzorul. Cateva linkuri (rezolvarea a fost schimbarea coloanei, din pacate):

http://www.hyundai-forums.com/hd-2006-2010-elantra/255689-eps-light-intermittently-comes.html

http://www.hyundai-forums.com/sonata-all-hybrid-models-yf-lf/390881-eps-warning-light.html


:( Si ca sa fim absolut siguri ca nu am lasat problema in urma scapand de accent....

 

si un mic comentariu la filmulet:

 

"Its a pitty that HYUNDAI can't fix the intermittent steering issue I have after having 5 Wheel Alignments the vehicle still does pull to the left intermittently...... BTW Hyundai had a huge problem in the USA with many Sonata's pulling to one side.... I myself and other i40 owners here in Aus are having steering issues which Hyundai can't fix 100%....."

Share this post


Link to post
Share on other sites

În ceea ce privește martorul respectiv, și mie mi s-a aprins o data, având activat auto-hold-ul. Răspunsul la service: nu este înregistrată nicio eroare.

Confirm, și la mine mașina trage stânga. De când am scos-o pe poarta dealer-ului. Raspuns: trebuie făcută geometria.

Iar răspunsul cu tinerii de 24 de ani e în nota jegoșilor din service Hyundai: prosti, scumpi și înfumurati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa reînvii acest topic..... De ceva vreme mi se aprinde aleatoriu pentru câteva secunde, uneori pentru cateva minute, check engine. Din curiozitate am conectat un obd2, din acesta de pe. Aliexpress, îl aveam de la un prieten. Hopa, ce sa vezi, cod de eroare P2101 throttle actuator A. Coincidenta sau nu, în câteva zile am ajuns la dealerul hyundai (o aveam programata pentru alta problema de garanție, un actuator care nu schimba poziția clapetelor de aer din bord, sa redirecționeze aerul) și le.am cerut sa facă și o diagnoza, pentru ca mi se aprinde becul galben de check engine.

Au verificat, au văzut ce este, au zis ca trebuie sa mai duc mașina într-o alta zi (peste 11 zile mai exact, ca nu erau locuri libere la tribună), ca să mai facă alte teste, că deh, ei sunt Hyundaiul pe pământ, bre (mai degrabă, sunt pământ, pe hyundai)! Am plecat din service doar cu treaba din bord reparata (dar nu prea) , iar pe deviz a fost menționata acea reparație pe garanție, plus efectuat diagnoza electrica. Atât. Nu tu cod de eroare, nu nimic altceva. 

Eu plec în voiaj, duce nevasta-mea mașina la service pe 11 decembrie. Miercuri parca a fost. I se spune, da doamnă, am identificat problema, dar trebuie sa ne grăbim cu reparația, ca iese mașina din garanție! WTF!? Adevărat, acum pe 15 s.au împlinit 5 ani de la livrare; Mulți înainte sănătoși ii doresc eu mașinii mele. 

Trebuie doamna sa o reparam repede, ca e gata garanția. Nevasta-mea ii spune, poftim cheia și spălați-va pe cap cu ea. Dar nuu, ca nu avem piesa doamna. Sunați-ne joia viitoare, adică pe 19 decembrie, sa vedem dacă vine piesa, ca am comandat-o pe urgență. 

Si acum aștept. Niște incompetenți, mor de ciuda pe dinăștia. 

https://www.obd-codes.com/p2101

Screenshot_20191216_025016_com.android.chrome.png

Screenshot_20191127_211901_com.ovz.carscanner.jpg

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost schimbata clapeta de admisie (acceleratie?) pe garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...