Jump to content
AlexD

Ambreiaj i40

Recommended Posts

A ta e facelift? Alea au probleme recunoscute de Hyundai...

Share this post


Link to post

A ta e facelift? Alea au probleme recunoscute de Hyundai...

Nu, primul model.

Share this post


Link to post

Buna seara,

 

Lucrurile stau asa: dupa o zi plina de alergat prin Bucuresti ( toata ziua 10 ore), toate bune si frumoase, masina super ok, pana ce am ajuns exact la ultima intersectie de casa ( 5 min aproximativ pana acasa) cand costat ca nu mai intra in viteze ( doar cu efort fizic accentuat ) si observ ca ambreiajul tine jos aproape lipit de podea. Intrebarea mea este urmatoarea: exista sansa sa fii incins atat de tare ambreajul de reactioneaza asa? Ideea este simpla, nu franez niciodata cu piciorul pe ambreaj apasat, nu stau la semafor cu piciorul pe ambreiaj, nu fortez masina cu plecari bruste de pe loc, de aceea mi se pare dubios sa cedeze atat de devreme. Masina are 54000km in trei ani. Precizez ca masina trage la fel de tare si acum, adica ambreiajul nu a patinat nicodata, doar la apasararea pedaalei de ambreiaj am observat de 3luni ca scartaie usor.

 

Am vr-o sansa ca ambreiajul sa revina la normal dupa ce se raceste sau sa ma pregatesc de schimbat kit-ul?

 

Numai bine si drumuri fara gropi...

 

 

 

Citind mai atent acest topic, parca ma regasesc in multe din postarile colegilor, poate aceasta "pompa de ambreiaj" sa fie cauza? Am sanse sa se repare pe garantie?

 

Nu vreau sa te sperii, dar ce spui tu imi suna asa de cunoscut... Cred ca am postat pe undeva ce am patit.

 

1. Ajuns in service cu scartait de ambreiaj la 8 dimineata.

2. Service sunat posesor de i40 ca s-a rezolvat.

3. Venit posesor sa ridice masina.

4. Iesit din service, schimbat viteze, ambreiaj scartaie. Posesor se intoarce. Baieti de la Hyundai panicati.

5. Posesor explika ka ambreiaj tot scartaie. Baieti chemat baiat de la mecanica sa mearga cu posesor.

6. Baiat mirat ca amreiaj inca scartaie, propus posesor sa faca o noua programare.

7. Posesor plecat nervos. Dupa jumatate de ora scartaitul dispare. Posesor fericit ii suna ca s-a rezolvat si nu mai e nevoie de reprogramare.

8. Dupa 2 luni, duminca seara, posesor se indreapta spre casa. Apasa ambreiaj, cu intentie clara de schimbat viteza. Motor brusc oprit in mers cu smucitura puternica.

9. Posesor ridicat picior de pe pedala de ambreiaj, pedala ramane pe loc. Posesor apasa de cateva ori, pedala rezista pe pozitie apasata.

10. Posesor o ridica cu mana. Posesor incearca sa porneasca masina. Becuri aprinse, predominant rosu, rezista in bord. Motor nu porneste.

11. Posesor suna asistenta. Asistenta vine pe la 12 noaptea. Platforma pleca spre Parcului.

12. Posesor asteapta 3 saptamani, piese din Jermanica: piston de presiune, volanta, disc. Posesor nu primeste masina de schimb a la contract "cumparati hyundai si aveti masina de schimb daca reparatia dureaza mai mult de 2 zile".

13. Posesor este chemat dupa 3 saptamani sa-si ridice masina. Posesor acuzat de tentativa de omor pentru ca, in loc sa caute problema la scartait, ei probabil uns cilindrul si gata. Posesor explicat, ca daca era mai ghinionist si se intampla in depasire, el, nevasta si 2 copii, aveau o alta soarta.

14. Baietii explicat ca ei nu au nici o intrare pentru scartait. Aratat posesor toate intrarile in service, si, intr-adevar, nu era nici o intrare in sistem, in data in care posesor venit cu scartaitul.Cu alte cuvinte, posesor visat ca a venit si reclamat scartait.

