Jump to content
issdrack

Probleme caseta de directie i30

Recommended Posts

Coloana ce direcţie de la I30 nu are acelaşi senzor magnetic de pe Accent. La I30 senzorul este optic. Poate că ăsta nu va face aceleaşi probleme .... Sau poate nu chiar atât de devreme ....????? :wacko::pray:

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

Chiar si principiul de functionare e diferit. Motorasul de pe Accent e asincron, iar cel de pe i30 e motor pas cu pas. De aceea e obligatoriu ca dupa o interventie in zona directiei, ansamblul coloanei de directie de pe i30 sa fie recalibrat.

 

Probabil ca pe i30 e o alta problema fata de cea a Accentului insa, sfatul meu, atat cat mai aveti garantie, dati din coate si faceti o intalnire cu HAR-ul si vedeti despre ce e vorba si daca chiar nu vi se rezolva la toti problemele, cei care vor ajunge la intalnire vor primi o coloana de directie noua nouta, poleita cu aur si cu garantie pe viata, dupa cum zicea un coleg de-al nostru pe-aici pe undeva.

Share this post


Link to post

Nu stiu in ce masura e alta situatie decat la Accent, caci cu tot respectul pentru model si posesorii lui, nu cred ca Hyundai a reinventat roata pentru i30 si a pus alt senzor optic decat la restul modelelor. O fi alt mod de functionare, nimeni nu zice, dar la baza il vad aceleasi ca pe Accent, motiv care ne ridica un mare semn de intrebare (retorica): senzorul optic de pe Accent doar peticeste o problema, nu o rezolva intru totul ?!

Share this post


Link to post

???????? cine a zis de o noua coloana pe deasupra si moca, ca o imping pana acolo

Share this post


Link to post

Nu stiu in ce masura e alta situatie decat la Accent, caci cu tot respectul pentru model si posesorii lui, nu cred ca Hyundai a reinventat roata pentru i30 si a pus alt senzor optic decat la restul modelelor. O fi alt mod de functionare, nimeni nu zice, dar la baza il vad aceleasi ca pe Accent, motiv care ne ridica un mare semn de intrebare (retorica): senzorul optic de pe Accent doar peticeste o problema, nu o rezolva intru totul ?!

 

Să-nteleg ca la Accent chiar si coloanele de directie prevazute cu senzor optic fac aceleasi probleme grave ?

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

Din cate cunosc eu nu sunt probleme la senzorul optic al Accent-ului. Dar sa nu uitam ca (1) e relativ recent introdus in circulatie, (2) cum spuneam anterior, nu cred sa fie vreo diferenta intre cei doi senzori optici, ci doar in modul lor de functionare, astfel incat daca la i30 face probleme, atunci cu siguranta asta va fi deznodamantul si la Accent.

 

Singura diferenta intre cele doua situatii este ca la i30 senzorul a fost introdus de la inceput, dar daca in timp se va ajunge la aceeasi situatie ca la senzorul mecanic de la Accent (iar ceea ce raportati voi, la i30, nu difera cu mult fata de ceea ce Accent-ii cu senzor mecanic raporteaza), nu vad cum senzorul optic rezolva problema, de-aia am zis ca e doar o peticeala.

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca nu senzorul optic face probleme ci constructia in sine a intregii coloane. Presupun ca exista ceva in interior care se uzeaza (poate niste roti dintate din plastic ?) si de aici provin zgomotele.

Deocamdata nu a raportat nimeni pierderea controlului electric al directiei (cel putin nu aici), dar asta nu inseamna ca nu s-a intamplat sau nu se va intampla cat de curand. Diverse zgomote am vazut ca exista chiar si pe I30 cu putini km care nu au legatura cu senzorul. Problema ingrijoratoare ar fi aprinderea martorului ESP dar nu stiu daca are neaparat legatura cu defectarea senzorului. De ex. stiu ca daca se face reglajul incorect al directiei acesta se poate aprinde. Din pacate, de cele mai multe ori reglajul pleaca prost inca de la prima operatiune pe care o executa cei din service: asezarea volanului la punctul 0. "Specialistii" o fac la ochi si asta duce la ESP aprins. Bineinteles ca mai apoi fac nu stiu ce calibrari ale nu mai stiu caror senzori si tot felul de explicatii "savante", ca... deh .... cine ii poate contrazice ???

