Jump to content
mask

santa fe 2007 martor ulei aprins rosu + zgomot

Recommended Posts

buna,

detin un santa fe 2007 2.2 diesel 155 cpi automat 4x4si de cateva zile mi se tot aprinde(ca si cum ar face scurcicuit undeva palpaie dar nu regulat) becul in bord de la ulei precizez ca-i rosu , si scoate si un zgomot cand o turez cam urat ca un suierat sau vreun rulment spart la vreo fulie , in rest masina merge ok nu s diferente .

ati mai patit cineva asa ceva ?

vreun sfat ce sa fac ?

va multumesc.

Share this post


Link to post

Salut, nu te juca cu chestia asta, mergi la un service urgent ca e posibil sa nu ai presiune de ulei suficienta de aceea martorul si zgomotul respectiv... nu amana ca poti sa te trezesti cu motorul bulit si o sa te coste mult de tot... poate fi pompa de ulei pe duca...apropo, ai verificat nivelul de ulei pe joja macar?... poate ti-a mancat ulei si de aia... ia masuri urgent ca-i periculos... poate ai noroc si sa fie doar o problema pe circuitul electric al martorului de ulei dar nu poti sa te bazezi pe asta

Edited by sierrafery

Share this post


Link to post

Salut. Primul lucru pe care este normal sa l faci este verificarea nivelului uleiului din motor.

Share this post


Link to post

multumesc de informatie .

am verificat uleiul nu manaca ulei .

ii foarte interesant ca nu simt nici o diferenta in puterea masini ii totul la fel , am vb deja cu un mecanic a spus ca pune testerul pe ea si dupa aia incepe sa investigheze ,

stii careva undei senzorul presiune ulei ca imi spune cineva ca poate nu face contact ceva fire si de aia imi tot licareste in bord. (pt ca nu sta aprins )

multumesc inca o data!

Edited by mask

Share this post


Link to post

inca o intrebare trebuie dat jos mototrul ca sa ajungi la poampa de ulei??

ca-s cam habarnist ......

Share this post


Link to post

Daca era vorba doar de sensoz stricat de ce iti face un zgomot ciudat motorul?

Share this post


Link to post

ma gandeam ca ceva fulie,caci nu de mult am schimbat alternatorul si parca avea un sunet ciudat cu alternatorul pus pe ea.

Share this post


Link to post

s-a desfacut baia de ulei si surpriza ... sorbul de ulei din interiorul baii infundat cu pilitura de ulei ars a spus mecanicu ..

a curatat sorbul si baia de ulei si maine o pune sus. si sa vedem...

vreo modalitate de spalat interiorul motorului ???

Share this post


Link to post

exista asa numitul "engine flush" dar parerile sunt impartite plus ca pt hyundai exista si niste buletine tehnice care nu recomanda asa ceva.... pune-i un ulei de buna calitate si eventual un aditiv metabond gold si atata timp cat ai presiune buna de ulei parerea mea e ca va fi Ok in cazul in care nu e prea tarziu cine stie cat ai umblat cu ea cu presiune slaba la limita aprinderii martorului si de acolo toata mizeria aia, roaga-te sa nu fie motorul varza deja... din pacate senzorii astia de presiune sunt un fel de frectie la picior de lemn si cand se aprinde martorul deja e prea tarziu... cine isi iubeste masina isi pune un manometru pe sistem sa fie in siguranta, e o investitie minima pentru un beneficciu mare, asa ceva http://www.ebay.co.uk/itm/Digital-Car-Motor-LED-Electronic-Oil-Press-Pressure-Meter-Gauge-2-52mm-UK-/251492023455?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a8e17bc9f

Edited by sierrafery

Share this post


Link to post

Fluidele motorului trebuiesc verificate constant. Acest lucru ajuta in prevenirea eventualelor defectiuni costisitoare. Totodata, avantajul santa fe ului este ca poti verifica si uleiul cutiei de viteze cu ajutorul jojei de ulei de la motor.

