Jump to content
Sign in to follow this  
alin 77

DE CE ESTE ASA ZGOMOTOS I30 LA VITEZE MARI

Recommended Posts

Poate vi s-a parut si voua ,ma refer la 1,4 benzina ,la viteze de peste 120/h devine foarte zgomotos si nu inteleg de ce ,fiindca am mers si cu golf 4 ,fiat albea cu aceleasi motoare de 1,4 si nu fac zgomot asa tare .Poate ma lamuriti si pe mine,mentionez ca masina nu are alte probleme pe partea de jos .Multumesc anticipat !

Share this post


Link to post

O combinatie de factori presupun. Modelul de anvelope+faptul ca i30 are astfel plasate treptele de viteza incat la 70in a 6a ai 2000rpm iar pana la 120km/h e drum lung + (poate) o antifonare mai slaba decat la masinile mentionate de tine.

 

Pe de alta parte ma uit ca ai i30-109cai 2008

 

Eu detin modelul si la capitolul zgomot sunt foarte multumit de ea. Cat e stationara zici ca este electrica. Nu se aude nici musca. In mers la viteza mai mici aceeasi chestie. Ba am scos capul pe geam si ce se aude e acel zgomot al cauciului ce intra in contact cu asfaltul (le am inca pe alea cu care a venit masina)

Apoi cu viteza mai creste si zgomotul nu as zice ca este atat de suparator, nu poti sa te astepti sa fie aceeasi liniste ca la stat pe liber la 650-700rpm

Share this post


Link to post

Si Kia Ceed 1.4 e cam la fel, la viteze reduse e foarte silentioasa insa la viteze ridicate (120-140) devine sensibil mai zgomotoasa. La Ceed mie mi s-a parut ca problema principala vine de undeva de la tobe, insa e posibil sa ma insel.

Cumva aceeasi probleme de tobe eu o aveam la Nubira. Pe la 140 aparea o rezonanta tampita, urla de ziceai ca are o gaura in tobe. Insa la 120 sau la 160 era mult mai silentioasa, iesea din zona rezonantei aleia. Problema e ca zgomotul naibii aparea fix la viteza cea mai uzuala pe autostrada.... La ceed nu-mi dau seama daca e la fel ca n-am avut ocazia sa vad cum face la 160.

Share this post


Link to post

Eu am 1,6 benzina si am observat ca in zona 130-140 km/h zgomotul este mai puternic, scazand simtitor la viteze mai mari (pana in 170). Nu imi dau seama daca vine de la tobe, cutia de viteze sau din compartimentul motor (parca nu ar fi de aici). Totusi, zgomotul nu este foarte deranjant, dar se simte o diferenta.

Oricum, in mod cert, imediat dupa schimbarea cauciucurilor originale (Kumho) cu Goodyear (vara), am observat o diferenta majora in sens negativ. Asta chiar de la primul drum (dus/intors catre/de la service - acelasi traseu). Cu vechile cauciucuri, masina era mult mai silentioasa.

Cam aceeasi treaba se intampla si cu cele de iarna (Michelin) dar zgomotul are alta tonalitate. Pe astea nu le-am dus la viteze mai mari de 120-130.

Share this post


Link to post

exact aceasi chestie ma miram si eu acum 1 an la un facelift.....la 120,respectiv 4000rpm incepe sa fie mai zgomotoasa,se aude o huruiala mai puternica parca....

nu confundati cauciururile cu motorul sau toba,fac si alea zgomot dar este un vuiet,sa fiti atenti ca pana la 100km/h doar cauciurile auziti si apoi dupa 120 auziti doar motorul si evacuarea

 

oricum nu e deranjant,e un sunet frumos la benzina,nu e tractor ca la motorina(cand aud dimineatza pe astia cu motorina sub balcon imi vine sa le arunc ceva in parbriz,e insuportabil sunetul ala,parca e utilaj agricol)

  • Like 1

Share this post


Link to post

incercati sa punteti acel material de antifonare care il au i30-urile diesel... vedeti daca mai face :)

Share this post


Link to post

pai eu spun ca i-ul meu se aude la 130 precum golf-ul v al nasului la 120 din acelasi an, aproximativ aceeasi km in bord, de la care aveam mai multe asteptarii din punctul antifonari, doar este golf, se aude la fel ca la noi cand merge pe drumurile patriei este o foarte mica diferenta din acest punc de vedere dintre i si golf V, "opinia me"

