Jump to content
body

Modificari New Elantra

Recommended Posts

On 9/18/2020 at 6:34 PM, vflorin said:

In interventiile tale nu ai spus ca sunt 10% c.p. in plus,  sau ca masina a devenit un bolid ci doar ca esti multumit cum merge  dupa resoftare, nimeni nu-ti

reproseaza nimic. Desi stiam ca  puterea obtinuta in plus la un motor aspirat este foarte mica, speram doar ca era o eroare a mea, si pentru asta m-am adresat celui

care face resoftari la Bacau. Tu crezi ca investitia a meritat iar tehnicianul ca nu merita, iar eu am ales sa nu o fac. :bye:

Prima masina mi-am resoftat-o prin 2007, e vorba de un Logan de 90 cp. La ala am facut test dyno inainte si au iesit 88 cp :p dupa resoftare, cand mergeam cu prieteni care aveau acelasi motor, ma intrebau ce are a mea de trage mai bine ca a lor. Le spuneam ca a mea e rosie, de aia :D ca sunt 5% sau 10%, daca cei din dreapta simteau, fii sigur ca se simte diferenta si la Elanta. 5% inseamna 6.4 cp, 10% 12.8. La un motor de 90cp, 5% sunt 5 cp, 10% sunt 10cp. 

  10 poate fi o cifra pur comerciala ptr ca ptr 5% poate nu ar face nimeni modificarea. Insa resoftari de fac de cel putin 15 ani in Romania, daca eu nu am vrut sa refac testul, nu inseamna ca nimeni nu a facut test inainte si dupa. Inca din 2007 in toate discutiile se spune ca la aspirat castigi 10%, de ce in 2020 apare cineva care spune de 5%, nu stiu. Poate omul e super cinstit sau poate a vrut sa te descurajeze. Cert e ca daca ti se spune 10% si ies 5%, cand faci 2 teste dyno, faci galagie si nu doar catre cine ti-a facut modificarea ci si pe forumuri. Eu nu am vazut asa ceva pe nici un forum pe unde am citit despre asa ceva.

Daca exista riscuri dupa resoftare? Se spune  ca da! NU sunt o somitate in domeniu, iti spun concluzii dupa tot ce am citit si eu pe net. Daca te crezi la F1 si o rupi, cresti uzura ca dracu. Dar asta se intampla si la una stock si la una resoftata. 100% sigur nu se stie daca exista ptr ca, nu exista 2 masini care sa fi mers x km in acelasi conditii de trafic si exploatare. Daca o exploatezi normal, nu sunt riscuri. 

Tot de pe net, se spune ca producatorii scot masini cu o anumita putere ptr ca daca vor scoate facelift, sa vina si cu un surplus de putere din soft. Adica tot resfotare dar la producator. Seful meu a luat un Pajero cu motor de 3200 in 2008, promotie ptr ca iesea noul model ( facelift ). La prima revizie i-au spus daca vrea sa ii puna un soft nou care a fost scos de Mitsubishi si care ii da mai multa putere ( softul ptr modelul facelift). 300 euro, cu acte, a facut-o. A vandut-o cu 180000 km fara probleme. Deci, un dealer din Ro a facut asta! Bine, poate ca softul producatorului este optimizat mai bine decat a tertilor. Sunt exemple destule pe net cand un facelift a venit cu cativa cp in plus! 

Perere personala acum: cu a 4 a la 80km/h ai 2900 rpm, cu a 3 a ai 3900 rpm. Una resoftata poate pleca intr-o depasire lejera dar una stock nu poate si retrogradeaza. Duci turatia spre 4500 din start, ajungi pe la 5000 apoi dai a 4 a samd. Cu resoftata, te duci poate cu a 4 a pe la 4000-4500 si dai a 5 a. Cine are uzura mai mare, una turata pana la 4000-4500 sau una turata la 5000? + ca ai uzura si pe ambreiaj, ai 2 apasari in + ( retrogradare in 3 si revenire in 4 ). 

