Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
Luci_2576

Diesel Vs Benzina

Recommended Posts

putere pentru a 6-a ar avea ok - si daca o sa mergi ca ghiolbanu' :)) in a 6-a la 120... asta e va trebui retrogradat pt o acceleratie decenta

si cutii cu 6 exista pe destul masini sub 130 cp - de ex. TDI PD de 105, megane 2 1,5 de 105, etc...

 

iar la condusul sportiv, da asa este, stock nu prea iti permite multe... de vina fiind garda imensa la sol si puntea spate rigida...

dar sa nu fim nedrepti si sa privim masina prin prisma target-market-ului... nu este deloc o masina sportiva, e o masina de familie si oras... si faptul ca "a scapat" un motor care sa ii dea performante dinamice peste puterile trenului de rulare - asta ar trebui doar sa ii bucure pe cei care ii inteleg limitele si reusesc sa o tina pe drum in conditii de condus sportiv :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Important e cuplul LA ROTI... iar asta e dat de putere, nu de cuplul la flansa. 100Nm la 6000rpm face cat 200Nm la 3000rpm sau cat 300Nm la 2000rpm..pt simplul motiv ca la aceeasi viteza, prima are un raport de demultiplicare (care multiplica cuplul la roti) de 2 ori cat a doua si de 3 ori cat a 3-a. Insa puterile sunt identice.

Mut discutia aici pentru ca poate se lungeste :D

Pe acest topic, dar si aici moderatorii nostri discutau candva despre subiect de ieseau scantei.

Nici atunci, nici acum nu mi-am obosit neuronu' sa inteleg fenomenul.

Totusi m-am gandit ca, precum la matematica invatam teoria facand… exercitii :D, sa-i propun lui @James, si nu numai lui, sa-mi explice fenomenul plecand de la o comparatie precum cea din tabelul de mai jos:

 

Model____________________Accent 2011________Elantra 2011

 

Motor___________________1.6VGT CRDi___________1.6MPI

 

Putere motor (CP)_____________128/4000__________132/6300

 

Cuplul motor (Nm)________ 265/1900÷2750________158/4850

 

Viteza maxima (km/h)_____________190______________200

 

Acceleratie 0÷100km/h (s.)___________10.1_____________10.7

 

Consum urban (l/100km.)_____________5.4_____________8.5

 

Consum extraurban (l/100km.)_________3.9_____________5.2

 

Consum mixt (l/100km.)______________4.4_____________6.4

 

Raport transmisie vit. I________________3.636___________3.615

 

Raport transmisie vit. II________________1.962___________1.955

 

Raport transmisie vit. III______________1.189___________1.370

 

Raport transmisie vit. IV_______________0.844___________1.036

 

Raport transmisie vit. V________________0.702___________0.839

 

Raport transmisie vit. VI________________0.596___________0.727

 

Greutate (kg.)______________________1200____________1197

 

Roti__________________________175/70/14________195/65/15

 

Lungime (cm.)_____________________4370____________4530

 

Latime (cm.)_________________________1700____________1775

 

Inaltime (cm.)_______________________1457____________1445

 

Ampatament (cm.)___________________2570____________2700

 

Cx_______________________________0.30______________0.28

 

Cu rezerva ca Cx-ul, rezistenta la inaintare, a Accent-ului 2011 o am din memorie, intreb: in cazul asta de ce Hyundai Elantra 2011 nu e mai rapida ca Hyundai Accent 2011?

Cum actioneaza aici cuplul la roata, nu cel motor?

Avem motoare de aceeasi putere, greutatile masinilor sunt identice, ba dimpotriva: rotile mai mari si Cx-ul mai mic al Elantrei m-ar duce cu gandul ca ar fi mai rapida. Si totusi dieselul ajunge la viteza de 100km/h mai repede cu o jumatate de secunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu informatiile sunt putin incomplete. Ar trebui nu doar doua puncte de cuplu/putere (sau 3 in cazul dieselului) ci intreaga curba, sau macar partea ei dinspre turatiile inalte. Si datele bagate in tabelul de aici :D

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=5425

 

Ideea e ca e importanta si distributia puterii pe curba, nu doar varful. Uite, pun un exemplu aici, o doua masini care respecta strict datele date de tine, cea rosie si cea albastra. Intentionat am dat turatia in procente. Cine vrea sa verifice daca corespunde rpm-ul sau daca mecanica e corecta (adica daca se poate deduce cuplu din putere si viceversa) e liber sa o faca, are suficiente date.

 

Pe care din ele ai paria in cazul unei liniute?

 

Nu spune ca asta explica tot, spun doar ca doar un varf de putere nu e suficient pentru a avea o masina mai rapida decat alta care are un palier mai lung.

0-100m e influentat si de alti factori, aderenta e foarte importanta, numarul de schimbari de viteze, etc. Daca la una poti merge pana la 101km/h cu a 2-a iar la cealalta doar pana la 99km/h, asta poate da o diferenta de 0.3-0.4s...

