Jump to content
Sign in to follow this  
Chibitzu

TUCSON - Ulei recomandat dupa 120.000 Km ?

Recommended Posts

Am depasit de curand 120.000 Km si am gasit pe site la KingAuto ca ei promoveaza un ulei "COMMERCIAL DIESEL SAE 10W-40 CI-4 / SINTETIC ( Bidon 6 Litri ) pentru toata gama de autovehicule Hyundai cu motorizare diesel ( Recomandat pentru motoare care au depasit 120.000 Km )." Pe imagine se vede logo Hyundai/Kia.

 

Stie cineva ceva despre uleiul respectiv ? E recomandata schimbarea sau ramanem la Mobil 1 ?

 

272985-5571-large.jpg

Share this post


Link to post

am facut schimbul saptamana trecuta am bagat mobil1 5w40 ...dar nu mi se pare prea bun . Picura dp joja mi se pare prea uscat/subtire nu stiu ce sa zic :dontknow: . As incerca acest tip de ulei, avand in vedere ca am 158.000km la bord

Share this post


Link to post

Salutare eu recomand Mobil 1 10W40 High milleage ; este full sintetic, din import SUA , mai gros ca sa trateze uzura motorului http://uleidemotor.com/ulei-de-motor-1-full-sintetice-4/produs-mobil-1-10w-40-high-mileage-full-sintetic-63.html . Eu am tucson pe benzina 153K km si l-am folosit dupa ce am avut inainte 5W40 care se "consuma". Numai bine!

Edited by picasso

Share this post


Link to post

eu nu stiu sa fie altceva recomandat decat 5w30 indiferent de nr de km....dar in fine....(vorbesc de diesel)

Share this post


Link to post

Eu consider ca uleiul de motor se alege in primul rand in functie de clima tarii/regiunii. Pentru noi cred ca cel mai bine ar merge 5W40. Avem veri calduroase , ne place muntele :D dar si soft off-road=ul :). Uleiul 10W40 recomandat ptr motoare peste 100K in principiu ar trebui sa aiba agenti de curatare cat si agenti de revitalizare ale garniturilor cauciuc. Daca motorul este "tanar" si nu consuma ulei sau/si nu-si ""marcheaza" teritoriul cand il lasi sa se odihneasca se poate folosi ulei cu norma 5W40 (sau 5W30). Pentru evidentierea diferentelor tipurilor de ulei cu norme diferite se compara valorile din fisele tehnice pentru temperatura maxima de "curgerea" a uleiului, temperatura de fierbere a uleiului, cat si vascozitatea la diferite temperaturi +40 grd C si +100 grd Celsius. Textele de marketing nu sunte relevante. Voi ce spuneti ?!

Edited by picasso

Share this post


Link to post

Per ansamblu ai perfecta dreptate, dar ai uitat sa spui ca uleiul pe langa o vascozitate potrivita pt clima in care va circula masina, cel mai importante sunt standardele pe care trebuie sa le respeccte uleiul.

Exemplu Tucson 2.0CRDi fara filtru de particule are nevoie de specificatiile B4 sau CH-4 sau mai bun.

Pe cand Tucson 2.0CRDi cu filtru de particule (DPF) are nevoie d ulei C3 sau mai bun.

 

Daca intr-un Ticson cu filtru de particule se va baga ulei pt motor fara DPF acesta va infunda filtrul de particule, si va fi necesata inlocuirea lui.....si nu este deloc ieftin.

Share this post


Link to post

mobil 1 esp formula..dupa 120 mii

Edited by andryey

Share this post


Link to post

Salut , ca orice posesor de auto , cu state vechi , ma vad nevoit sa " intervin " in acest topic si nu numai .

Inainte de a alege un ulei , trebuie sa intelegem codurile acestor uleiuri si ce reprezinta ele . Spre exemplu avem un ulei 10W40 .

Avand in vedere ca Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers), SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respactiv printr-un orificiu dat. Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde, necesar pentru ca uleiul sa se scurga prin orificiul etalon. Sistemul SAE a stability 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiului de motor : SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 30, SAE 40, SAE 50, SAE 60 .“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta. Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura la care uleiul asigura protectia. SAE 20 si SAE 20W sunt doua clasificari diferite. Uleiurile monograd asigura o protectie limitata, de aceea au un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si viceversa .