Despre consum, inainte aveam 7,8%, acum am 7.2-7.4 pe aceleasi drumuri si cu acelasi stil de mers. 

Dpdv al modului in care simti masina dupa resoftare, sincer merita facuta. Masina devine mai elastica, raspunde mai bine la comenzi desi, clar nu devine un bolid cu 10% in +. Insa, este altceva. Am 2 drumuri anul trecut la mare pe Harsova, retrogradat la greu . Anul asta, tot 2 drumuri, nici o retrogradare. Concluziile le tragi tu si ceilalti, pe net sunt informatii ptr toti. Nu te lua dupa mine, sapa pe net 1-2 luni, atat in RO cat si in afara si apoi hotareste-te dupa ce ai mai multe informatii. Dar nu te uita dupa resoftari diesel, aici sunt probleme mai multe ca la benzina dar ptr a multi le intretin incorect si au probleme cu turbina :)

Invitatia ramane valabila. Spor!

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
2 hours ago, Chevy said:

 

  10 poate fi o cifra pur comerciala ptr ca ptr 5% poate nu ar face nimeni modificarea. Insa resoftari de fac de cel putin 15 ani in Romania, daca eu nu am vrut sa refac testul, nu inseamna ca nimeni nu a facut test inainte si dupa. Inca din 2007 in toate discutiile se spune ca la aspirat castigi 10%, de ce in 2020 apare cineva care spune de 5%, nu stiu. Poate omul e super cinstit sau poate a vrut sa te descurajeze. Cert e ca daca ti se spune 10% si ies 5%, cand faci 2 teste dyno, faci galagie si nu doar catre cine ti-a facut modificarea ci si pe forumuri. Eu nu am vazut asa ceva pe nici un forum pe unde am citit despre asa ceva.

 Daca o exploatezi normal, nu sunt riscuri. 

Dpdv al modului in care simti masina dupa resoftare, sincer merita facuta. 

Invitatia ramane valabila. Spor!

Daca castigul ar fi fost de 10%, n-as fi stat pe ganduri, dar omul mi-a zis 5-6 cp. Cifra de 10% este o gaselnita pentru a atrage clientii. Desigur, cel in cauza este cinstit si nu

vad pentru ce sa ma descurajeze, cand putea castiga in 2 ore cat altii in 10 zile. La motoarele aspirate, prin resoftare modificarile sunt minime. Adica se umbla la timpii de

inchidere si deschidere a supapelor, momentul injectiei de combustibil, injectia in mai multe etape etc.De aceea in exploatare, nu sun riscuri mari, ori motorul merge un pic 

mai bine, ori mai prost, daca tehnicianul a facut greseli. Am citit vreo doua forumuri, de unde am luat si nr. de telefon pentru resoftare, dar nimeni nu a facut masuratori.

In plus, in "ecuatia" resoftarii mai exista  necunoscute, tehnicianul din Bacau foloseste acelasi soft ca cel din Bucuresti, este la fel de priceput. In prezent nu detin alte

informatii, dar fac "sapaturi", nu am nici o graba.

Multumesc pentru interventia ta.

 

 