15 Posesor injurat in gand si intrebat cum se poate asa ceva, Baieti raspuns ca piese proaste.

16 Posesor de atunci, face pe el, si cand aude talpa uda a incaltamintei scartaind pe pedala.

17. Posesor iti doreste sa nu patesti ca el.

  • Like 1

Share this post


Link to post
:)))

Share this post


Link to post

Schimbat ambreiaj partial pe garantie ( costuri comune). Sunt bucuros ca oamenii din service ( Dab Auto) au fost intelegatori si m-au ajutat prin schimbarea ambreiajului in contextul in care nu aveam programare iar serviceul era plin. :cheers:

 

Vreau sa intreb si eu si de ce nu sa facem un mic sondaj cu Nr de km la care posesorii de I40 au schimbat ambreiajul. Sunt curios daca a tinut ambreiajul cuiva mai mult de 100 000km.

Eu l-am schimbat la 53.460km.

 

Numai bine si drumuri fara gropi... :drive::applause:

Share this post


Link to post

In mod normal, rulmentul si placa de presiune ar trebui schimbate daca pica sub 70.000 de km DOAR pe garantie, intrucat si rulmentii de roata sunt supusi garantiei, nu?

Discul este intr.adevar consumabil, desi si aici discutia poate fi dezvoltata, pentru ca, de multe ori, stratul de azbest, sau ce material de frictiune ar fi este in limite normale de uzura si mai poate fi folosit, daca nu patineaza. In schimb, arcurile discului, care apasa pe placa si dau simptome de trepidatii la cuplare din cauza de decalire, adica de proasta calitate, n.ar trebui puse in carca utilizatorului. Poate doar in cazul in care se constata ca exista arsuri de culoare albastra, ceea ce denota o uzura datorata plecarilor in forja, la curse sportive sau exploatare neconforma.

 

Totusi, apreciez ca DAB au fost mai flexibili!

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post

Schimbat ambreiaj partial pe garantie ( costuri comune). Sunt bucuros ca oamenii din service ( Dab Auto) au fost intelegatori si m-au ajutat prin schimbarea ambreiajului in contextul in care nu aveam programare iar serviceul era plin. :cheers:

 

Vreau sa intreb si eu si de ce nu sa facem un mic sondaj cu Nr de km la care posesorii de I40 au schimbat ambreiajul. Sunt curios daca a tinut ambreiajul cuiva mai mult de 100 000km.

Eu l-am schimbat la 53.460km.

 

Numai bine si drumuri fara gropi... :drive::applause:

1. Pe la 17 000 am decis ca e periculos un carcel la piciorul stang in traficul din Bucuresti, incercand sa schimb in a 2 a, asa ca epopeea a inceput.

1.1 Au schimbat doar pompa de ambreiaj, pentru ca asa erau indicatiile Hyundai Korea pentru masinile care veneau din fabrica cu probleme de ambreiaj.

1.2 Bineinteles ca nu s-a rezolvat, asa ca au schimbat mai multe pe acolo (disc, pompa iarasi, etc.). Probabil standard pentru toti care am avut problema asta (intrat greu in a 2-a la rece).

2. Pe la 30 000, apare scartait la schimbarea vitezelor, aleatoriu, numai in mers. Schimbata pompa a 3-a oara.

3. Pe la 60 000 (cred), scartaitul reapare. Vizita inoportuna in service. Schimbata pompa iarasi ("Norocul dumneavoastra ca aveam una in stoc pregatita pentru altcineva"). Imi cer scuze celui caruia i-am "suflat" pompa :D.

4. Pe la 83 000, a se vedea patania povestita mai sus.

Share this post


Link to post

Planul meu era sa scap de ea in grantie. Dar dupa ce mi-au schimbat abreiajul, coloana de directie, capetele de bara, merge foarte bine. Iar de curand i-am schimbat incaltarile hankook oem cu pantofiori Maxx Sport RT2, asa ca in interior nu mai patrunde decat zgomotul motorului, incredibila diferenta de feeling. Bineinteles, mai e putin si vine toamna si e posibil sa se intoarca greierii si starea mea zen sa dispara. Dar pana atunci pot spune ca anul asta am petrecut cei mai fericiti 15k km din cei aproape 97k impreuna =)).

Share this post


Link to post

Povestea cu pompa se repeta. Scartaie iar. Baietii mi-au zis: scartaitul e de la pompa de ambreiaj, asa fac ele. Am vazut negru in fata ochilor.

Le-am reamintit ca ultima data cand a scartait ceva la amreiaj s-a oprit motorul in mers, pedala a ramas apasata, am dus masina cu platforma, si au schimbat multe pe acolo...(volanta, disc, piston, pompa).

