Jump to content
Sign in to follow this  
terracan2005

Consum Terracan

Recommended Posts

Salut!

 

Terracanul nu are computer de bord, dar in timp iti faci o idee despre consum.

Nu sunt prea multi posesori de Terracan, dar poate acest topic este interesant ca o comparatie cu celelalte topicuri de consum.

Terracanul este cumparat in septembrie 2005, are CV automata. Rulaj: 67 000 km

Consumul: 10-12

Se poate scoate si sub 9, ca la carte, dar cine sta la 90 la ora?

Am scos si 15%, fara probleme. Dar media este 10.

Exemplu: Suceava-P Neamt-Bicaz-L Rosu-Gheorghieni-Praid-Sovata-Tg Mures-Turda-Cluj-Bistrita-V Dornei-C lung-G Humorului-Suceava pe kilometraj 715 km. In aceeasi zi. Am plecat pe la 10 dim din SV, la 17 eram la Cj. Plecarea din Cj la 18.30, la 00.30 eram la SV.

Drumurile au fost f diferite. La dus, prin Sovata, sosea excelenta, cu f mici exceptii. Mers linistit, eram cu copiii in masina, rareori am depasit 120/h. Am oprit de multe ori, peisaje, poze...

La intoarcere, singur, drum prost, tara e un santier....am mers cat am putut de tare...noroc de suspensia solida a Terracanului. Am depasit de multe ori si 150 /h, franari violente (cratere in ,,asfalt''), semafoare de sens unic vreo 20-30, cu asteptari lungi.

A doua zi am mai mers vreo 35 km prin oras, am realimentat fix cand la bord aveam 750 km. Au intrat 67 litri de motorina, deci un consum de 9%.

 

Cu stima, George :drive:

Share this post


Link to post

13.5-16% urban adică bucuresti 10-11%extra urban,oricat m-am chinuit nu am scos sub 10 afara.

Share this post


Link to post
13.5-16% urban adică bucuresti 10-11%extra urban,oricat m-am chinuit nu am scos sub 10 afara.

:hmm: trebuie sa fie o problema.... eu am cutie automata si nu scot consumul asta.....nici tras de ea.

Asa a fost de la inceput?

Ai rezolvat toate problemele din transmisie?

Share this post


Link to post

Da ,am rezlovat toate problemele de transmisie,oricum asa consuma de la inceput ,iar cei de la HAR mi-au spus ca este un consum normal avand in vedere motorul si greutatea masinii.Si eu am fost surprins de consum si am incercat toate stilurile de condus dar fara rezultate notabile.

Share this post


Link to post

Cand am avut Terracan, la mine consuma 10-12 litri in oras si afara tot atata. :)) Avea 65000km.

Era super tare masina, acuma am un Santa fe, si asta are 150cp dar nu se compara cu motorul terracanului. In teracan in viteza a doua, ma ducea sus pe orice rampa in relantin, santafeul se chinuie si in intaia. Teracanul tragea si la turatii mici. Amandoua cu cutie manuala

Edited by omax

Share this post


Link to post

salut eu am un terracan din noiembrie 2006 si am 6500km cu el

dar consumul este de 14-15 % in bucuresti si am auzit ca mai scade dupa 10000 km este adevarat?

Share this post


Link to post

Felicitari, dar nu cumva il ai din noiembrie 2007? ca altfel foarte putini km! :)

Share this post


Link to post

asa e scuze :) din 2007

si in viteza a 2 are niste intreruperi ( imi cam da in nas) si cam face probleme la pornire

o ia din a doua cheie

poate sa fie de la combustibil? sau sa aibe apa in filtru?

Share this post


Link to post

in bucuresti cam 11 12%

 

extra urban 8-9% chiar sunt foarte multumit de consum la un motor asa de mare

 

