Jump to content
AlexD

Ambreiaj i40

Recommended Posts

dvoncu e alegerea ta sa crezi ce vrei. Din pacate eu am experimentat asta :( si nu vorbesc doar din auzite. Initial nici document nu voiau sa imi dea pentru lucrare. Mi-au zis ca e "treaba lor" si ca eu sa fiu multumit ca s-a schimbat. Chiar daca nu platesti acea lucrare poti sa ceri dovada de reparatie, pana la urma e masina ta si nu a lor si e dreptul tau. Nu este un serviciu in favoare lor ci in favoarea ta. Poti sa alegi sa te duci la orice reprezentanta doresti nu doar la una singura.

 

Ca o buna practica ce o recomand e sa cereti o hartiuta cand masina intra in service chiar daca e la schimbarea unei piese ce nu o platiti. Se poate face deviz si pe 0.

 

cred ca off-topic: In 2015 a fost o actiune ANPC la serviceuri auto si una din abaterile semnalate a fost : - lipsa acordare termene de garantie pentru serviciile prestate

Edited by raduit

Share this post


Link to post

Cum am ajuns in service (vezi postul cu probleme la pornire), le-am zis sa-mi demonteze si ambreiajul, sa rezolv problema cu tremuratul in treapta 1, foarte urat in panta, si intensificat la rece. Cum totul a fost schimbat la tiriac in ianuarie 2018, si problemele au reinceput in primavara 2019, ii banuiesc pe cei de la tiriac de treaba facuta de mantuiala.

Si din pacate, e posibil sa am dreptate. M-au sunat cei de la DAB: joc la volanta, uzura la disc, placa presiune, rulment. tot ce au schimbat ceilalti pe garantie in 2018. Plus pompa de ambreiaj pe care am schimbat-o in toamna 2019. Distractia: putin peste 7000 cu manopera si reduceri (50% manopera, 30% la piese). Ma gandesc serios sa fac un dosar/plangere la HAR. Cu tot traficul domnitei Firea, e mind-blowing sa crape ambreiajul nou-nout dupa un an.

Share this post


Link to post

Îmi pare rău să citesc atâtea probleme pe care le întâmpini, dar.... 

Când ți.au schimbat piesele la tiriac, nu ți-au oferit nici o garanție? Sau a ieșit mașina din garanție intre timp, piesele având aceeași garanție cu cea rămasă pe întreg auto? 

Share this post


Link to post

Am mai discutat pe aici de garantie. Orice piesa schimbata pe garantie preia durata ramasa din garantia masinii. 

Share this post


Link to post

Sambata dimineata mi-am recuperat masina. Am pornit motorul (la sfert de cheie, normal), am incercat sa introduc in viteza, si...... am avut o revelatie.

Masina e ca noua! Nu mai tremura, dar intra foarte greu in treptele 1 si 2, la rece. Dupa 6 ani si un morman de bani, am descoperit ca eu sunt problema. Nu am crezut in vorbele din batrani, care spun: "Nu schimba, nu exista piese mai bune ca cele puse in fabrica. Pastreaza masina cum e, cat mai mult.". Eu credeam ca au mai avansat si ei, dar se pare ca industria auto e un dinozaur. Acum, piesele pe care le am nu sunt, cu siguranta, la fel de bune ca cele pe care le-au inlocuit acum 6 ani (of, am spus-o si pe asta!), dar le las asa cum sunt. Noroc cu incalzirea gloabala. se pare ca nu mai avem ierni. Si daca ma incearca iar carcelul la piciorul stang, nu ma duc iar sa-mi faca abreajul sa intre cum trebuie, ci o sa fac un sejur de o saptamana la metrou. Cat am fost fara masina am reusit sa citesc 2 carti de John Steinbeck, unul din autorii mei favoriti. Si se pare ca a meritat si vaccinul antigripal. Desi toti isi dadeau duhul in jurul meu, nu am luat nimic :). Ma opresc aici pana nu ma trezesc calugar in Filipine, care a renuntat la traiul modern... =))

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 1/31/2020 at 1:08 PM, rowwt said:

Ma gandesc serios sa fac un dosar/plangere la HAR.

