Jump to content
Sign in to follow this  
alin 77

DE CE ESTE ASA ZGOMOTOS I30 LA VITEZE MARI

Recommended Posts

Totusi la performante sunt in ligi nitel diferite. ProCeed GT mai degraba e in liga unei Octavia 3 1.8TSI (e chiar mai lent decat O3 desi are 24CP in plus) decat in liga GTI-ului.

Oricum, nici eu nu cred ca as da banii pe un GTI (32k€ la mine la prima strigare). Mai degraba ma atrage Focus ST...

Share this post


Link to post

ai dreptate,focus e mai dotat ca golf....chiar si la top gear l-au cam laudat vs megane si alte 2-3 modele din aceiasi liga sport

Share this post


Link to post

dap, focus ST este o alegere buna vs Golf GTI si focus FR ar fi o alegere buna.

Share this post


Link to post

si a trecut la optiuni...apoi la motorizari....apoi la alte modele.....si tot sa departat,dar totusi e ceva interesant si la curent

Share this post


Link to post

Apropo de zgomot, exista multi pasionati de sonorizare (statii, boxe, d-astea) care prima operatie pe care o fac inainte sa inceapa sa instaleze fabrica de muzica antifoneaza masina. Pun niste folii antivibratii/antizgomot peste tot in interior, pe fetele portierelor, pe podea sub mochete, in portbagaj, peste tot. Exista firme care fac asta, iar altii o fac cu manutza lor.

Probabil ajuta si astea la reducerea zgomotului de rulare si poate chiar a tobelor, desi probabil la cel aero n-are efect.

 

In alta ordine de idei, de zgomot vorbim la motoarele in 4 cilindri. La alea de la 6 in sus discutam de sunet :D

Share this post


Link to post

i30 2012 are un coeficient Cx de 0.28, asa ca este o masina foarte aerodinamica. problema de zgomot zic eu ca vine de la podea. mai trebuie lucrat putin la insonorizarea acelei parti.

Share this post


Link to post

Cd 0.30 declarat de Hyundai (probabil rotunjit :D). Oricum, foarte foarte bun pentru un hatch.

Share this post


Link to post

da, 0.3 are asta nou, ala vechi avea 0.33 destul de mare diferenta

Golf 7 are 0.287

Share this post


Link to post

Eu cred ca la Hyundai e barbologie, intrucat performantele nu sunt ale unei masini foarte aerodinamice. O masina aerodinamica ar trebui sa prinda 200 cu ~100-110CP. I30 cu 130CP nu e in stare conform datelor din catalog nici cu benzinarul nici nu dieselul.

 

La Golf n-am idee insa in general sunt suspicios cu valorile astea mici la hatchbackuri. De ex TSI 105CP e dat in catalog la 192km/h, in timp ce Octavia cu acelasi powertrain e la 196km/h desi Cd-ul declarat e 0.29 iar aria frontala cred ca e aceeasi.

 

Eu decat sa iau de buna valoarea aia data de ei care e imposibil de verificat prefer sa bag un ochi la putere si viteza maxima. E o indicatie mai fiabila despre aerodinamica (in special la masinile mai puternice, care ajung la viteze mai mari unde impactul aerodinamicii e mare) decat coeficientul pacii care probabil e la fel de semnificativ si ca valorile emisiilor de CO2. La urma urmei coeficientul aero e fix pix intrucat trebuie inmultit si cu aria frontala.... La masinile sport e e criminal de mare insa asta nu inseamna ca masinile alea nu-s aerodinamice.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

viteza maxima la un autovehicul depinde de mai multi factori nu numai de caii putere si de valoarea cx.

viteza maxima depinde de: greutatea masinii, cx, puterea motorului, cuplul motorului, etajarea transmisiei, si inca n factori. Faptul ca i30 are 100 cai si nu zboara la peste 200km/h asta nu demosntreaza decat faptul ca masina pur si simplu nu a fost gandita pentru asemenea viteze! ci mai degraba calibrat pentru un consum decent.

zgomotul daca studiati si alte forumuri vine in special de la cauciucurile Hankook bune dar foarte galagioase, si de la antifonarea putin precara din stricta invecinare a acestora, adica din zona podelei din invecinatatea aripilor. De aici veti observa si cand plua un zgomot mai ciudat venind din acea zona. Nu e stres, oricum masina e in top la insonorizare din testele efectuate de mai toti cei care au facut un review serios masinii.
daca vreti masini cu cx scazut puteti opta pentru opel calibra (0,26) sau hibridul toyota prius (parca tot 0,26).