Edited by Cristi S

Share this post


Link to post

Cu masina nu s-a umblat mult . Distate scurte si fara sa se traga de ea . Sper ca sa nu fie afectat motorul .

Am verificat si ulei in cutie si e ok, il verific periodic.

Referitor la manometru de pe ebay is si instructiuni de montare ca as dori sa l iau sa previn orice viitor necaz .

Multumesc de informatii.

Share this post


Link to post

problema rezolvata . am montat baia inapoi dupa ce am curatit sorbul si baia am adaugat un aditiv si ulei Castrol cu filtru nou si merge ok nu se mai aprinde martorul si suna si mai bine .

m-ar interesa sa Montez manopetru pentru presiune ulei ?? vreun topic ceva sau sunt instrunctiuni de montare cand il cumpar de pe ebay.

multumesc.

Share this post


Link to post

Daca problema reapare inseamna ca altceva a cauzat defectiunea. Daca nu, inseamna ca nu ai facut verificari dese ale nivelului uleiului.

Share this post


Link to post

tinand cont ca am umblat deja cu masina deja 50 km si nici un semn de bec aprins in bord cred ca asta a fost problema .verificatul uleiului nu ar ajuta la nimic , sorbul din interiorul baiei de ulei este o teava care este conectata la poampa de ulei si la celalalt capat are o sita de metal si capatul acesta este in baia de ulei , la mine aceasta sita a fost infundata .

m-ar interesa sa Montez un extra manometru pentru presiunea de ulei.

Share this post


Link to post

Salut. 98% din motoarele 2.2 nu depasesc 200000Km. Mecanicul daca este destul de bun ar trebui sa-ti spuna ca mototul este deja afectat daca ai gasit pilitură pe sorb. Acea pilitura vine de la cuzineti. 2. Aceeasi problema am avut-o si eu dar din păcate motorul meu s-a blocat in mers fara ca macar sa se aprinda vreun martor in bord. Din motor am recupetat doar chiulasa...in rest gunoi. Parerea mea este ca gunoaie sunt cei din service deoarece nu recomanda inlocuirea "inelelor de etansare de la injectoare". Alea sunt cauzele uleiului ars cate blocheaza sorbul...gazele fierbinti care trec pe langa ele...ard uleiul care se transforma într-o pasta gumata care acopera sorbul distrugand un motor intreg. Pentru 8 lei caci atat costa cele 4 inele...se termina un motor. Recomandarea mea este ca dupa 160000mii km data baia de ulei jos si verificat sorbul + schimbul inelelor. La bine sorbul era astupat cu guma si pilitura iar biela 1 si 4 sudate pe vibroken (blocajul motorului s-a produs in mers fara nici un simptom..absolut fara ca motorul sa "gafaie", sa traga greu sau sa se incinga...la numai 164000km rulati cu

reviziile la zi.

Edited by mihai_ipm

Share this post


Link to post

Intru mai rar pe aici, deh...timpul...dar ma minunez si eu de ce citesc pe aici. Le iau pe rand...

- 98% din motoarele de 2.2 nu depasesc 200K km....nu cred ca fac parte din aia 2% norocosi. Intreb si eu cateva chestii:

1. La ce intervale schimbi uleiul ? (vad ca locuiesti in Bucuresti, si ma gandesc ca te zbati cu masina in traficul ala dincolo de infern).

2. La ce intervale cureti .... galeria de admisie ?

 

Si detaliez un pic...

