Jump to content
marius.zadara

Rezivie Accent - 105.000 km / 7 ani

Recommended Posts

Proaspat intors de la revizia de 105.000 km / 7 ani, doresc sa va impartasesc cateceva despre aceasta, deschizand practic un nou capitol si un nou topic. Probabil ca vi se va prea exagerata revizia, atat ca pret cat si ca repere, dar chiar daca mi-a luat aproximativ 3 luni sa o pregatesc, a meritat pe deplin, doar ca noua (desi aici e un mare "poate") masina a mai mers atat de bine. E atat meritul service-ului dar si a pieselor si sincer este pacat sa vad ca pentru 10-20 RON in plus, oamenii nu aleg ceva superior calitativ, ramanand inca la piesele de origine. Poate este si din teama pentru garantie sau de nepotrivire, dar e foarte adevarat ca "once you go black, you never turn back!". Incercati si nu o sa va para rau.

 

Asadar, la 86468 km am facut aceasta revizie care a constat din urmatoarele:

 

a) REPERE

- kit ambreaj Sachs: 600 RON

- disc frana fata Bosch: 2 x 224.95 RON

- disc frana spate Bosch: 2 x 158.94 RON

- set placute frana fata Bosch: 136.92 RON

- set placute frana spate Bosch: 110.55 RON

- cablu frana mana stanga Jakoparts: 138.99 RON

- cablu frana mana dreapta Mobis: 168.32 RON

- saboti frana de mana Ferodo: 136.99 RON

- ulei motor Mobil1 5W-30 ESP Formula: 4 litri = 159.9 RON, 1 litru = 41.9 RON

- curatitor injectoare Duralube: 58.95 RON

- tratament motor Duralube HD: 114.99 RON

- filtru ulei motor Bosch: 31.25 RON

- filtru motorina Mobis: 115.32 RON

- filtru aer motor Mobis: 33.46 RON

- spray degresant: 10.54 RON

- dop brat stergator: 9.3 RON

- solutie flush ulei motor Carlube: 11.5 RON

TOTAL REPERE : 2656.62 RON

 

b) MANOPERA

- inlocuire ambreaj: 376.96 RON

- inlocuire filtru aer motor: 19.84 RON

- inlocuire filtru motorina: 49.6 RON

- inlocuire discuri frana fata: 59.52 RON

- inlocuire discuri frana spate: 39.68 RON

- inlocuire placute discuri frana spate: 29.76 RON

- inlocuire saboti frana de mana: 99.2 RON

- inlocuire cabluri frana de mana: 69.44 RON

- stand test frana: 29.76 RON

- inlocuire ulei motor si filtru: 49.6 RON

- geometrie: 119.04 RON

TOTAL MANOPERA: 1011.84

 

Reperele le-am achizitionat de la diverse magazine si, nefiind interesul meu pentru a face reclama unuia sau altuia, daca este cineva interesat de comparatia pe care am facut-o, il rog sa imi spuna si ii trimit fisierul fara nicio problema. Cat despre manopera, aceasta a fost facuta la service-ul INTERAUTO TECH, si tin sa spun ca respectivele preturi sunt valabile doar in contextul realizarii acelor actiuni, nu neaparat fiind la promotie, ci legate intre ele (de exemplu, inlocuire saboti cu reglaj frana de mana, etc).

 

Despre cum a fost in service as putea sa scriu cred ca o saptamana de-acum incolo si tot n-as epuiza tot. Departe de mine "linguseala", nu am facut si nu fac asa ceva, dar sincer va spun ca rar am mi-a fost dat sa ma simt atat de bine acolo, inclusiv masina. Atitudine deschisa, profesionalism, sfaturi si discutii directe cu mecanicii, transparenta privind operatiile facute, rapiditate, totul nu asa cum ar fi trebuit sa fie ci mai mult. Cine doreste detalii, este rugat sa ma intrebe.

 

Despre rezultatele acestei revizii este deocamdata prematur sa ma pronunt. Franele inca sunt "moi", oarecum elastice, atat discurile cat si placutele fiind noi. Ambreajul este si el nou, inca in rodaj, dar deja altceva si, ca sa nu uit, rulmenul vechi era indeajuns de ruginit ca sa nu mai lucreze bine, cauza probabila fiind aceea ca nu prea circul cu masina. Tratamentul de motor incepe sa isi faca efectul, pornirile fiind mai usoare si incalzirea motorului mai rapida, iar pe cel de injectoare urmeaza sa il pun cand plec in concediu, ca sa prind un drum mai lung. Voi incerca ca anual sa pun acest tratament de motor si curatitorul de injectoare.

 

O singura mentiune, anume ca as fi vrut sa am toate filtrele Bosch, dar cel de motorina nu se potrivea la filet, iar cel de aer mi-au dat de benzina in loc de motorina, acesta fiind cu 4 mm mai lung si neavand acea banda neagra de plastic gros in dreptul elementului filtrant. Atentie asadar cand (si daca) comandati, va pot da codurile care NU se potrivesc.

 

In rest, cum am spus la inceput, este alta masina. Nici nu avea cum altfel, piese noi, montate si reglate corect, tratament motor, etc. Sunt pe deplin multumit, si, chiar daca a fost un efort financiar dificil, a meritat. Ori eu am nimerit doar piese slab calitative de la Mobis, ori nu le fac atat de calitative, dar e pacat ca pentru 10-20 RON in plus sa nu luati piesele urmator calitative. Veti fi surprinsi de rezultat.