Cutia de viteze iarasi e importanta. De obicei primele trepte sunt departate una de alta, demuptiplicarea e aproape de la simplu la dublu (in cazul nostru factorul e 1.85), adica atunci cand schimbi pici aproape la jumatate din turatia anterioara. E destul sa pici intr-un gol de putere ca sa pierzi mult timp. Cele de la a 3-a in sus sunt mai apropiate, ramai cam in aceeasi "banda" de putere, incepe sa conteze mai putin faptul ca la turatii joase esti la furat. La prima schimbare de viteza, masina rosie va schimba prima data la 100% si va pica pe 54%. Cea albastra va schimba la 105% si va pica pe la 56%. In intervalul 55-100%, care din ele are o putere medie mai buna?

 

Pe 0-100km/h aerodinamica joaca un rol destul de redus. Cauta daca ai si timpii pe 400m, acolo plecarea de pe loc conteaza mai putin, si aerodinamica mai mult.

 

Masina mea e una din cele care pe 0-100km/h poate da diferente functie de cine si cum masoara. Fastestlaps au masurat-o la 8.5s. Moniteuratomobile, la 8.2. Problema e ca ai o schimbare de viteze fix in jur de 100km/h... daca faci liniuta de 400m, optim e sa schimbi pe la 98km/h (fara sa fie redline). Insa daca vrei sa masori 0-100 mai bine nu mai schimbi, urci mai sus in turatie chiar daca puterea scade destul de mult, insa castigi timpul de schimbare care e mai important decat timpul pierdut datorita puterii scazute. Insa pe 400m rezultatele sunt aproape identice, aici nu mai conteaza daca ai schimbat la 99 sau la 101, totul e doar sa nu intri in limitare.

post-2378-062348300 1311760881_thumb.jpg

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tire Size Comparison

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference

175/70-14 4.8in 11.8in 23.6in 74.3in 853 0.0%

195/65-15 5.0in 12.5in 25.0in 78.5in 807 5.6%

 

Mai adauga la treaba asta si ceva greutate in plus, si ai inca niste elemete ale raspunsului la intrebarea "de ce Accentu' ajunge mai repede la 100 la ora".

Cx-ul in sine nu conteaza, ca e adimensional. Conteaza produsul lui cu aria frontala. Dar pe la 100 la ora iti manaca doar cativa cai putere (vreo 5 la o Dacia 1300, daca-mi aduc eu bine aminte ce calculasem acum 7 ani)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina mea probabil aerodinamica haleste cam 9CP la 100km/h. Si cam 20 se pierd incalzind transmisia...

 

Explicatia in imagini :) Pierderea totala e suma pierderii aero + mecanica (bazata pe masuratori pe dyno - triunghiurile galbene), si "aleasa" in asa fel incat datele din carte sa fie corecte (adica puterea motorului si viteza maxima la masina stock). Diagrama e scoasa dintr-o varianta mai rafinata a excelului la care am facut referinta in postul trecut (care presupune ca ai masuratori ale puterii pe dyno si la flansa si la roti ca sa poti afla pierderile in transmisie)

post-2378-004368000 1311867184_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dece va luati dor de benzinarele aspirate, puneti un TDI cu un benzinar turbo, dupa care mai vorbim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca aia nu mai este comparatie ci macel. Un TDI doar cu un benzinar aspirat se poate compara. =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar un benzinar aspirat nu mai are aceeasi tehnologie si este normal sa ramana mai in urma(acum depide de constructor),asa ca de la turbo la turbo,s-au va este frica ca o sa vedeti prea multe masini incendiate pe sosele (asti cu TDI)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa ma bag si eu in seama.

 

Experienta mea in legatura cu condusul pe diesel este limitata, dar as dori sa-mi exprim parerea. Ceea ce am condus vreo 2500 km este un Opel Astra Classic 1.7 CDTI ( de la munca ). Masinuta mea este cea din semnatura.

 

Prima impresie nu a fost una buna. La 1.7 litri au scos aproape 90 de CP. OK. Nu conteaza, nu este masina de raliu.

La volan nu-mi da aceeasi placere la condus. Masina cu toate ca are turbina care ar trebui sa intre de pe la 1800 rpm pana pe la 2500-2600 nu o simt. In prima depasire in care am intrat am facut un pic ochii mari. Ca o turezi sau nu o turezi, ca mergi cu ea in regim de cuplu maxim sau subturat ea tot la fel trage. Inca o data spun ca ma refer doar la aceasta masina. Probabil diesel-urile mai noi sunt mult mai performante. Ca si comfort si zgomot tind sa nu fiu de acord cu ce au spus colegii in posturile anterioare. Masina este foarte zgomotoasa si devine obositor lucrul asta la drum lung. Plus-ul ei este consumul. Poti rula fara probleme cam 800km cu un rezervor. Din punct de vedere al schimbarii vitezelor, iar nu sunt de acord cu ce au spus unii colegi. Mie mi se pare ca trebuie sa schimbi mult mai des viteza daca vrei sa ramai in regiunea de cuplu. Mesteci in schimbator de te plictisesti.