 

Acum , cunoscand aceste lucruri , putem alege uleiul si in functie de urmatoarele criterii :

1. Specificatiile producatorului : TDI , DPF , PD , Diesel , Benzina , etc

2. Anotimp ( asta in cazul in care nu aveti recomandarea de utilizare NUMAI a unui ulei full sitentic ) : Iarna - un ulei mai subtire iar vara - ceva mai gros .

3. Numarul de Km efectuati de masina deoarece cu cat Km sunt mai multi cu atat este indicat ca SAE sa creasca .

 

P.S. In ideea in care va fost de ajutor acest comentariu , va recomand sa utilizati aceeasi marca ( daca se poate ) de ulei pe intreaga perioada de exploatare a masinii ( adica , de evitat sa schimbam marca de ulei dela un schimb la altul ) .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Uleiurile monograd asigura o protectie limitata, de aceea au un numar redus de intrebuintari.

 

Mda. Chiar "extrem de redus". Numai F1 si alte cateva competitii de circuit. Redus rau...

Nimic despre uleiurile sintetice, despre grupele de uleiuri, despre un pic de "teorie utila"...

Multa sanatate!

Share this post


Link to post

Vad ca iti place sa faci flame. Probabil nu degeaba ti-ai luat ban pe alte forumuri.

Nu contesta nimeni ca uleiurile pe care vrei tu sa le vinzi sint mai bune, doar ca marketingul e absolut jalnic. Un produs cinstit se vinde in mod cinstit, un produs care ascunde ceva (calitate indoielnica, pret nejustificat, etc.) se vinde folosind tehnici de MLM.

Share this post


Link to post

Este paranoia romaneasca in stare pura. Nu doresc sa vand absolut nimic prin nicio tehnica. Nu castig nimic. Mi-am luat ban pe alte forumuri din cauza prostiei romanesti generalizate care ne impiedica sa fim prosperi ca alte tari civilizate unde curge si apa calda. Nu am vrut sa dau decat o mana de ajutor DEZINTERESATA. E drept ca mi-am facut si cativa prieteni buni care au sesizat oportunitatea de a-mi folosi know-how-ul oferit GRATIS. Ceilalti s-au limitat sa comenteze de pe margine simtindu-se frustrati de propria lor suficienta. Asta-i tot. Oricine incearca sa ridice putin nivelul unui forum monomarca este aspru pedepsit pentru asta. Conform lui Murphy... :p

Ma tem ca nu va voi mai insoti avand in vedere maniera artagoasa/revendicativa in care puneti problema. Indoctrinarea cu MLM-ul & shit face parte din nevroza brusca ce a pus stapanire pe "bietul romanas" stresat de societatea de consum care tot incearca sa ii vanda cate ceva...

Cool down!

Va scutesc chiar acum de prezenta mea!

Mult noroc cu cacatastrolul vostru "de suflet"!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Sa reactivam ...ce ulei folositi si la cati km schimbati pentru tucson 2.0 benzina

Share this post


Link to post

S-a mai discutat subiectul.... Motul 8100 Xcess 5w40, schimbat anual, ca nu fac numarul de km de pe planul de revizie.

Share this post


Link to post

salutare! peste o luna ajung in ro si vreau sa ii fac revizia capitala sa zic: distribute, bujii,placute,filtre,ulei,etc. Dar vreau sa va cer o parere despre uleiul 5w30 dedicat pentru hyundai si kia cel de la king la bidon de 6L. eu pana acum am mers cu castrol 5w30.Este vorba despre un Hyundai tucson 2.0 CRDI 140cp AN FAB 2008 si un rulaj de 66.000KM. Eu am facut reviziile din 10.000 in 10.000 km dar acum voi face la 15.000 pt ca o sa depasesc km deoarece nu sunt in ro si nu am timp sa fac revizia.

Share this post


Link to post

Eu am facut reviziile din 10.000 in 10.000 km dar acum voi face la 15.000 pt ca o sa depasesc km deoarece nu sunt in ro si nu am timp sa fac revizia.

 

Ce scuza jalnica ti-ai gasit si tu... zi mai bine ca e mai ieftin in Romanistan ;)

In strainatate abia asteapta aia sa le calci in service, pe aici insa din motive de RAR (citeste mafie), service-urile sint supra-aglomerate.

 

Nu stiu despre ce ulei vorbesti, la king pe site nu am gasit ulei in ambalaj de 6l.

Uleiul 5w30 e prea subtire pentru gusturile mele si ne-adecvat pentru temperaturile care sint vara pe aici. Eu as pune un 5w40 sau alt ulei care sa reziste si la temperaturile de vara.

