Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Chibitzu

Dezactivare EGR

Recommended Posts

Exact. Asa procedez si eu acum. De un an de cand am anulat filtru de particule si vana egr am scapat si de durerile de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu inseamna ca motorul functioneaza corect. Dezactivarea EGR-ului (cu sau fara modificare in software) duce la un consum mai mare de carburant. Rolul lui, pe langa recircularea gazelor de esapament si incalzirea motorului, este in scaderea consumului de combustibil.

 

Esti sigur?

Toti cei care pe care ii stiu si au facut operatia asta au raportat o scadere de consum si o dinamica mai buna.

Stai putin ca ma zapaciti.

EGR-ul nu incalzeste mai repede motorul, ci mai incet. Atunci cand e deschis, adica atunci cand baga fum in motor temperatura de combustie scade. Iar temperatura de combustie mai scazuta reduce in principiu si randamentul motorului.

 

Pe de alta parte asta nu inseamna automat ca mareste consumul in "viata reala", discutia e mai complicata decat atat.

 

Eu stiu ca EGR-ul lucreaza doar de la o anumita temperatura a motorului in sus si doar intr-o plaja de turatii, nu la relanti si nu la turatii ridicate.

@pringles: vana dopata = vana inchisa, adica supapa EGR e inchisa?

La masinile diesel cu filtru de particule nu este indicat a se incalzi motorul stationand.

 

In general masinile diesel nu se incalzesc stind pe loc, mai ales iarna cum e acum. De-aia pentru ele exista tot felul de solutii de incalzire fie pe baza de arzatoare aditionale (webasto) fie electrice, fie o combinatie. La alte masini exista un buton care urca relanti-ul pe la ~ 1200 - 1400 de ture, tocmai ca se incalzeasca mai repede motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dinamica mai buna da, dar nu si un consum mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Asa procedez si eu acum. De un an de cand am anulat filtru de particule si vana egr am scapat si de durerile de cap.

Interesanta idee dar spune-mi , te rog , cum ai sa treci de testul ITP fara filtru de particule ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesanta idee dar spune-mi , te rog , cum ai sa treci de testul ITP fara filtru de particule ?

 

Masina trece testul ITP fara filtru de particule si fara spaga. Atata timp cat este mai veche de 2010 nu vor fi probleme la ITP cu noxele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar , te rog , sa ne spui si cum ! Ce legatura are anul ( mai veche de 2010 ) cu cantitatea de noxe trecuta pe cartea tehnica ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Euro4 nu e obligatoriu DPF si nici testul de emisii de particule, iar prezenta fizica a DPF nu se verifica la ITP.

La Euro5 e obligatoriu.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valoarea maxima admisa de noxe pentru Euro4 nu are legatura cu ce scrie la tine in carte. Raspunsul l-ai primit in mesajul postat anterior de dvoncu.

 

Pentru ca aveam nevoie de un raspuns sigur, am facut test ITP la o masina din 2009 cu DPF eliminat si totul a decurs normal, cu ADMIS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , sa inteleg ca daca elimin DPF-ul voi avea la testul de noxe mai putin sau egal cu 187 ( atat e trecut la mine pe carte la Emisii CO2 ) ? Eu intreb , dar vreau raspunsuri de la persoane care au facut aceasta operatiune . E bine de stiut , ca in cazul in care te lasa filtrul ... am inteles ca e cam 800 de euro ! Oricum , am inteles ca necesita si alte operatiuni de efectuat ( noi setari in calc. masinii , etc ) dar pentru 1000 de euro ... le cam faci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iulica, rolul DPF nu e sa reduca CO2, ci particulele solide din gazul de esapament, care se masoara la ITP de la Euro5 in sus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduce semnificativ si NOx-ul, pentru ca reduce cantitatea de oxigen pe de o parte si temperatura de combustie pe de alta parte (ambele fiind factori importanti in producerea NOx-ului).

Insa la ITP masuratoarea e foarte aproximativa, nu se verifica pe bune daca se respecta normele euro ci daca se respecta niste norme minime, acolo.

 

Sunt curios daca la dieselul cu filtru de particule eliminarea EGR-ului nu duce la probleme mai dese cu filtrul...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi sa ne luam dupa modul de functionare al regenerarii DPF-ului, valva EGR are un rol important in acest proces. Un EGR nefunctional duce la infundarea filtrului de particule prin lipsa procesului de regenerare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduce semnificativ si NOx-ul, pentru ca reduce cantitatea de oxigen pe de o parte si temperatura de combustie pe de alta parte (ambele fiind factori importanti in producerea NOx-ului).

 

Cantitatea de oxigen nu stiu daca o reduce sau nu, insa temperatura de combustie creste, pentru ca in felul asta sa elimine mai putini oxizi de azot - noxe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura de combustie SCADE atunci când se recircula gazele.