Share this post


Link to post

Va postez un link (youtub-ul nu-mi permite sa postez filmul), ca sa vedeti cum se face o remapare adevarata, adica clientul vede rezulatatul, primeste explicatii
 si plateste in cunostinta de cauza. In aceste conditii as face si eu remapare. Initial Fordul Fiesta avea 82 c.p., proprietarul a montat un filtru de aer sport
 si a inlocuit esapamentul, castigand 3,2 c.p.
 La masuratorile initiale masina avea 85,2 c.p., 49,7 c.p.la roata si 109 Nm copie. Dupa remapare s-au obtinut 91,9 c.p., 61 c.p.la roata si 118 Nm copie.
 Adica s-au castigat 6,7 c.p.,11,3 c.p.la roata si 9 Nm.
 In final, meseriasul spune ca si in cazul motoarelor aspirate merita sa se faca remapare, pentru ca dincolo de cifre, puterea si copia sunt mai bine distribuite
 pe intreaga plaja de turatii si ca "pe strada este o alta masina", asa cum au afirmat si colegii nostri. La un Fiat 500, la turatia de 4000, puterea si 
 copia aveau o scadere apoi cresteau  usurel spre 5000, prin resoftare "gaura" a disparut si amandoua curbele au devenit mai liniare iar masina mai fluida
 in acceleratie.
 Chiar daca nu intelegeti italiana, merita sa priviti filmul, macar de la minutul 8 si 30 secunde. 
 Link: ford fiesta 1200:aspirina all'aspirato
 

 

 

Edited by vflorin

Share this post


Link to post

Am montat astazi telescoapele ptr ridicarea completa a portbagajului, putina bataie de cap pana m-am prins cum sa fac, abia la final am gasit o varianta super usoara :P  https://www.aliexpress.com/item/4000824755777.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.63d64c4d7sUSlS

Am sa incerc sa deconectez sistemul orginal al masinii ptr a nu se mai ridica rapid pe prima jumatate ci cursiv pe toata inaltimea. Singurul aspect negativ e ca la inchidere trebuie aplicata o forta mai mare din cauza telescoapelor.

 

 

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post
On 9/27/2020 at 4:50 PM, vflorin said:

La un Fiat 500, la turatia de 4000, puterea si copia aveau o scadere apoi cresteau  usurel spre 5000

In bucata de propozitie de mai sus numai dublura nu inseamna. Cred ca e vorba de cuplu totusi. Insa suna extrem de ciudat :hmm:

Share this post


Link to post
25 minutes ago, Cristist50 said:

In bucata de propozitie de mai sus numai dublura nu inseamna. Cred ca e vorba de cuplu totusi. Insa suna extrem de ciudat :hmm:

Da, ai dreptate, dar dupa 21 de ani de vorbit italiana, se mai intampla sa folosesc unii termeni si in romana. Copia= cuplu, va rog sa ma scuzati.

Edited by vflorin
  • Haha 1

Share this post


Link to post
On 9/28/2020 at 8:30 PM, Chevy said:

Am montat astazi telescoapele ptr ridicarea completa a portbagajului, putina bataie de cap pana m-am prins cum sa fac, abia la final am gasit o varianta super usoara :P  https://www.aliexpress.com/item/4000824755777.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.63d64c4d7sUSlS

Am sa incerc sa deconectez sistemul orginal al masinii ptr a nu se mai ridica rapid pe prima jumatate ci cursiv pe toata inaltimea. Singurul aspect negativ e ca la inchidere trebuie aplicata o forta mai mare din cauza telescoapelor.

 

Pune te rog si cateva poze cu felul in care ai prins telescoapele.

Share this post


Link to post
On 7/14/2020 at 6:33 AM, Chevy said:

Am facut si eu ieri resoftarea. Este o cu totul alta masina, daca pana ieri o dadeam pe a 4 a pe la 70, acum o dau la 60 si trage mai bine ca inainte! Am facut acum o depasire , plecat cu a 5 a de undeva de la 90-95 pana pe la 110 depasind vreo 10 masini pe centura Bucuresti, a plecat mult mai frumos ca inainte. Cu a 6a trage la fel, mult mai bine ca inainte chiar si de la 100. Treptele folosite des in oras ( 2-3-4) le dau mult mai repede ca inainte ptr ca urca mai rapid in turatii, dupa 45k km, aproape ca e enervant sa schimb 3 dupa ce abia am dat 2. Senzatia e ca acum 2 ani cand am luat-o , ma simt ca intr-o masina noua, ma port cu ea cum ma port cu un ou :)

