Jump to content
Sign in to follow this  
alin 77

DE CE ESTE ASA ZGOMOTOS I30 LA VITEZE MARI

Recommended Posts

eu as intreba mai degraba de ce este asa zgomotos i30 la viteze mici, la trecerea peste denivelari, la rotirea volanului etc. si, ca bonus, de ce nu face constructorul nimic, ca doar nu era in descrierea modelului "diverse troncaneli, pocnituri si paraituri coloana de directie, cu rol in calirea nervilor posesorului".

Share this post


Link to post

eu as intreba mai degraba de ce este asa zgomotos i30 la viteze mici...

 

 

Ca sa te descurajeze sa mergi incet, si sa te incite sa mergi repede :D

Share this post


Link to post

Exista o problema la insonorizarea din zona podelei fata. Din cauza asta se aude asa tare la viteze mici.

Share this post


Link to post

aia e pentru frana de urgenta...te fortezi si apesi mai tare ca sa treci cu picioarele prin podea sa atingi asfaltul(ca la flinstone :)) ) ...glumesc si eu

Edited by tofandorin

Share this post


Link to post

Ramses, masa si cuplul au relevanta in acceleratie (timpii aia de ajuns la 60-100-etc. km/h)

 

Oare de ce vad eu ca multe masini mari (break, suv) sunt conduse de femei? Citesc ca decizia de cumparare a unei masini e "opera feminina" intr-un procentaj jenant de mare (trecut mult de 50%)... Si asa-mi explic de ce modelul nou s-a "ingrasat", si Corsa D e cat Vectra A, de exemplu...

 

On-topic: cica peste 60km/h zgomotul rulajului pneurilor depaseste zgomotul motorului (valabil pentru exterior?). In interior anumite vibratii se transmit si prin elementele caroseriei (vezi si acele rezonante). Odata cu cresterea turatiei, necesara pentru puterea mare ceruta de viteza mare, cresc si vibratiile cauzate de mici dezechilibre in componentele mobile. Elementele de antifonare urmaresc tocmai absorbirea acestor vibratii care altfel ar fi radiate de elemente de caroserie (in special panouri).

 

S-a adus in discutie pe aici "progresul" in domeniul auto. Automobilul e un produs cu mai multe "fatete"; are si o parte tehnica (motor, transmisie, tren rulare, etc.), dar are si un design, linie, aspect, ornamente exterioare, precum si o amprenta stilistica a interiorului, tapiterie, bord, etc. etc. (foarte importanta pentru clientela feminina!), si nicidecum in ultimul rand, blazonul, marca, expresia unui statut economic si social...

 

Interesant e ca automobilul s-a schimbat, clar si indiscutabil! Dar aceste schimbari nu sunt intotdeauna "in bine", asa cum le prezinta partizanii "progresului". E bine ca s-a redus numarul si volumul lucrarilor de intretinere, insa nu e prea bine ca invechirea si scoaterea din uz, a se citi inlocuirea cu alta cumparatura, tind sa iasa de sub controlul utilizatorului... Cu destul de multi ani in urma citeam un material scris de un european despre automobilele americane: obiecte de consum, calculate din start sa nu depaseasca prea mult timpul de plata a ratelor, dupa care incepe un proces de defectare din ce in ce mai intens, in masura in care, eventual, te incapatanezi sa o repari... Uite ca "moda" automobilului de consum a ajuns si in Europa...

 

Sanatate!

Share this post


Link to post

In materie strict de zgomot am vazut un studiu care spune ca progresul e inexistent la masinile sofisticate cam de 20 ani. Un E-Klasse sau Serie 5 din '95 sunt mai silentioase la 130km/h decat cele din 2012 de exemplu, in '95 erau pe la 95-96db la 130km/h care sunt valori foarte foarte bune chiar si azi. Silentiozitatea a culminat in perioada masinilor asa-numite "facute de halatele albastre", adica gandite de ingineri, si nu de contabili (numiti si "halatele albe". Alea erau asa-numitele masini "overengineered" insa moda lor a trecut din motive economice.

Alea erau si masini usor de reparat si intretinut. Daca se rupea un surub, schimbai surubul. LA masinile actuale daca se rupe un surub schimbi un "kit" care costa cat jumatate din masina.

 

Exista un progres semnificativ in schimb la masinile mici si ieftine (Clio, Punto), astea s-au imbunatatit simtitor dpdv al insonorizarii si al confortului in general. Acum 20-25 ani erau niste tigai din tabla, acum au toate porcarioarele existente si pe modelele mai luxoase.

 

LE

Check this up, e unu' aici care e de acord cu mine, insa e un link ceva mai vechi:

http://www.thetruthaboutcars.com/2009/02/the-art-ofnoise/

Share this post


Link to post

@Obositu' ''Ramses, masa si cuplul au relevanta in acceleratie (timpii aia de ajuns la 60-100-etc. km/h)''
bine atunci cand mai fac analize dinamice in CATIA am sa le scot din ecuatie....dar daca ma da astia afara de la lucru vin si te strang de gat :))...glumind neglumind au relevanta si la viteze mari crede-ma, si mai ales la atingerea vitezelor mari. Vad aici faptic!

