Jump to content
Chibitzu

Dezactivare EGR

Recommended Posts

Tucson-ul meu diesel are un pic peste 150.000km si de curand m-am trezit cu engine check aprins. La service eroarea provenea de la EGR. Iau in calcul sa obturez valva EGR pentru a nu mai recircula mizeriile in motor. Stiu care sunt implicatiile ITP, nu doresc sa discutam aici acest aspect.

 

Intrebare: are cineva EGR-ul blocat, ce efecte pozitive/negative a observat ?

 

Precizez ca din drumurile zilnice de 40~50km cam 20km se merge in regim fara oprire cu 80~100 la ora. Restul e trafic de capitala. Motorina numai de la RomPetrom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva o poti obtura, dar probabil o sa-ti dea check engine din nou. Trebuie dezactivata si din soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate schimba EGR+comanda electrica ( 400 lei ) Tucson 2.0 crdi 2008- info la 0760285744

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obturat EGR, masina se comporta incredibil. E mult mai sprintena, urca mai usor in ture, mult mai puternica. Probabil ca a crescut un pic consumul, esti tentat sa tot accelerezi, nici nu iti dai seama cand ai depasit (cu mult) viteza legala. Sincer, imi pare rau ca nu am facut aceasta "modificare" mai demult. Cost operatiune modic, sub 200 lei cu tot cu ciubuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te bucura prea devreme. Trebuie sa dezactivezi si din soft, altfel se vor aprinde martorii prin bord si posibil sa-ti limiteze puterea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obturat EGR, masina se comporta incredibil. E mult mai sprintena, urca mai usor in ture, mult mai puternica. Probabil ca a crescut un pic consumul, esti tentat sa tot accelerezi, nici nu iti dai seama cand ai depasit (cu mult) viteza legala. Sincer, imi pare rau ca nu am facut aceasta "modificare" mai demult. Cost operatiune modic, sub 200 lei cu tot cu ciubuc.

Poti sa-mi spui cum ai procedat ? Eu am blocat EGR-ul si nu se tureaza peste 4500rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok are dreptate, se aprinde becul de check engine, insa sincer nu imi dau seama daca se limiteaza puterea. Probabil va trebui sa dezactivez si din soft EGR-ul.

 

Bugy, eu nu turez masina niciodata peste 4500 de ture, nu am avut niciodata nevoie de asa ceva. De obicei merg la 2500 iar la drum lung la 2000 de ture pe minut. Ca si procedura, se pune o tabla inainte de EGR, sunt multe clipuri pe net pe tema asta, insa nu sugerez sa faci asta acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta vara am eliminat Fap-ul pentru ca nu mai regenera si imi baga toate gazele in turbina iar din acest considerent masina mergea in limp mode - nu se tura peste 2000 rpm. Dupa eliminare am ramas cu check engine aprins in bord. Acum EGR-ul s-a dus complet desi am incercat sa il curat, motorasul nu a mai mers deloc. Ieri am luat decizia sa blochez EGR-ul pentru ca efectiv masina nu mai pornea. Acum merge dar nu se tureaza mai mult de 4500 rpm. Nu ca as avea nevoie de astfel de turatii dar ma gandeam ca intervine softul si nu ii da voie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie facuta anulare filtru particule si egr din calculator, altfel motorul nu va functiona in parametri normali ( prin divizarea injectiei de combustibil si intarzierea post-injectie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

  1. eu inca nu am avut nevoie sa dezactivez egr-ul la tucson dar am facut acest lucru la un peg 206 cu motor 1.4 hdi si desii statea becul check aprins , masina nu consuma mai mult, iar motorul functiona foarte bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu inseamna ca motorul functioneaza corect. Dezactivarea EGR-ului (cu sau fara modificare in software) duce la un consum mai mare de carburant. Rolul lui, pe langa recircularea gazelor de esapament si incalzirea motorului, este in scaderea consumului de combustibil.

Edited by Dok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr-ul nu are rol sa scada consumul sub nicio forma! Peste tot pe internet se vehiculeaza aceasta idee, dar este total gresita.

E ca si cum ai incerca sa intretii un foc dar in loc de oxigen ii dai fum.

Egr-ul a fost inventat pentru a reduce poluarea. Atat si nimic mai mult. Cu egr-ul functional viata motorului scade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca trebuie sa mai citesti. Nu este de ajuns. Chiar si faptul ca ajuta la incalzirea motorului poate reduce consumul. Te rog blocheaza EGR si verifica consumul de carburant. Vorbim dupa ce faci aceasta operatiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai putin ca ma zapaciti.

EGR-ul nu incalzeste mai repede motorul, ci mai incet. Atunci cand e deschis, adica atunci cand baga fum in motor temperatura de combustie scade. Iar temperatura de combustie mai scazuta reduce in principiu si randamentul motorului.

