Jump to content
craciunionut

problema uriasa i30 2012 1.6 crdi

Recommended Posts

Duminica am fost sa ma plimb ca de obicei, intorcandu-ma de la o ruina pe munte si pe strada foarte ingusta am coborat cam 1 max 2 km cu masina in treapta 1 si mai calcan frana cand sarea peste 3000 ture la 20 km dupa urmatoare pornire intro depasire am simtit ca mor masina nu ma lasa sa depasesc fix 3000 ture nici cand o scoteam pe liber si o acceleram nu sarea de 3000 dupa ce am oprito si repornito si-a revenit complet.masina are 48.000 km tocmai ce iesise cu o zi din servis ceva filtre de aer si motorina schimbate inrest cevâ minore.poate sti cineva care poate fi problema? A mai patit cineva¿ app pedala o aveam maxim calcate si nu aveam nici un martor aprins.ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu,sper sa nu ma insel,asa strici turbina....nu se merge in frana de motor la diesel pe distante mai lungi de cate sute de metri.

tu practic infundai turbina

 

p.s:nu am avut motorina pana acum,dar din auzite si vazute cred ca asta aveai....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Sigur nu e filtru de particule infundat? Am si eu acelasi motor dar nu am avut genul asta de probleme. Mergi si verifica eroare din caclulator. In mod sigur a fost inregistrata o eroare. De curiozitate cu ce motorina mergi ? Cind se comporta asa motorul intra in Safe mode sa-ti permita sa ajungi la service.

 

O zi buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms la amandoi, sincer sa fiu atuncî am avut cea mai proasta motorina, motorina la 1 euro si vreo 10 centi aici in austria exista un gen de motorina nu stiu ce dracu are dar e mai effina cu 20 centi fata de cealalta motorina desta folosesc mereu pe masina de munca si pe un tractor si masina de munca nu a avut nimic pana acu80.000 km. E un jaf de mithubisi l 200. Dar dupa ce am patit nu mai bag niciodata jaf dela de motrina. Daca era sa se strice ceva ar fi trebuit sa am cva aprins n bord nu? Orixum masinammerge normal acum asa ca nuvoi ajunge iar cu ea in ser ici decat cand voi ajunge in romania sa ii schimb placutele de frana. Am vrut sa le schimb la 48 mii aici dar mi-au spus ca mai meg si nu au vruut sa mi le schimbe, au ras de mine cand le-aspus ca vreau sa le schikb.bft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placutele pe la 60 ca stiu eu ca se schimba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placutele le schimbi cand se uzeaza. Daca au "carne" sunt bine mersi. Daca faci multi km de autostrada nu prea le uzezi.

Tie probabil ti-a intrat masina in limp mode datorita unei probleme, era util sa faci un scan si sa vezi care e codul de eroare. Altfel totul ramane doar supozitie. Oricum, nu strici turbina de la frana de motor, n-ai cum s-o "infunzi" intrucat in frana de motor treci doar niste aer prin ea, fara gaze arse. Insa la diesele de pe masini normale (nu vb de camioane, autobuze, d-astea care au niste dispozitive speciale pentru frana de motor) frana de motor nu e cine stie ce eficienta. Franeaza putin insa nu prea tare... si in mod normal nu consuma nimic cand o folosesti.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu 3000 RPM am avut si eu. La mine de cand am cumparat masina ,2009, pana cand i-au dat de cap cei de la Colina in 2011, tot aparea problema asta. Initial am fost la Dab si au inceput sa schimbe piese la intamplare ( poate este cea cu buba) , dupa ce au schimbat regulator aer,fara rezultate , am renuntat sa mai merg acolo.

Ingineri de la Colina au schimbat o valva de admisie aer , daca nu ma insel ( cea de sus unde vine cablu de acceleratie), si in 2 ani de atunci am mai avut o singura data probleme.

Cum spune si James , motorul are ceva limitari de turatie atunci cand sunt probleme detectate de senzori,un "safe mode" sa zic asa. Din pacate nu il semnalizeaza in bord :( . Si asta este o problema.

Din ce am gasit eu pe net , este chiar si un filmulet cu aceiasi problema pe youtube, uni spun ca ar fi si un senzor de aer din capacul filtrului.

Dar daca nu ai problema asta mereu si ai bagat si motorina mai proasta este posibil de acolo sa fie problema.

Este suficient sa opresti motorul si sa-l repornesti pentru a remedia problema.

Eroarea nu se inregistreaza. Daca vrei sa-ti gaseasca eroarea trebui sa mergi la service cu motorul pornit , in timp ce ai problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken- am inteles, o sa merg luna viitoare in romania, o sa ma uit inca odata la placute sa vad cat mai au.

 

james kilowatt- cand se uzeaza?:)) si cum aflu cand se uzeaza? oare la i30 exista senzori care sa ne avertizeze ca trebuie sa schimbam placutele?, dar am foarte multi km pe autostrada, numai in romania am fost de vreo 4,5 ori cu acesti 47.000 km:D si oricum merg foarte mult cu ochii in patru de fiecare data,eu niciodata nu franez brusc, semafoare nu prea am pe langa mine, aici totul consta in sensuri giratorii. pot spune ca placutele mele sunt destul de menajate din aceste puncte de vedere.

 

 

mi30hai- nu am mai avut aceasta problema din acea zi, cred ca motorina a fost de vina. am mai fost cu ea vreo 500 km de atunci si nu s-a mai intamplat nimic, acum face baie in motorina premium:)). bft

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzori pentru placute? :)) ...asta e buna

 

tu nu stii ca la placute este o tablita la cca 0,5cm de disc?....cand se uzeaza la maxim atunci tablita aia atinge discul si auzi scartaieturi la roata,ca si cum freaca metal pe metal,atunci iti dai seama ca in zilele urmatoare trebuie schimbate placutele de frana la roata respectiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot inspecta si vizual.

Si unele au senzor de uzura, Nu stiu daca la I30 e cazul, insa e o chestie banala care da un semnal si aprinde un bec cand uzura ajunge la el, si e o chestie banalizata asa ca nu m-ar mira sa fie si pe unele Hyundaiuri.

Asta e probabil doar o smecherie de marketing ca sa coste dublu si ca sa mai bifeze o "optiune" in plus :D Intrucat chestia descrisa mai sus cu insertia e dupa parerea mea absolut suficienta pentru orice sofer normal....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai uite asa platim cu milioanele si au profit 99% pentru un senzor si bec banal...la cum sunt unii cred ca nici daca s-ar aprinde becul si tot n-ar sti ce semnalizeaza

sunt foarte multi ce la o problema cu masina au ramas blocati in trafic si stau si se uita speriati....

 

chestia cu tablita(insertia cum spune james) o stiu de la dacie,am facut mecanica la ea in fiecare saptamana pentru ca imi placea sa o intretin...in 5 ani cat am avut-o eu(5 o avusese si taicamiu,implinise abia 10 ani cand am dat-o la remat) am cam umblat peste tot in ea cu exceptia motorului si cutiei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...