 

Intrebari, sugestii, chiar si reclamatii ... va raspund la toate.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

De ce ai optat pentru tratamentul de motor ? Cine ti l-a recomandat ? Ai ceva review-uri despre el ?

Share this post


Link to post

Sabotii de pe spate erau tociti, sau i-ai inlocuit din alt cauze? Si eu am desfacut zilele trecute sa ma uit la ei si in afara de praf de rugina pe acolo nu am mai vazut nimic suspect. Nu prea au de ce sa se toceasca, poate doar sa-si piarda din proprietati datorita timpului.

Cablurile de la frana de mana de ce le-ai schimbat?

In ce a constat operatiunea de curatare a injectoarelor?

Vad ca au bagat manopera si la chestii care oricum se faceau. Exemplu filtru de aer motor. Pai ca sa schimbi filtru de motorina trebuie sa dai cutia filtrului de aer jos si automat sa-i scoti capacul. La fel si placutele de frana care oricum le dai jos daca vrei sa scoti discurile.

Ma bucur ca esti multumit de cum se prezinta masinuta acum. Pana la urma e important sa te simti impacat ca s-a facut o treaba OK.

Share this post


Link to post

Cu scuzele de rigoare pentru intarzierea in acordarea raspunsurilor la intrebarile voastre, intarziere cauzata de concediu, incerc sa va raspund oferindu-va si cateva impresii "la cald" despre comportamentul masinii:

 

- in privinta tratamentului pentru motor, in principiu l-am facut doar preventiv si tind sa il fac anual impreuna cu solutia de curatare a injectoarelor. E prima data cand l-am facut si sincer nu regret, pentru ca a schimbat comportamentul masinii complet (in bine), in sensul ca a mai diminuat din zgomotul motorului, incalzirea acestuia (pornind de la rece) se face mai repede, iar urcarea in turatii mult mai usor si nu mai am senzatia acea de "dieseling", asa cum o denumesc ei, anume ca acum masina raspunde mai usor si repede la apasarea pedalei mici din dreapta. Am mai observat si un fenomen secundar, anume ca la turatii mici, sub 2500 rpm, turbina nu mai vajaie ca inainte, e mai linistita. Pe ansamblu sunt incantat, ca sa nu mai zic ca si consumul a mai scazut (desi nu stiu de unde tot mai scade, ca si inainte era pe la 5, dar nu ma supar).

 

- in privinta franei, lucrurile stau cam asa: pe stanga fata, mi s-a blocat o culisa, ceea ce a condus la o frecare atat de mare incat mi-a topit capacul de la roata, iar discul s-a mancat sub limita minima; pe dreapta fata aveam discul ovalizat, nu stiu din ce cauza, dar asa mi-au zis, plus ca si el era sub limita; pe spate nu tinea frana de mana din cauza unui cablu blocat (dreapta), iar discurile erau si ele cam la limita. Cum 2 service-uri, unul de reprezentanta si altul multi-marca au zis ca ar fi timpul sa inlocui discurile (ba chiar cel de reprezentanta m-a pus sa semnez ca imi asum riscurile conducerii cu frana ineficienta), am zis ca e timpul sa fac aceasta investitie majora, discuri, placute, cabluri si saboti. Din ce am vazut, sabotii mai mergeau, pentru ca nu i-am prea folosit, dar nu am vrut sa folosesc saboti vechi pe discuri noi, asa ca unde s-a dus mia, s-a dus si suta ... Analog in cazul cablurilor, am ales pe amandoua sa le inlocui chiar daca unul era cu probleme, probabil un dop.

 

- curatarea injectoarelor s-a facut prin adaugarea solutiei mentionate la un plin de combustibil. Pentru ca am facut aproximativ 700 km in acest concediu, am ales (daca are vreo importanta) o motorina mai buna, "premium" si, in combinatie cu tratamentul de motor, rezultatul este peste asteptari, dar recunosc ca nu am o dovada clara ca supapele s-au (mai) curatat sau ca injectoarele s-au (mai) desfundat, ci doar sper ca asa este. Analog cu tratamentul de motor, voi reface aceasta operatie anual, asa cum dealtfel mi-au recomandat si unii mecanici mai cu experienta din service-ul unde am fost. Raportat la 12 luni ale anului, suma nu este asa de mare, iar masina intentionez sa o pastrez destul de mult timp.

 

Pe ansamblu, ce pot spune, pe traseul Moeciu - Bran - Brasov - Slanic (Prahova), masina s-a comportat exemplar si nici nu aveam cum altfel: revizie, ambreaj nou, frane noi, tratamente motor. Nu am "dat" in ea, am menajat atat ambreajul cat si franele, iar la inceput chiar eram "confuzat" caci dupa vreo 200 km incepusera sa scartaie placutele, dar mai fin decat atunci cand sunt uzate. Dupa inca 100 km facuti in special in oras, si-au dat drumul si frana este acum 100% functionala, inainte fiind cam ... moale.

 

Este al doilea an consecutiv cand investesc masiv in masina, anterior inlocuit amortizoarele, lichidul de frana, acum asta ... Nu pot spune ca imi pare rau, le-am planificat din timp iar recompensele sper ca vor fi pe masura, inceputul fiind unul promitator.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...