Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
ciprian_gradinaru

revizie 115 000

Recommended Posts

Salutari, daca tot am inceput cu postarile pe aria asta, zic sa continui (nu de alta, dar mie mi-au luat vreo 2 zile sa strang informatiile, ca cele 3 service hyundai in Bucuresti nu se hotarau ce trebuie schimbat). Asa ca, masina nemaifiind in garantie, am luat-o pe cont propriu si am facut revizia la Augsburg. Am schimbat asa:

 

1. filtre (toate) si ulei (cu ocazia asta, am aflat ca producatorul recomanda 5W 30 nu 10W 40, dar na...ultimul e mai ieftin, deci merge). Uleiul ales fu 5 30 Mobil 1

2. curea accesorii si rola

3. pompa de apa

4. lichid frana

5. verificari de rigoare.

 

cost total, 1300 ron. cel mai mic cost pe astea era la la service de marca 1600 ron, fara schimbat lichidul de frana.

 

Bafta.

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Accent (CRDi cel putin), producatorul recomanda 5W-30 numai in cazul in care iti doresti economie de combustibil. Nu inseamna ca 10W-40 este ... inadecvat, chiar si in service ti se pune asa ceva daca nu ceri special un alt tip de ulei. Eu unul nu as fi trecut de la 10W-40 la 5W-30, pentru ca la kilometri pe care ii ai tu, anume 115.000 km, jocurile sunt destul de mari in motor si un ulei cu vascozitate mai mica la rece va genera zgomot si mai mult decat atat, va accenta jocurile. Recomandarea, cel putin din ce stiu eu, este ca pe masura ce masina acumuleaza kilometri, sa cresti vascozitatea uleiului, nu sa o cobori, asta daca nu ii faci segmentare.

 

Iar ca punct final, din noua daca memoria nu imi joaca feste, 10W-40 este semisintetic, pe cand 5W-30 este sintetic; din nou nu se face trecerea de la semi- la sintetic, ci in sens invers, de la semi- la sintetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la accent diesel eu continuu am pus 5w-40 sintetic; asa mi s-a pus si cand masina era in garantie;

eu pe unde fac trecerea la un nivel mai sus ?

Edited by sergiu79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca trebuie sa iti faci probleme in privinta alegerii pe care ai facut-o.

Niste pareri:

1 http://uleidemotor.com/mituri-despre-ulei/

2

 

S-ar putea ca unele dintre ele sa le contrazica pe altele ...

Si mie mi-au facut un schimb cu 10w40, dar de la al doilea eu am cerut 5w40, iar acum (de vreo 2ani) pun 5w30 si nu am probleme. E adevarat ca motorul meu are jumatate din cei 115000 km ...

Poate ca ar mai trebui sa schimbi uleiul in cutia de viteze si antigelul, daca nu le-ai schimbat deloc pana acum. Eu asta intentionez sa fac, dar nu gasesc timp si locul unde sa ridic masina. N-am de gand sa calc in service pentru asta.

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ai zis ca ai schimbat pompa de apa, nu ai schimbat si lichidul de racire? l-ai recuperat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ce a curs, a recuperat mecanicul. L-am intrebat daca trebuie schimbat, a verificat si a zis ca nu inca.

 

pai ai zis ca ai schimbat pompa de apa, nu ai schimbat si lichidul de racire? l-ai recuperat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum spuneam si intr-un alt topic, am reusit sa schimb uleiul (nu in service) din cutia de viteze si nu regret deloc, ba dimpotriva ...

Se simte o schimbare mult in bine atat la marsarier cat in cazul celorlalte trepte. Inainte, marsarierul imi facea probleme si parca aveam cutia uscata, in timp ce acum schimbarile treptelor sunt "alunecoase" iar zgomotul in mers la turatii mari e mai scazut.

Partea cu "uleiul din cutie nu se schimba niciodata, doar se completeaza" este dupa parerea mea o poveste, chiar daca e trecuta in manualul masinii.

In mod cert uleiul original si-a pierdut din proprietati si nici nu se pune problema sa reziste "pe viata" (desi... depinde cat de lunga/scurta e viata).

 

P.S.

Sunt convins ca trebuie schimbat si antigelul, chiar daca el are inca o temperatura de lucru corecta. Nu conteaza doar asta. Nu degeaba se recomanda schimbul la 95000 km sau la 5 ani (doar in cazul primului schimb, urmatoarele la 40000 km sau 2 ani).

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 litri la 5 trepte manuala.

Edited by glockshut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform manualului intra 1,9 l.

In realitate, l-am masurat asa.

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat uleiul scos din cutie si au rezultat fix 2l (masuratoarea am facut-o cu o cana gradata,deci precizia e aproximativa ...).

Asta inseamna ca nici macar din fabrica nu se pune ceea ce scrie in manualul utilizatorului. De fapt, acolo e si o greseala; in cazul motoarelor pe benzina de 1,4 si 1,6 scrie ca intra 6,7 l de ulei. :_tease:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit Mobis 75w85 GL4 full sintetic. Eu l-am cumparat anul trecut prin noiembrie, de la kingauto. Acum am vazut pe site-ul lor doar semitintetic (tot Mobis). Cel sintetic are acelasi ambalaj (bidon albastru) doar ca in plus scrie pe el PRIME.

