Jump to content
ikiutza

Frana de mana blocata URGENT !

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Am o problema URGENTA.

Acum cateva zile am spalat masina la o spalatorie automata. De la spalatorie pana acasa am facut aproximativ 5 Minute fara frani bruste sau alte jucarii...

Dupa cateva zle, zic sa fie cam 7-8, incerc sa pornesc masina dar frana de mana imi ramane blocata. Motorul porneste corect, intra in viteza, trage de sa rupa asfaltul dar cand las frana de mana jos masina nu pleaca de pe loc. Nici inainte nici inapoi... Cand misc Frana de mana se aude un mic click la roti ca si cum ar lucra dar nu se deblocheaza.

 

am incercat cu spray de curatare pe discuri si placute dat din belsug... insa nici o reactie pozitiva.

 

Problema este ca am nevoie de Masina urgent si habar nu am ce sa ii mai fac.

 

Multumes anticipat pentru ajutorul vostru

Share this post


Link to post

Frana de mana este pe saboti si acestia se afla in discul de frana spate.

Rezolvare rapida se ia un ciocan mare si se loveste cu el in discul de frana, nu pe suprafa de franare ci pe partea centrala.

Share this post


Link to post

baga a I-a si dai sa mearga trebuie sa-si dea drumu

Share this post


Link to post

Eu am rezolvat dand inainte si inapoi de cateva ori ... se va debloca pana la urma

Share this post


Link to post

Am patit si eu asa dupa ce n-am mai miscat masina vreo 3 luni, dar nu frana de mana s-a blocat ci discurile de frana spate au ruginit si s-au lipit placutele de frana de ele. Cum zice @xmihai am bagat a I-a si am fortat-o pana s-a miscat. Rezultatul a fost ca la mine s-au desprins bucati din placutele de frana dar am putut merge cu masina (prudent, fara franari bruste) pana am schimbat si discurile si placutele.

Share this post


Link to post

E posibil sa se fi rupt cablul de frina.Eu zic sa chemi un mecanic la fata locului daca nu se deblocheaza cum zic colegii.Treaba cu barosul ma cam sperie ... :blush:

Share this post


Link to post

am patit de cel putin 3 ori problema asta, imediat dupa ce spalam masina la 5 minute o parcam si din obisnuinta trageam frana de mana. Dai inainte si inapoi pana isi revine. Ce sa zic... eu nu o lasam mai mult de 2 zile fara sa o misc, cand pateam asta...

Share this post


Link to post

am incercat sa o misc ininte si inapoi dar nu pleaca nici macar un milimetru !!!

in disc nu am lovit inca cu nimic. ma duc acum sa incerc, daca nu imi sar vecinii in cap... sau sa imi arunce cu muraturi dupa mine :)

Share this post


Link to post

Poate sa fie cablul de la frana de mana ciupit sau sa iasa de pe traseu.

Share this post


Link to post

exact cum a zis colegul de mai sus, frana de mana este pe saboti, si s-au lipit sabotii de disc. inseamna ca ai tras-o bine de tot. si daca nu ai miscat-o mai multe zile s-au lipit. asa am patit o data si eu, am fosrtat di ambreiaj si acceleratie cal la drift mergeam cu roata blocata si tot nu se debloca una din ele. solutia a fost sa o ridic pe cric si demontat roata, acolo pe butuc are un dop de cauciuc, cu o surubelnita scoti dopul si bagi sprey degripant din belsug din toate unghiurile. eu am folosit WD40. o lasi asa cateva minute bune, pana montezi roata la loc pana fumezi o tigare si dupa aia incerci sa pornesti. la mine s-a deblocat imediat,

Share this post


Link to post

Daca nici rotile fata nu vor sa se miste inseama ca au ruginit placutele pe disc si au ramas blocate toate rotile. Eu mai patesc asa cand sta masina mai mult. Solutia... treapta I, putina acceleratie, niste pocnituri destul de puternice pe la roti cand isi dau drumul si asta e. Cand a stat masina vreo 3 luni trasa pe dreapta rugina a mancat din discuri (fix forma placutelor) atat de mult incat trepida volanul la franare si a trebuit sa schimb discurile si placutele. Oricum... talpa ca nu are ce sa patesca... tre' sa plece!

  • Like 1

Share this post


Link to post

si daca nu pleaca odata cu discuri placute saboti si alte cele mai cumperi şi un kit de ambreiaj, să ştii o treabă :))

  • Like 1

Share this post


Link to post

mergeam cu roata blocata si tot nu se debloca una din ele. solutia a fost sa o ridic pe cric si demontat roata, acolo pe butuc are un dop de cauciuc, cu o surubelnita scoti dopul si bagi sprey degripant din belsug din toate unghiurile. eu am folosit WD40. o lasi asa cateva minute bune, pana montezi roata la loc pana fumezi o tigare si dupa aia incerci sa pornesti. la mine s-a deblocat imediat,

 

Are you for real? Tu chiar ai dat cu degripant in tamburul de frana? Buahahahahahaha!

