mihaigherasim 4 Posted May 14, 2019 Buna ziua, Sunt nou pe acest forum. Am si eu un Hyundai i30, din 2008, 1.6 benzina, 122 cp. Masina are aprox 106.000 km.M-am lovit si eu azi dimineata de o problema cu directia. Adica: aseara am parcat, totul era ok. Azi dimineata dau cheie si ... directia teapana. Nu chiar blocata, ca daca trag foarte foarte tare de volan il pot roti. Si in plus martorul EPS aprins in bord. Ce credeti ca e problema? Cum o rezolv? Cam cat ma va costa? etc. plus toate celelalte intrebari posibile. Daca a mai patit careva asta ... ? Apreciez orice interventie. Quote Share this post Link to post
Ionut.Mihai12 9 Posted May 14, 2019 Buna ziua, Sunt nou pe acest forum. Am si eu un Hyundai i30, din 2008, 1.6 benzina, 122 cp. Masina are aprox 106.000 km.M-am lovit si eu azi dimineata de o problema cu directia. Adica: aseara am parcat, totul era ok. Azi dimineata dau cheie si ... directia teapana. Nu chiar blocata, ca daca trag foarte foarte tare de volan il pot roti. Si in plus martorul EPS aprins in bord. Ce credeti ca e problema? Cum o rezolv? Cam cat ma va costa? etc. plus toate celelalte intrebari posibile. Daca a mai patit careva asta ... ? Apreciez orice interventie.ce descrii tu pare a fi servodirectia, care daca nu ma insel e electrica, nu hidraulica. daca o sa fie nevoie sa schimbi caseta de directie, una noua originala ajunge undeva pe la 2000 de lei aproximativ. (asta e o orientativ, e posibil sa fie mai putin sau mai mult) plus mana de lucru. Daca e coloana de directie, sau si coloana de directie astra treubie sa iti spuna un service. cel mai bine, vezi cum o duci la un mecanic cu un elevator sa o poata ridica sa se uite la ea. Bafta. Quote Share this post Link to post
ida01ro 45 Posted May 14, 2019 EPS = Electrical Power Steering, adica "servo" este electrica!. .si daca este aprinsa semnalizarea aia, atunci e clar ca nu functioneaza. In mod normal ar trebui sa vezi cu un tester care este codul de eroare, samd... Daca nu, un lucru pozitiv ar fi ca nu mai trebuie sa te duci la sala, faci muschi cu volanul !! Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 15, 2019 Care sunt sansele sa scap cu o siguranta arsa? Inca nu am reusit sa le verific pe masina. Am vazut doar in manual ca exista 2 sigurante care au legatura cu EPS-ul: cea numita CLUSTER de 10A (langa sofer) si cea din compartimentul motor numita MDPS de 80A. Quote Share this post Link to post
Ionut.Mihai12 9 Posted May 15, 2019 Care sunt sansele sa scap cu o siguranta arsa? Inca nu am reusit sa le verific pe masina. Am vazut doar in manual ca exista 2 sigurante care au legatura cu EPS-ul: cea numita CLUSTER de 10A (langa sofer) si cea din compartimentul motor numita MDPS de 80A.destul de mici dar nu e exclus. mergi la service pentru o diagnosticare, e cel mai sigur. daca erai din Bucuresti aveam niste recomandari, din pacate in Baia Mare nu stiu Multa bafta si daca vrei sa ne spui si noua daca ai rezolvat si cum a fost. Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 15, 2019 Multumesc. Va voi tine la curent. Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 15, 2019 Buna seara tuturor, Asta seara i-am dat cheie si ... totul e ok. Martorul EPS s-a stins si servodirectia functioneaza. Dar am dus-o la servis si sper ca maine vor pune testerul pe ea sa vedem daca descopera ceva. Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 16, 2019 Buna ziua, Revin cu update. Am dus masina la servis la reprezentanta si au pus-o pe tester. Se pare ca problema este coloana de directie, care trebuie schimbata. Una noua, originala, la ei costa 5800 lei doar piesa. Am alta varianta sa rezolv problema sau doar sa scot banii multi din buzunar, eventual la un alt servis unde probabil as iesi ceva mai ieftin? Au zis ca au incercat sa resofteze senzorul, dar noile programe nu le dau voie sa faca asta. Doar au sters eroarea aparuta. 1 Quote Share this post Link to post