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

..ref la coloana volan, pt ceed exista un SB referitor la inlocuirea acelui cuplaj elastic (vezi atach). Se mai poate observa ca o multime de manopera - calificata !!! - e necesara pentru inlocuirea piesei respective. Eu cred ca ambele masini - i30 & ceed- au aceeasi coloana de directie.

 

In ce ma priveste - posesor ceed 2007 - MDPS m-a lasat in timp ce mergeam, si nici nu vreau sa imi amintesc senzatia pe care am avut-o atunci cand am simtit ca se intepeneste volanul. Anterior acestui eveniment, facusem multiple reclamatii la service cum ca atunci cand treci peste denivelari gen sine de tramvai coloana scoate un zgomot teribil - ziceai ca se rupe ! - similar cu cel de la vechea dacie cand bucsele de la "mitraliera", adica coloana volan , aveau joc prea mare. Cei de la service kia mi-au spus ca..."mi se pare" !! Deh...meseriasi sau politica de firma !?! Pana la urma au inlocuit intreaga coloana pe garantie, nemernicii naibii. Am avut mare noroc ca nu am facut accident.

 

drumuri line

KFE08-61-V040-ED mdps.pdf

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Ce se intâmpla daca rotesc (fortez) volanul, dar cu motorul oprit. Deci fara servo ...

Share this post


Link to post

Deocamdata nu a raportat nimeni pierderea controlului electric al directiei (cel putin nu aici), dar asta nu inseamna ca nu s-a intamplat sau nu se va intampla cat de curand.

 

Daca te referi la senzorul optic, nu, dar daca luam in considerare pe cel clasic de la Accent, da, de multe ori - vezi pe topicurile date anterior.

 

asezarea volanului la punctul 0. "Specialistii" o fac la ochi si asta duce la ESP aprins. Bineinteles ca mai apoi fac nu stiu ce calibrari ale nu mai stiu caror senzori si tot felul de explicatii "savante", ca... deh .... cine ii poate contrazice ???

 

Nu cred ca are legatura cu fenomenul amintit, face doar ca volanul sa stea stramb. Referitor insa la procedura, pasii corecti pentru executia ei tin de folosirea tester-ului si nu a ochiului ...

 

similar cu cel de la vechea dacie cand bucsele de la "mitraliera", adica coloana volan , aveau joc prea mare. Cei de la service kia mi-au spus ca..."mi se pare" !! Deh...meseriasi sau politica de firma

 

E cu totul alta problema. Cand se raporteaza aceasta problema, cei de la Hyundai monteaza celebrul kit de caseta care consta de fapt in 2 bucsi teflonate care sa preia vibratiile. Evident ca in timp se strica si alea, dar na, daca nu treci prin service, nu ai masina, nu? Acel kit de caseta costa nu mai putin de 180 RON, cu montaj si reglaj inclus.

 

Ce se intâmpla daca rotesc (fortez) volanul, dar cu motorul oprit. Deci fara servo ...

 

Nu stiu daca poti face asta, ar trebui sa depui un efort considerabil, dar daca insisti, nu ai ce strica. Eventual face muschi, iar in cel mai rau caz goli portofelul ...

Share this post


Link to post

Nimic.

Atentie! Directia nu se blocheaa la defectarea electronicii coloanei, doar nu mai este ajutata.

Legat de senzor: Si la Accent si la i30 senzorul non-contact este acelasi, insa la i30 a aparut o altfel de problema fata de Accent, iar marea si adevarata problema e calibrarea corecta a acestui sistem de pe i30. Deci momentan eu zic sa inchideti discutiile legate de sonzor caci cei ce vor citi pe-aici in loc sa se dumireasca vor fi si mai nedumeriti.