Nu conduc sportiv! :drive:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut prieteni, eu am un Terracan cumparat in feb 2007, avea la bord 17500, dar va pot spune ca nu sunt deloc multumit de consum, care nu a fost niciodata sub 10-11%, in Bucuresti am avut maxim de 20%, este drept o singura data (la un singur rezervor), media fiind pentru un parcurs jumate-jumate de 15%.Masina este model 2005 cu cutie automata.Am incercat o citire de PC la Ploiesti la ELCA, service de care eu sunt multumit comparativ cu dezastrul de service din Bucuresti, dar spre surprinderea mea cei de acolo m-au '' imbarbatat'' sa stau linistit, ca altii au consum si mai mare.Nu stiu ce sa zic, este normal nu este, singurul lucru pe care-l pot afirma este ca acea citire nu m-a edificat, eu facand comparatie cu o citire si modificare de parametrii pe care le-am vazut la masina pe care am avut-o inaintea Terracanului, o SLZ.Ca lucru pozitiv, printre altele la acest service, nu am fost taxat pentru aceasta operatie ceea ce mi sa parut foarte corect din partea lor.Daca aveti ceva sugestii le astept cu multumiri anticipate, eu am sa incerc intre timp o alta citire de PC, de data asta la Buzau, poate se poate umbla la amestec sau stiu eu la ce...Mentionez ca masina trage foartte bine, nu scoate deloc fum, si ca fapt divers ''suspectez'' fostul proprietear de ''rugaminti'' pe la vreun service ca masina sa fie cat se poate de sprintena, si este.Si in final, pentru toti posesorii de Terracan, am reusit sa descarc de pe un site rusesc manualele in format PDF, aproape tot ce inseamna aceasta masina.Cine le doreste le poate obtine GRATIS de la mine pe CD.Salutari.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Bucurestiul e un oras greu pentru trafic, mai ales cu o masina de peste doua tone.

Inertia mare a masinii inseamna consum de energie la franare. De ce crezi ca Terracanul are discuri ventilate si pe spate?

Rar masina sa nu consume peste zece la suta in Bucuresti, mai ales la ore de varf.

In Bucuresti ar trebui mai degraba estimat un consum orar.

 

Totusi, un 15 la suta se poate obtine conducand ,,inertial'' mai ales daca ai cutie automata.

De asemenea, recomand tecerea din Drive in Neutral la semafor. Poti economisi astfel cativa litri de motorina pe ora.

De aceea la Terracan poti trece din D in N fara sa apesi butonul de blocare.

Mai recomand si utilizarea butonului de overdrive cand traficul e f aglomerat. Trecand in O/D off se vor schimba numai primele trei trepte. Mai putine schimbari, consum mai mic. Si uzura mai mica.

Trebuie doar un pic de rabdare. Cu timpul te obisnuiesti cu masina, o simti, devii una cu ea si stii sa o conduci asa cum ii place. Si ea iti ofera doar satisfactii.

 

Bafta si consumuri moderate.

 

Cu respect, Geo.

Share this post


Link to post

Salut, OK rspunsul tau, dar spune-mi consumul in afara localitatii, ex autostrada viteza 130Km la ora consum aprox 11.50, este ok?PS tin viteza constanta.

Share this post


Link to post
Salut, OK rspunsul tau, dar spune-mi consumul in afara localitatii, ex autostrada viteza 130Km la ora consum aprox 11.50, este ok?PS tin viteza constanta.

Salut,

 

Mi se pare cam mult, in conditiile astea mie imi ia sub 10.

Dar rareori mi se intampla sa merg constant cu 130.

Cum determini un consum atat de precis? Pe unde umblu eu cu masina nu prea sunt autostrazi, nici macar drumurile nu is ca lumea.

Computer de bord nu am, dar un consum estimat de 12 la suta am la mers obisnuit, combinat, oras si afara.

Si nici la viteza mare, peste 150 la ora nu consuma asa mult, am mers in Germania constant cu 180 la ora si am estimat tot la 12 la suta consumul, acuma nu stiu cat de precis dar sigur merg cel putin 600 de km cu 70 de litri de motorina.

 

Cu stima, Geo.

Share this post


Link to post

Salut, din nou, este buna inrebarea cum determin consumul asa exact, n-as putea raspunde, insa procedez in felul urmator:in majoritatea cazurilor umplu rezervorul pana se vede motorina, de la petrom din Dr. Taberei, deci din acelasi loc, cand ajung pe rosu fac calculul si repet, daca fac drumul Bucuresti-Slatina si retur, scot medie de 12%, ceea ce mi se pare foarte mult, daca era sub 10% as fi zis ca este in regula.Drumul Bucuresti-Slatina nu se poate considera un drum aglomerat mai ales ca de la Bucuresti la Pitesti nu cred ca modific viteza de trei ori, sa zicem, iar de la Pitesti la Slatina, in localitati merg sub suta iar in afara pana in 130.Gandul meu este tot la un reglaj (dereglaj) de la unitatea centrala, asa cum am mai spus mai sus, daca este sa ma iau la intrecere cu ''ceva masini'' nu prea raman in urma.Am sa incerc la Buzau o citire ,este acolo un Domn' Director de treaba.Astept in continuare sugestii de la tine (mi-a zis baiatul meu ca ti-a citit impresiile de pe forum si ai cuvinte frumoase despre acest model de SUV).Multumesc, la buna reauzire.Datele mele de contact: e-mail gelu_stanica@yahoo.com, ID messenger gelu_stanica si telefon 0745 14 28 48, pentru orice eventualitate.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Multumesc pentru aprecieri.