Ionut.Mihai12 9 Posted May 16, 2019 Buna ziua, Revin cu update. Am dus masina la servis la reprezentanta si au pus-o pe tester. Se pare ca problema este coloana de directie, care trebuie schimbata. Una noua, originala, la ei costa 5800 lei doar piesa. Am alta varianta sa rezolv problema sau doar sa scot banii multi din buzunar, eventual la un alt servis unde probabil as iesi ceva mai ieftin? Au zis ca au incercat sa resofteze senzorul, dar noile programe nu le dau voie sa faca asta. Doar au sters eroarea aparuta.imi pare rau sa aud ca e asa grav. Daca la reprezentata ti-au facut deja diagnosticul ia informatiile si intreaba daca e vreun service care ar putea sa resofteze senzorul... si cat costa. incearca asa. sa intrebi la service daca poate nu ar trebui sa coste Quote Share this post Link to post
ida01ro 45 Posted May 16, 2019 (edited) Buna ziua, Se pare ca problema este coloana de directie, care trebuie schimbata. .... Doar au sters eroarea aparuta. Mda, chestia cu inlocuitul o stiam deja......daca ar fi dupa ei , ar trebui schimbata masina ! Cred ca au murit sau au plecat cei care mai gandesc in tara asta! Macar ai notat eroarea inainte de a fi stearsa ? Poate ne-o spui si noua... Edited May 16, 2019 by ida01ro Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 17, 2019 Buna dimineata, Voi merge si voi intreba si la alte servisuri daca pot face treaba cu resoftarea. De asemenea, voi cauta coloana de directie si la alte magazine; poate gasesc un pret mai bun. Caci, ma gandesc ca odata aparuta eroarea ... chiar daca a fost stearsa sau daca ar fi resoftata, tot va aparea din nou. Si ma tem sa nu apara in mers si sa raman fara servo in vreo curba sau vreo situatie "delicata". Mai ales ca masina o conduce mai mult sotia mea.In ce priveste eroarea ... voi intreba la servis cand merg dupa masina, daca au notat codul. Eu nu am fost acolo. Am lasat masina seara si ei s-au ocupat de ea a doua zi. Cand m-au sunat sa imi dea raspunsul nu mi-au spus nici un cod. Mi-au spus doar ca au incercat o resoftare, dar ca programele noi nu le permit acest lucru. La telefon am vorbit cu reprezentantul de servis, nu cu mecanicul care chiar a facut verificarea. Poate ca el ar sti codul. Voi vedea cand merg dupa masina. Oricum, daca stiti o alta varianta de rezolvare a problemei ... sunt deschis la sugestii si sfaturi. Va multumesc. Quote Share this post Link to post
Dace 15 Posted May 17, 2019 Nu ai ce sa resoftezi, a mers 10 ani cu softu ala deci nu are probleme. Un senzor nu se resofteaza e doar un mic circuit electric care transmite un curent. Ei nu schimba senzoru din coloana decat toata coloana aia e clar. Ce trebuie sa faci tu este sa dai coloana jos, o desfaci, dai jos senzoru de rotatie, cauti pe net altu nou identic (posibil sa fie greu de gasit) , pui senzoru inapoi pe coloana si coloana pe masina, dupa care calibrezi din diagnoza directia(posibil sa trebuiasca diagnoza originala hyundai). Treaba asta s-a tot facut la Hyundai Accent si sunt colegi de forum care te pot indruma... Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 17, 2019 Salut, Multumesc de raspuns. Am luat azi masina de la servis si am vorbit cu reprezentantul de acolo despre problema. Zicea si el ca au incercat sa faca un update la softul / senzorul respectiv si nu au reusit. Si in acest caz, Hyundai zice ca daca unitatea respectiva nu isi face update-ul, e defecta si trebuie schimbata toata coloana. Mi-au dat si o copie dupa diagnoza. Acolo apare codul: C1290 (Torque Sensor Main Signal Fault). Au zis ca au putut doar sa stearga eroarea. Quote Share this post Link to post
ida01ro 45 Posted May 17, 2019 (edited) mihaigherasim, on 17 May 2019 - 09:14, said: Si ma tem sa nu apara in mers si sa raman fara servo in vreo curba sau vreo situatie "delicata". Mai ales ca masina o conduce mai mult sotia mea.NU trebuie sa te temi, GROAZA iti va da puteri nebanuite !! Iti spun din proprie experienta... Edited May 17, 2019 by ida01ro Quote Share this post Link to post
