Jump to content
Abat

Comsum I40 1.7 CRDi

Recommended Posts

Scuze moderatorilor dar prin postarea mea nu am dorit sa starnesc un Skoda Octavia 3 vs Hyunday i40 . Am doar o parere personala cu privire la consumul mare de pe Hyundai i40 greutatea masinii care in mod cert influenteaza acest aspect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am remarcat ca a luat avant discutia despre consum. Acum am 31,000 km facuti cu I40 meu.

 

In Bucuresti am un consum urban de 9% max 10% in orele de varf , iar extra urban cel mai mic consum am scos de 4.5% aveam o vitez de 70km/h si era ceata :)), dar deobicei consumul variaza intre 5.5% - 6%.

 

Am remarcat ca, consumul mai depinde si de tipul de motorina. Initial foloseam top diesel de la OMV, iar in ultima perioada am inceput sa folosesc motorina standard de la OMV si consumul mi sa redus cu 1%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu consumul este relativa la talpa soferului. Spuneam cu cateva posturi in urma ca scot 11-12 in Bucuresti. Am uitat sa mentionez ca eu conduc sportiv.

Intr-o zi am facut un test si pe traseul spre munca am condus economic. Daca intr-o zi obisnuita scoteam 11-12%, la mers economic consumul a fost de 8.5%. Si mai mentionez inca o data ca a mea este automata (1-1.5% mai mult decat o manuala).

Extraurban, cel mai putin pana acum am scos 5.1% pe traseul Brasov (plimbat prin oras)->Rasnov->Paraul Rece->Predeal->Bucuresti duminica, cu statul in coloana de rigoare intre Predeal si iesirea din Busteni. Inca o data, cutie automata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa primii 1500 km, 90% facuti in afara orasului sau zona Baneasa-Otopeni, deci fara stat la semafoare si in afara localitatii+autostrada, consumul se situeaza in jur de 6-6,5% cu aerul conditionat pornit non stop. Daca mai si scade putin cu timpul ma declar foarte multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am facut o calatorie de 1200 km, pe traseul Bucuresti-Pitesti-Craiova-Orsova-Herculane-Caransebes-Sibiu-Brasov-Ploiesti-Buzau. Tot drumul facut cu 2 persoane in masina, portbagajul plin si aerul conditionat pornit 90% din timp. Am mers pe autostrazi cu 130-140 km/h, iar in rest 100-110 si 60 km/h in localitati. Consumul la final a fost de 5,7. Ca o concluzie trasa dupa acest "test" as spune ca pe la 100-110 km/h consumul este cel mai mic. Deja la 140 km/h, pe autostrada cu pilot automat consumul este in jur de 8%..

La un moment dat, spre sfarsitul traseului, imi arata un consum intre 8-10% in treapta 6 la 110 km/h. Sa fi fost din cauza reciclarii filtrului de particule care s-a reciclat? Consumul a revenit la normal dupa aprox 10 km pe care i-am facut in treptele 4 si 5, cu motorul mai turat. Mentionez ca masina are in total cam 3500 de km

Share this post


Link to post
Share on other sites

consumul e bun si acum, dar va mai scadea in timp dupa vreo 10-15 000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand se face regenerare sare destul de mult consumul. Eu cu automata am facut Buc-Constanta pe autostrada la 140km/h cu media de 6.7..

 

Bucuresti -> Thassos, mers putin peste limitele legale (10-15%), cu autostrada in Grecia, medie consum (pe BC, cutie automata) de 6 l/100km. Masina are acum vreo 18.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

New member here...:)

Bucuresti - Navodari si retur cosum de 7%.(pe BC, automata) Viteza 130.

Masina are 13.000 KM.

 

Nu stiu cum a reusit colegul 6%.... eu n-am reusit sub 7 pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

New member here... :)

Bucuresti - Navodari si retur cosum de 7%.(pe BC, automata) Viteza 130.

Masina are 13.000 KM.

 

Nu stiu cum a reusit colegul 6%.... eu n-am reusit sub 7 pana acum.

 

Stilul de condus. Ca exemplu... eu....