 

Pe de alta parte asta nu inseamna automat ca mareste consumul in "viata reala", discutia e mai complicata decat atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si cum se cheama daca in loc de aer 100% la 10-20 de grade, sa zicem, intra in combinatie si gaz de esapament fierbinte....

Edited by alexpet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca trebuie sa mai citesti. Nu este de ajuns. Chiar si faptul ca ajuta la incalzirea motorului poate reduce consumul. Te rog blocheaza EGR si verifica consumul de carburant. Vorbim dupa ce faci aceasta operatiune.

De ce vrei tu sa ma faci sa-mi schimb parerea despre tine?

Eu stiam ca electronistii sunt baieti destepti! Vrei sa ma faci sa cred ca tu nu stii ce modifici intr-un soft de gestionare al unui motor?

Sau tu nu esti electronist si nu modifici nimic, ci doar primesti pe hartie de la firma mama tot ceea ce trebuie facut la masina?

Dupa cum vezi @ james kilowatt vine cu explicatii foarte bune!

Mie mi se pare corect ceea ce gandeste. Odata cu doparea egr-ului cantitate de oxigen creste, deci nu mai este nevoie de aceeasi cantitate de combustibil necesar arderii-compresiei.

Treaba este probata si iar probata...si iar probata...pe diferite tipuri de masini cu diferite tipuri de motoare!. Nu scade cu mut dar scade, atunci cand vana egr este dopata.

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pornit de la blocarea EGR fara sa ma informez suficient. In fapt nu am stiut ca trebuia rezactivata si din soft. Asa am ajuns la eliminarea fizica a filtrului de particule si in final dezactivarea software filtru/EGR. Toata distractia m-a costat niste bani pe care nu ii aveam bugetati, ca sa spun asa. Masina merge ok, insa e un mare neajuns aici. Sansele de a vinde o masina veche cu filtrul dezactivat sunt cu siguranta mai mici, sau pretul va fi mai redus. La fel de adeverat este ca un filtru costa o caruta de bani (o cautare simpla pe net arata o suma de ~800Euro).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimpotriva. Urmatorul proprietar trebuie sa-ti ureze de sanatate ca l-ai scapat de griji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ar fi frumos, mai ales ca de la 60.000km pana acum (160.000km) am facut schimburile de filtre/ulei la 10.000km. In plus, lunar ies pe autostrada pentru o mica "forja". Pana la urmatorul proprietar, trebuie sa ne bucuram noi de ea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu mai ai de ce sa iesi cu ea pe autostrada. Nu vor mai exista depuneri in motor si nici filtru de particule nu se mai infunda. Motorul tau inspira aer curat si elimina linistit gazele fara vreun dop in fund.

Poti sa stai linistit sa se incalzeasca motorul.Ai scapat de probleme, deci trebuie sa fi bucuros. Si nu esti singurul care a facut asa ceva. Foarte multi au avut probleme cu cele doua piese. Eu chiar am vazut motor facut praf la 200,000km din cauza functionarii proaste a valvei egr.

Iar de filtru de particule sa nu mai vorbim. Cea mai idioata inginerie mecanica vazuta pana acum..

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si cum se cheama daca in loc de aer 100% la 10-20 de grade, sa zicem, intra in combinatie si gaz de esapament fierbinte....

 

 

Asa este, insa combinatia aia de gaze nu mai arde, gazele de esapament sunt inerte, care preiau din caldura de combustie, ca un buffer daca vrei.

Mai mult, prezenta gazelor de esapament limiteaza cantitatea de oxigen (si de carburant) care arde si deci limiteaza si cantitatea de caldura generata.

 

Daca vrei o analogie putin fortata, gandeste-te la arderea carbunilor. Daca ii arzi cu aer (adica oxigen + azot) temperatura la care ajunge este mult mai scazuta decat daca ii arzi cu oxigen pur, si asta aproape indiferent de temperatura la care bagi aerul sau oxigenul in cuptor. Explicatia este ca azotul din aer nu participa la ardere si are fix acelasi rol ca gazele de esapament.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Poti sa stai linistit sa se incalzeasca motorul.

Te rog sa detaliezi ce ai scris mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte simplu. La masinile diesel cu filtru de particule nu este indicat a se incalzi motorul stationand. Scrie si in manualul de utilizare. Cum ai pornit-o in 30 de secunde trebuie sa pleci cu ea. In sarcina incalzirea motorului se face mult mai repede. La un motor cald arderea-compresia este mult mai buna iar depunerile vor fi mai mici in filtru de particule.

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, deci pot sa incalzesc masina si stand pe loc. E o veste buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...