Share this post


Link to post

voi nici acum nu ati realizat ca la firmele germane e numai numele de pret?.....

poate ca acum 5-10-15 ani erau de top si fiabile,sigure....dar nu mai este valabil si in prezent...hyundai,kia,toyota is firme foarte bune si foarte fiabile,mult mai fiabile ca bmw sau audi

Share this post


Link to post

dar golf-ul este etalonul in aceasta gama

grupul VAG sta mai bine la gama de motoare

fiabilitatea cu iti este "norocul"

Share this post


Link to post

hyundai,kia,toyota is firme foarte bune si foarte fiabile,mult mai fiabile ca bmw sau audi

Asta e aberatie si oricine lucreaza in domeniu automotive cu marcile respective stie despre ce vorbesc. Standardele de calitate impuse de nemti sunt mai inalte, testeaza produsele (componentele) mult mai bine. Mai nou VW a implementat ideea ca orice componenta trebuie sa ajunga in stadiu de livrare cu 2 ani inainte sa inceapa productia masinii respective (maj au 1 an sau mai putin). Asta inseamna 2 ani timp de testare (pe care nemtii chiar il fac) si de a repara/solutiona problemele gasite.

 

Nu as lua ever Hyundai la pret de VW!

Share this post


Link to post

Tocmai asta e ca nu sunt la acelasi pret, daca intri pe site la VW, un golf motorizarea cea mai ieftina si dotari minime, unde nici aerul codinitonat nu e inclus si o sa vezi ca tot e cu putin putin mai scumpa decat un i30 1.4MPI full option.

 

Nici eu nu cred ca Hyundai e mai durabila decat VW ori Audi ori BMW, dar nici preturile nu se compara

Share this post


Link to post

@Dace

Ce spui tu sunt povesti de marketing, din cel putin doua motive:

1. Nu poti face testarea respectiva pe un numar suficient de mare de masini incat sa poti face o statistica reprezentativa. Pe un singur prototip (sau 10) si in conditii "de laborator" testul respectiv e poveste.

2. Japonezii (si probabil si coreenii) merg pe alta idee care la urma urmei e cel putin la fel de eficienta: un procentaj foarte mare din reperele modelului nou au fost deja prezente pe ala vechi. "Inoveaza" mai putin insa asta le permite sa faca masini mai fiabile. Explicatia asta vine de la unul din directorii de la Reno, care spuneau ca ei (adica Reno) refolosesc "doar" 70% dintre repere in timp ce Toyota de exemplu refolosesc 95%.

 

Pe piata americana, unde nemtii concureaza in aceleasi conditii ca japonezii sau coreenii nu-s chiar atat de grozavi la capitolul fiabilitate.

 

Si offtopic, plecand de la ipoteza directorului de la Reno, eu am demonstrat matematic ca nu exista progres in domeniul auto. Dovada:

Sa presupunem ca ce spune Reno este adevarat. Sa presupunem ca acum X ani Reno si Toyota erau la egalitate, la nivelul A0.

Fie "a" rata progresului. ar - rata progresului la Reno, at - rata progresului la Toyota

 

Nivelul Reno dupa X ani este A0 + X*ar

Nivelul Toyota dupa X ani este A0 + X*at

 

Conform spuselor directorului Reno, ar=at*6 (Reno avanseaza de 6 ori mai repede, la ei 30% din repere sunt noi in timp ce la toyota doar 5%)

 

Insa cum in momentul actual ei sunt la egalitate, adica A0 + X*ar= A0+X*at -> ar=at, sau, folosind relatia de mai sus,

6*at=at. Singura solutie reala (in sens matematic al termenului, nu "nefalsificata" ca la kilometraje :D) a acestei ecuatii este at=0

ar=6*at=0

 

Prin urmare, progresul in domeniul auto = 0 :D

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Ar mai fi o chestie ... Omu' isi ia masina mai intii cu ochii ... :wacho:

Share this post


Link to post

sa stii ca nu sunt multe persoane ce se uita la estetic....pun mai multa importanta pe siguranta,echipare si garantie/bonusuri

 

eu de ex cand era sa aleg acum 1 an si ceva aveam:fiesta,focus,i30 si c'eed....dar fieste ma ajungea acelasi pret cu i30 si a sarit din ecuatie,apoi focus era cu vreo 3-4 mii mai scumpa la aceiasi echipare ca i30

la sf au ramas kia si hyundai,dar tinand cont ca ssunt identice iar kia era mai scumpa cu 1000euro in cap,am decis sa merg pe i30

 

pana acum nu regret,am dat 9000 plus 3 tichete,consider ca a fost un pret/calitate/echipare foarte bun

Share this post


Link to post

In primul rand....de ce oare bmw,audi etc

ofera doar 2 ani garantie la produsele lor?

