Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
traian_m

ix55 sau Veracruz, pareri impresii de la proprietari

Recommended Posts

Salutare tutror.

 

Tocmai am achizitionat un IX55 Extra de la DAB AUTO cu 32500 euro, am dat fosta SONATA la buyback.

Masina merge foarte frumos, bine insonorizata, fara greieri la interior, foarte stabila, parca pluteste, nu simiti mare lucru la interior decat daca sunt gropi mari sau denivelari serioase.

Am facut un drum Bucuresti-Sibiu si retur, consum 10,5 l/100km condus sportiv. In Bucursti si imprejurimi media e 14,5-15,5 l/100km, mers activ. Eu nu prea stiu sa conduc incet sau economic.

Foarte incantat de ea.

 

Am mai vazut IX55-uri prin Bucuresti chiar frecvent, dar vad ca nici un proprietar nu s-a incumetat sa scrie ceva aici. Daca mai vreti detalii va stau la dispozitie.

 

Astept alte pareri de la alti proprietari de ix55, nu fiti timizi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos! Masina este superba!

 

Alti propritari de ix55 probabil ca nici nu o sa vezi pe aici. Masina se adreseaza altui segment nu a celor cu Accent, i10, i30 care au mai mult timp de pierdut pe forumuri :wink: .

 

S-auzim de bine si sa te bucuri de masina multi, multi km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am gasit nimic despre IX55 pe forumuri, decat acest reply destul de descurajant... :) Asa ca hai sa va zic de a mea:

Veracruzul este o masina extraordinara si o recomand mai ales in varianta second hand datorita preturilor scazute. Am luat-o pe a mea in februarie cu 23.000 EURO inclusiv TVA, cu factura pe societate. Masina noua a costat 38.000 EURO. Masina este completa pentru un SUV mare, beneficiind inclusiv de extra, respectiv trapa, portbagaj electric, scaune electrice cu memorie, volan electric cu ridicare automata la iesirea din vehicul, inchidere/deschidere de pe manerul portierei, aer conditionat pentru al treilea rand de scaune, scaune spate incalzite, bancheta spate reglabila pe 3 dimensiuni. Toate astea pe langa dotarile "normale", cum ar fi clima dual, magazie de cd-uri, piele, tractiune integrala. Singurul lucru care lipseste este sistemul de navigatie, in schimb compenseaza printr-un sistem audio Infinity care impresioneaza chiar si un audiofil, iar eu sunt destul de priceput in domeniu.

In prezent masina are 80.000 km, si este folosita extrem de intens, la o naveta de 200 km zilnic. Probleme pana acum: ZERO. Nici macar un bec ars, nici macar o bucsa. Drumul pe care il fac zilnic este plin de gropi, noroi, denivelari ... va puteti inchipui singuri prin ce trece masina mea in fiecare zi. Si totul in cel mai sigur si confortabil mod.

La drum intins se comporta ca un SUV mare, dar nu are tangajul Land Cruiserului si nici duritatea X5. Este undeva intre. Este sprintena, alearga bine cu 200 km/h iar pana acolo nu transpira prea tare. Singurul lucru care deranjeaza la vitezele mari este zgomotul vantului destul de mare.

La franare brusca masina se apleaca datorita greutatii, are 2300 kg goala si cu mine si motorina trece bine de 2400.

OFFROAD: Nu are veleitati prea mari dar se descurca unde am eu nevoie. Este prea mare si prea grea pentru off road. Tractiunea este gandita pentru confort si nu pentru urcat pe munti. Insa pe zapada mare iarna, pe drumuri chiar si foarte accidentate, forestiere, sparte, sau de pamant, pe dealuri...pur si simplu nu veti simti ca face niciun efort. Este silentioasa, nu trancane nimic in ea, nu face eforturi in a escalada maluri de pamant sau borduri foarte inalte. Are garda la sol mare, are capacitate de trecere destul de buna, are diferential central blocabil dar nu are reductor. In padure, evident, nu ai ce face cu ea.

