Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
AlexD

Ambreiaj i40

Recommended Posts

Salutare,

Sunt posesor al unui Hyundai i40 CW, cutie manuala, cu 4.500 km la bord.

Am observat ca la unele manevre de parcare in locuri aglomerate, pe teren denivelat sau daca trebuie sa urc borduri ambreiajul se incinge si emana un miros specific.

A mai intalnit cineva aceasta problema ?

Mentionez ca la masina pe care am condus-o anterior timp de 5 ani, un Peugeot 407 1,6 HDI, cutie manuala, nu am intalnit aceasta problema decat iarna cand am ramas blocat in zapada si am "chinuit-o" cateva minute bune. La Hyundai se intampla de la primele manevre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa-i timp sa se mai rodeze. Intradevar si eu am observat ca mirosul de disc (la i20) se simte imediat in masina la manevre nu prea 'vatamatoare'. Probabil si pozitia gurii de admisie a aerului in habitaclu e de vina, dar si materialul din care e facut discul. Am vazut pe forum destule probleme cu ambreiajul, poate le centralizam aici. Sper sa ramana doar mirosul sa nu fie o problema mai grava. La i20 poate sa apara problema si din cauza treptei numarul unu de viteza care e foarte scurta. Cand urci borduri e grau sa 'simti' exact dozajul de ambreaj/acceleratie, iar la schimbarea in treapta a doua ori accelerezi mai mult in treapta numarul unu ori schimbi in a doua si 'freci' mai mult ambreajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De saptamana trecuta a inceput sa-mi scartaie ambreajul. Nu stiu daca e de la schimbarea ambreiajului (pentru "clasica" problema cu ne-intratul in a 2-a), sau pur si simplu a cedat ceva dupa numai 36k km...

Maine ma duc la ei pt ITP si o sa-i "oblig" sa se uite si la ambreiaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedala sau mecanismul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare ceva plastic, nu e metalic. Dar se manifesta ciudat: plec de pe loc, scartaie exclusiv la apasare, opresc la semafor, cand plec se aude exclusiv la eliberare. Si tot asa, alternativ. Foarte rar, la cateva schimbari in mers nu se mai aude nimic. Apoi reincepe, alternativ numai pe apasare sau eliberare, pana intervine o stationare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu trebuie sa schimb a doua oara ambreiajul sau volanta. Si nu se mai face pe garantie (ambrreiajul). Astept accept de la importator pentru volanta si cu ocazia asta se va demonta si verifica si ambreiajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trecut pe la service pentru ITP, lasat masina si la deja mult prea cunoscutii baieti de la electrica-mecanica, rezolvat scartait: infuzie proaspata de pompa de ambreiaj (deja a 3-a incluzand-o pe cea din fabrica).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și se face pe garanție?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal. In afara de deja clasicele 2 plimbari cu taxiul, nu am platit nimic. Mai sunt 3 ani de garantie integrala. Si din cate stiu, ambreiajul inca nu a fost catalogat consumabil. Dar asta inainte sa apara i40... :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discul si placa da, restul nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic

Discul e consumabil însă nu la 4500km.

În primii doi ani în principiu e practic acoperit acoperit indiferent orice ar scrie în contractul de garanție. Nu trebuie sa dovedești tu ca e defect de fabricație sau de concepție, ci trebuie sa dovedească ei ca e vina ta ca s-a bulit ca sa te lase fără garanție

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

In contract scrie 5 ani integral, cu doua exceptii (bateria si freonul 2 si 3 ani), asa ca in caz ca voi mai avea probleme si vor incerca sa ma puna sa platesc... va fi vai de ei. Oricum deja ma cunosc toti, cand intru acolo parca a venit FBI-ul peste ei. Pana si directorul hyundai peste europa de est (un rus dupa nume) si-a cerut scuze in email pentru problemele pe care le-am avut cu o masina noua (plus mi-a transmis toate informatiile posibile despre masina, de la data cand a iesit de pe linia de asamblare, cand a parasit coreea, cand a ajuns in romania, scopul masinii si lista completa cu toate dotarile masinii + codurile de dotari). Ca sa obtin un raspuns am apelat la medota "The Shawshank Redemption", un mail in fiecare zi. Dupa doua saptamani, le-am zis ca o sa-mi schimb mailul in fiecare zi ca sa nu-mi puna filtru pe mailul curent si a doua zi a venit raspunsul mult asteptat :). De asemenea, cand pierdeam ulei din cauza garniturilor, iar ei dadeau vina pe mine ca merg tare si asa motorul consuma ulei (exemplificand cu faimosul consumator de ulei TDI 2.0 v1.0 de pe passat-ul post 1.9) am obtinut garantia (mai aveam putin si ii puneam sa dea declaratie semnata) ca injectoarele vor fi schimbate pe garantie in caz ca se defecteaza (ca la passat) din cauza motorului amator de ulei. Se pare ca "Hyundai scoate leul din tine"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat iarăși ceva pe la ambreiaj plus volanta, pe garanție. Pedala este mult mai moale și parca intra și mai lin în viteze. Totuși, vibrațiile la relanti nu s-au diminuat, în ciuda schimbării volantei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat iarăși ceva pe la ambreiaj plus volanta, pe garanție. Pedala este mult mai moale și parca intra și mai lin în viteze. Totuși, vibrațiile la relanti nu s-au diminuat, în ciuda schimbării volantei.