N-am vrut sa pun altceva (alta vascozitate sau fabricant) daca tot il gasisem pe asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La servo ? Acolo nu exista lichid, directia e asistata electric (EPS).

Lichidul de frana l-am schimbat prin septembrie anul trecut si bine am facut si cu asta. Deja suferise unele schimbari (in rau bineinteles).

Mai vreau sa schimb antigelul dar inca nu am timp si in plus vreau sa cumpar apa distilata pura, nu apa de ploaie ambalata de SRL-uri. Antigel (concentrat la bidoane de 2 l) am cumparat tot Mobis si tot de la king. As vrea sa fac si o spalare completa a instalatiei inainte de a pune antigelul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte bine ca ingrijiti masina; si eu imi pun

problema sa ramana functionala cat mai mult

timp, asta e a 3-a masina pe numele meu, si

nu intentionez sa o schimb (revand)(cel putin

acum)(prima, Dacia 1300, am vandut-o dupa

21 de ani, pe o suma simbolica si noul ei

posesor a ajuns la Remat dupa cam 1 an; a

doua am dus-o eu la programul rabla - scazuse

de la 12 la 10 ani varsta minima si avea impliniti

11 ani). Cu toate criticile, Hyundai-ul asta e cea

mai bine construita masina de pana acum (in

posesia mea).

 

Legat de antigel: etilen glicolul e destul de stabil;

ceea ce se degradeaza sunt aditivii de pasivizare,

care impiedica oxidarea partilor metalice cu care

vine in contact. Deci asta-i motivul pentru care e

recomandata inlocuirea acestui lichid.

Similar, lichidul de frana e un alcool "greu", cu

molecula ciclica, temperatura de fierbere inalta;

problema principala e ca e miscibil cu apa si higroscopic,

adica el "captureaza" vaporii de apa din aer; chestia

asta ii reduce temperatura de fierbere si deci riscul de

a se produce "vapor lock", adica se pierde capacitatea

de franare (chestie FOARTE grava!). Insa, daca

se evita la maxim contactul acestui lichid cu aerul (si

apa), durata lui de asigurare a performantei poate fi mai

lunga de cei 2 ani recomandati.

 

Ca o regula generala, producatorul face recomandari

cu caracter acoperitor (de aceea durata de folosinta

scade dupa inlocuirea celor cu care a venit din mediul

mai bine controlat al fabricii).

 

Se mai discuta si despre uleiul pentru motor: in manual

e recomandat tipul de ulei functie de temperatura, intre

0W si 10W sau chiar 15W. Service-ul pune, de regula,

10W40, care e in general semisintetic. Performanta lui

e, probabil satisfacatoare la un pret minimal (pentru

service). Utilizarea unui lubrifiant mai vascos, in conditiile

in care motorul are jocuri relativ mici va conduce la o uzura

ceva mai rapida, ca urmare a faptului ca nu patrunde in

locurile inguste; motorul nu "cade" in perioada de garantie,

dar probabil ca va trebui reparat mai repede decat daca am

fi utilizat un lubrifiant mai fluid (ceva de genul 150000 in loc

de 300000, sa zicem)

Unii colegi pledeaza pentru vascozitate mai mare, in ideea ca

motorul (mai uzat) ar trancani cu ulei mai fluid, argument cu

valabilitatea lui....

Pana la urma, fiecare isi face lista de prioritati cum crede de

cuviinta...

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati KM mai are masina acum? Cum se mai prezinta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai schimbat lantul si intinzatorul? Din poza pare ca lantul nou este la fel de lung ca si cel vechi... Ai pus versiunea noua de lant si intinzator sau tot cea veche?

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este mai lung cu un cel puțin o za, 1cm, vezi poza cu buclele in stânga.

Din video se vede că întinzătorul "dă înapoi", nu menține lanțul întins, deoarece opritorul nu rămâne în poziție.

În plus nu mai era la punct, era decalat de 10°, probabil sărit un dinte la vibrochen, consuma cam 20% mai mult, și avea un zgomot de lanț ce vibrează pe patine, un fel de clănțănit pe la 1800-2000 rpm, numai în sarcină.

Cu ocazia asta am schimbat antigelul, ulei și am controlat pompa de apa (nu-mi venea să cred că arăta așa bine!), bujiile, cureaua de accesorii..... In 8ore am terminat, cu pauză de poze și cafea, documentare, a mai și plouat.

Am folosit un kit de distribuție de la Redline, lanț cu cod vechi, altceva nu aveau broaștele astea, 170€ cu lanț, întinzător, patinele, roata dințată de sus simplă și cea de jos, plus silicon negru pentru etanșare.

Edited by fisherman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patinele si rotile dintate necesitau schimbare? Sau le-ai schimbat ca oricum erau in kit... Oricum interesanta treaba cu intinzatorul... trebuie sa verific si eu, ca am clantanitul ala la 2000rpm mai ales la prima pornire cand e frig afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...