Share this post


Link to post

Ei, eu n-am spus sa faci acum calcule la zecimale, e doar vorba de o indicatie. Daca doua masini au aceeasi putere si una e sensibil mai rapida decat ailalta inseamna ca undeva cealalta are o problema... cel mai probabil, de aerodinamica. Sau daca pentru aceeasi viteza maxima una are nevoie de 25CP in plus, inseamna ca undeva ii pierde, probabil imping aer. Intr-adevar viteza maxima depinde de mai multi factori insa determinanti sunt puterea si eficienta (iar pierderea principala la viteze ridicate ramane aerodinamica). Iar indicatia asta e mai utila decat un Cd care poate fi pur marketing. De exemplu degeaba Cd-ul e microscopic daca suprafata frontala e cat Rusia.

 

Si in cazul asta, poti pune pariu ca masina mai "proasta" risca sa fie mai zgomotoasa la viteze mari, si mai gurmanda.

 

Nimeni nu "gandeste" o masina care cu 100CP sa atinga 180km/h, daca masina e atat de bine facuta ca putea atinge 210. singura forma de a le "gandi" e sa le limitezi, asa cum sunt unele limitate la 250km/h, insa nu e cazul cu taraboantele noastre, ale noastre sunt limitate natural si nu intentionat.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Nu stiu de unde aveti informatiile privind coeficientii aerodinamici ai I30-ului (si nu numai), dar pe la astia o fi alta masina ?

Cred ca e prea putin important, raportat la subiectul topicului. Oricum, zgomotul respectiv nu are legatura cu aerodinamica masinii, e clar ca nu se datoreaza "curgerii" aerului decat in mica masura.

Eu nu am nici o indoiala ca grosul vine de la trenul de rulare - anvelopele si mai apoi de la evacuare, respectiv motor. Diferenta e foarte usor sesizabila atunci cand se schimba textura asfaltului pe care ruleaza masina la (viteze mari). Probabil ca insonorizarea putea fi mai buna, dar la noul I30 am inteles ca situatia s-a mai schimbat ...

Share this post


Link to post

James, vad ca tot pe aerodinamica esti blocat. ''pentru aceeasi viteza maxima una are nevoie de 25CP in plus, inseamna ca undeva ii pierde, probabil imping aer.'' Si daca ii pierde ca are 100kg in plus masina? Sau daca cutia e altfel etajata? Una are 5 trepte cealalta 6? Sau daca una are 130Nm uplu cealalta masina170Nm? Incerc sa-ti explic ca sunt extrem de multi factori care influenteaza acceleratia si viteza maxima atinsa de un atuovehicul, implicit zgomotele din timpul rularii. Pur si simplu nu pot compara merele cu castravetii. Daca ai avea aceasi masina (greutate motor transmisie totot) iar diferenta ar fii doar forma, atunci ai putea conlcuziona ca diferenta de performanta e aerodinamica. i30-ul are o aerodinamica foarte buna. Bineinteles se poate si mai buna dar nu se pretinde segmentului din care face parte.

 

ps: tu te tot legi de suprafata frontala a masinii...uite ia un Tico o sa ai supriza ca are cx mai mare decat i30. Tu incurci anumiti factori. Coeficientul de aerodinamicitate cx nu ia in calcul numai partea frontala a masinii, ci toata masina e introdusa intr-un tunel aerodinamic si de acolo se calculeaza acest cx. Ba mai mult, mai nou se poate calcula si cu programe CAD. Se ia in clacul tot, inclusiv dimensiunea antenei si forma acesteia, forma tubulaturii si liniilor de pe masina, forma cauciucurilor deci tot. Tind sa iti explic pentru ca am facut asemenea calcule, si faptul ca are masina botul mare desigur are legatura cu CX-ul, dar nu in masura in care ai crede tu.
:cheers:

@ Mihai-S '' e clar ca nu se datoreaza "curgerii" aerului decat in mica masura.

