Jump to content
CaTa09

Pacanit volan

Recommended Posts

Salutare, am o problema, si aceea ca a inceput sa se auda un pacanit in volan. O data cand stau pe loc si iau stanga dreapta repede (inainte nu ma deranja dar acum se aude mai tare), si in mers se aude un pacanit continuu, in conditiile in care merg drept, nu virez, si cand e drumul putin denivelat.

Caseta nu are nimic, a fost verificata acum vreo 2-3 luni de catre un mecanic si nu are joc sau sunet.

Am auzit de la un amic care are tot un i30 ca ar fi vorba de o garnitura de 30-40 lei de la volan, dar care este foarte greu de schimbat.

A schimbat cineva asa ceva ?

Mai are cineva aceste zgomote in volan ?

Share this post


Link to post

Acelasi zgomot l-am avut si eu si in aceleasi conditii.

Problema nu este de la nici o garnitura, problema este de la un cuplaj elastic.

Partea inferioara a coloanei de directie e formata dintr-o tija reglabila , acea tija are la ambele capete cate un cuplaj cardanic. Din pacate singura solutie este inlocuirea.

Eu am facut reparatia la reprezentanta DAB. Costul reparatiei 900 ron (piesa, manopera si geometrie).

 

Bafta.

Edited by claudiu_spi
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si mie mi s-a intamplat de vreo trei ori sa se auda acel zgomot, masina (I20) avea cateva luni. Zgomotul se auzea cand porneam masina si viram putin stanga sau dreapta. Se poate ca acea piesa sa aiba rolul de protectie ( de exemplu daca o roata e blocata in bordura ). De atunci nu am mai avut probleme.

claudiu_spi reparatia a fost facuta in garantie si platita de Hyundai?

Share this post


Link to post

Si mie mi s-a intamplat de vreo trei ori sa se auda acel zgomot, masina (I20) avea cateva luni. Zgomotul se auzea cand porneam masina si viram putin stanga sau dreapta. Se poate ca acea piesa sa aiba rolul de protectie ( de exemplu daca o roata e blocata in bordura ). De atunci nu am mai avut probleme.

claudiu_spi reparatia a fost facuta in garantie si platita de Hyundai?

 

 

 

Salut.

Zgomotul semnalat de CaTa09 si care l-am avut si eu , nu este facut numai cand pornesti masina sau cand iei viraj, face si cand stai pe loc si misti brusc volanul st si dr. Reparatia a fost facuta pe banii mei , nu pe garantie.

Share this post


Link to post

ar trebui sa fie pe garantie facuta...din cate stiam partea de directie este toata pe garantie......sau ma insel?

la partea mecanica stiu ca absolut tot e pe garantie,doar placutele,discurile sunt consumabile

Share this post


Link to post

La mine a trecut garantia totala...mai am pana vreo 2 ani la grupul motor si cutie, garantie care nu ma mai intereseaza ca sigur se gaseste motiv sa nu se repare pe garantie.

Stiam de costul acela de 900 ron dar sper sa nu fie ala ca nu dispun de atatia bani momentan.

O sa merg la un control mecanic sa aflu buba si daca o sa ma coste atat nam ce sa ii fac decat sa o mai las asa...

Share this post


Link to post

Acelasi zgomot l-am avut si eu si in aceleasi conditii.

Problema nu este de la nici o garnitura, problema este de la un cuplaj elastic.

Partea inferioara a coloanei de directie e formata dintr-o tija reglabila , acea tija are la ambele capete cate un cuplaj cardanic. Din pacate singura solutie este inlocuirea.

Eu am facut reparatia la reprezentanta DAB. Costul reparatiei 900 ron (piesa, manopera si geometrie).

 

Bafta.

 

pai ori este cuplaj eleastic ori este cupla cardanica? cuplajul elastic e acea stea de cauciuc. oare nu ti-a schimbat si acel cuplaj elastic. si la mine a aparut un pacanit si cu masina pornita am intrat sub volan sa vag acel cuplaj cardanic la lucru si mie nu imi pare ca ar fi de acolo adica nu exista nici un fel de joc acolo. ce se aude eu zic ca este din coloanasi probabil acel cuplaj elastic mai de graba. dar sa vedem ce spune service-ul

 

 

 

Salut.

Zgomotul semnalat de CaTa09 si care l-am avut si eu , nu este facut numai cand pornesti masina sau cand iei viraj, face si cand stai pe loc si misti brusc volanul st si dr. Reparatia a fost facuta pe banii mei , nu pe garantie.

si cum sa rezolvat? ce s-a schimbat? ce se intampla daca nu repari buba si mergi cu pacaneala dupa tine?