Faci exact degeaba. HAR e membra a... grupului Tiriac. :)))

Share this post


Link to post
On 2/3/2020 at 5:45 AM, rowwt said:

Sambata dimineata mi-am recuperat masina. Am pornit motorul (la sfert de cheie, normal), am incercat sa introduc in viteza, si...... am avut o revelatie.

Masina e ca noua! Nu mai tremura, dar intra foarte greu in treptele 1 si 2, la rece. Dupa 6 ani si un morman de bani, am descoperit ca eu sunt problema. Nu am crezut in vorbele din batrani, care spun: "Nu schimba, nu exista piese mai bune ca cele puse in fabrica. Pastreaza masina cum e, cat mai mult.". Eu credeam ca au mai avansat si ei, dar se pare ca industria auto e un dinozaur. Acum, piesele pe care le am nu sunt, cu siguranta, la fel de bune ca cele pe care le-au inlocuit acum 6 ani (of, am spus-o si pe asta!), dar le las asa cum sunt. Noroc cu incalzirea gloabala. se pare ca nu mai avem ierni. Si daca ma incearca iar carcelul la piciorul stang, nu ma duc iar sa-mi faca abreajul sa intre cum trebuie, ci o sa fac un sejur de o saptamana la metrou. Cat am fost fara masina am reusit sa citesc 2 carti de John Steinbeck, unul din autorii mei favoriti. Si se pare ca a meritat si vaccinul antigripal. Desi toti isi dadeau duhul in jurul meu, nu am luat nimic :). Ma opresc aici pana nu ma trezesc calugar in Filipine, care a renuntat la traiul modern... =))

Am găsit la băiatul asta, cu traducerea din google, ca piesa asta era vinovata pentru intratul greu în viteze la el. https://www.drive2.ru/l/540295067160543362/ 

Edited by bumbul

Share this post


Link to post

Multumesc pentru pont. Dar am cam obosit.... Vine caldura, deja intra mai usor... Nu vreau sa o iau de la capat.... Cu exceptia ambreiajului asta pacatos, masina e ok.

Ce e ciudat, dimineata, cateodata, cand nu vrea deloc sa intre in 1, 2 sau marsalier, cuplez in a 3-a si apoi intra fara probleme, fara a ridica piciorul de pe pedala...

 

 

 

Share this post


Link to post

Speram sa va ajute ideea data de acel rus.. Pare om destul de priceput. Iar mașina lui e o bijuterie. Sunt foarte multe exemple demne de urmat de la el din jurnal, nu doar asta cu ambreiajul. 

Share this post


Link to post

Din ce zice rusul nu e ceva greu de facut/remediat. Fie se inlocuieste tija pompei de actionare a ambreiajului cu una noua de Kia care se gaseste mai greu, fie doar se pune o bucsa in gaura tijei care sa anuleze jocul facut prin uzura (tija e din plastic). Bucsa metalica in opinia mea e mai durabila.

(si mai e desigur solutia inlocuirii pompei cu totul, mai costisitoare si tot temporara).

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Pompa doar ce-am schimbat-o in toamna....

Share this post


Link to post

Merita verificate jocurile in mecanismul de actionare a pompei si gresata/reglata timoneria cutiei. La Hyundai nu am mare experienta dar la alte marci a facut minuni.

Share this post


Link to post

 

Am un Set/Kit ambreiaj cu rulment de presiune pentru Hyundai i40 1.6 GDI - Nou , Sigilat,  Made in korea . 

E la pret f bun daca intereseaza pe cineva .

Edited by raduit

Share this post


Link to post

Reinvii topicul: de vreo 2-3 saptamani, am continuu vibratii la relanti, indiferent daca masina e la prima pornire sau cu motorul cald. Masina trage bine, nu scartaie nicio pedala si nici nu chertane ambreiajul. Pedala tare de ambreiaj am avut mereu, deci nici asta nu ma ingrijoreaza. Ce ma ingrijoareaza sunt vibratiile si un zornait in partea dreapta fata, care dureaza pana se incalzeste motorul.

Actualul ambreiaj + pompa+ volanta au vreo 4 ani / 65.000 km. La calcarea/ridicarea pedalei nu am zgomote sau alte chestii, in afara de mica rezistenta a pedalei, specifica la debraiere. Intra greu la rece in vitezele 1 si 2, dar asa a intrat mereu, m-am obisnuit deja cu asta. Parca acum intra un pic mai greu in vit.1 decat de obicei, totusi.