Terracanul meu are acum 135k si nu am prea avut probleme cu el.

Tocmai am facut revizia si am pus ulei Castrol 5w40. Pana acum am folosit doar Mobil, dar cred ca si Castrol e la fel de bun.

Hai sa fac din nou un rezumat, pentru tine.

Am facut reviziile programate, din 15k in 15k, fara nici un alt fel de interventie intre revizii.

De fiecare data am schimbat uleiul din motor, filtrul de ulei, filtrul de motorina, filtrul de aer si filtrul de la clima.

Am schimbat placutele de frana pe fata si discurile la 45k.

Simeringul de la diferentialul spate a fost schimbat la 45k, impreuna cu uleiul din grupul spate.

Am mai schimbat inca o data placutele pe fata la 90k.

Tot la 90k am schimbat si distributia (curele, role) si uleiul in cutia automata, si uleiul in grupul fata.

La 60k am inlocuit anvelopele originale cu unele Dunlop. Pe cele vechi le-am mai folosit vara, astfel incat acum sunt destul de uzate, dar Dunlop-urile arata foarte bine.

Pe la 100k am avut probleme cu clima, am crezut ca e de la freon, si am verificat instalatia. Am curatat si am completat cu freon (pierduse prin difuzie cca 30%, ceea ce am inteles ca e normal). Dar s-a dovedit a fi un servomotoras de actionare a voletilor de dirijare a aerului, pe care l-am desfacut si l-am curatat.

Am mai schimbat si vre-o doua-trei randuri de BBS-uri (bucse bara stabilizatoare) si pe fata si pe spate, si vreo doua randuri de bielete antiruliu, de asemenea si pe fata si pe spate. Curios, doar fata stg si spate dr! Dar nu ma mira, am facut multe drumuri Suceava-Cluj, un drum nenorocit.

La ora actuala, masina are, dupa cum am spus, 135k si mai trebuie sa ii schimb iar discurile si placutele fata si niste bucse la un levier de comanda bara directie dreapta, sunt deja comandate.

In rest masina merge si arata ca in prima zi.

Eu i-am montat de noua o alarma suplimentara, cu pornire din telecomanda. Chestia asta ma ajuta enorm, o folosesc zi de zi si cred ca este foarte util sa pornesti motorul de la distanta, si pana ajungi la masina si te sui in ea trec 10-15 secunde, si poti pleca imediat, motorul apuca sa faca o ungere ca lumea. Nu mai spun dimineata, cand o gasesti, dupa zece minute, cu zapada curgand de pe geamuri si cu scaunele incalzite!

Hai sa iti mai fac si alte recomandari:

Verifica des presiunea in pneuri. Sunt mari si tmperatura are o influenta mare. Iti recomand 2,2 bar la toate.

Sa nu cumva sa pui anvelope diferite. Nici macar de la firme diferite, chiar daca au aceleasi dimensiuni. Diferentele de aderenta pot induce forte parazite in transmisie si consumuri mari, supraincalziri si defectiuni ale transmisiei.

Ai grija cand pleci cu masina de la spalatorie. Aproape intotdeauna gasesc comutatorul reductorului pus pe low.

Verifica de fiecare data frana de mana, cand pleci de pe loc. Motorul e destul de puternic si nu se simte. Iar becul din bord aproape nu se vede.

Nu tine lucruri inutile in masina. Pe langa senzatia de disconfort, creste consumul datorita greutatii suplimentare.

Nu sta in Drive la semafor. E f simplu sa o impingi la Neutral.

Tine clima de preferinta pe auto, la 22 de grade.

Respecta intervalele de service si pe cat posibil fa reviziile intr-un service autorizat Hyundai.

O revizie obisnuita te costa circa 12 mil. Dar se face ca la carte, se folosesc piese si consumabile de calitate si mai ales este o raspundere a cuiva. Cere intotdeauna sa se semneze in pasaportul de service si pastreaza facturile.

O data am vrut sa fac economie. Am mers in service-ul unui prieten. M-a costat revizia doar 7,5 mil. Dar,... Nici macar nu mi-au dat jos rotile, mi-au dat drumul la uleiul din grupul fata in loc de motor, nu mi-au pus niste distantiere la scut, si filtrul de polen comandat nu s-a potrivit. Cu mari emotii, s-au rezolvat toate, dar noroc ca eu am stat acolo si ma pricep, sunt inginer mecanic.