Edited by CL76MFI

Share this post


Link to post

si cum sa rezolvat? ce s-a schimbat? ce se intampla daca nu repari buba si mergi cu pacaneala dupa tine?

Daca nu repari problema....in timp se deterioreaza coloana superioara de directie. Costul parti superioare a coloanei este de vreo 6000 ron. Nu merita riscul.

 

Daca nu repari problema....in timp se deterioreaza coloana superioara de directie. Costul parti superioare a coloanei este de vreo 6000 ron. Nu merita riscul.

Dupa cum am spus mai sus, problema se rezolva prin inlocuirea cuplajului elastic din partea inferioara a coloanei de directie.

Domni din service numesc acea parte a coloanei de directie"cuplaj elastic"asa e trecuta si pe factura. Am si piesa acasa si nu este acea rotita din cauciuc. Am fost de fata cand s-a facut inlocuirea

Edited by claudiu_spi

Share this post


Link to post

Am inteles. Multumesc frumos pentru lamuriri.

 

Share this post


Link to post

Salut.

Zgomotul semnalat de CaTa09 si care l-am avut si eu , nu este facut numai cand pornesti masina sau cand iei viraj, face si cand stai pe loc si misti brusc volanul st si dr. Reparatia a fost facuta pe banii mei , nu pe garantie.

aceeasi problema am avut si eu si au schimbat cuplajul elastic si culisa volan si nu am mai avut probleme ''pe garantie''

Share this post


Link to post

mers astazi la service si se pare ca acel pacanit in volan se transmite de la joc caseta directie partea dreapta. urmeaza schimbarea acelei bucse de teflon si revin cu amanunte. reparatie estimata la 350 ron

Share this post


Link to post

Salut! Acelasi lucru am patit si eu la vechiul i30. Au schimbat bucsa si dupa cam 5000 de km pocniturile au revenit. Au schimbat din nou bucsa si, dupa un test, au trebuit sa schimbe coloana de directie. Primele pocnituri au aparut pe la 15000 km...Cred ca solutia cu bucsa e doar o improvizatie sau o solutie mai ieftina si care merge pe ideea ca poate se rezolva asa...

Share this post


Link to post

nu-mi trosneste sau pocneste cand rotesc de volan,dar imi trancane volanul la denivelari de parca s-ar desprinde....aveti asa ceva si voi?

nu are joc de volan sau roata,doar ca la bucsa din zona pedalelor parca ar fi slabit sau uzat

 

"cata" aceiasi problema este si la tine?...din cate ai spus as zice ca tot asa e....azi am observat cand am iesit din oras pe un drum pavat de vreo 2 km si parca se dezmembra

Edited by tofandorin

Share this post


Link to post

Salut! Acelasi lucru am patit si eu la vechiul i30. Au schimbat bucsa si dupa cam 5000 de km pocniturile au revenit. Au schimbat din nou bucsa si, dupa un test, au trebuit sa schimbe coloana de directie. Primele pocnituri au aparut pe la 15000 km...Cred ca solutia cu bucsa e doar o improvizatie sau o solutie mai ieftina si care merge pe ideea ca poate se rezolva asa...

o fi provizorie dar se pare ca am joc in caseta pe partea dreapta. ei zic ca de acolo vine acel zgomot. nu zic ca se si rezolva problema in totalitate. acum trebuie sa vad coloana desfacuta si sa se vada uzura axului unde vine acea bucse de teflon ca daca are uzura mare si pune bucse noua garantat zgomotul va aparea. legat de coloana de directie clar e defect de fabricatie si se pare ca nu suntem protejati deloc. se lalaie pana trece perioada de garantie si dupa aceea ori suportam trancaneala ori nu avem ce face cu banii si le dam cu gramada pentru reparatii, ori ne mai imprumutam inca o data pe la banca si platim ani de zile pe ceva care crapa inainte de terminarea creditului. eu sunt hotarat ca pun sigla de Ferrari in loc de hyundai caci daca fac socoteala cat costa masina pe bucati, piesele insumate fac cat un ferrari. Asa ca trebuie facut ceva pentru schimbarea coloanelor gratuit si fara nici o alta discutie prin service.

Share this post


Link to post

ieri am schimbat caseta de directie , bineinteles pe bani mei, zgomotele care credeam ca vin de la coloana de directie au disparut

dar inaite de iesi din garantie mi-au pus un kit la coloana

Share this post


Link to post

De curand am reusit sa schimb si eu cuplajul elastic din interiorul coloanei de volan. Cu toate ca ma obisnuisem cu acele "pocnete" (care devenisera tot mai frecvente (si) in curbe la viteze mari), de la o vreme aveam senzatia ca directia a devenit "elastica" si volanul se rotea mai usor decat la inceputuri. In plus, ma cam saturasem "s-o las moale" ori de cate ori drumul era "zdrentuit", ca sa nu "sune" volanul.