Daca ar fi asa fiabile si ar avea incredere in produsele lor,ar da si ei 5-7 ani garantie.

 

intrati pe forum la respectivele marci si o sa vedeti ca au la fel de multe problemr ca si hyundai sau kia.

problema omului este ca e prea prost si mandru d el,imi iau bmw sau audi ca na vrea sa aiba un anumit statut social.

am avut un vw passat 2.0 tdi.am schimbat toate injectoarele de 2 ori,un cap de planetara si pompa de ulei si asta pana in 100.000 km. Nu ajungeam cu uleiul de la un schimb la altul.

ca si concluzie,nu exista masina perfecta. Totul tine de marketing si de cum te dau banii afara din casa.

cea mai buna masina este cea pe care ti-permiti sa o achizitionezi si nu in ultimul rand sa o intreti.

  • Like 1

Share this post


Link to post

se pare ca deja gandirea aceasta se raspandeste si lumea isi revine din iluziile acestor masini de fitze(ca asta si sunt)....sunt doar de sigla si optiuni,dar nu de fiabilitate

 

Share this post


Link to post

Era un grafic cum problemele gasite in dezvoltarea unui produs in automotive care zicea ca 95% din probleme le gasesti in primele luni restu in urmatorii ani, era un grafic logaritmic care binenteles nu se termina niciodata, nu gaseai niciodata toate problemele dar ideea e ca le gaseai tot mai greu... Bine aici mai conteaza si numaru de testeri ca daca ai buget nelimitat angajezi de 10 ori mai multi si gasesti si mai multe probleme doar ca produsul nu mai e rentabil ca si cost. Ajungi sa-l vinzi prea scump. Asa e cu firmele astea acolo unde vezi ca Reno are x oameni, Vw are x+.

 

Sincer despre companiile japoneze nu stiu cum stau cu calitatea comparativ cu nemtii pentru ca nici nu prea lucreaza cu Romania.

 

Pana la urma si eu am luat Hyundai si deocamdata nu regret. Nu am dat 4000 in plus pe Vw poate si pt ca nu sunt asa pretentios si poate nici suma nu reflecta realitatea. Dar daca as fi sa aleg Vw si Hyundai la acelasi pret as alege Vw fara ezitare.

Share this post


Link to post

Nu am inteles niciodata de unde acest mit VW.

Si o alta tampenie tipic romaneasca "frate decat sa dau 15000 mii pe un hyundai sau orice alta masina,ma duc in germanica si imi iau un BMW sau un A4,Passat la mana a 2 a si frateee merge de rupe"

Sunt alte firme care au masini mult mai fiabile,motoare mult mai bune.

Iar la capitolul pret sunt km scumpi ,parerea mea.

ex: Hdi peugeot ,mult peste Tdi-ul vw,lucru valabil si pt Dci-ul nissan-renault.

Motorul pe benzina VK45DE de 4.5 l de provenienta nissan,cel mai bun benzinar aspirat din lume.... si lista poate continua.

Vw nu este decat o alta masina.

Marketingul face totul in ziua de astazi,vezi exemplu Apple.

Edited by claudiu_spi

Share this post


Link to post

Hai sa n-o dam nici in extrema ailalta. Marketingul VW ii invata sa faca masini bune pentru piata pe care concureaza. Degeaba o fi motorul de Nissan de 4.5L cel mai bun din lume. In €U masinile sunt scumpe, benzina e scumpa, taxele sunt "scumpe", asigurarile sunt scumpe in schimb salariile sunt ieftine. Asa ca un motor de 4.5 oricat e el de bun, e bun pentru altii. Sa vii cu motor de 4.5 in Europa e o miscare la fel de inspirata cum ai incerca sa vinzi un motor de 1.2 in US sau in Emiratele Unite.

 

Iar astia de la Hyundai dupa mine au o problema cu marketingii lor care probabil sunt pe etnobotanice. Pai in €U se taxeaza cc, si astia vin cu motor aspirat de 2.4, in timp ce motoarele de 1.6 si 2L turbo care au taxe mai mici si cai mai multi sunt indisponibile la noi?