Motorul: Am inteles ca este din grafit si aluminiu si este dezvoltat 100% de Hyundai pentru IX55, acest motor neechipand niciun alt model. Se aude ca un v6 benzina, fiind foarte bine insonorizat. Masina insa este grea si pentru depasiri in scurt sau la viteze mari trebuie lucrat cu kickdownul acceleratiei. Insa trage bine masina dupa el, e silentios si consuma ...hai sa zic decent. Eu merg cu 10% mixt la naveta dar alerg. In afara am scos si 8.5 %. In oras 14. Ulei nu consuma un gram, nu scoate fum cum am vazut atatea Tuareguri si Q7-uri fumegatoare, nu are trepidatii. Parerea mea este ca e reusit. Are 240 CP la 2998 cmc, exact ca X5 sau Q7 din anul masinii mele. Distributia e pe lant.

Cutia: 6 trepte automatic cu mod secvential. Nu simt cand schimba asa de frumos merge. Uneori in vale la viteze mici, cand schimba din 1 in 2 mai smunceste dar foarte domol. In rest nu simti treptele nici in turatii mari. La 120 km in treapta 6 motorul are 1500 rpm. La 160 km/h are 2100 rpm. E bine nu?

Confortul: Este suprem. In spate este loc gen Skoda Superb iar banchetele culiseaza inainte/inapoi. In fata te simti stingher, atat e de mare, iar eu sunt inalt. Pe al treilea rand de scaune un adult inalt va sta incomod, dar pentru copii este minunat. Aerul conditionat face fata cu brio in toate cele 3 randuri de scaune iar pentru banchetele spate are suflante si pe margini si in tavan asa ca nimeni nu transpira in IX55. Scaunele sunt electrice si incazite iar oglinizile sunt heliomate, inclusiv cele exterioare. In oglinda centrala se afla o mica busola. Deasupra acesteia coboara oglinda conversationala (o chestie foarte misto in care iti vezi copiii si pe care am avut-o si la Honda CRV) si suportul de ochelari. Cotiera e racita si incap in ea 2 sticle mari de apa, torpedoul e racit. Buzunarele portierelor se rabateaza ca la A6 devenind foarte incapatoare. Bordul lumineaza albastru in stilul Santa Fe, dar este mult mai bine finisat cu plastice mult superioare. Mie imi pare asemanator RX-ului 400h pe care l-am avut o perioada. Raza de bracaj este convenabila pentru gabaritul ei si are senzori de parcare pentru a va ajuta in locurile mici. Insa nu e o masina de oras.

La drum lung IX55 imi pare un covor ce pluteste. Trece fara niciun tremur peste denivelari chiar si la viteze mari, peste 100 km/h. Nu are zgomote ciudate si nu scutura. Masina se legana usor si fin pe orice fel de drum ati merge, este lina si docila. In viraje se poate inclina dar nu foarte mult si nu face balansul deranjant de la Land Cruiser.

Am avut foarte multe optiuni cand am ales IX55-ul. Si am ales-o pentru ca oferea totul la un pret de Skoda Octavia. Merita toti banii pentru cineva care cauta un SUV mare. Celelalte optiuni erau la preturi duble si niciuna nu oferea atatea dotari. Este foarte fiabila, nu arata ciudat gen Nissan Terrano sau Murrano, este mare si foarte spatioasa (comparabil cu LR Discovery ca spatiu interior) se comporta exemplar pe drum in mare parte si datorita motorului, este foarte confortabila si silentioasa. Intretinerea ei mi se pare destul de ieftina prin comparatie cu X5 sau Q7. Cauciucuri am cumparat noi cu 500 lei bucata, revizia ma costa 1000 lei cu toate uleiurile si filtrele la reprezentanta si sunt sigur ca in alt service as iesi mai ieftin. Placutele de frana au costat 300 lei fata spate si le-am luat de pe net. Altceva in 80.000 de km nu am schimbat si nici nu pare sa dea vreun semn de oboseala. Merge totul perfect, nu am avut niciodata un bec aprins in bord, nu mi s-a ars nici macar un bec. Impozitul de maricel, peste 2000 lei pe an, dar pentru mine merita.

M-am hotarat sa scriu si sa o laud pentru ca absolut nimeni nu scrie nimic de IX55 si nu e fair. Este o realizare de exceptie a marcii Hyundai si ar fi pacat sa ramanem doar cu Grand SantaFe si sa nu continue cu IX55.

Sper sa mai gasesc entuziasti care sa scrie despre aceasta masina si eventual sa ne impartaseasca si din problemele lor.

Multi km fara evenimente tuturor!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa prezentarea, ma bucur ca ai parte de asemenea trairi cu masina ta.

Bravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am preluat masina de la traian_m.