 

1. Una bucata i40 cw cu 8.5K km in bord

2. Traseu Bucuresti - Tg. Jiu (centura de sud, Bragadiru, A1 (de la km 33)) si retur (reintrat pe centura direct de pe A1)

3. Resetat consum dupa ce am iesit din Bucuresti:

Consum "hot" 4.6 prin localitati cu mers max 70 pana am iesit pe A1

Consum 7.0 la iesirea de pe A1 in Pitesti (fiind singur in masina, sa nu intre demonul vitezei in mine, am incercat sa merg cu 140 pe pilot automat si sa nu pun frana deloc (cu frana/accelerare numai din res +/-))

Consum 6.5 cand am ajuns in Tg Jiu (cu max 100 prin localitati, din dorinta de pastrare permis in propriul buzunar)

La intoarcere (portbagaj full, 3 adulti + the most beautiful and smart girl in the world, fata mea de 5 ani :D), mers aproape regulamentar a scazut la un moment dat la 6.4 si a crescut la 6.5 pe la jumatatea A1 si apoi la 6.6 pana am ajuns acasa in Bucuresti

 

Concluzie: Exact la ce ma asteptam cand am cumparat masina stiind ca e foarte grea si ca motoarele hyundai nu sunt printre cele mai economice. Eu totusi sper ca dupa prima revizie consumul o sa mai scada (cu inlocuire de ulei, filtre, etc.). La accentul anterior consumul a scazut, pot sa spun, dramatic, apropiindu-se de specificatii.

 

Acum si "the dark side":

1. Una bucata i40 cw cu 7.5K km in bord

2. Traseu Tg Jiu - Bucuresti

3. Masina goala, cu exceptia dezaxatului de la volan (eu)

4. Timp total: 3 ore (pana la iesirea de pe A1), viteza: 140 max in localitati, 180 pe autostrada (excluzand perioada de 200+ in timpul luptei cu superbul (care m-a cam facut, trage mai bine peste 200 :D)).

Consum mediu: 8.2

 

PS :excl: : Viteza ucide! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu stiu cum a reusit colegul 6%.... eu n-am reusit sub 7 pana acum.

 

In Bulgaria e limita la 90km/h in afara localitatilor. Nu am mers chiar 100% legal, dar am mers mai linistit (aveam copil de 2 ani in masina). De aici si consumul "relativ" mic.

Dupa cum spunea si colegul mai sus, e o masina destul de grea la care se adauga si cutia automata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu sunt genul care alearga. Si eu am doi prichindei in spate :)

pe traseul Buc - Constanta, 4 persoana, max 140, bagaje normal, AC pornit jumate de drum am avut 7%.

 

revizia este abia facuta, km la bord destui,

am avut impresia la un moment dat ca si-a facut si regenerarea filtrului. Aveti idee cand si cum se intampla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La regenerare se consuma o foarte mare cantiate de energie.

La citroen baietii au pus pe siguranta de la dezaburire luneta un LED sa stie cand se face.

Ei zic ca in momentul cand se face regenerarea CB-ul porneste automat toti consumatori mari.

Au plect din siguranta cu 2 fire si au folosit un adaptor ca cel din poza.

adaptor-siguranta-standard-1-5-mm%C2%B2~

Ziceau ca este recomandat sa opresti motorul in timpul regenerari ca risti sa busesti filtrul, sa se infunde.

Edited by sisica

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de ce sa opresti motorul .... nu inteleg

ce anume face sa inceapa regenerarea? sau la ce interval de timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un senzor care comanda inceperea regenerarii.

Nu este un timp sau un nr de km.

Depinde de mai multe combustibil, regim de utilizare...

De ce nu stiu, dar asa citeam.

O sa caut acele posturi si revin, dar stiu sigur ca ziceau ca nu este bine sa opresti pana nu este gata regenerarea totala.

 

EDIT; ti-am trimis PM cu link-urile, nu cred ca am voie sa le pun aici.

Lectura placuta si te asteptam cu info aici dupa ce termini ce ti-am dat.

Edited by sisica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din cate stiu regenerarea incepe la un anumit grad de umplere a filtrului.

