Jump to content
Sign in to follow this  
craciunionut

Udare parbriz

Recommended Posts

salutare, de ceva timp am o problema cu stropirea parbrizului, pe partea dreapta nu mai sare apa pe geam, oare sa fie infundata acea(stiti voi la ce ma refer:)) )??? sau sa fie din alta cauza? inca nu am incercat sa bag ceva foarte subtire sa vad daca nu cumva s-a infundat. poate fi de la alceva decat de la asta? ms mult.

Share this post


Link to post

Daca te referi la stropitoarea de pe partea pasagerului, cred ca sunt posibile 2 variante:

1. stropitoarea propriu-zisa infundata (sau furtunasul de legatura de la ramura principala pana la aceasta, respectiv conectorul dintre cele 2 furtunase).

2 . furtunasul de legatura de la ramura principala catre stropitoare a iesit din conector sau a fost ros de vreo gajganie. In acest caz ar trebui sa aiba loc scurgeri de lichid in interiorul capotei.

Stropitoare parbriz.bmp

 

P.S.

Nu cred sa se fi defectat pompa din rezervorul de lichid (are 2 circuite: fata + spate). Ar trebui sa mearga (sau sa nu mearga) ambele stropitori cu aceeasi intensitate (slaba sau deloc).

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

de la pompa de lichid parbriz pleaca un furtun care se ramifica pentru cele 2 stropitori. Din moment ce functioneaza pe partea soferului si pe partea pasagerului nu mai functioneaza, mai mult ca sigur este infundat furtunasul. La facelift-ul de 2011 m am chinuit putin sa le bag la loc, eu le-am scos ca m-a prins frigul cu lichid de vara in rezervor. Noroc ca mi-a crapat rezervorul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

O intrebare, cand stropeste parbrizul fata automat stropeste si luneta? Nu exista vreo setare doar pentru parbriz?

Share this post


Link to post

Automat, cum automat? Vad ca ai i30 2010. Eu unul nu am automat. Are pozitie pentru stropit parbriz + stergator si stropit luneta+ stergator.

Share this post


Link to post

corect...nu are cum sa dai in fata si sa stropeasca si in spate in acelasi timp..decat si numai daca actionezi sa dea si pe luneta,dar nu exista automat pe i30....o ai cu defect cred :)))...e mai fitzoasa a ta

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

La mine pe orice setare ar fi...stropeste si pe fata si pe spate. La asta ma refeream la automat :)

Share this post


Link to post

stiu ca la asta te refereai,dar nu e posibil,am umblat pe 3 hyundai i30 si din cate am observat la toate stropeste separat...ciudata chestie

 

dar cand dai doar spate sa arunce da si pe fata?

Share this post


Link to post

A zis ca la orice setare, ii stropeste si fata si spatele. Curios, n-am mai auzit asa ceva la i30, modelul vechi. Putin off-topic, eu dupa 3 ani am descoperit ca stergatorul spate are mai multe viteze. :rolleyes:

Share this post


Link to post

La noul I30 daca impingi de maneta in spate stropeste luneta spate, daca tragi spre tine stropeste in fata si pornesc stergatoarele.

Simultan nu merg.

Share this post


Link to post

Daca dau sa stropesc luneta imi stropeste si parbrizul insa nu pornesc stergatoarele. E ceva ciudat,poate ceva de pe la soft un bug ceva.

Share this post


Link to post

O suspectezi de prea multa inteligenta(pe ea, pe masina ...desigur) si nu e cazul.

Mai curand ma tem ca in locul pompei cu doua circuite (fata/spate), s-a montat (nu stiu cand, de catre cine si din ce motive) o pompa cu 1 singur circuit din care se desprind cele doua ramuri (furtunase), unul pentru parbriz, celalalt pentru luneta. Poate ca asa s-a montat din fabrica ??? Ciudat...

Sau sa se fi defectat unul dintre circuitele pompei duble si cineva ingenios a facut vreo mica modificare, astfel incat sa nu se inlocuiasca piesa cu una noua ? Piesa care bineinteles, la reprezentanta nu e ieftina deloc...