Share this post


Link to post

Atentie la vocabular, prin "analize dinamice" lumea intelege calcul de moduri proprii de vibratii, care n-au legatura cu discutia noastra. Noi vorbim aici de cinematica chioara, iar daca incerci sa o simulezi cu Catia si scoti masele obtii mesaje de eroare (pivoti nuli).

Masele au relevanta pentru in timpul in care se atinge viteza maxima, si nu valoarea ei. Asupra valorii au relevanta doar in masura in care afecteaza alti factori (de exemplu daca o masa mai mare duce la o rolling resistance mai mare).

 

Daca vrei sa fii super-catolic ar trebui sa iei in calcul si momentele de inertie, adica masele in rotatie (motor, transmisie, roti) ca sa vezi cat de repede ajunge la viteza aia.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Drept grait James. Nu m-am exprimat tocmai bine, desi la noi asa se zice, asa ca am preluat termenul. Trebuia sa precizez ca e o analiza in speta aerodinamica pentru verificarea turbulentelor dinamice a masei de aer in contact cu caroseria la diferite viteze.
Momentul de inertie e in legatura si cu masa, tocmai de aici se tine cont si de masa unui obiect.

Ca un exemplu babesc as spune, daca ai scade 100 kg din masa lui i30 i-ar creste valoarea vitezei maxime cu vreo 4-10 km/h asta in cazul in care i-ar permite etajarea cutiei. Sunt perfect de acord insa cu faptul ca la viteze mari, mai ales la cele peste 130 la ora cel mai mare impact asupra vitezei si acceleratiei o are valoarea coeficientului de rezistenta aerodinamica CX. Cu cat e mai mare, cu atat motorul se va chinui sa impinga masina inainte. De aici apar si zgomote mai mari (frecarea cu aerul, curentii aerodinamici etc...).

Share this post


Link to post

 

Ca un exemplu babesc as spune, daca ai scade 100 kg din masa lui i30 i-ar creste valoarea vitezei maxime cu vreo 4-10 km/h asta in cazul in care i-ar permite etajarea cutiei

 

Asta-i partea cu care nu sunt de acord. Ca sa nu amestecam borcanele, sa presupunem ca scadem 100kg din masa fara a modifica insa nimic altceva (garda la sol samd). Si presupunem de dragul discutiei ca nu modifica nici rolling resistance.

 

De ce acei 100kg ar impacta viteza maxima?

 

Cand spui tu ca se atinge viteza maxima? Eu am definit mai sus viteza maxima - e viteza la care puterea pe care o poate produce motorul la viteza respectiva devine egala cu puterea disipata de pierderi. Tu cum ai defini-o?

 

PS

Pentru analiza aerodinamica e importanta masa (densitatea aerului) si nu a masinii. Densitatea aerului, da are un impact asupra vitezei maxime, si inca unul major.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

tocmai ca masa se include in acele ''pierderi'' de care amintesti tu. Mai exact intra in calcularea momentelor, a inertiei etc. Nu am dreptate? F=ma sau nu?

de exemplu. (valori luate ca exemplu!) masina X cu motorul Y de 50 de cai cu CX 3 de greutate 1100kg va fii capabil de o acceleratie de 0-100km/h in 15 secunde si viteza maxima de 180 km/h
aceasi masina X cu motorul Y de 50 cai cu CX3 de greutate 1000kg va accelera de la 0-100km/h in 14 secunde si daca ii permite cutia va atinge 184km/h

 

daca luam in cosiderare ca acele pierderi de care zici tu´sunt frictiuni cu aerul si solul, cu cat creste amsa masinii creste si recarea cu solul corect? Pai si atunci? Newton a gresit?

deja suntem f offtopic :))

Share this post


Link to post

Stai sa nu amestecam din nou borcanele. Inertia nu produce pierderi. Daca ar fi conta doar inertia cu 1miliwatt ai putea sa te apropii de viteza luminii.

 

Cat despre frecarea cu solul, am admis ca greutatea are un rol teoretic asupra ei. Insa eu unul il consider relativ redus si cu un impact neglijabil asupra vitezei maxime. Pierderile mari, care depinde in plus de viteza sunt in alte parti...

 

Si da, Newton a gresit :D Daca ar fi avut dreptate, cu 1 miliwatt ai putea depasi viteza luminii. :D In lipsa pierderilor, considerand doar inertia, o masina de 1.5t ar ajunge la dublul vitezei luminii folosind doar 1 miliwatt de putere in 67500000000000000000000 secunde. Sau aproximativ 2150000000000000 ani. Mult dupa iesirea din garantie. Ar fi interesant de vazut ce zgomot face la viteza aia :D

 

Einstein il contrazice. Asteptam cu interes sa-l contrazica cineva si pe Einstein.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

:)) cica se lucreaza acum pe contrazicerea teoriei lui Einstein si au gasit ceva particule mai rapide decat viteza luminii.