 

E adevarat ca VW nu e chiar asa Chuck Norrisul masinilor cum cred unii, insa nu-s nici ultimile junkuri. Nu exista masina perfecta. Nu doar fiabilitatea conteaza. Conteaza si performanta, si designul, si confortul, si pretul, si fiecare dintre noi are o alta pondere pentru fiecare din factorii astia. De exemplu in Europa Hyundai nu ofera un concurent pentru GTI.

De asta in lumea asta exista si Logan, si Hyundai, si Audi, si Bentley.

 

Totusi, in momentele de luciditate marketingii de la Hyundai si-au invatat lectia. Hyundai au inceput sa vanda si sa isi faca un nume la noi atunci cand au inceput sa vanda masini care plac europenilor. Adica, compacte hatch cu motoare de 1.6, si diesel si benzina :D Orice marca auto care vrea sa existe in Europa trebuie sa aiba o compacta hatch cu motorizari de 1.6. PAna n-au scos asa ceva Hyundai au fost marginali in vanzari..

 

PS

Cel mai bun motor aspirat din lume e 3.2 de la BWM, 6 in linie si 350CP. Pus pe M3 la inceputul anilor '90 :D

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Prin urmare, progresul in domeniul auto = 0 :D

 

Poti s-o mai zici odata! Singura treaba care poate fi considerata cu adevarat "progres", facuta in ultimii 10-20 de ani, e deschiderea variabila a supapelor (multiair/ valvelift/ ce alta denumire comerciala or mai alege altii). Restu-i bullshit.

Share this post


Link to post

Deschiderea variabila a supapelor exista in aeronautica de aproximativ 1 secol... de pe vremea cand inca se foloseau in aero motoare cu piston. Valabil si pentru injectie si supraalimentare, desi aici decalajul temporar e mai mic...

Auto nu prea aduce nimic nou, doar preiau idei venite din alte domenii si le implementeaza (cu 50 ani intarziere :D).

 

 

LE - de la Wikipedia citire:

Motorul de pe Bristol Jupiter - anii '20 avea deschidere variabila...

Iar Fiat le-au folosit in auto in anii '60...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

@james kilowatt

ba ofera concurent la GTI, nu prin Hyundai ci prin Kia cee'd GT, tocmai ce a intrat in oferta si in Romania 1.6 TGDI 205 cp.

Motorul de BMW 3.5 o fi fost bun in anii 90 nu spun ca nu , dar acum cel de la nissan de 4.5 este cel mai bun(vezi cursa de 24 ore de la le mans)

Share this post


Link to post

Abia acum am vazut GT-ul ala... hmm, interesant. Desi motorizarea respectiva m-ar fi tentat mai degraba pe Optima...

 

Cu motoarele de 4.5 ramane cum am stabilit. Sa faci motoare pentru LeMans e una, pentru piata si realitatile europene e alta. Noi in Europa consideram bune dieselele de 1.6-2L, nu benzinarele de 4.5. Insa incearca sa vinzi astea unui american sau un japonez... la ei sunt alte realitati si deci alte criterii, oricat de sofisticat ar fi un diesel de 1.6 daca in Japonia n-ai voie cu el in oras degeaba, nu face doi bani.

F1 e un sport eminamente european, si cu toate astea constructorii care se bat acolo vand diesele. Citroen bate tot ce misca in WRC si n-au niciun model sportiv decent in oferta.. Chevrolet Cruze e super tare in WTCC insa n-are nicium model de peste 140CP in oferta... si exemplele de calcul diferit intre piata si alte lumi paralele pot continua.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Total adevarat in europa nu ar cumpara nimeni asa ceva, eu ma refeream strict ca tehnologie .

Da, este un motor interesant, am mers cu el, am facut un test drive cu o Kia Pro cee'd GT si crede-ma este foarte ok. Poate la cutie ar mai fi de lucrat, dar motorul cel putin mie imi place.

Undeva la 20000 eur iti poti lua o varianta foarte bine echipata si cu vreo 7000 eur mai ieftina decat un Golf GT mai chel :)



http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_ro/ICC3/VW!ro!!!V!!!?HDLINT=J&BNR=10199

 

http://www.kia.ro/configurator_step_5/

 

am facut o configuratie asmanatoare intre cele doua.

Edited by claudiu_spi

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...