Eu nu am nici o indoiala ca grosul vine de la trenul de rulare - anvelopele si mai apoi de la evacuare'' exact! Ai perfecta dreptate.

Share this post


Link to post

Intervin si eu,

Zgomotul la rulare apare dupa 135 km/h si cred ca e valabil doar pt motorizarea pe benzina (in cazul meu 1.6). mai am un ceed diesel (1.6), care e mai silentioasa decat i30-ul. la iarna vreau sa imi iau niste cauciucuri 195/65 R15 de vara (conti sau micheline - eco line :dancer: ) si sa vad cand de zgomotoasa o sa mai fie. in princiu si eu sunt de acord ca ar fi de la evacuare.

Share this post


Link to post

Viteza maxima a masinii se atinge atunci cand puterea motorului este egala cea data de suma pierderilor. Asta e viteza maxima teoretica pe care orice-ai face n-o poti depasi fara sa schimbi fie puterea motorului, fie sa umbli la pierderi.

 

- Masa masinii e aproape irelevanta cand vorbim de viteza maxima. Are o foarte mica influenta asupra pierderilor mecanice.. insa nesemnificativa.

Atentie, asta nu inseamna ca aceeasi masina daca o incarci nu se modifica Vmax. Se modifica garda la sol si eventual inclinarea masinii si asta are impact asupra arodinamicii. In bine sau in rau...

 

 

- Cuplul e irelevant. Ceea ce conteaza e forta generata de roti. Care depinde de cuplul LA ROTIi, si nu la flansa motorului. Iar cuplul la roti depinde doar de puterea disponibila... si de viteza. Din putere aceeasi putere la aceeasi viteza obtin intotdeauna aceeasi forta la roti indiferent de cuplu motorului. Si indiferent de natura motorului, poate fi electric, cu aburi sau cu boasca, atata timp cat se invarte si genereaza cuplu nu conteaza.

 

- Cutia de viteze e relevanta doar daca e foarte prost facuta. Se intampla foarte rar. Daca reusesti sa te apropii de turatia de putere maxima in apropierea vitezei aleia teoretice, e OK. E clar ca o cutie la care la 60km/h ai 7000rpm e proasta si te limiteaza, insa asta se intampla f f rar. E irelevant daca ai 5, 6, 7 sau 8 trepte. Singurul lucru relevant e sa ai o treapta disponibila care sa respecte conditia de mai sus.

 

Eu nu cred ca incurc factorii, am facut si eu ceva calcule la viata mea, inclusiv in aerodinamica si inclusiv pe bani. Forta aerodinamica este data (conventional) de Cd x suprafata frontala x densitatea aerului x viteza la patrat. Si x 0.5,ca sa golani pana la capat, vorba rapsodului.

 

Cd -ul e la fel de constat pentru o masina data ca si suprafata frontala si are fix acelasi impact asupra pierderilor ca si suprafata frontala. Poti avea un Cd de 0.2, daca ai 8m2 suprafata frontala ai facut-o praf. Sau poti avea Cd 0.5, insa daca ai 1m2 suprafata frontala ramane o masina aerodinamica (multe masini sport sunt in situatia asta)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

stiti ce....a mea ajunge la 210km/h si eu nici macar nus in ea in acel moment :))) =))

 

 

deci 0 greutate,0 garda scazuta....

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu asemenea oameni politicosi nici nu pot sa ma cert :D

 

Chestia cu Cd-ul e ca ti se vinde doar jumatate de adevar, cum fac de obicei marketingii. Iti comunic un Cd de te bag in boale, scrie pe revistele auto cum s-a imbunatatit noul model fata de cel vechi pentru ca am scazut Cd cu inca 10% (putini stiu exact se inseamna Cd da' suna bine), ce destepti suntem noi, insa in realitate de multe ori masinile se ingrasa de la o generatie la alta de parca au mancat si ele carne de pui cu steroizi si in final tot pe acolo suntem

 

Golf 3 are Cd-ul 0.34, iar Golf 6 0.29. Diferenta nu e tocmai neglijabila. Si mai mult, una are 5 trepte si cealalta 7.

Si mama masii de treaba, cu aproximativ aceeasi putere prind aproximativ aceeasi viteza... unde-i marea "eficienta" castigata (110 vs 105CP, 195 vs 190km/h masurate de zeperfs)? E drept insa ca G6 e mai mare decat G3... insa la modul absolut nu inseamna ca e si mai eficient asa cum se lauda marketingii de cate ori se lanseaza o generatie noua.