Dace 15 Posted May 17, 2019 (edited) Probabil cea mai usoara varianta pt tine ar fi sa iei o coloana second hand cu vreo 1000 lei si sa ii schimbi bucsa aia de plastic 10 lei (sa fi sigur ca nu ai probleme dupa ce o montezi) si sa o pui pe masina, plus mers la reprezentanta sa ti-o calibreze. Bafta. Uite una cu 600 lei: https://m.olx.ro/oferta/coloana-volan-servo-kia-ceed-hyundai-i30-2008-probata-IDalvCb.html#position=5&page=1 Sent from my SM-G920F using Tapatalk Edited May 17, 2019 by Dace Quote Share this post Link to post
cipelantra 132 Posted May 17, 2019 Cred ca sunt firme pe net care se ocupa cu reconditionari coloane de directie. Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 18, 2019 NU trebuie sa te temi, GROAZA iti va da puteri nebanuite !! Iti spun din proprie experienta... 😅 Da, probabil ai dreptate. Quote Share this post Link to post
ida01ro 45 Posted May 18, 2019 (edited) Mihai, iti atasez ceva documentatie - evident de Ceed care functioneaza f bine si acum, si cu care am avut problema coloanei de directie care a fost schimbata in garantie (astea au fost bolile copilariei la masinile astea!) - care cred ca te poate ajuta (acolo vezi si semnificatia codului de eroare ); oricum, conceptul de design al coloanei este fail safe, adica daca oricare component electric sau electronic se strica, coloana de directie isi va pastra functia si va actiona rotile directoare chiar daca momentul aplicat la volan este evident mai mare. Aceasta se explica prin faptul ca servomotorul din antrenor devine antrenat. Am scris cele de mai sus pt ca am auzit pe unii spunand ca daca servo se strica nu mai poti controla masina, ceea ce este fals. Pe de alta parte, atunci cand se lucreaza la directie - coloana in acest caz - trebuie avuta multa atentie la ordinea operatiilor si montarea / strangerea la cuplu a tuturor elementelor de asamblare. Din doc atasate se observa ca este ceva de lucru acolo !BaftaED-MDPS.pdfKFE08-61-V040-ED.pdf Edited May 18, 2019 by ida01ro Quote Share this post Link to post
mihaigherasim 4 Posted May 20, 2019 Salut, Multumesc mult si de sfaturi si de materiale. Le voi studia si voi vedea daca e ceva ce pot sa fac eu singur sau va trebui sa apelez la un servis auto. Quote Share this post Link to post
Marius76 1 Posted July 14, 2019 Sal, acel cuplaj elastic, știe cineva care este codul lui OEM. Pentru un Hyundai i40 2013. Și de unde aș putea procura unul, de montaj mă descurc eu. Trimis de pe al meu FRD-L09 folosind Tapatalk Quote Share this post Link to post
alin 77 0 Posted August 14, 2019 Salut ,vestita bucsa elastica sau cuplaj flexibil (PENTRU CINE ESTE INTERESAT) o puteti gasi la un depozit (l-am gasit pe net) din Bucuresti ,numar de telefon : 0314381080 ,eu am luat-o de acolo ,nu mi-a trebuit nici un cod ,30 lei costa . Quote Share this post Link to post
perrari 2 Posted September 13, 2021 Salut. A inceput sa se auda o bataie metalica la miscarea volanului pe loc, stanga-dreapta. Ulterior s-a aprins si martorul EPS. Exista vreo sansa sa remedieze prin inlocuirea bucsei minune + recalibare senzor? Daca da, puteti recomanda un service capabil in Bucuresti? Va multumesc. Quote Share this post Link to post
Dace 15 Posted September 14, 2021 (edited) Da, este foarte posibil sa se rezolve cu inlocuire si recalibrare. Asa a fost si la mine. Eu nu am reusit sa gasesc o diagnoza multimarca sa recalibreze senzorul asa ca am apelat la reprezentanta (costa cat o diagnoza in jur de 200 lei). Bucsa am schimbat-o singur pana la urma, la reprezentanta in Tm nu au vrut sa o schimbe... Edited September 14, 2021 by Dace 1 Quote Share this post Link to post
perrari 2 Posted April 26 Revin cu un update, poate se mai loveste cineva de problema asta si are nevoie de informatie. Dupa ce la DiBas mi s-a recomandat inlocuirea coloanei de directie, la un pret de 7000 de lei + manopera, am rezolvat la DAB cu inlocuirea stelutei de plastic si recalibrare senzor, 420 de lei... Quote Share this post Link to post