Am 20000 km cu masina dupa resoftare, nici o problema tehnica pana in prezent ( asta ptr tematori sau, ptr cei ce zic in ca 2 metri imi va exploda motorul :D. Numai aspecte pro dupa resoftare:

- masina trage mult mai bine ca inainte

- consumul a scazut, de la 7.8-8.2 , pe acelasi drumuri si in aceleasi conditii ca inainte, la 6.8-7.2 deci, cu 1 litru %

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
28 minutes ago, Chevy said:

Am 20000 km cu masina dupa resoftare, nici o problema tehnica pana in prezent ( asta ptr tematori sau, ptr cei ce zic in ca 2 metri imi va exploda motorul :D. Numai aspecte pro dupa resoftare:

- masina trage mult mai bine ca inainte

- consumul a scazut, de la 7.8-8.2 , pe acelasi drumuri si in aceleasi conditii ca inainte, la 6.8-7.2 deci, cu 1 litru %

Salut, 
Ai cutie manuala sau automata? Oare merge si pe automata, am citit ca sunt alte modificari de facut....ai idee de asta?


am avut si eu facut pe un logan , acum 10-12 ani, si a mers bestial....si vroiam sa imi fac si pe Hyundai, dar fiind cu cutie automata nu stiu ce sa zic......
 

Share this post


Link to post

Manuala

merge si pe automata, stai linistit. nu stiu daca softul este identic dar, merge

Share this post


Link to post
11 minutes ago, Chevy said:

Manuala

merge si pe automata, stai linistit. nu stiu daca softul este identic dar, merge

Merci, zi faina

Share this post


Link to post
On 6/2/2021 at 12:46 PM, Chevy said:

Manuala

merge si pe automata, stai linistit. nu stiu daca softul este identic dar, merge

Urmeaza sa imi ajunga si mie luna viitoare noul model Elantra 1.6 benzina, imi poti da mai multe detalii despre soft? Cati cai se pot castiga, cat costa si daca tu ai facut treaba asta cat era in garantie :D . Multumesc frumos.

Share this post


Link to post

Toti care am facut, am facut-o in garantie :) 

Nu cred ca va fi soft disponibil ptr modelul 2021 atat de repede dar, poti intreba. Din cate stiu, platforma si motorul 2021 sunt noi deci, oarecum diferite de 2018-2020. 

0765966549 , baietii sunt din Bucuresti! Si a lui Basti77 e facuta tot la ei!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Am vazut ca sunt leduri care se ard foarte repede, desi sunt de "marca". Eu cred ca importatorii romani cumpara din China cele mai ieftine produse pentru a

avea castiguri majore. De exemplu unitatea multimedia care am cumparat-o din China, desi era superioara din punct de vedere soft si hard a uneia din Ro, costa

la jumatate. De aceea eu cumpar direct de la chinezi, dar nu cele mai ieftine produse, in schimb astept 35-60 de zile. In 2,5 ani am inlocuit 2 becuri led

la numar spate si 2 de  pozitie fata, toate T10 care s-au dovedit de proasta calitate. In prezent au aparut cu corp metalic care par mai bune, in rest nici o

problema. Am pus leduri pe faza lunga, scurta, pozitie fata, lumini de zi, ceata(galbene), lumini pentru mersul inapoi, al treilea stop, lumini numar, portbagaj,
plafoniere.

Share this post


Link to post

Chinezii produc ce vrei la calitatea pe care o vrei. Si iti scriu pe produse ce vrei :) cand Allview a scos seria de telefoane X, vuia presa, telefoane romanesti. Din parti, erau niste Gionee pe care scria Allview :p Si in Europa ( nu mai stiu in ce tara ) exista un fel de magazin sau complex unde te duci, iti cumperi ce haine vrei, iar ei iti aplica apoi ce emblema vrei. Vrei sa fie Lacoste? Se face :p vrei Puma? Done. 

Leduri in faza scurta am sa pun si eu vara asta.