Conduc mai mult in afara oraselor.

Media mea e pe undeva pe la 9.5 l/ 100 km , incluzand condusul prin Bucuresti ( putin).

Spre deosebire de el , eu stiu sa merg incet si economic.

Cel mai mic consum obtinut pe un traseu de 200 km fara autostrada si fara orase ( doar comune) a fost de 7.3l /100 km - folosind cutia automata , fara subturare manuala sau alte trucuri. Cu aerul conditionat pornit tot timpul.

Cel mai mare 12.5l /100 km agregat de la Curtea de Arges - la Sibiu pe Transfagarasan - condus cu viteza si schimbat manual. Iar apoi de la Sibiu , pe Valea Oltului pana pe Varful Cozia - la Cabana.

 

Cutia si diferentialele mi se pare ca raspund un pic cam lent , comparativ cu un Jeep GC, se intampla sa mai intru in dificultate pe drumuri noroioase in rampa , dar asta datorita cauciucurilor de strada , chiar daca sunt de iarna,

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte faine review-urile. Am ocazia sa iau si eu una din 2009 cu 127.000 km dar astep sa mai fac niste bani. O sa merg sa o vad saptamana asta, sunt fan hyundai si, pe deasupra, si proprietarul mi-a spus fix aceleasi chestii ce le-am citit si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte faine review-urile. Am ocazia sa iau si eu una din 2009 cu 127.000 km dar astep sa mai fac niste bani. O sa merg sa o vad saptamana asta, sunt fan hyundai si, pe deasupra, si proprietarul mi-a spus fix aceleasi chestii ce le-am citit si aici.

Salut! Ce varianta de echipare este si cam la ce bani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iuli34. Putin probabil. Sunt o mana de masini in toata tara, cred - eu am vazut pana acum vreo 6 diferite, si nu se mai fabrica.

@daniel cracea: Daca mai astepti sa faci niste bani nu stiu daca e o idee buna. Presupun ca pretul unei astfel de masini SH cu km aia e undeva intre 9-11k EUR. Pe unele revizii e posibil sa platesti 1000 de euro, daca schimbi uleiuri in diferentiale, discuri si ce mai trebuie, la timp.

 

Dupa 3 ani pot sa spun ca masina are in principiu 2 slabiciuni.

1. Suspensii cam firave, amortizoarele telescopice cred ca-s sub dimensionate.

2. Masina e grea si daca mergi repede si ai nevoie sa franezi, fie treci prin placute ca prin branza, daca pui de origine - am uzat 90% in 27k km placutele de pe fata si nu conduc agresiv. Hai sa zicem ca ma mai scapa uneori, dar rar.

Daca pui placute de frana aftermarket, din material mai tare nu se mai uzeaza asa de repde, normal, dar nu-i nimic, se uzeaza discurile care-s si mai scumpe.

 

In rest, daca tine si daca nu cresc impozitele fantastic, cred ca o mai tin 3 ani. Sunt aproape de 110k km acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ctx Salutare! Ai schimbat vreodata uleiul in cutia de viteze? Eu am 135k km si nu am schimbat niciodata. Am intrebat la DAB si mi-au zis ca ce am cu el? Daca vreau sa imi ia banii pe schimb, nicio problema, mi-i vor lua, dar in mod normal nu se schimba. Stau in dubii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai zice ca cutia nu necesita maintenanta si ca uleiul e "lifetime". Poti interpreta treaba asta in doua feluri. O data ca uleiul tine cat viata cutiei, dar e evident ca tot la fel tine si daca ti se strica ca nu-l schimbi.

Din ce-am mai citit pe forumuri am auzit de utilizatori care au ajuns la 270k km fara sa schimbe uleiul acestei cutii.

 

Eu nu am de gand sa tin masina atat si totusi l-am schimbat la 90k, tot la DAB. Din pacate, insa, la DAB nu au sculele necesare sa schimbe tot uleiul, il inlocuiesc pe cel ce se poate drena liber din cutie si mai ramane in convertizor, cam jumatate.

 

Am auzit ca exista service-uri care schimba tot uleiul dar nu am mai stat sa caut. L-am lasat asa, il mai schimb o data pe la 180 ca si aia e, mai schimb si rabla, sa mai schimbe si altii daca vor :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce tip de ulei ti-au pus? In carte este recomandat ATF 3309. Eu am gasit doar Mobil 3309.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...