Operatiunea a durat cam 4 ore avand in vedere ca am facut-o pentru prima oara si am cascat bine ochii sa nu be...sc ceva...

Pe scurt: a meritat efortul.

Deocamdata a disparut zgomotul datorat drumurilor accidentate (circa 200 km parcursi). De asemenea, volanul a revenit la normal si au disparut pocnetele (e vorba despre acele sunete foarte asemanatoare cu contactele unui releu de mica putere) - alta viata.

Dupa demontarea coloanei am putut face comparatia intre vechiul si noul cuplaj. Intr-adevar, noua "steluta" pare a fi "imbunatatita" - este dintr-un material mai dur si (vizibil) mai groasa decat cea veche, datorita protuberantelor de pe "brate".

Vom vedea cat tine ...

Ce ma nemultumeste este faptul ca acel cuplaj nu il mai gasesc la pretul corect (10 lei - atat am dat pe el in urma cu circa 1,5-2 ani), acum el costa 80-100 lei.

Share this post


Link to post

eu am problema de mai bine de 1 an si momentan o mai las asa, caci are momente in care face si momente in care nu face.

de la reprezentanta mi s-a facut deviz:

 

Arc spiralat airbag buc 1.00 250.00lei

Cuplaj cauciuc mdps buc 1.00 6.20lei

Inlocuit arc spiralat volan ora 1.30 110.50lei

Inlocuit cuplaj cauciuc ora 1.40 119.00 lei

 

cam asta ar trebui inlocuit la mine ca sa scap de trancanit.

Edited by Bogdan_momita

Share this post


Link to post

Unde ar fi preturile astea, la ce reprezentanta ? Sincer, daca acel cuplaj costa 6,20 lei la reprezentanta, vreau si eu vreo 5 sau 6, sa fie ... ca nu se stie ... Na, ca vorbesc in versuri !!!

Dintre cele enumerate acolo, n-ar trebui sa dai bani decat pe spirala airbag, de montat le montezi singur ( si cuplajul si spirala). Cuplajul e mai dificil de montat (prima data ca pe urma stii la ce sa te astepti), insa spirala e joaca de copil si nu dureaza nici 30 min d-apoi 1,3 ( adica o ora si 30 min sau 1 ora si 20min?).

 

P.S.

Serios vorbind, eu unul sunt interesat sa mai iau vreo cateva cuplaje, sa le am ...dar n-am intrebat la reprezentanta care ar fi pretul, convins fiind ca m-ar da pe spate ...

 

 

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

Reprezentanta din Iasi.

Nu as avea nici un interes sa pun preturi mai mici :)

Bun si acel arc spiralat la ce e?

Daca iau cuplaj mi-l inlocuieste cineva dintre voi?

Sau un tutorial ceva?? :))

Mie mi-a luat prima data 20 min sa gasesc filtrul de polen :))

Edited by Bogdan_momita

Share this post


Link to post

ceea ce nu se intampla, deci probabil sa incaseze mai mult au mai adaugat ceva.Multumesc de info

Share this post


Link to post

Reprezentanta din Iasi.

Nu as avea nici un interes sa pun preturi mai mici :)

Bun si acel arc spiralat la ce e?

Daca iau cuplaj mi-l inlocuieste cineva dintre voi?

Sau un tutorial ceva?? :))

Mie mi-a luat prima data 20 min sa gasesc filtrul de polen :))

N-am pus la indoiala pretul, de fapt cam atata face cuplajul ala (hai ...10, max. 15 lei). Doar ca imi vine greu a crede ca il vand la pretul corect; probabil castiga din manopera. As fi curios daca il vand si fara montaj obligatoriu la ei in service sau doar asa se poate ...

Daca zici ca nu se aprinde semnalizarea airbag in bord si comenzile audio (de pe volan - daca exista) functioneaza fara probleme, atunci sigur s-au gandit sa mai faca si ei un ciubuc de 250 lei - o nimica toata ... Sau poate aveau de gand sa il includa inclus pe bon :laugh: ... sau asta nu ... :wall:

Pentru demontarea coloanei si schimbarea cuplajului nu e nevoie de tutorial pentru ca exista un TSB-MDPS I30.pdf in care totul este descris destul de detaliat.