Vezi ca inertia nu se masoara in watti etc....

 

concluzia e ca toate aceste mici lucruri influenteaza tot la masina :))

 

ps: cand apare masina de serie cu forma de lacrima si caroserie din aluminiu....o sa fiu primul pe lista de cumparatori :))

sa ramanem la acea bere ;)

Share this post


Link to post

Nu, inertia se masoara in mod uzual in kilograme. Desi unii prefera sa o faca in electron-volti, adica drept o forma de energie.

In watti se masoara puterea. Insa relatia newtoniana dintre ele permite o viteza infinita cu o putere finita, oricat de mica insa diferita de 0, si oricat ar fi masa de mare, atata timp cat ramane finita. Viteza infinita ar fi obtinuta intr-un timp infinit. Insa newton permite sa accelerezi o planeta la o viteza infinita folosind puterea generata de motorasul unui stergator de parbriz. Totul e sa nu te grabesti foarte tare, da' daca muncesti la stat merge :D

 

Iar relatia relativista permite de viteze apropiate de ale luminii. Ar trebui sa explicam asta si militienilor care stau in boscheti cu radarele si ne amendeaza pentru viteze "nepermise" dar sinistru de mici gen 200km/h in timp ce fizica ne permite viteze apropiate de ale luminii :D

 

Berea se masoara in decalitri :D Si newton si einstein o recomanda, in privinta asta toate geniile de pana acum sunt de acord intre ele.

 

PS

Deocamdata neutrinii aia cu viteze supraluminice s-au dovedit a fi o eroare experimentala.... din pacate. Asa ca am ramas la stadiul vechi in care avem doua fizici distincte, ambele corecte experimental la nivelul nostru de tehnologie, insa despre care stim in mod sigur ca cel putin una e gresita.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

boschetarii stau dupa boscheti ca....sunt boschetari majoritatea intrati in scaola de ofiteri cu bani. Am fost am vazut! din pacate....si atunci ce sa faca altceva? decat sa...''boscheteze'' nu?

da....hectolitrii multi multi....multe beri multe beri...blonde brune de toate pentru toti :))

Share this post


Link to post

Radaragii sunt la fel de boschetari in toate tarile, chiar si in alea unde nu se da/ia spaga nici la militie nici la scoala de ofiteri... gen Olanda, Be, Germania... insa apucaturile militienesti n-au frontiere. De exemplu daca te vede mergand ca un apucat si exista un risc semnificativ sa fii beat sau drogat (in FR de exemplu alcoolul e principala cauza a accidentelor mortale), in loc sca te opreasca si sa iti ia volanul din mana pana te trezesti iti fac poza cu radarul si te lasa sa mergi in continuare. Important e sa iti trimita amenda acasa, nu sa te opreasca sa nu omori pe cineva.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Daca scazi 100 kg din masa masinii,nu se modifica viteza maxina,ci doar acceleratia(timpul necesar pentru a ajunge la o anumite viteza).

Exemplu:daca in mod normal 0-100 ar lua 12 secunde,dupa scaderea celor 100 kg probabil ca se va face in 11.8 secunde.

Share this post


Link to post

La o masina de ~1.2t si ~100CP e chiar mai mult, 100kg aduc in plus aproximativ 0.5s pe 0-100km/h. Asta presupunand ca cele 100kile sunt distribuite uniform, fara sa modifice distributia de mase. Daca le pui doar pe puntea de tractiune au efect benefic la aderenta si impactul poate fi mai redus, intrucat la 0-100 in primele secunde aderenta e factorul limitant, nu puterea motorului.

 

Poti sa incerci sa faci estimari cu jucaria de aici

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=5425

 

Asta incearca sa tina cont de destul de multi factori... distributie de mase, transfer de mase, aderenta, etajarea cutiei, curba reala de putere... singura chestie cam aproximativa sunt pierderile mecanice de putere, care din pacate sunt cosiderate doar procentaj din puterea motorului intrucat nu-s disponibile.

Pentru cine le are disponibile la masina lui am si o versiune modificata care sa tina cont de pierderile reale functie de turatie sau de viteza. Eu de exemplu am pierderile mecanice la masina mea masurate pe dyno (aproximativ, insa totusi masurate si nu ghicite, si am facut 3 teste dyno diferite iar pierderile sunt aproape constante, ceea ce ma face sa cred ca nu sunt aberante)

 

Si lucrez la o scula separata care sa estimeze pierderile de putere, facand masuratori de decelerare cu masina lasa pe liber. In teorie e simplu, in realitate e naspa intrucat masuratorile (am incercat sa le fac prin GPS) au foarte mult zgomot...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...