Cum ti-ai dat seama ca ai probleme cu volanta + ambreaj???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibrații la relanti la cald+agata la schimbare viteze+o zornăială la motor. S-a verificat și s-a schimbat pompa ambreiaj+volanta. În plus s-a pus kit reparatie la coloana directie (troncanea la denivelări și bătea la volan stg./dreapta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibrații la relanti la cald+agata la schimbare viteze+o zornăială la motor. S-a verificat și s-a schimbat pompa ambreiaj+volanta. În plus s-a pus kit reparatie la coloana directie (troncanea la denivelări și bătea la volan stg./dreapta).

 

1. S-a rezolvat problema cu zgomotele? Cu aceleasi probleme (zgomote la luat stanga-dreapta), am fost de 3 ori in service. Mi-au inlocuit bucsa si nu mai stiu ce la caseta directie, zgomotele au disparut cu exceptia unei singure situatii: dreapta aproape total si repede (se reproduce mai ales cand cobor in spirala in parcarea subterana la servici (fac numai dreapta)). Mie mi se pare ca se aude din partea stanga. Ei zic ca nu are nimic. Ca sa nu fie ceva ce se misca prin masina, am scos absolut tot ce aveam prin portbagaj, buzunare, cotiera, torpedou, usi, etc. Zgomotul inca se auzea.

 

2. Cu agatatul care era problema? Dupa ce mi-au inlocuit ambreajul busit din fabrica, inca mai agata foarte usor cand schimb in a 3-a. Problema mai mare e ca in ultimele 2 saptamani am avut 4 cazuri in care pur si simplu nu a intrat in a 2-a. Am observat ca daca plec relaxat si schimb ca si cum as fi singurul sofer din trafic, intra perfect si fara zgomotele clasice hyundai. Dar daca e o situatie mai la limita, demarat in tromba, la cuplarea in a 2-a, cel mai fericit caz e sa intre dar cu zgomote oribile, cel nefericit e sa nu intre absolut deloc. Banuiesc ca in situatiile critice trag involuntar mai puternic spre mine. Nici nu stiu daca sa mai insist. Iar se urca baiatul, schimba relaxat si zice ca masina nu are nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s-a rezolvat problema cu bataia la volan stanga-dreapta. Tot asa face. Eu suspectez ca e ceva la coloana de direcție, ei mi-au schimbat nu știu ce la caseta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. S-a rezolvat problema cu zgomotele? Cu aceleasi probleme (zgomote la luat stanga-dreapta), am fost de 3 ori in service. Mi-au inlocuit bucsa si nu mai stiu ce la caseta directie, zgomotele au disparut cu exceptia unei singure situatii: dreapta aproape total si repede (se reproduce mai ales cand cobor in spirala in parcarea subterana la servici (fac numai dreapta)). Mie mi se pare ca se aude din partea stanga. Ei zic ca nu are nimic. Ca sa nu fie ceva ce se misca prin masina, am scos absolut tot ce aveam prin portbagaj, buzunare, cotiera, torpedou, usi, etc. Zgomotul inca se auzea.

 

2. Cu agatatul care era problema? Dupa ce mi-au inlocuit ambreajul busit din fabrica, inca mai agata foarte usor cand schimb in a 3-a. Problema mai mare e ca in ultimele 2 saptamani am avut 4 cazuri in care pur si simplu nu a intrat in a 2-a. Am observat ca daca plec relaxat si schimb ca si cum as fi singurul sofer din trafic, intra perfect si fara zgomotele clasice hyundai. Dar daca e o situatie mai la limita, demarat in tromba, la cuplarea in a 2-a, cel mai fericit caz e sa intre dar cu zgomote oribile, cel nefericit e sa nu intre absolut deloc. Banuiesc ca in situatiile critice trag involuntar mai puternic spre mine. Nici nu stiu daca sa mai insist. Iar se urca baiatul, schimba relaxat si zice ca masina nu are nimic.

Nu vreau sa par obraznic dar poate nu corelezi tu miscarea picior - mina la schimbatul rapid.Pune pe altcineva sa conduca si stai in dr si observa ce se intimpla!