In plus, pasii pentru demontarea (doar a) coloanei mai sunt descrisi si aici: Demontare coloana volan.pdf. Pentru demontarea spiralei airbag se parcurg numai pasii 1-8.

Totusi, trebuie atentie cand se desface volanul. Daca nu exista presa si volanul nu iese usor, se poate rupe siguranta mufei de pe spirala. Pentru ca sa nu se intample asta, ori trebuie presa ori se desface cablul de pe volan (comenzi audio) - acum nu imi dau seama daca se poate decupla din spirala (daca este loc sa se ajunga la mufa).

Nu e cine stie ce inginerie ... doar ca e mai greu pana o faci o data.

Spirala airbag ar arata cam asa.

Share this post


Link to post

comenzile audio de pe volan functioneaza fara probleme, la fel si semnalizarea in bord aprins-stins a martorului de airbag-uri.

Deci....multumesc de tutoriale, raman dator cu o bere

Share this post


Link to post

Pentru putin ...

 

Totusi, daca te hotarasti sa schimbi singur cuplajul, e bine sa stii ca ai nevoie de:

- cheie tubulara (sau fixa) de 10 pentru deconectarea bateriei respectiv a ranforsajului de sub volan;

- surubelnita "+" (dimensiune medie) - pentru desfacerea a 5 suruburi cu care este fixat panoul de la picioare sofer si 3 suruburi fixare "cochilie volan";

- cheie tubulara (sau fixa) de 12 - pentru desfacerea suruburilor de la cuplajul cardanic dintre caseta si coloana, respectiv piulitelor (2 buc.) si suruburilor (tot 2) de prindere a coloanei in bord;

- torx 40 (aici nu sunt foarte sigur de cota dar cred ca totusi e de 40) - pentru desfacerea a doua suruburi fixare airbag;

- torx 25, 27, 30 (de astea sunt sigur) - se folosesc pentru desfacerea diverselor suruburi de asamblare ale coloanei (suport/brat de fixare, ECU, motor) astfel incat sa se ajunga la cuplajul elastic.

- imbus de 8 - pentru desfacerea suportului bratului de fixare de pe coloana (aici depinde si de data fabricatiei masinii dar cred ca ai acelasi sistem de suport);

- optional (desi ar fi mai corect spus obligatoriu) cheie dinamometrica - personal am folosit una 5-25 Nm (pentru suruburi asamblare coloana) si una 19-110 Nm (pentru cuplajul cardanic);

 

Sfaturi:

- foloseste o cheie dinamometrica daca vrei sa strangi suruburile fara sa ai surprize. Nu te baza pe "simt", ar fi pacat sa "razi" vreun filet;

- recomand folosirea cheilor tubulare, nu fixe;

- pentru suruburi eu am fololosit biti (torx, imbus, si "+") pe care i-am cuplat foarte usor cu cheia dinamometrica;

- mufele au dimensiuni diferite, nu se pot incurca, nu e nevoie sa le marchezi. Totusi, exista 2 mufe identice ca forma si marime si care sunt prinse in acelasi manunchi (de 3 cabluri). Una e de culoare alba iar alta neagra. Cel de-al treilea cablu din manunchi are o mufa tot alba, de forma diferita fata de celelalte doua. Atentie la cele doua mufe sa nu le incurci pozitiile cand le montezi inapoi (desi cablul nu prea te lasa sa le schimbi pozitia).

- nu se trage de fire pentru desfacerea mufelor, nu se forteaza nimic, fiecare se desface foarte usor - toate mufele au sigurante.

- cand se scoate cuplajul de pe ax, trebuie avut grija ca axul (de fapt ambele) sa nu se roteasca (e specificat si in TSB); de fapt, e indicat sa nu faci alte manevre decat cele specificate in TSB.

- inainte de a scoate volanul de pe axul coloanei, fa semne cu markerul pe ax si pe volan, astfel incat la montaj sa iasa drept (daca initial a fost drept). Daca ai de gand sa demontezi cuplajul cardanic si de pe caseta, fa semne cu markerul. Asta nu e necesar a fi demontat, dar daca vrei sa il verifici si eventual sa il gresezi, daca nu il pui inapoi exact cum a fost, volanul nu mai cade drept.

 

Bafta !

Edited by Mihai-S
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mihai...pot sa vin pana la Bucuresti weekend viitor?:))))

Cred ca dus intors la drum as iesi mai rapid decat eu facand toate cele de acolo :))

Nu e greu, doar ca tre sa ai rabdare si sa fii atent...exact ce nu am eu , rabdare :) eu ma enervez maxim imediat :))

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...