 

Pana acum, din cate stiu eu, nu au fost cazuri de Accenti carora li s-a schimbat coloana sa mai aiba probleme din pricina senzorului.

 

Pentru cei cu i30, bucuresteni in special, daca mai aveti probleme cu coloana si nu aveti incredere in service-urile la care ati mai fost, va pot recomanda un service din Bragadiru, de pe soseaua Alexandriei, undeva dupa RoStar si Alaska pe dreapta cum se iese din Bucuresti si se intra in Bragadiru (nu se ajunge la soseaua de centura). (daca se considera reclama, stergeti).

 

 

 

 

Share this post


Link to post

 

Atentie! Directia nu se blocheaa la defectarea electronicii coloanei, doar nu mai este ajutata.

 

Asa, si diferenta ar fi ... ?

In mers fiind, ti s-a intamplat si tie? Poti detalia tu - te rugam - care este impactul asupra conducatorului auto si cam cum ai putea descrie / evalua efortul suplimentar pentru a pastra controlul asupra directiei (asta raportat la functionarea corecta a sistemului)?

 

Legat de senzor: Si la Accent si la i30 senzorul non-contact este acelasi, insa la i30 a aparut o altfel de problema fata de Accent, iar marea si adevarata problema e calibrarea corecta a acestui sistem de pe i30. Deci momentan eu zic sa inchideti discutiile legate de sonzor caci cei ce vor citi pe-aici in loc sa se dumireasca vor fi si mai nedumeriti.

 

Asta cu inchisul discutiilor nu este o solutie si in nici un caz un sfat ok pe acest forum.

Dimpotriva, optim ar fi sa scrie fiecare caruia i se intampla si mai ales sa sesizeze service-uri si importator, astfel va avea o imagine cat mai exacta cine trebuie sa aiba asa ceva si va exista (sau nu) reprezentativitate problema asta - atata cat sa fie luata in considerare si sa se adopte masuri in consecinta!

Share this post


Link to post

@Horia, sincer aveam mai multe pretentii de la tine si ma asteptam la ceva mai bun decat "inchideti discutiile legate de sonzor".

 

Pacat ca am ajuns la situatia in care inchidem nu doar gura, cat si ochii colegilor intr-o situatie care este de interes general si mai mult decat atat afecteaza siguranta. Incurajati mersul la milogeala ("cei care vor ajunge la intalnire vor primi o coloana de directie noua nouta") in locul dezbaterii daca altceva nu se poate (multumiri celor care au practicat nu datul din coate, ci datul din buzunare) ! Da' nu mai bine stergem tot ce s-a discutat despre senzor (in special la Accent), inclusiv rezolvarea DIY ?!

 

Rusine! Atata pot spune, e post.

Share this post


Link to post

E cu totul alta problema. Cand se raporteaza aceasta problema, cei de la Hyundai monteaza celebrul kit de caseta care consta de fapt in 2 bucsi teflonate care sa preia vibratiile. Evident ca in timp se strica si alea, dar na, daca nu treci prin service, nu ai masina, nu? Acel kit de caseta costa nu mai putin de 180 RON, cu montaj si reglaj inclus.

 

stiu ca este alta problema, dar asa se simtea volanul in cazul respectiv, senzatie descrisa f bine de SB respectiv.

 

In alta ordine de idei, dupa SB mentionat in postul anterior, din 2008, kia a mai scos un SB in 2009 prin care se anunta schimbarea reperului coloanei, eu cred ca datorita reclamatiilor multe la primele modele. Astfel 563101H500 a fost inlocuit cu 563101H500FFF. Este f pobabil ca si I30 sa fi suferit aceeasi transformare.

 

Referitor la forta necesara pt actionarea volanului fara "servo" trebuie spus ca e mult mai mare decat la un autoturism fara "servo", intrucat volanul trebuie sa roteasca si mecanismul servo care este inactiv. Cine e curios sa probeze, poate sa faca asta - ATENTIE, e cam periculos pt incepatori! - lasand masina sa plece la vale, de pe loc, cu cheia introdusa in contact pt a bloca sistemul de zavorare, cu motorul oprit.