Daca stie cineva vreun test din care sa-mi dau seama daca ambreiajul sau volanta sunt pe duca, sa imi spuna si mie. Altfel, incep sa ma gandesc la vreun injector sau la tampoanele motor.

Revizia e facuta de 1 luna si jumatate, motorina de la Mol. lichidul de frana are 1 an.

 

Share this post


Link to post

Volanta cind se duce, bate, pulseaza in pedala de ambreiaj in pozitie de cuplare intermediara, iar cind se duce de tot, face zgomot continuu. De asemenea mai scoate un zgomot ca un oftat sau scheunat cind opresti motorul, se aude mai bine din afara.

Ambreiajul cind se duce incepe sa tina din ce in ce mai sus, iar cind e gata patineaza - la cuplarea treptelor se duce turometrul in sus 2-300 de ture.

Placa face zgomot cind se sparge, zornaie.

 

Edited by dvoncu
  • Like 1

Share this post


Link to post
13 minutes ago, dvoncu said:

ca un oftat sau scheunat

 

:))) Multumesc, dar nu m-am putut abtine. Cum ar veni, daca "ofteaza" masina, oftez si eu la casierie....

Share this post


Link to post

Daca preferi asa, hâaâââț ...

Share this post


Link to post
On 12/14/2020 at 7:08 PM, nats said:

Reinvii topicul: de vreo 2-3 saptamani, am continuu vibratii la relanti, indiferent daca masina e la prima pornire sau cu motorul cald. Masina trage bine, nu scartaie nicio pedala si nici nu chertane ambreiajul. Pedala tare de ambreiaj am avut mereu, deci nici asta nu ma ingrijoreaza. Ce ma ingrijoareaza sunt vibratiile si un zornait in partea dreapta fata, care dureaza pana se incalzeste motorul.

Actualul ambreiaj + pompa+ volanta au vreo 4 ani / 65.000 km. La calcarea/ridicarea pedalei nu am zgomote sau alte chestii, in afara de mica rezistenta a pedalei, specifica la debraiere. Intra greu la rece in vitezele 1 si 2, dar asa a intrat mereu, m-am obisnuit deja cu asta. Parca acum intra un pic mai greu in vit.1 decat de obicei, totusi.

Daca stie cineva vreun test din care sa-mi dau seama daca ambreiajul sau volanta sunt pe duca, sa imi spuna si mie. Altfel, incep sa ma gandesc la vreun injector sau la tampoanele motor.

Revizia e facuta de 1 luna si jumatate, motorina de la Mol. lichidul de frana are 1 an.

 

Salut, aceeasi problema o am de aprox 4 sapt. Cand a fost foarte frig afara , a pornit frumos si la inceput scotea un tacanit foarte tare(afara) , dupa aprox 1 min nu se mai auzea. Dupa am observat ca se simt niste vibratii in volan la relanti. am reusit sa merg cu ea in service, dupa verificari au depistat ca trebuie completat ulei si antigel si legat de vibratie - nu are nicio problema. acum ca este iar rece afara , cand este motorul rece parca nu se mai aude tazanitul si nu mai am vibratii in volan, in schimb cand este motorul cald , se transmit vibratii mai puternice in volan . M-am programat luni la ei sa faca o alta verificare .

pana la urma tu cum ai rezolvat ?

ambreiajul , volanta intra pe garantie  ? am 67000 km si mai am 6 luni de garantie 

Edited by tipixxl

Share this post


Link to post
On 12/14/2020 at 10:19 PM, dvoncu said:

Daca preferi asa, hâaâââț ...

In cazul meu, se pare ca am un tampon motor (tamponul superior) cam dus cu pluta, de acolo si vibratiile in caroserie. Service-ul s-a jurat ca ambreiajul si volanta sunt mai mult dacat ok. Revin dupa ce il schimb.

Share this post


Link to post

Nu-mi spune ca acel tampon motor (dreapta) care costa - cel putin in cazul meu - nici mai mult, nici mai putin decat 700 RON.   

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...