 

1. Mersul urban este considerat regim greu. Treapta 1-2-3 (max) ... nu sunt chiar de ici de colo km aia de-i aduni mergand in regimul asta. Exista o droaie de informatii in aceasta privinta, si nu o mai reiau aici, dar ideea de baza ramane. De asemenea, un ulei calitativ (full-sintetic sau macar semi-sintetic CU PEDIGREE ONORABIL) poate face diferenta intre numarul de km pe care-i parcurge o masina (indiferent de marca acesteia). Folosesc de ceva ani si km Liqui Moly (ultimul schimb insa a fost RAVENOL) pe considerentul ca feedback-ul pe care-l au aceste doua uleiuri pe forumurile autohtone si nu numai este unul pozitiv. Un ulei care nu-ti "spala" (caci asta este unul din rolurile uleiului, pe langa lubrefiere si racire) motorul, nu-i un ulei pe care-l vrei in motor. Rezistenta uleiului la contaminare, vascozitatea la temperatura inalta - sunt alti factori care-ti influenteaza nr. de km ai masinii. Evident, sa nu ne abatem de la ideea principala - intervalul de schimb. Eu am masina de noua....primul schimb de ulei l-am facut la 1.000km (recomandat de producator), pana la 45.000km am schimbat uleiul din 15.000km in 15.000km. Incepand sa inteleg cam care-i treaba cu motoarele, am schimbat intervalul la 10.000km. Dupa ce am capatat alta masina in ograda si i-am redat viata (un Nissan Patrol), am inteles si mai bine ce se intampla intr-un motor - si intervalul s-a schimbat iarasi: 5000km.

Multi vor comenta ca e prea devreme ... trimiteti uleiul la analiza la un laborator specializat (nu am facut-o personal, stiu insa persoane care au facut-o). Ati fi extrem de uimiti cat din calitatea unui ulei (orice marca ar fi aia) este...marketing. Nimic mai mult. Si ca sa fie treaba treaba, aducem in discutie si ... filtrul de ulei, a carui eficienta iarasi este un factor cheie in longevitatea motorului. Si mai presus de toate....traim intr-o societate de consum....si asta o resimtim peste tot....

 

2. Aminteam mai sus un pic despre o masina care am readus-o la viata si mi-a oferit foarte multe satisfactii. Una din problemele ei erau gazele de carter care in contact cu gazele recirculate (EGR) formau o pasta care se depunea pe clapeta de acceleratie si galeria de admisie, creand foarte mari probleme. Sa stiti ca nici Santa Fe nu e prea departe. Solutia a fost montarea unui separator aer/ulei si blocarea valvei EGR. Concomitent am desfacut si galeria de admisie unde mi-am facut cruci in ce hal putea sa arate. Dupa ce am curatit-o temeinic, a ramas si astazi la fel....si primul efect stiti care e ? Culoarea uleiului....dupa cateva schimburi, uleiul nu se mai innegreste dupa primi km....ci dupa primele 3.000km....iata asadar o alta cauza pentru care motorul ar putea avea probleme. Faptul ca uleiul isi schimba culoarea mai greu este un indicator clar al gradului de curatenie interna a motorului. Un motor curat....motor sanatos....

 

Din propria experienta imi permit sa nu fiu de acord cu mecanicul care da vina pe inelele de etansare a injectoarelor - sincer nu vad legatura. Frunza verde stalp, da-te jos din corcodus...ceva de genul. Fara pretentii in domeniu, sunt convins ca un mecanic care stie si alte lucruri dincolo de a inlocui piese poate confirma cele spuse de mine mai sus.

 

Sudura bieletelor pe vibrochen ma duce cu gandul la calitatea uleiului folosit de-a lungul timpului + intervale de schimb prea mari comparativ cu regimul de lucru al motorului. Si ar putea apare 2 scenarii:

1. fie sorbul infundat/obturat pur si simplu, motorul nu a mai avut ungere - KAPUT

2. fie uleiul pur si simplu a devenit atat de subtire incat nu a mai putut asigura lubrefierea si racirea corespunzatoare - KAPUT.

 

Cumva, fiindca ai zis despre chiuloasa ca a scapat, as tinde sa cred ca totusi varianta nr. 2 e cea corecta...dar daca ai fost acolo la disectie si ai vazut cu ochii tai sorbul infundat...ma insel eu.