 

Mai vreau sa spun ca daca se intampla brusc, ca in mers MDPS sa te lase, groaza iti da puteri nebanuite ca sa poti controla masina!! ;)

 

drumuri line.

steering wheel column.pdf

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Mai vreau sa spun ca daca se intampla brusc, ca in mers MDPS sa te lase, groaza iti da puteri nebanuite ca sa poti controla masina!! ;)

 

Asta e de antologie!

Share this post


Link to post

@blueking

Daca ramai fara asistare in mers la viteze mari, diferenta e insignifianta. Mi s-a intamplat o singura data. S-a aprin becul si am vrut sa opresc insa dupa ce treceam de cateva curbe nu foarte stranse. Cu cat viteza scadea, volanul se manuia mai greu. A doua oara a patit-o sotia la o manevra de parcare si am trecut eu la volan tocmai sa vad cum se simte. Dierctia clar era foarte greu de manuit si as zice nu ca la vechea dacie si ca la batranul Aro care nu avea directie hidraulica. In ambele cazuri e nevoie de multa atentie, de prezenta si de forta suplimentara insa, cum spunea un coleg de-al nostru, daca conducem ca gibonii cu un deget pe volan si cu cealalta scarpinandu-ne in ... atunci clar vom fi luati prin surprindere si ne putem astepta la ce e mai rau.

In alta ordine de idei, cum spuneai si tu, chiar e indicat ca fiecare care trece printr-o astfel de problema sa o descrie in amanunt in sa de la a povesti ce ai simtit si pana a baga acel senzor la inaintare e cale lunga. Eu am spus sa se opreasca batutul pasului pe loc si pusul accentului pe senzor, pentru ca senzorul non-contact nu are nici o vina. Acu' daca se doreste continuarea discutiilor intr-o directie gresita ... dorinta fiecaruia.

 

@marius

Am spus senzor si nu coloana, am spus senzor si nu directie, am spus senzor si nu rezolvarea problemelor, deci despre ce vorbim?

Chestia cu "cei care vor ajunge la intalnire vor primi o coloana de directie noua nouta" a fost o ironie, in caz ca nu te-ai prins, si aproape un citat al unui stimabil coleg de forum.

"Da' nu mai bine stergem tot ce s-a discutat despre senzor (in special la Accent), inclusiv rezolvarea DIY ?!" - Marius, inca o data, vorbesc despre senzorul non-contact care nu are nici o legatura cu cel vechi de pe Accent si cu atat mai mult, discutiile de pe acest topic sunt legate de coloana de directie a i30-ului care iarasi nu are nimic in comun cu descrierea rezolvarii senzorului tip contact.

 

Peste chestia cu "rusinea" o iau ca pe o gluma ca doar ne stim de-atatia ani.

 

S-auzim de bine si sa fiti sanatosi!

Share this post


Link to post

... cum spunea un coleg de-al nostru, daca conducem ca gibonii cu un deget pe volan si cu cealalta scarpinandu-ne in ... atunci clar vom fi luati prin surprindere si ne putem astepta la ce e mai rau.

 

Eu nu stiu de ce aduci mereu in discutie asta cu stilul ala de condus (si in ce context spunea acel coleg asta), nu este prima data cand o faci si nu inteleg care este ideea: putem prezuma ca asa conduceau cei carora li s-a intamplat? Prin surprindere esti luat indiferent cum conduci: cu un deget / cu ambele maini pe volan / cu o mana pe volan si cu cealalta schimband vitezele / ...

Adica daca esti cu ambele maini pe volan surpriza este de mai mica amploare versus varianta cu "un deget pe volan"?

 

Aveam alte pretentii de la tine: foarte rau ca i s-a intamplat si tie si - mai ales - sotiei tale, si tu si altii aveti sotii, copii, sunt tot felul de contexte cand te afli la volan si SUB NICI O FORMA NU ESTE IN REGULA SA SE INTAMPLE ASA CEVA! E o data o femeie la volan si isi intoarce pt o secunda atentia spre copilul care este in spate :hmm: ... in fine, cum ziceam, tot felu lde contexte.