Share this post


Link to post

Salut. Am facut si eu schimbul de ulei. Mobil 1 5w-30 esp formula .Eu sunt mai old school asa, in sensul ca prefer aceeasi marca de ulei pe intreaga perioada de exploatare a masinii, uleiul cu vascozitatea recomandata de constructor in manualul de utilizare, coroborat cu regimul climatic bineinteles caracteristic zonei unde folosesc masina. Acum o mare importanta recunosc ca acord si dpf-ului , si caut un ulei care cel putin declarativ ar curata/proteja filtrul de particule mai ales ca utilizarea este preponderent urbana. Crdi , 165.000 km si ulei imi consuma 0,5 l intre schimburi probabil ca nu e cel mai bun ulei mai ales pt perioade caniculare( nu stiu sa mi explic dar asta e perioada in care se consuma) . Pana in 100.000 utilizam mobil 1 3000 XE formula daca retin bine , aceeasi vascozitate respectiv 5w-30 asta stiu sigur. Probabil ca daca consumul de ulei va creste peste o,5l voi trece la 5w-40, Mobil 1 bineinteles. Totusi ma declar multumit avand in vedere ca schimbul il fac la 15.000 km . O alta chestie care ar putea surprinzatoare sau chiar inutila pt majoritatea la 7.500 km schimb elementul filtrant. O fi placebo insa totusi dupa 150.000 nu am nevoie de 10w-40( domle' dupa 100.000 trebuie ulei gros ca jocurile dintre componentele motorului ...stiti desigur ineptia debitata de mecanicii indigeni) si nici dpf nu mi s a defectat( o conta ca de regula schimb astfel incat turatia sa nu cada sub 2000 rpm si i mai dau "blana" cand am ocazia vreo 20 km asa pe autostrada 3500-3800 rpm constant?!!).

Share this post


Link to post

Masina dv. din semnatura nu are DPF :)

Share this post


Link to post

Corect! Dupa an e diesel-ul de 116 cai, pare-mi-se si euro3. Doar alea de 140 de cai au DPF (care il mai au :_tease: )

Share this post


Link to post

... si fabricate dupa jumatatea lui 2007. Nu conteaza ca e Euro 4, nu are legatura cu DPF. Eu am avut Passat Euro 4 si nu avea DPF.

Share this post


Link to post

Nu conteaza asa e... la euro4 nu era obligatoriu DPF-ul, doar de la euro5. Dar in cazul particular Tucson, avea DPF.

Share this post


Link to post

... si fabricate dupa jumatatea lui 2007. Nu conteaza ca e Euro 4, nu are legatura cu DPF. Eu am avut Passat Euro 4 si nu avea DPF.

Sunteti absolut sigur ca nu are DPF? Intr adevar motorul este cel de 116 cai si an fabr.2005 . Am asa un mix de sentimente ma simt jenat de " nestiinta" mea dar in acelasi timp ma simt usurat ca si cum mi s ar fi luat o piatra de pe suflet, am scapat de o grija in plus! Inutil sa va spun ca "un meserias" de la serviceul casa auto MB din cta s a oferit sa ma bage sub masina sa mi arate dpf ul. Va dau cuv meu de onoare!

Edited by adizeu

Share this post


Link to post

N-are, domnule, in 2004 nici Vw sau Audi nu puneau DPF pe masini. Are catalizator dar ala e altceva.

Edited by dvoncu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc !Va cred pe cuvant! De altfel de mult am inceput sa ma sictiresc de replici de genul " domnul meu nu mi veniti cu chestii citite pe forumuri, noi suntem mecanici de meserie reparam masini ca a dvs , stim noi mai bne". By the way, acum recitind cu atentie topicul am observat ca intrebarea era pusa pt un benzinar si am fost offtopic .

Share this post


Link to post

post-18089-0-16567600-1441453698_thumb.jpg post-18089-0-57810800-1441454473_thumb.jpgAstazi din lipsa de ocupatie si pentru ca ma racaia pe suflet am suspendat masina pe o buturuga sa va arat ce am pe dedesubt vizavi de discutia cu dpf , daca am sau nu asa ceva pe masina. Asadar , va rog sa uitati o secunda peste aceste poze si sa mi spuneti ce este piesa imediat dupa catalizator si inaintea tobei aceleia intermediare. Multumesc si sper sa nu plictisesc cu insistenta mea de Toma necredinciosul.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...