NOx-ul se formează la temperaturi înalte și cu oxigen în exces

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor ! Dupa cativa ani de chin " check engine " si " limp mode " m-am hotarat sa iau o decizie majora si anume sa anulez DPF-ul ( fizic si soft ) la care am adaugat si anularea EGR-ului ( fizic si soft ) . Daca problema cu " check engine " aparea in special vara , la temperatuturi exterioare de peste 20 grade C , in ultimul an incepuse sa apara si in sezonul rece ( nu stiu daca e necesar sa mai amintesc ca masina a fost scanata , verificata la care apareau erori de cod EGR sau diversi senzori de temp ) . Problema cea mai grava a fost ca am " pierdut " o turbina , din cauza dpf-ului infundat . Am incercat sa regenerez dpf-ul din soft si nu sa putut , drept care am ales varianta extrema de anulare a celor doua , mai ales cand am vazut ulei pe turbina noua :mad: ! Acum am cam o mie de km , in varianta actuala , masina a reinceput sa traga serios , cuplu fantastic ( pot merge cu trapta a VI-a la 1000-1200 de ture :dancer: ) , consumul acelasi ( nici mai mult nici mai putin ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor ! Dupa cativa ani de chin " check engine " si " limp mode " m-am hotarat sa iau o decizie majora si anume sa anulez DPF-ul ( fizic si soft ) la care am adaugat si anularea EGR-ului ( fizic si soft ) . Daca problema cu " check engine " aparea in special vara , la temperatuturi exterioare de peste 20 grade C , in ultimul an incepuse sa apara si in sezonul rece ( nu stiu daca e necesar sa mai amintesc ca masina a fost scanata , verificata la care apareau erori de cod EGR sau diversi senzori de temp ) . Problema cea mai grava a fost ca am " pierdut " o turbina , din cauza dpf-ului infundat . Am incercat sa regenerez dpf-ul din soft si nu sa putut , drept care am ales varianta extrema de anulare a celor doua , mai ales cand am vazut ulei pe turbina noua :mad: ! Acum am cam o mie de km , in varianta actuala , masina a reinceput sa traga serios , cuplu fantastic ( pot merge cu trapta a VI-a la 1000-1200 de ture :dancer: ) , consumul acelasi ( nici mai mult nici mai putin ) .

masina ta inainte de anulare filtru si egr avea probleme ca cele din http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=12825 ca poate scapam si noi de ea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ceea ce am citit in forum , la mine nu aveam probleme cu " datul in nas " ci cu " check engine " si " limp mode " ( cand intra in " limp mode " nu se mai tura peste 2200 de ture ) dar daca tot e vorba de " datul in nas " sa stii ca am patit-o acum , cand am vrut sa anulez numai DPF-ul . Initial am anulat numai DPF-ul , dupa care am plecat in probe si nu mergea ca lumea (" LAG " mare si dadea in nas daca eram sub 2500 de ture ) si cand a pus testerul pe ea dadea eroare la EGR . Drept care am anulat si EGR-ul iar masina merge cum trebuie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ceea ce am citit in forum , la mine nu aveam probleme cu " datul in nas " ci cu " check engine " si " limp mode " ( cand intra in " limp mode " nu se mai tura peste 2200 de ture ) dar daca tot e vorba de " datul in nas " sa stii ca am patit-o acum , cand am vrut sa anulez numai DPF-ul . Initial am anulat numai DPF-ul , dupa care am plecat in probe si nu mergea ca lumea (" LAG " mare si dadea in nas daca eram sub 2500 de ture ) si cand a pus testerul pe ea dadea eroare la EGR . Drept care am anulat si EGR-ul iar masina merge cum trebuie .

ok, merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu calculul la consum , la aproape 1000 km dupa dezactivarea EGR-ului , DPF-ului si inlocuirea turbinei , unde am inregistrat valori record , cel putin pentru mine , la capitolul consum si nu numai : Urban ( semafoare , circulatie aglomerata , etc ) : 8,5-9 % si Extraurban ( 100-120 km/h ) : 5,5-6 % !!! Avand in vedere ca inainte aveam urban : 13-15 % si extra : 8-10 % zic ca e o mare schimbare dar ... puterea a scazut si ea . Daca inainte avea forta , " zvac " si ajungeam foarte usor la 140 km/h acum e ceva mai lenta iar la capitolul forta/cuplu , nu mai pot urca pantele care le urcam in treapta a VI - a si le abordez cu treapta a IV-a sau maxim a V-a ! Eu unul cred ca la momentul resoftarii a aparut o " eroare " si sa resoftat cu varianta de 113 cp , deoarece a fost mai simplu de aplicat fiind varianta fara DPF ( zic si eu ) . Oricum , sunt multumit de rezultat , cel putin in privinta consumului de carburant :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ciudat ce spui, deoarece ar fi trebuit sa aiba zvac mai mare: nu mai ai EGR care sa recircule gaze arse (deci ai un amestec mai bun), nu mai ai DPF care sa ingatuie gazele arse (deci ai evacuare mai buna) plus turbina noua si soft mai bun. Ceva nu a iesit bine, din toate astea, e clar.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai softul e problema deoarece am trecut de la 140 cp , cat avea initial , la 113 cp ...

Edited by Iulix_73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...