Vrem - nu vrem, nu toti sunt cu ambele maini pe volan si suta la suta pregatiti sa reactioneze prompt si corect la asa o provocare.

 

Si indiferent daca se discuta de Accent in alta parte sau de i30 aici, in esenta problema este aceeasi: directia, la un moment dat, nu raspunde cum trebuie. Asa ca au legatura una cu cealalta!

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

hai sa nu mai facem din tantar armasar, cert este ca cei de la HAR si service-urile aferente sa-si faca treaba si sa rezolve problema. ca este de la coloana, ca nu este, ca este de la senzor ca nu este, eu zic ca nimeni nu doreste sa ramana fara servo cand circula chiar si cu toate membrele pe volan. nu am aceasta problema si nici nu vreau sa o am dar sunt de partea voastra baieti sau fete. cred ca odata ce a aparut o problema care nu este din vina noastra ar trebui sa avem mai multa intelegere de la Hyundai, ca in fond si la urma urmelor din cauza noastra mai supravietuiesc pe piata din Romania si au de unde sa-si plateasca salariatii. Sa stiti de acum inainte, ca daca vedeti un posesor de Hyundai cu picioarele pe volan, nu este Tarzan incercandu-si maiestria, ci este unul care are o problema cu servo, asta asa ca o gluma :)). Sunt deschis si o sa va sprijin in toate demersurile voastre de a rezolva aceasta problema si altele cu HAR-ul.

Share this post


Link to post

maine dimineata ma duc in service sa vad ce minciuni mai imi zic in legatura cu directia... mai am cateva chestii pe care tre sa mi le faca tot pe garantie asa ca maine seara daca rezolv ceva vin cu update :)))

Share this post


Link to post

problema cu sunetul la virajul spre stanga nu s-a rezolvat. mi-am luat gandul ca o sa fie rezolvata aceasta problema. am mai avut o problema cand dimineata plecam si imi dadea in nas.. s-a rezolvat cu un update de soft, imi vibra oglinda din interior dupa ce mi-a fost schimbat parbrizul - s-a rezolvat si asta.

va recomand sa vb cu cineva de la service sa scoate din baza lor de date de cate ori a-ti sesizat problema la coloana si sa mergem la importator sediul de la baneasa si sa faceti plangere acolo.eu o sa ma duc pe 3 sa imi iau toate sesizarile si o sa ma duc acolo. cu cat mai multi care fac cu atat mai bine sper eu

 

salutare

Share this post


Link to post

imi vibra oglinda din interior dupa ce mi-a fost schimbat parbrizul - s-a rezolvat si asta.

 

Cum s-a rezolvat problema asta?

Mi se intampla si mie tot de la un schimbat parbriz, de acum doi ani si jumatate... umblu eu la ea, o perioada nu mai vibreaza, dar problema revine si m-am cam saturat (se si cam umbla cam greu la oglinda: sa o scoti, sa modifici acea clema din interior si sa fixezi la loc in suport, plus ca nu stiu de cate ori merge refacuta operatiunea respectiva).

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post

sincer nu stiu exact ce i-au facut ca eram prea plin de spume sa ii mai intreb cand am vazut ca sunetul la volan nu se rezolva. mergi in expozitiei si spunele ca ai problema asta si se rezolva.ce banuiesc eu e ca au bagat ceva intreb suportul de pe parbriz si oglinda.

Share this post


Link to post

@GeorgePGL am o intrebare, treba cu resoftarea, ti-a scris pe factura cat ar fi costat? trebuie sa fac si eu treaba asta, am iesit din garantie si as vrea sa stiu la cat m-ar duce ca daca e prea mult nu ma mai stresez, pot sa astept 2 min sa se incalzeasca motoru.

Share this post


Link to post

n-am platit nimic sincer. daca nu ma insel aceste update-uri ar fi gratuite dar nu sunt sigur..

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...