Si la sfarsit vreau sa te felicit pentru alegerea facuta, ai o masina foarte buna, poate una din ultimele clasice, cu sasiu, punte rigida pe spate, diferential autoblocant si reductor. O masina solida din toate punctele de vedere.

 

Cu stima, Eliade George

 

eliadegeorge

eliadegeorge@yahoo.com

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am mai verificat inca o data consumul cu atentie.

Pot sa confirm cu certitudine, consumul mediu este cam 10%

Umplu rezervorul. Daca rulez 300 km cand realimentez nu incap 30 l

si tot asa

Resetez jurnalierul si de fiecare data imi intra ceva sub km/10

Am facut de multe ori chestia asta.

Indiferent ca am mers in oras sau afara, sau mixt (de obicei), mai tare sau mai incet.

Eu zic sa faci o rescriere a softului original. Ar trebui sa se poata la reprezentanta. Sau sa vezi daca nu ai cumva o cutiuta din aceea magica intercalata pe acolo. Sa o scoti.

Sunt pentru pastrarea softului de management al motorului original.

Nu sunt in principiu impotriva tunningului, dar acesta ar trebui corelat si cu reproiectarea unor subansamble ( admisie, evacuare, filtre, pompa alimentare/injectie, injectoare, suspensii, frane etc). Asa face o firma de tunning care se respecta. Numai asa poti obtine rezultate pozitive. Altfel, o crestere a puterii motorului s-ar putea face in detrimentul sigurantei, consumului si al fiabilitatii.

Chiar si firma producatoare reproiecteaza multe componente and trece la o noua versiune. In cazul Terracanului, schimbarea injectiei Delphi cu una Bosch in 2004 a dus la marirea puterii de la 150 la 163 de cai. Nu pare mult, dar asta a dus la marirea dimensiunilor intercoolerului, a filtrelor de aer si combustibil, si la inlocuirea tamburilor de frana pe spate cu discuri. Iar la varianta cu cutie automata, si discurile spate sunt ventilate.

Astea sunt sfaturi pe care ar trebui sa le primesti la reprezentanta. Si eu aveam in cap o marire de putere cand am cumparat masina noua, dar m-a sfatuit un om competent de la reprezentanta ca ar fi mai bine sa o las asa cum a fost facuta. Si sunt foarte multumit.

 

Cu respect, George.

Share this post


Link to post

Mi se par foarte bune consumurile tale George! Felicitari pentru "masinuta" :p si la cat mai multi km fara probleme!

Share this post


Link to post
Mi se par foarte bune consumurile tale George! Felicitari pentru "masinuta" :p si la cat mai multi km fara probleme!

 

 

Multumesc frumos.

Deja sunt multumit. 135k fara probleme e ceva.Sa speram ca asa va fi si de-acum. :drive:

Share this post


Link to post

Va salut,

 

Un nou drum Suceava-Cluj si retur. Plecarea la ora 23.00 Am alimentat cu motorina la Petrom, in mod curios au incaput 78 l in rezervorul de 75 l....trebuie sa fiu mai atent cand las baietii de la Peco sa alimenteze...sper sa nu aiba si un bidonas, ceva pe langa ei...e prima oara cand am dubii.

La dus, asfalt uscat, Mestecanis, Tihuta. Am luat un radar de 6 puncte la intrarea in Bistrita. :angry:

Dupa Bistrita, ceata deasa pana aproape de Cluj. La Beclean am dormit cam jumatate de ora. Am ajuns la ora 4.30 dimineata.

La intors, a condus baiatul meu, Traian, 22 ani, incepator, al doilea lui drum.ninsoare, zapada multa pe sosea, dupa Tihuta. Intre Gura Humorului si Suceava, drum blocat, am stat cam o ora sa se deblocheze soseaua. La intrare in Suceava, iarasi blocaj. Am ocolit orasul pe linia de centura. Am realimentat, au mai incaput 51 de litri. Jurnalierul indica 633 km. Plecasem din cluj la ora 11.00 si am ajuns la Suceava la 19.00. Am facut o regula de trei simpla....consum de 8%. Nici mie nu-mi vine sa cred, dar asa e.

Am pus si cateva poze de pe drum...trecusem de 500 km de la ultima realimentare-plin, si rezervorul era cam la jumatate.

Nu stiu ce a determinat asa o scadere drastica. Singura deosebire este ca la ultima revizie am pus ulei Castrol 5W40. Pana acum foloseam Mobil 10W40. E posibil sa aiba asa o influenta?