Share this post


Link to post
5 hours ago, Chevy said:

Leduri in faza scurta am sa pun si eu vara asta.

Au aparut becuri cu leduri puse circular in 6 siruri, sau 8, care lumineaza mai uniform drumul, dar nu stiu nimic de calitate, chinezii spun ca sunt facute de 

Samsung (ledurile).  Ale mele sunt cu 1 led Cree, dar sunt excelente. Oricum, cu led se circula mai sigur noaptea, fara sa-i deranjezi pe altii, garantat nu vei regreta.

Share this post


Link to post

Daca aveti timp, uitati-va la filmuletul asta, de la minutul 33 ( nu se pot ignora reclamele, tin cam un minut ). Poate va veti lamuri in privinta  resoftarii! 

 

 

Edited by Chevy
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
On 7/16/2021 at 4:02 PM, vflorin said:

Au aparut becuri cu leduri puse circular in 6 siruri, sau 8, care lumineaza mai uniform drumul, dar nu stiu nimic de calitate, chinezii spun ca sunt facute de 

Samsung (ledurile).  Ale mele sunt cu 1 led Cree, dar sunt excelente. Oricum, cu led se circula mai sigur noaptea, fara sa-i deranjezi pe altii, garantat nu vei regreta.

Pentru faruri cu lupa trebuiesc becuri cu led pe minim 3 , ideal 4 sau mai multe laturi. Ptr faruri fara lupa, merg cele cu led pe 2 laturi.

In ro nu gasesc ptr far cu lupa, o sa sun maine la leditup. Pe Aliexpress sunt o gramada dar nu stiu cat de ok sunt. Oricum, la cat costa, iesi lejer 2-3 seturi sa fie si de rezerva :)

https://www.aliexpress.com/item/1000008569150.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005001425802355.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005002432461204.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005002447786900.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005002295840528.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Maine am programare la leditup ptr a monta ledurile :D 375 cost cu montaj inclus ptr faza scurta. Ptr lunga ma mai gandesc, deoarece ledurile sunt ilegale si se vede prin sticla farului ce bec ai, e posibil sa las halogen. Si asa, o data la 16 ani cand am ocazia sa merg pe lunga ....

Share this post


Link to post
20 hours ago, Chevy said:

Pentru faruri cu lupa trebuiesc becuri cu led pe minim 3 , ideal 4 sau mai multe laturi. Ptr faruri fara lupa, merg cele cu led pe 2 laturi.

In ro nu gasesc ptr far cu lupa, o sa sun maine la leditup. Pe Aliexpress sunt o gramada dar nu stiu cat de ok sunt. Oricum, la cat costa, iesi lejer 2-3 seturi sa fie si de rezerva :)

https://www.aliexpress.com/item/1000008569150.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005001425802355.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005002432461204.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005002447786900.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

https://www.aliexpress.com/item/1005002295840528.html?spm=a2g0o.cart.0.0.76823c0022NDSY&mp=1

Nu va faceti iluzii cu astfel de becuri, cele de calitate costa 40-60 $. Acestea de 10-20$, daca nu bat aiurea (in cel mai bun caz), se vor arde rapid.

Share this post


Link to post

Nu am luat de acolo, nu am incredere ca iau ceva calitativ.

Share this post


Link to post

Claxoanele bitonale cumparate acum 3 ani au ajuns pe masina, cel de fabrica nu-mi placea deloc. Montajul desi nu este complicat, daca este bine facut, 

 dureaza  mai mult decat credeam, dar rezultatul este bun. Am pastrat mufa originala a masinii pentru comanda unui releu, pentru ca firele originale

sunt prea subtiri pentru a rezista la un consum de 9-10 A. Claxoanele sunt alimentate direct de la baterie prin cabluri de 2,5 mmp si siguranta de 20 A.

Minusul pentru claxoane nu se ia de pe caroserie ci prin cablu dela baterie.

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...