I-am cerut un pret: 500 pompa + manopera, dar trebuie sa o comand cu 2-3 saptamani in avans. Daca vin eu cu piesa, nu-mi dau reducerea la manopera, si nu mi-o monteaza daca nu are certificat de conformitate.

Share this post


Link to post

Rowwt, cat timp a trecut de la ultima operație la ei? Piesa schimbata atunci, nu beneficiază și ea de garanție? Orice piesa are garanția ei, indiferent de garanția mașinii, se aica cea mai mare garanție. Altfel, de ce mama naibii mai mergem la dealeri?

 

Sent from my phone.

Share this post


Link to post

Garantia pieselor schimbste pe garantie se termina odata cu garantia masinii. Va spun din sursa sigura.

Share this post


Link to post

Nu prea cred.Sa zicem ca te duci in garantie si peste 3 zile se termina garantia masinii.Pai ce dracu piesa e garantata doar 3 zile?Vezi ca pe factura scrie si cata garantie are piesa.

Share this post


Link to post

Are dreptate Nats cu garantia.

In legatura cu service-ul, nu prea am alternative. Am avut exeriente nasoale si cu DAB.

Plus ca sunt singurii cu program prelungit, las masina la 8 dimineata si o iau dupa 6 seara. Asta conteaza cel mai mult.

Si ma distram cand la avia motors i-au spus unui prieten... "Asa face ele boss"...

Share this post


Link to post

Probabil asa e practica la unele reprezentante cu garantia , dar legal daca au inlocuit o piesa cu 3 zile inainte sa se termine garantia si apoi se defecteaza dupa o saptamana cu siguranta te poti duce la protectia consumatorului daca refuza sa iti repare/inlocuiasca piesa.

Share this post


Link to post

Motivul fiind? Garantie legala au piesele cumparate ca atare, nu cele inlocuite de reprezentanta in garantie. Alea trebuie sa tina cit tine masina in garantie. Poti invoca insa viciul ascuns daca o piesa crapa atit de repede, dar pentru aia trebuie tribunal, nu ANPC.

 

Orice piesa are garantie legala chiar daca este schimbata pe garantie,casco sau alte modalitati unde clientul final nu intra in contact cu achizitia piesei.

Pentru persoane fizice e de ajuns ANPC.

Share this post


Link to post

Buna dimineata,

In perioada de garantie, fie ca e masina, fie ca e alt produs (ex. telefoane), daca se inlocuieste un reper, piesa inlocuita are garantie fix cat este garantia totala a produsului.

Daca la masina se inlocuieste ceva cu 6 luni inainte de expirarea garantiei, piesa schimbata are fix 6 luni garantie.

Scrie intr-o lege sau ceva, am citit acum cativa ani, cand mi-au inlocuit un telefon cu 3 saptamani inainte de cei 2 ani regulamentari, si telefonul nou a avut 3 saptamani garantie.

Sau poate s-a mai modificat ceva intre timp, asta a fost acum vreo 5 sau 6 ani.

Share this post


Link to post

Eu nu vreau sa intru intr-o polemica inutila dar exista o zicala despre cunostintele putine care sunt periculoase. Garantiile legale sunt asociate produselor VINDUTE ca atare. Schimbarea unui component al unui produs in cadrul garantiei legale NU ESTE VINZARE in sensul legii. Deci nu atrage obligatii de garantie distincte.

Exact asta vroiam sa spun si eu, dar nu m-a ajutat vocabularul :)))

Share this post


Link to post

dvoncu , ceea ce zici cred ca e doar din auzite, in nici un caz legal. Din pacate e si prima reactie pe care o are personalul reprezentantei (cel putin unele)

 

ART. 22
Prestatorii de servicii sint obligati sa acorde si sa inscrie pe nota de comanda sau pe orice alte acte termenul de garantie pentru lucrarile de service efectuate asupra produselor de folosinta indelungata, dupa cum urmeaza:
a) in cazul lucrarilor de service care impun utilizarea de piese de schimb, prestatorii de servicii vor acorda termene de garantie a caror durata va fi egala cu durata garantiei acordate de furnizorii pieselor de schimb respective;

 

Reprezentatanta este o firma care e obligata sa isi inregistreze toate intrarile si iesirile indiferent de natura lor

 

Din pacate am avut aceasta neplacere cu o reprezentatnta ca dupa 1 an nu voiau sa imi schimbe o piesa inlocuita de ei. Masina fiind iesita din garantie si lucrarea terminata cu un an inainte; Piesa a avut un defect din fabricatie la rezistenta . Aceasta a cedat mai repede decat cei 2 ani de garantie legala

Dupa lungi discutii, mi-au dat dreptate si au inlocuit piesa cu una noua.