Am zis si eu, nu am dat cu paru'! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgomot am avut si eu, pana nu mi s-a inlocuit coloana nu am scapat.

Acum de 5000km am coloana noua...si altfel se simte pe drumuri cu denivelari...e mult mai liniste in masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa par obraznic dar poate nu corelezi tu miscarea picior - mina la schimbatul rapid.Pune pe altcineva sa conduca si stai in dr si observa ce se intimpla!

Am zis si eu, nu am dat cu paru'! :wub:

O fi nu zic nu. Dar cum nu am avut problema asta la nici o masina pe care am condus-o pana acum? Incepand cu faimoasa dacie 1300 si pana la A6. Nici Accentul nu mi-a facut asa ceva. Ca sa nu mai zic ca am avut masina lor de test (i40 sedan - cel maro inscriptionat) un weekend intreg. Si s-a nimerit exact weekendul cu viscol din iarna 2014. Chiar si asa, desi nu am mai putut pleca din Bucuresti (scopul meu era sa vad cum se comporta la drum lung, autostrada, munte, etc.), am facut putin peste 100 de km prin oras si imprejurimi. Si stilul de condus a fost adaptat viscolului: pornit a 1-a, schimbat a 2-a, a 3-a si apoi frana de motor in a 2-a. In 3 zile am schimbat 1-2, 2-3 si 3-2 (exact unde am probleme acum) de zeci de ori. Si am schimbat si rapid plecand mai tare sa vad daca derapeaza si cum se comporta ESP si VSM. Si ghici? A intrat mereu perfect, fara zgomote fara sa fortez. Astfel ca fraierul decide ca cei care se plang pe net sunt cativa ghinionisti si sigur sunt cazuri izolate. Se intampla si la case mai mari.... Ce sa mai zic. Pun banuti deoparte sa o vand. Ca dupa ce iese din garantie, daca ajung in acelasi ritm cu ea in service devine mai paguboasa ca o femeie lasata singura in mall =)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta nu e de vina "copita" ci "fieru' " ! :leghump:

In ceea ce priveste ultima fraza as zice ca depinde si de femeie ... :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

 

Lucrurile stau asa: dupa o zi plina de alergat prin Bucuresti ( toata ziua 10 ore), toate bune si frumoase, masina super ok, pana ce am ajuns exact la ultima intersectie de casa ( 5 min aproximativ pana acasa) cand costat ca nu mai intra in viteze ( doar cu efort fizic accentuat ) si observ ca ambreiajul tine jos aproape lipit de podea. Intrebarea mea este urmatoarea: exista sansa sa fii incins atat de tare ambreajul de reactioneaza asa? Ideea este simpla, nu franez niciodata cu piciorul pe ambreaj apasat, nu stau la semafor cu piciorul pe ambreiaj, nu fortez masina cu plecari bruste de pe loc, de aceea mi se pare dubios sa cedeze atat de devreme. Masina are 54000km in trei ani. Precizez ca masina trage la fel de tare si acum, adica ambreiajul nu a patinat nicodata, doar la apasararea pedaalei de ambreiaj am observat de 3luni ca scartaie usor.

 

Am vr-o sansa ca ambreiajul sa revina la normal dupa ce se raceste sau sa ma pregatesc de schimbat kit-ul?

 

Numai bine si drumuri fara gropi...

 

 

 

Citind mai atent acest topic, parca ma regasesc in multe din postarile colegilor, poate aceasta "pompa de ambreiaj" sa fie cauza? Am sanse sa se repare pe garantie?

Edited by treft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încearcă sa aerisești pompa de ambreiaj de pe cutia de viteze, cu o cheie inelara de 8, de obicei, poate are puțin aer

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3 luni scârțâie pedala și nu ai fost sa le dai cu garanția in cap? Trebuie sa mergi urgent la service pentru o verificare amănunțită și sa le soliciți reparația sa fie făcută pe garanție. Nu mai sta asa... Nu le spune cât a durat de când îți scârțâie pedala. Zi.le ca aseară a cedat totul. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo ba da, am sunat sa ma programez si sugestia lor a fost asta: cheama serviciul de asistenta sa ne-o aduca pe platforma, daca se costata ca este defect de fabrica, platim noi, daca nu platesti tu si platforma :laugh: :laugh:. Inca sunt linistit ca tocmai ce am devenit tatic, dar lucrurile se vor schimba cand o sa jung luni la service.

Personal nu am nimic cu oamenii de acolo ( angajatii din service ), asta li se cere lor sa ne spuna noua posesorilor de Hyundai. Astept cu mare interes ziua de luni.

Mi s-a comunicat ca in certificatul de garantie este specificat ca ambreiajul nu face parte din aceasta. Personal nu am citit acel carnet, dar o sa imi fac timp.

 

Numai bine si drumuri fara gropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...