Iar daca nu apuca sa fie facuta, si se depaseste un al doilea grad, atunci engine check - limp mode - vizita la service - decartare. Cand filtrul e prea infundat cica nu se mai poate regenera "din mers" deoarece exista riscul sa ca temperaturile sa devina prea inalte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai turati din cand in cand motoarele, la drum lung, nu in oras, si nu cred ca o sa aveti probleme cu infundatul filtrului. Eu nu cred ca o sa am probleme cu el pentru ca, fiind prima masina diesel, inca am apucaturile de la fostele benzinare. O tin destul de turata si cateodata retrogradez inutil inainte de depasiri. Asta nu face bine la consum, dar cu siguranta ma ajuta sa mai scap de efectele nocive ale orasului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina este folosit in regim de oras cu porniriscurte nu va avea timp de regenerare.

De aceea baietii de la citroen si-au pus acele LED-uri sa vada cand incepe si sa continue deplasarea pana se termina.

Sunt sigur ca acele apucaturi de benzinar vor disparea in timp.

Atunci ce vei face?

Edited by sisica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme cu regenerarea am avut la o Octavia RS 2.0 TDI 170 cp. Cand imi era lumea mai draga intra in limp mode.

La Kia momentan nu am observat nimic.

Oricum nu prea am inteles eu tampenia asta cu regeneratul. Parca mai era si o varianta de filtru cu nu stiu ce lichid parca AddBlue sau ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eolis la citroen.

Probabil tot acelasi amestec, dar sub alt nume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un senzor care comanda inceperea regenerarii.

Nu este un timp sau un nr de km.

Depinde de mai multe combustibil, regim de utilizare...

De ce nu stiu, dar asa citeam.

O sa caut acele posturi si revin, dar stiu sigur ca ziceau ca nu este bine sa opresti pana nu este gata regenerarea totala.

 

EDIT; ti-am trimis PM cu link-urile, nu cred ca am voie sa le pun aici.

Lectura placuta si te asteptam cu info aici dupa ce termini ce ti-am dat.

Multumesc pentru informatiile legate de regenerare.

Vad ca am generat o serie de raspunsuri/pareri.

 

Am facut drumul la Constanta de 2 ori in ultima saptamana si cred ca s-a regenerat destul iar partea cu turatul, fiind automata, ea stie ce sa faca.

Revenind la topic, am mers in toate stilurile posibile cu si fara consumatori , cu si fara bagaje/pasageri.....n-am reusit sa scad sub 7%

bine ca are rezervor de 70l. Apropo cam cat KM faceti cu un rezervor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca obtin un consum mai bun daca o tin pe la 2000rpm la drum lung. Masina fiind automata nu prea sta acolo. De aceea uneori trec pe modul sport la viteza constanta. Cu modul manual nu m-am obisnuit inca, nici cu padelele sub volan. Le mai folosesc din cand in cand la o depasire rapida ca sa retrogradez fara a apasa pedala la acceleratie la fund

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe la modelele mai "business" ale Hyundai-ului, gen Veracruz sau chiar si SantaFe (model vechi), unele surse din interiorul service-ului mi-au spus ca transmisia automata are un ciclu de invatare dupa apucaturile soferului. Din curiozitate, nu cumva si i40-ul (cu AT) are la fel ? Nu de alta, dar poate v-ar ajuta. Dezavantajul ar fi ca acest ciclu nu tine decat 10.000 km (parca, nu mai sunt sigur), dupa care iar se revine la setarile din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Salut

Dupa concediu, consumul a fost urmatorul:

Bucuresti-Pitesti-Rm Valcea - Voineasa - 7,5% incarcat full si cu 4 biciclete, mers normal

Fagaras-bran-campulung-bucuresti - 6,2% la fel de incarcat

Clima 80% din timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am trecut de 10k am observat o stabilizare a consumului. Dupa ce toata vara nu am avut consum mai mare de 7.7 mergand zilnic cu ea prin bucuresti, doar cu ajutorul inceperii anului scolar, si apoi a celui universitar, consumul a crescut pana la doar 7.9. Astept primul drum in afara sa vad daca scade consumul sub clasicul 6.7 de pe autostrada. Incep sa am asteptari mari dupa primul schimb de ulei/filtre pe care intentionez sa-l fac impreuna cu o inspectie gratuita la 15k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...