Share this post


Link to post

 

Are you for real? Tu chiar ai dat cu degripant in tamburul de frana? Buahahahahahaha!

Da , buhahahahaha. am dat cu degripant si s-a deblocat, si mai apoi dupa cateva zile am demontat totul sa vad care e treaba pe acolo ca aveam o suspiciune de zgomot ciudat si ce sa vad, sabotul nu mai avea pic de ferodou, era fier pe fier.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce noroc aveti unii, dar eu trageam frana de mana si iarna si nu mi s-a blocat odata :) si tata imi zicea mereu, de n-ai merge tu pe jos in mijlocu iernii ai sa vezi.

Share this post


Link to post

Fratziweer, daca o tragi bine bine si nu misti masina mai multe zile , o saptamana doua, e posibil sa se lipeasca sabotii de tambur. in cazul meu fier pe fier ca nu mai avea ferodou deloc.

Share this post


Link to post

Nicu, tu chiar nu-ti dai seama de ce e o prostie sa recomanzi cuiva sa dea cu degripant (hint: chestia aia unge!) intr-un tambur de frana? Cum mama dracului mai functioneaza frana pe roata aia?

Share this post


Link to post

La masina anterioara cand am umblat sa schimb sabotii de frana, am aplicat un mic truc pentru a scapa de problema griparii cablului, anume ca folosind o seringa am introdus cateva picaturi de lichid de frana pe firul cablului, indeajuns incat sa il unga putin. E mai usor sa previi decat sa tratezi, mai ales cand ai si ocazia asta - si apropos, in 6 ani de zile am tras frana mai mult cand ma uita Dumnezeu prin pasajele bucurestene, altfel e un accesoriu pe care il folosesc foarte rar, inclusiv iarna :)

 

Procedura descrisa mai sus nu se aplica, sau mai bine zis, nu ar trebui aplicata in cazul placutelor de frana din motivul mentionat de @TataBobu, o dezgheata de tot. Eu patesc des fenomenul asta pentru ca nu folosesc des masina si, din cauza ploilor in combinatie cu praf sau in timpul iernii, inevitabil se lipesc placutele de disc. Solutia e simpla, si nu implica neaparat o gura de canal pentru aburi sau carpa cu motorina, ci talpa finuta la plecare, mers la viteza mica cu frana apasata putin, ca sa se curete atat placuta cat si discul si totul revine la normal.

Share this post


Link to post

Nicu, tu chiar nu-ti dai seama de ce e o prostie sa recomanzi cuiva sa dea cu degripant (hint: chestia aia unge!) intr-un tambur de frana? Cum mama dracului mai functioneaza frana pe roata aia?

Nici nu era nevoie sa mai functioneze, ideea era ca trebuia miscata masina si nu se putea, si era vorba de o singura roata, cealalta se deblocase, plus ca nu mai avea ferodou deloc si se lipise fier pe fier. plus ca tamburul ala este numai pentru frana de mana, la frana normala de pedala sunt placutele si discul care nu erau blocate, vorbeam numai de tamburul cu sabotii pentru frana de mana. plus wd40 de care am zis nu e vaselina la cateva frane puse se duce, nu ramane acolo pe vecie, concluzia: daca stii ce faci, se poate. eu am zis ce am facut eu,

Share this post


Link to post

Da mai, dar WD-ul ala in principiu se imbiba in ferodouri, si te obliga sa-i schimbi. La tine nu s-a imbibat ca nu mai avea in ce, dar altfel trebuie reparat. Lovind elementele blocate poti rezolva problema fara inlocuire de piese.

Share this post


Link to post

Va recomand spray-ul din Brico, pentru ferodouri, saboti, discuri. E un spray negru, maine ma uit la garaj si va spun exact cum se numeste, va spun cu mana pe inima ca e sfant, nu va vine sa credeti cat de bine isi face treaba. Eu cu asa ceva am scapat sa mai inlocuiesc piesele din taburi la platforme(care din cauza incintarii si depunerii prafului de ferodou pe piesele din tamburi, cu timpul se intepenesc pur si simplu), si nici nu erau ieftine, vre-o 800 lei un kit de accesorii din tamburi pentru 2 axe, adica 4 tamburi. De atunci, la fiecare 5-6000km, fac revizie, curat 4 tamburi cu un spray, care costa undeva la 20 lei.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mai exact la asta ma refer. Costa pana in 20 lei un astfel de spray si va spun ca-si face treaba 100%.

post-280-0-94844400-1380306324_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu am patit asa dupa ce am fost la spalatorie cu ea. Mi-au dat cu solutie pentru cauciucuri cred ca si pe discurile din spate, am ajuns acasa si am tras frana de mana si cand sa plec seara, am plecat cu ea taras :) Si-a dat drumu dupa cativa metri si trageri repetate a franei de mana :p

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...