 

Nu spun ca este o masina rea, sau ca nu suport sa merg cu diesel-ul, dar totusi prefer benzina. Este mai comfortabila, mai silentioasa (chiar si la turatii mari). Pentru stilul meu de condus benzina este mai ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina mea probabil aerodinamica haleste cam 9CP la 100km/h. Si cam 20 se pierd incalzind transmisia...

 

Explicatia in imagini :) Pierderea totala e suma pierderii aero + mecanica (bazata pe masuratori pe dyno - triunghiurile galbene), si "aleasa" in asa fel incat datele din carte sa fie corecte (adica puterea motorului si viteza maxima la masina stock). Diagrama e scoasa dintr-o varianta mai rafinata a excelului la care am facut referinta in postul trecut (care presupune ca ai masuratori ale puterii pe dyno si la flansa si la roti ca sa poti afla pierderile in transmisie)

 

Sunt si eu curios cum ai calculat pierderile aero. Ma intereseaza foarte mult. Am incercat sa imi imbunatatesc aerodinamica accentului meu si rezultatele nu sunt palpabile. Dar asta e deja alt topic ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calculul e facut aproximativ:

Pierderile mecanice sunt masurate pe dyno (si nu includ decat trenul fata). Sunt triunghiurile galbene de pe diagrama. Apoi curba care trece prin ele (si continua si mai sus) e obtinuta printr-o regresie, care intamplator a iesit o parabola aproape perfecta ceea ce ma face sa cred ca vin din pneuri si nu din frecari (un comportament vascos).

 

Pierderile aero sunt considerate functie de cubul vitezei (adica CT x V^3). Constanta CT a fost aleasa in asa fel incat pierderile totale (aero + mecanice) sa corespunda la viteza si puterea din catalog, si nu conform formulei clasice cu Cx si aria frontala. Pe grafic se vede ca pierderile totale intersecteaza puterea disponibila la viteza maxima din carte (220km/h stock).

 

Cu pierderile aero calculate si cele mecanice masurate obtin performantele date in carte, si ar corespunde la un Cx=0.285. In carte cica Cx ar fi 0.30 la varianta mea si 0.28 la cea greenline, insa nu sunt convins ca am luat in calcul aceeasi arie frontala. Am calculat Cx-ul doar ca sa vad daca nu sunt aberante valorile.

 

Cred ca e greu sa masori rezultatele imbunatatirii aerodinamicii. Asta se simte la viteze mari. Un impact evident ar fi la viteza maxima.

 

Eu mi-am propus la un moment dat sa calculez pierderile (mecanice fata/spate + aero) prin masurarea decelerarii. Adica sa ma duc intr-o zi fara vant, pe un drum drept, sa o lansez la 150 sa zicem si apoi sa o las sa incetineasca singura pana la 50 (si sa fac un log al vitezei). Eventual, sa repet testul in sens invers ca sa elimin o eventuala panta sau vant. Problema e insa ca la viteze mici masuratoarea prin GPS are prea mult "zgomot", decelerarea e lina iar erorile sunt mari. Ar trebui sa incerc din nou, fie la viteze mai mari (greu) fie cu log al vitezei prin OBD.

Daca reusesc, as putea apoi masurand accelerarea intr-o treapta de viteza (3 sau chiar 4) sa determin curba de putere sau cuplu. Adica as obtine de fapt un dynotest. Insa si asta e complicat, intr-a 3-a accelereaza prea repede si cu GPS-ul care face 1mas/sec am prea putine puncte, iar cu a 4-a trebuie sa ajung la viteze mari (+180km/h...)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare existentiala, pentru cei care se pricep sa interpreteze graficele de putere cuplu ale motoarelor.

Este vorba de 2 setari de fabrica ale aceluiasi motor. Si ma intreb care sunt avantajele/dezavantajele fiecarei variante.

Una din variante o am acum pe masina.

http://www.gmpowertrain.com/images/product_images/engines_plots_euro/engines_plots_L2Z_corsa.jpg

http://www.gmpowertrain.com/images/product_images/engines_plots_euro/engines_plots_LDD_sonic.jpg

Desi turatiile de putere maxima si cuplu sunt identice, exista diferente mari din ce vad la grafice.

Datele tehnice sunt: la primul 87 cai, al doilea 100, amandoua la 6000. Cuplu au ambele 130 la 4000.

Pentru ipoteza de discutie, spunem ca ambele ar avea cutii manuale cu 5 trepte, etajate la fel.

Edited by balanel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul de 100Cp are supape cu sincronizare variabila (VVT) pe cand cel de 87Cp nu are, se observa lipsa de aer de la 4500RPm in sus.

Edited by Muratu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...