Jump to content
mrsvsl

Ce voltaj au beteriile voastre?

Recommended Posts

Fara sa deconectez nimic de la bornele bateriei, masurat dupa oprirea motorului, dupa mers cu ea cca 20km, are 12,81 V. E mult, e putin? La voi cat e ?

Intreb fiindca am probleme cu pornitul, porneste la chei lungi si incep sa cred ca poate fi bateria...

Mc...

Edited by mrsvsl

Share this post


Link to post

Nu e bateria. Astea din zilele noastre te lasa brusc si definitiv, nu ca alea de-acu 20 ani, de te mai rugai nitel de ele, mai invarteau o tura, iar te mai rugai, iar mai invarteau...

Share this post


Link to post

mai sunt si alte cauze pentru porniri greoaie... gen bujii de preincalzire, regulatoare de presiune, injectoare, probleme de compresie, etc...

Share this post


Link to post

Bujiile au fost schimbate acum cateva luni, toate 3. Dau 3 chei de pre-incalzire ca sa pot porni sigur. Si porneste, mai ales daca pe la urma, inaintea pornirii ii dau si ceva pedala.

Edited by mrsvsl

Share this post


Link to post

Tensiunea pare a fi buna, dar cel mai bine este sa o masori cand motorul merge la relanti cu toti consumatorii porniti: avarii, incalzire, incalzire luneta, AC pe maxim, ventilatorul pe ultima treapta, faza luna, proiectoare, etc. - toti consumatorii mari sa fie porniti. In aceste conditii, o baterie buna n-ar trebui sa scada sub 13.5 V, indiferent de ce temperatura este afara.

 

Acum insa, cum s-a zis, o pornire buna nu depinde numai de baterie. E doar o parte din problema si cel mai des invocata caci e la vedere. Dar mai sunt si altele, iar @James a subliniat bine pe unele dintre ele, iar masina ta, daca e din 2003, ar putea suferi din cauza lor. Eu as mai adauga pe lista si eventuale semne de intrebarea asupra amorsarii pompei de benzina/motorina, dar ca sa te ajutam putin mai mult (sper), iti dau mai jos o lista de verificari in cazul unui Accent 2006 pe benzina care ar prezenta simptomele tale (presupunand in continuare probleme electrice):

 

 

Accent2006EngineElectricalCheck.PNG

 

 

Share this post


Link to post

la acele 'chei lungi' cum iti invarte electromotorul motorul? daca deabia deabia, atunci e bateria; (si degeaba ai 12.8 Volti daca amperajul nu mai e corespunzator), daca motorul e invartit bine si masina tot nu porneste, atunci pot fi n cauze; inteleg ca ai motorul diesel, si ai schimbat recent bujiile. Dupa schimb tot asa a fost? sau e o problema recenta? Sa stii ca am avut o bujie arsa la vechea amsina dupa 1 saptamana (calitate excelenta...). Poate ai filtrul de motorina imbibat cu apa, icnearca o decantare. Poate iti curge inapoi motorina in rezervor- nu iti inchide bine pompa....etc etc

Share this post


Link to post

La modul general vorbind si fara a se crede ca fac misto, cum se poate masura amperajul bateriei atunci cand pornim masina ? Nu mai stiu amperajul la modelele pe benzina, dar la diesel vorbim de aproximativ 680 A (CCA). La aceste valori nu stiu niciun aparat din comert care sa reziste, chiar si daca pentru o perioada scurta. Un centru specializat de testare baterii ar trebui sa detina un astfel de aparat.

Share this post


Link to post

se masoara mai greu, de obicei la service-urile de baterii au un aparat si masoara Amperajulora (Ah). Amperajul cred ca il poti masura singura casa cu un ampermetru, dar nu te ajuta cu nimic. Ce aveau astia la Rombat era o scula formata dintr-un indicator gradat si un fel de arc ce se inrosea cand era conectat la borne (acela era consumatorul; practic faceau scurt la borne prin acel arc, si masura Ah)

Share this post


Link to post

Se poate verifica starea bateriei masurand tensiunea de la bornele ei in timp ce se porneste motorul (cand se aude demarorul). Daca tensiunea nu scade sub 9,6 Volti atunci bateria este buna (asigura curentul de pornire). Altfel bateria trebuie inlocuita. Desigur se considera ca bateria era incarcata minim 75%, adica sa aiba cel putin 12,4 Volti in gol. Am gasit explicatii pe net si am incercat la mine la o baterie care invartea greu si daca nu porneam masina la prima cheie nu mai pornea decat dupa ce o incarcam. Cand am masurat tensiunea in sarcina la mine avea 9,3 volti, deci pot sa zic ca metoda e verificata. aici

Edited by msjohntm

Share this post


Link to post

la acele 'chei lungi' cum iti invarte electromotorul motorul? daca deabia deabia, atunci e bateria

 

Cum ziceam si mai sus, bateriile din zilele noastre nu mai invart "deabia deabia". Pe vremea cand aveam Dacii si Oltcituri, da, asa invarteau cand isi dadeau duhul. Mai trageai de ele vreo juma de an. :))

Astea de azi au probabil un sistem de protectie (habar n-am ce-o fi de protejat, probabil mediul)... mor subit si definitiv.

 

Vorbesc din experienta, mi-au murit doua baterii in felul asta - culmea, ambele originale de pe Hyundai (una la Santafe, ailalta la Getz)

Stiu ca-i cam offtopic, avand in vedere ca problema initiatorului in mod sigur nu e bateria, dar cine stie, poate mai ajuta pe careva experienta mea.

Share this post


Link to post

NFS depinde de tipul de baterie; Cu cele de la Rombat spre exemplu te poti chinui mult si bine...mai invart "deabia deabia"....

Share this post


Link to post
Asadar, intre timp s-au intamplat urmatoarele:

-am masurat voltajul bateriei:

* inainte de start: 12.78V

* in timp ce dau cheie: 11.15V

* odata pornita masina, cu motorul la relanti: 14.33V

- am fost cu ea la un mecanic, care in stilul clasic nu avea timp de mine deloc si m-a pasaportat pe saptamana viitoare (desi situatia e critica). El a masurat si curentul trimis de alternator in baterie si cica e 11A, care zice el ca e mai mult decat deajuns sa incarce ok bateria. Deci, zice el , problema pare a nu tine de partea electrica.

M-a intrebat daca am schimbat injectoarele vreodata si cand a auzit ca nu si-a dat cu parerea ca poate fi un injector (sau mai multe) cu orificiul/le dilatat/e care picura inauntru motorina in loc sa o pulverizeze doar...

Tre' sa il sun luni sa vad cand imi poate primi masina...

Va tin la curent...

Multumesc oricum deocamdata tuturor.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...