 

Evident ca si calitatea combustibilului are un cuvant de spus in toata ecuatia asta, caci o motorina care nu arde bine...lasa mult jeg in urma....dar presupun ca nu ai alimentat de la "baieti" caci te penalizau destul de repede "injectoarele".

 

In loc de incheiere - imi intemeiez cele spuse mai sus pe cei 236.000km ai Santa Fe-ului, (fara sa umblu in motor, se aude si merge ca si in prima zi) si pe cei 315.000km ai Patrolului (neumblat in motor si forjat in offroad suparat)


In privinta incingerii motorului....desi suna ciudat, stiu....dar este perfect adevarat, constatat pe pielea mea.....si a multor altora...un motor fierbe nu cand apa trece de 90oC....ci cand temperatura gazelor de evacuare creste brusc catre valori care depasesc 750oC - 800oC. Cauzele:

 

1. excesul de motorina

2. lipsa de boost

 

Excesul de motorina poate fi determinat de:

- folosirea necorespunzatoare a treptelor de viteza (mers subturat la deal spre exemplu)

- un debitmetru de aer defect sau murdar

- unul sau mai multe injectoare cu probleme, unde pattern-ul de spray-ere nu mai corespunde

 

Lipsa de boost poate fi cauzata de :

- un debitmetru de aer defect sau murdar

- cotroller de actuator turbina defect/ furtun de vacuum ciupit

- turbina defecta

 

PS. Testat pe propria piele, temperatura exterioara -12oC, temperatura apa 45oC. Gazele de evacuare 200oC sau aproximativ. Treapta a 3-a. La jumatatea urcarii pe un deal pe asfalt, un pic subturat ...380oC (apa 50).....cand am terminat de urcat dealul....aproape 500oC si apa 75oC.....nici macar termostatul nu deschisese, iar motorul era in pragul critic...temperatura a fost masurata post-turbina, si este stiut ca turbina determina o scadere a temperaturii gazelor de evacuare cu 200oC....atunci am realizat ca iarna nu-i ca vara.....unde EGT-ul urca si mai brutal....

Share this post


Link to post

Nu stiu nimic despre. In privinta offtopicului....nu comentez.

Share this post


Link to post

Intru mai rar pe aici, deh...timpul...dar ma minunez si eu de ce citesc pe aici. Le iau pe rand...

- 98% din motoarele de 2.2 nu depasesc 200K km....nu cred ca fac parte din aia 2% norocosi. Intreb si eu cateva chestii:

1. La ce intervale schimbi uleiul ? (vad ca locuiesti in Bucuresti, si ma gandesc ca te zbati cu masina in traficul ala dincolo de infern).

2. La ce intervale cureti .... galeria de admisie ?

 

Si detaliez un pic...

 

1. Mersul urban este considerat regim greu. Treapta 1-2-3 (max) ... nu sunt chiar de ici de colo km aia de-i aduni mergand in regimul asta. Exista o droaie de informatii in aceasta privinta, si nu o mai reiau aici, dar ideea de baza ramane. De asemenea, un ulei calitativ (full-sintetic sau macar semi-sintetic CU PEDIGREE ONORABIL) poate face diferenta intre numarul de km pe care-i parcurge o masina (indiferent de marca acesteia). Folosesc de ceva ani si km Liqui Moly (ultimul schimb insa a fost RAVENOL) pe considerentul ca feedback-ul pe care-l au aceste doua uleiuri pe forumurile autohtone si nu numai este unul pozitiv. Un ulei care nu-ti "spala" (caci asta este unul din rolurile uleiului, pe langa lubrefiere si racire) motorul, nu-i un ulei pe care-l vrei in motor. Rezistenta uleiului la contaminare, vascozitatea la temperatura inalta - sunt alti factori care-ti influenteaza nr. de km ai masinii. Evident, sa nu ne abatem de la ideea principala - intervalul de schimb. Eu am masina de noua....primul schimb de ulei l-am facut la 1.000km (recomandat de producator), pana la 45.000km am schimbat uleiul din 15.000km in 15.000km. Incepand sa inteleg cam care-i treaba cu motoarele, am schimbat intervalul la 10.000km. Dupa ce am capatat alta masina in ograda si i-am redat viata (un Nissan Patrol), am inteles si mai bine ce se intampla intr-un motor - si intervalul s-a schimbat iarasi: 5000km.