Edited by Mihai-S
  • Like 1

Share this post


Link to post

@ claudiu_spi

 

Din ce spui tu, observ ca au adoptat metoda celor de la VAG. Foarte util de altfel! :applause:

Share this post


Link to post

@Mihai -S Pe unde este asezata pompa aceea sa arunc o privire nu de alta.

 

Banuiesc ca este direct pe vasul lichidului de parbriz :unsure:

Share this post


Link to post

da.este in aripa dreapta,exact sub far...este exact in partea din fata a scutului rotii dreapta fata

Share this post


Link to post

Da, este montata pe rezervorul pentru lichid de parbriz care la randul sau este amplasat in aripa dreapta. De fapt, rezervorul este cel in care pui lichidul prin compartimentul motor. Nu exista alte furtune de legatura intre gura de umplere si rezervorul propriu-zis.

Pentru a putea avea acces la pompa, eu am desfacut aparatoarea de noroi doar pe jumatate (dinspre far spre roata), mai exact am desfacut acele clipsuri cu care se prinde pe aripa, contraaripa si undeva pe spoiler (cred ca vreo 6 sau 8 bucati). Apoi am tras usor de ea catre axul masinii (pentru a o scoate de sub buza aripii) si in jos (spre sol). Nu ai foarte mult loc, dar se poate vedea o parte a traseului furtunelor si se poate scoate pompa de pe rezervor (cu atentie). De asemenea, a trebuit sa virez rotile astfel incat sa pot lucra mai usor (spatiu restrans). Aparatoarea nu am desfacut-o din cele 3 suruburi dinspre capul pragului. Pompa e amplasata pe latura rezervorului dinspre aripa (nu spre far, habitaclu sau motor).

Daca imi amintesc bine, pentru a o scoate din rezervor se trage de ea printr-o miscare in arc de cerc, partea superioara a acesteia ramanand fixa (are acolo un fel de pinten care o blocheaza pe rezervor), dar mai intai se desface mufa de alimentare.

Pompa se fixeaza doar cu ajutorul unei garnituri, prin impingere, fara suruburi sau alte clipsuri.

Cand am montat pompa noua, eu am uns acea garnitura cu vaselina siliconica si totul a mers foarte usor. La demontare a fost putin mai greu.

Nu stiu daca avand masina suspendata pe rampa (elevator) este vizibil ceva acolo sau nu.

Oricum, la mine, din pompa ies 2 furtunase - unul pentru circuitul parbrizului si unul pentru luneta.

Doar pentru a vedea ce e acolo, nu e necesar sa scoti pompa de pe rezervor.

 

P.S.

Cam asa arata circuitul spalatorului de parbriz: Circuit spalator parbriz.bmp.

Acolo unde scrie REF.91-988 se continua traseul catre luneta; nu mai e nimic important.

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post

Multumesc,sper sa imi fac zilele astea timp sa trag o geana pe acolo.

Share this post


Link to post

Inainte de a te apuca sa desfaci masina, intra mai bine pe aici. Introdu ca user A09AAX cu pass A09AAX.

Introdu acolo seria de sasiu si cauta apoi schita circuitului de spalare parbriz. Ma gandesc sa nu fie totusi vreo modificare din constructie, desi nu prea cred. Mi se pare o tampenie sa stropeasca si fata si spate atunci cand tu de fapt dai comanda numai pentru fata sau spate.

  • Like 1

Share this post


Link to post

O problema asemanatoare am avut eu - cand dadeam sa stropeasca in spate stropea in fata si invers. Cauza fu' pompa / motorasul cu tulburari de personalitate. A fost schimbat pe garantie.

Share this post


Link to post

Mersi pentru raspuns. Probabil aceiasi probleme este si la mine,dar asa ramane :rolleyes:

Share this post


Link to post

O problema ciudata are si i30 meu. La viteze mari, 100 km/h, imi arunca 2 jeturi concentrate in 2 puncte pe la mijlocul parbrizului. Bineinteles ca stergatoarele nu pot imprastia lichidul si nici jegul. Daca sta pe loc, cu motorul pornit, lichidul e stropit uniform pe tot parbrizul (chiar si pe plafon). Care ar putea fi problema? Vre-o eroare soft?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...