 

Cu stima, Eliade George.

post-433-1234579160_thumb.jpg

post-433-1234579173_thumb.jpg

post-433-1234579183_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare la toti,

 

Vreau sa va spun ce am constatat la masina mea: la iesirea de pe un drum cu noroi, volanul tremura asa de nasol ca ai senzatia ca nu poti controla directia. Aceasta situatie am intalnit-o de 3 ori in doi ani. Deci nu face tot timpul,lucru pe care nu pot sa-l explic.Voi aveti asemenea probleme?

Masina are 40 mii la bord, si alte probleme nu am avut cu ea. Sunt multumit de masina.

Legat de consum(motorina, cutie manuala) pot sa va spun ca in afara este in jur de 11%, dar conduc sportiv, iar in oras(Bucuresti) sare de 15%.

 

Numai bine

Share this post


Link to post

Da, se aduna mult noroi pe jante si rotile sunt foarte dezechilibrate. Trebuie sa te duci dupa un astfel de drum sa-ti curete bine jantele (in special pe interior, evident)

Share this post


Link to post
Salutare la toti,

 

Vreau sa va spun ce am constatat la masina mea: la iesirea de pe un drum cu noroi, volanul tremura asa de nasol ca ai senzatia ca nu poti controla directia. Aceasta situatie am intalnit-o de 3 ori in doi ani. Deci nu face tot timpul,lucru pe care nu pot sa-l explic.Voi aveti asemenea probleme?

Masina are 40 mii la bord, si alte probleme nu am avut cu ea. Sunt multumit de masina.

Legat de consum(motorina, cutie manuala) pot sa va spun ca in afara este in jur de 11%, dar conduc sportiv, iar in oras(Bucuresti) sare de 15%.

 

Numai bine

poi si normal daca ai iesit de pe drum cu noroi, pe interiorul jantei pun mare pariu ca ai kile de noroi. cel mai bine da rotile jos si sa le speli cu strajnicie ca la spalatorie oricum nu le spala ca lumea :biggrin:

Share this post


Link to post
Va salut,

 

Un nou drum Suceava-Cluj si retur. Plecarea la ora 23.00 Am alimentat cu motorina la Petrom, in mod curios au incaput 78 l in rezervorul de 75 l....trebuie sa fiu mai atent cand las baietii de la Peco sa alimenteze...sper sa nu aiba si un bidonas, ceva pe langa ei...e prima oara cand am dubii.

La dus, asfalt uscat, Mestecanis, Tihuta. Am luat un radar de 6 puncte la intrarea in Bistrita. :angry:

Dupa Bistrita, ceata deasa pana aproape de Cluj. La Beclean am dormit cam jumatate de ora. Am ajuns la ora 4.30 dimineata.

La intors, a condus baiatul meu, Traian, 22 ani, incepator, al doilea lui drum.ninsoare, zapada multa pe sosea, dupa Tihuta. Intre Gura Humorului si Suceava, drum blocat, am stat cam o ora sa se deblocheze soseaua. La intrare in Suceava, iarasi blocaj. Am ocolit orasul pe linia de centura. Am realimentat, au mai incaput 51 de litri. Jurnalierul indica 633 km. Plecasem din cluj la ora 11.00 si am ajuns la Suceava la 19.00. Am facut o regula de trei simpla....consum de 8%. Nici mie nu-mi vine sa cred, dar asa e.

Am pus si cateva poze de pe drum...trecusem de 500 km de la ultima realimentare-plin, si rezervorul era cam la jumatate.

Nu stiu ce a determinat asa o scadere drastica. Singura deosebire este ca la ultima revizie am pus ulei Castrol 5W40. Pana acum foloseam Mobil 10W40. E posibil sa aiba asa o influenta?

 

Cu stima, Eliade George.

 

 

Am si eu o intrebare am vazut chestia asta la 2 masini, ambele au cutie automata etc, dar difera ceasurile la bord unu are cu fundal alb si celalalt nu, exista vre-o diferenta intre ele, tin sa precizez ca o sa cumpara una.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Vreau sa spun ca am in masina ulei Castrol 5w40 si cu 75 litri am facut un drum Timisoara-Targu Mures-Sovata-Targu Mures-Cluj-Timisoara, in total cam 880 KM, adica un consum extra-urban de 8.6%.

 

In oras consuma in jur de 11.5%(Timisoara).

 

Am uitat sa precizez ca am cutie automata.

Share this post


Link to post

Mda si eu similar, Bistrita - Deva - Drobeta - Pitesti 8.6%. Daca stau in suta consuma 10. Daca depasesc, 11 si max 12.

In oras nu stiu ca nu am mers un plin numai in oras. La mers linistit am mai tot timpul media 10.

 

Terracan 2.9 160cp automat 2005.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...