Multi vor comenta ca e prea devreme ... trimiteti uleiul la analiza la un laborator specializat (nu am facut-o personal, stiu insa persoane care au facut-o). Ati fi extrem de uimiti cat din calitatea unui ulei (orice marca ar fi aia) este...marketing. Nimic mai mult. Si ca sa fie treaba treaba, aducem in discutie si ... filtrul de ulei, a carui eficienta iarasi este un factor cheie in longevitatea motorului. Si mai presus de toate....traim intr-o societate de consum....si asta o resimtim peste tot....

 

2. Aminteam mai sus un pic despre o masina care am readus-o la viata si mi-a oferit foarte multe satisfactii. Una din problemele ei erau gazele de carter care in contact cu gazele recirculate (EGR) formau o pasta care se depunea pe clapeta de acceleratie si galeria de admisie, creand foarte mari probleme. Sa stiti ca nici Santa Fe nu e prea departe. Solutia a fost montarea unui separator aer/ulei si blocarea valvei EGR. Concomitent am desfacut si galeria de admisie unde mi-am facut cruci in ce hal putea sa arate. Dupa ce am curatit-o temeinic, a ramas si astazi la fel....si primul efect stiti care e ? Culoarea uleiului....dupa cateva schimburi, uleiul nu se mai innegreste dupa primi km....ci dupa primele 3.000km....iata asadar o alta cauza pentru care motorul ar putea avea probleme. Faptul ca uleiul isi schimba culoarea mai greu este un indicator clar al gradului de curatenie interna a motorului. Un motor curat....motor sanatos....

 

Din propria experienta imi permit sa nu fiu de acord cu mecanicul care da vina pe inelele de etansare a injectoarelor - sincer nu vad legatura. Frunza verde stalp, da-te jos din corcodus...ceva de genul. Fara pretentii in domeniu, sunt convins ca un mecanic care stie si alte lucruri dincolo de a inlocui piese poate confirma cele spuse de mine mai sus.

 

Sudura bieletelor pe vibrochen ma duce cu gandul la calitatea uleiului folosit de-a lungul timpului + intervale de schimb prea mari comparativ cu regimul de lucru al motorului. Si ar putea apare 2 scenarii:

1. fie sorbul infundat/obturat pur si simplu, motorul nu a mai avut ungere - KAPUT

2. fie uleiul pur si simplu a devenit atat de subtire incat nu a mai putut asigura lubrefierea si racirea corespunzatoare - KAPUT.

 

Cumva, fiindca ai zis despre chiuloasa ca a scapat, as tinde sa cred ca totusi varianta nr. 2 e cea corecta...dar daca ai fost acolo la disectie si ai vazut cu ochii tai sorbul infundat...ma insel eu.

 

Evident ca si calitatea combustibilului are un cuvant de spus in toata ecuatia asta, caci o motorina care nu arde bine...lasa mult jeg in urma....dar presupun ca nu ai alimentat de la "baieti" caci te penalizau destul de repede "injectoarele".