 

Una din coreenele mele anterioare, Nubira hatch avea 133CP si prindea 195km/h. Cutia era etajata ideal, la viteza asta eram pe la 5700rpm, adica fix in mijlocul unui mic palier de putere maxima care tine de la 5500 la 5900rpm.

I30 are 130CP si prinde 192. As spune deci ca sunt la fel de proaste. Iar la Nubira Cd-ul declarat era parca 0.36 (sau 0.34, e posibil sa ma fi lasat memoria), deosebit de prost, in timp ce la I30 e cu 20% mai bun... oare?

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

@James
mai....nu ai reciti tu commenturile tale ca sa iti dai tu singur seama de cate ori te contrazici tu pe tine insuti inainte sa ii faci ironic pe altii destepti?
cat despre comparatiile tale, fa urmatoarea comparatie: golf vrei bine ia golful. ia golful 3 de 1,6 benzina si scrie tu aici tot: putere cuplu cx greutate precum si performantele 0-100 si vmax. Bun dupa asta ia si fa acelasi lucru pentru golf 6 sau 7 tot cu motorul de 1.6 benzina. Acum uita-te la cifre ca sa intelegi de ce s-a crescut in performante. Faptul ca masinile se ''ingrasa'' este foarte corect. Din 2 cauze:

1. creste siguranta (asta insemnand mai multe echipamente active si pasive-- ghici ciuperca creste greutatea)

2 autovehiculele din aceasi clasa cresc in dimensiuni. Parcheaza un golf 3 langa un golf 6 ca sa intelegi la ce am refer.
Nubira ta avea acelasi motor ca i30? Dar....greutatea? Dar consumul? dar dar dar.....??

tu compari niste epoci....alte generatii alte pretentii.

Share this post


Link to post

Unde ma contrazic? Eu vorbesc strict despre aerodinamica si performante, nu despre alti factori.

 

Eu sunt consecvent (cu mine insumi). Nu ma intereseaza cuplu, greutate si alte chestii. Am plecat de la ideea ca de la putere si vmax poti ghici, aproximativ, cat e de aerodinamica. Daca ma poti contrazice, argumentat, abia astept...

 

Tu nu esti atent la ce vorbim... eu nu compar masini de cilindree apropiata ci masini te putere apropiata. Si raman consecvent cu mine insumi, intrucat am afirmat mai devreme ca importanta e doar puterea, nu si tipul motorului. Nu ma intereseaza daca merge cu spirt sau cu plutoniu, si cu atat mai putin capacitatea cilindrica, ma intereseaza doar puterea pe care mi-o da.

 

Insa exemplul dat de tine e OK

Golf III 1.6 99CP 188km/h

Golf VI 1.6 102CP 188km/h

 

Uite si Golf IV, 104CP, 192km/h.

 

Care-i mai aerodinamica? Nu ma intereseaza daca e sau nu justificata ingrasarea, ca e mai sigura, mai confortabila si alte alea... e am spus doar ca faptul ca a evoluat aerodinamica de la o generatie la alta e vrajeala. A evoluat Cd-ul, nu aerodinamica. Faptul ca au reusit sa faca o masina mai mare la fel de aerodinamica e laudabil din partea inginerilor, insa faptul ca marketingii vor sa ma convinga ca e si mai aerodinamica decat aia dinainte e la limita escrocheriei.

 

Consumul nu-l stiu si sincer nici nu ma intereseaza foarte tare, intrucat consumul dat in catalog e mai reprezentativ pentru efortul de optimizare facut decat pentru cel real. Ar fi interesant de stiu cat consuma la 130km/h ambele, insa nu avem de unde sa facem rost de asemenea date fiabile.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

dupa cum am zis...fie cum doresti tu...hai sa nu contiunam ca nu are rost :) bem o bere cand vin pe la Bruxelles ce zici?

Share this post


Link to post

neaparat! :cheers:

La Baia Mare bem un vin... si asa n-am fost inca niciodata acolo :)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

S-au vehiculat la cifre si calcule pe aici :)))

Deci in concluzieee....ne cumparam sanii de la anul :)))))

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...