Edited by raduit

Share this post


Link to post

dvoncu e alegerea ta sa crezi ce vrei. Din pacate eu am experimentat asta :( si nu vorbesc doar din auzite. Initial nici document nu voiau sa imi dea pentru lucrare. Mi-au zis ca e "treaba lor" si ca eu sa fiu multumit ca s-a schimbat. Chiar daca nu platesti acea lucrare poti sa ceri dovada de reparatie, pana la urma e masina ta si nu a lor si e dreptul tau. Nu este un serviciu in favoare lor ci in favoarea ta. Poti sa alegi sa te duci la orice reprezentanta doresti nu doar la una singura.

 

Ca o buna practica ce o recomand e sa cereti o hartiuta cand masina intra in service chiar daca e la schimbarea unei piese ce nu o platiti. Se poate face deviz si pe 0.

 

cred ca off-topic: In 2015 a fost o actiune ANPC la serviceuri auto si una din abaterile semnalate a fost : - lipsa acordare termene de garantie pentru serviciile prestate

Edited by raduit

Share this post


Link to post

Cum am ajuns in service (vezi postul cu probleme la pornire), le-am zis sa-mi demonteze si ambreiajul, sa rezolv problema cu tremuratul in treapta 1, foarte urat in panta, si intensificat la rece. Cum totul a fost schimbat la tiriac in ianuarie 2018, si problemele au reinceput in primavara 2019, ii banuiesc pe cei de la tiriac de treaba facuta de mantuiala.

Si din pacate, e posibil sa am dreptate. M-au sunat cei de la DAB: joc la volanta, uzura la disc, placa presiune, rulment. tot ce au schimbat ceilalti pe garantie in 2018. Plus pompa de ambreiaj pe care am schimbat-o in toamna 2019. Distractia: putin peste 7000 cu manopera si reduceri (50% manopera, 30% la piese). Ma gandesc serios sa fac un dosar/plangere la HAR. Cu tot traficul domnitei Firea, e mind-blowing sa crape ambreiajul nou-nout dupa un an.

Share this post


Link to post

Îmi pare rău să citesc atâtea probleme pe care le întâmpini, dar.... 

Când ți.au schimbat piesele la tiriac, nu ți-au oferit nici o garanție? Sau a ieșit mașina din garanție intre timp, piesele având aceeași garanție cu cea rămasă pe întreg auto? 

Share this post


Link to post

Am mai discutat pe aici de garantie. Orice piesa schimbata pe garantie preia durata ramasa din garantia masinii. 

Share this post


Link to post

Sambata dimineata mi-am recuperat masina. Am pornit motorul (la sfert de cheie, normal), am incercat sa introduc in viteza, si...... am avut o revelatie.

Masina e ca noua! Nu mai tremura, dar intra foarte greu in treptele 1 si 2, la rece. Dupa 6 ani si un morman de bani, am descoperit ca eu sunt problema. Nu am crezut in vorbele din batrani, care spun: "Nu schimba, nu exista piese mai bune ca cele puse in fabrica. Pastreaza masina cum e, cat mai mult.". Eu credeam ca au mai avansat si ei, dar se pare ca industria auto e un dinozaur. Acum, piesele pe care le am nu sunt, cu siguranta, la fel de bune ca cele pe care le-au inlocuit acum 6 ani (of, am spus-o si pe asta!), dar le las asa cum sunt. Noroc cu incalzirea gloabala. se pare ca nu mai avem ierni. Si daca ma incearca iar carcelul la piciorul stang, nu ma duc iar sa-mi faca abreajul sa intre cum trebuie, ci o sa fac un sejur de o saptamana la metrou. Cat am fost fara masina am reusit sa citesc 2 carti de John Steinbeck, unul din autorii mei favoriti. Si se pare ca a meritat si vaccinul antigripal. Desi toti isi dadeau duhul in jurul meu, nu am luat nimic :). Ma opresc aici pana nu ma trezesc calugar in Filipine, care a renuntat la traiul modern... =))

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...