 

In loc de incheiere - imi intemeiez cele spuse mai sus pe cei 236.000km ai Santa Fe-ului, (fara sa umblu in motor, se aude si merge ca si in prima zi) si pe cei 315.000km ai Patrolului (neumblat in motor si forjat in offroad suparat)

In privinta incingerii motorului....desi suna ciudat, stiu....dar este perfect adevarat, constatat pe pielea mea.....si a multor altora...un motor fierbe nu cand apa trece de 90oC....ci cand temperatura gazelor de evacuare creste brusc catre valori care depasesc 750oC - 800oC. Cauzele:

 

1. excesul de motorina

2. lipsa de boost

 

Excesul de motorina poate fi determinat de:

- folosirea necorespunzatoare a treptelor de viteza (mers subturat la deal spre exemplu)

- un debitmetru de aer defect sau murdar

- unul sau mai multe injectoare cu probleme, unde pattern-ul de spray-ere nu mai corespunde

 

Lipsa de boost poate fi cauzata de :

- un debitmetru de aer defect sau murdar

- cotroller de actuator turbina defect/ furtun de vacuum ciupit

- turbina defecta

 

PS. Testat pe propria piele, temperatura exterioara -12oC, temperatura apa 45oC. Gazele de evacuare 200oC sau aproximativ. Treapta a 3-a. La jumatatea urcarii pe un deal pe asfalt, un pic subturat ...380oC (apa 50).....cand am terminat de urcat dealul....aproape 500oC si apa 75oC.....nici macar termostatul nu deschisese, iar motorul era in pragul critic...temperatura a fost masurata post-turbina, si este stiut ca turbina determina o scadere a temperaturii gazelor de evacuare cu 200oC....atunci am realizat ca iarna nu-i ca vara.....unde EGT-ul urca si mai brutal....

Salut,

Acum am reusit sa citesc cele scrise de tine. Deoarece lucrez in domeniul auto ( piese nu service) am avut posibilitatea de a schimba uleiul foarte des iar reviziile sa le pot face regulat(multi spun ca sunt nebun daca schimb uleiul la 5-6 mii km dar daca stau a ma gandesc 6L de ulei Motul costa 125+tva..de ce nu l-as schimba ?) Schimbul de ulei si filtre intodeauna l-am facut la maxim 10 mii (niciodata depasit). toate lichidele din masina schimbate chiar daca producatorul spune la.. Aceasta masina zilnic o utilizez in toate conditiile de drum avand in vedere ca stau la ierire din Bucuresti si locul de munca il am la Km18 A1, deci o utilizez si in regim de autostrada.Reviziile s-au facut la service-uri Hyundai (acolo ce ulei au folosit..nu stiu dar am o vaga banuiala). Nu ma intereseaza ce parere au altii dar va dau un sfat prietenesc. Dupa 150mii Km dati jos baia de ulei curatati sorbul si schimbati inelele de etansaje injector....asta daca tineti la masina. Acum masina are un motor din Anglia, dat de mine jos de pe un auto rulat 130mii Km ( cand am desfacut baia de ulei am vazut un motor curat fara depuneri de mal..deci vorbim despre o alta calitate acum, alta tara cu alta mentalitate). Am schimbat semeringurile vilbrochen+ax came, + garnituri de baie si capac culbutori, iar de atunci folosesc si aditivi Metabond iar motorul functioneaza si suna perfect. Cu teoria m-am impacat doar in facultate...una este teoria..,..si alta este "treaba in teren". Am atentionat inca 4 posesori de Santa Fe 2.2 (aleator pe strada/peco spalatorii auto)....care acum imi sunt buni prieteni:)) Devizul de la Dab Auto pentru bloc motor ambielat a fost de 24212,24 RON + rectificat chiulasa 1464 lei...asta in 2015:). DACA PORNESTI MOTORUL DE 2.2 IAR MARTORUL DE ULEI SE STINGE DUPA 2-4 SECUNDE dupa functionare......ATUNCI MERGI LA SERVICE SAU STRANGE BANI..

Share this post


Link to post

Daca problema reapare inseamna ca altceva a cauzat defectiunea. Daca nu, inseamna ca nu ai facut verificari dese ale nivelului uleiului.

obligatoriu trebuiesc schimbate saibele de la injectoare ... acolo e cauza

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...