Jump to content
body

Modificari New Elantra

Recommended Posts

Eu le am în portbagaj de mai bine de o luna de zile, nu am avut timp sa le montez... 

Share this post


Link to post
23 minutes ago, Chevy said:

@ basti, abia ieri am dat comanda

@ bumbul, buna treaba :)

Urmeaza https://www.aliexpress.com/item/32850622186.html?spm=a2g0o.cart.0.0.14513c00lddVts&mp=1 dar nu sunt 100% convins ptr ca nu am avut timp sa ma uit daca am pe unde trage cablurile fara sa dau gauri. Basti, parca ti-ai luat si tu, le-ai montat?

Încă nu, am avut altele pe lista. 

Share this post


Link to post

Ieri am facut primul drum lung facut la cca 2000 km dupa resoftare, Bucuresti - Mamaia si retur, 2 adulti si 2 copii de  ani, fara bagaje! 

Mers pe Slobozia - Harsova, consum 6% la dus, intors pe A2, consum 6.2%

Masina trage mult mai bine in orice treapta si la orice turatie decat tragea inainte de resoftare, pe acelasi drum pe unde am mers sau revenit anul trecut de la mare de 3 ori, nu am avut motive sa retrogradez a  3 a niciodata. E alta masina, nu una sportiva dar e alta cu totul atat cand ai nevoie de ceva in + la depasiri cat si in oras. E mai placut de condus decat era inainte de resoftare!

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post

In funcție de grosimea șurubului, tijei, sau ce bagati acolo pentru a pre-tensiona tijele, se deschide mai mult sau mai puțin. Ce am lus eu are grosimea unui imbus de 5 mm, nu am avut altceba mai gros. 

Chiar daca e i40, portbagajul si sistemul este la fel. Dureaza 3 minute. Penurma am prins cu niste șoricei suriburile alda de tije , sa nu cada in timp. 

 

Va spun, este superb, sa se deschida atat singur. 

IMG-20200814-WA0028.jpeg

IMG-20200814-WA0024.jpeg

Share this post


Link to post
20 hours ago, bumbul said:

In funcție de grosimea șurubului, tijei, sau ce bagati acolo pentru a pre-tensiona tijele, se deschide mai mult sau mai puțin. Ce am lus eu are grosimea unui imbus de 5 mm, nu am avut altceba mai gros. 

Chiar daca e i40, portbagajul si sistemul este la fel. Dureaza 3 minute. Penurma am prins cu niste șoricei suriburile alda de tije , sa nu cada in timp. 

 

Va spun, este superb, sa se deschida atat singur. 

IMG-20200814-WA0028.jpeg

IMG-20200814-WA0024.jpeg

Montat arc, doar 1 bucata deoarece capacul este mai greu de la eleron si de la insonorizantul aplicat.

Cu 2 arcuri cred ca il ridica si mai sus dar si forta de apasare la inchidere mai mare.

 

 

Edited by basti77

Share this post


Link to post

La mine arcul facea un zgomot teribil la extensie si am renuntat imediat la ideea cu el. Imi  era și teama sa nu plesnească.

Am și amortizoare pe gaz gata de montaj, dinainte sa imi vina ideea mai sus descrisa. 

Share this post


Link to post

Cred ca ceva idei mai puteti gasi si in sectiunea de Accent, acolo s-a mai discutat despre aceasta solutie. Nu mai stiu exact pe unde e, dar cu rabdare cred ca o puteti gasi. 

Personal cred ca nu e o idee prea buna sa se deschida mai mult decat a prevazut constructorul, din simplul - si imediatul - motiv ca ati putea lovi pe careva. Da, da, nu e de ras, ganditi-va la copiii care sar imediat din masina, umbla pe langa ea si dintr-o data se trezesc cu o falca-n cer si una-n pamant. Zic si eu, doar il vad pe-al meu cum roieste pe langa ea ... In plus, nici nu ati vrea - zic eu - sa se deschida sa zicem in parcarea unui supermarket si sa nu fiti in preajma portbagajului.

In fine, ce vreau sa zic este ca poate ar mai trebui gandita/adaptata solutia pentru noi, caci nu degeaba vad pe alte masini la care se deschide/inchide mai incet si nu cred ca din cauza sa nu se sparga geamul ... Ar fi interesant de implementat si solutia de inchidere automata, asta da m-ar interesa mult mai mult. 

 

Share this post


Link to post

Constructorul a decis sa se deschida atat, adica doar sa il deblocheze, din motive financiare. Este mult mai ieftin un sistem cu tije torsionate decat un sistem cu pistoane pe gaz. 

Ciutanii mei, unul de 3 si altul de 6, au fost mai entuziasmați decât mine cand au văzut. Le e mai ușor acum sa isi ia jucăriile din portbagaj, pt ca nu mai trebuie sa ma aștepte pe mine.. 

 

Edited by bumbul

Share this post


Link to post

Cu cat demontez mai mult  Elantra mea, cu atat mai mult sunt multumit de achizitia facuta. Am decis sa insonorizez si portierele, iar  pentru a nu le ingreuna prea mult am

cumparat Stp de 1,5 mm si burete splen de 4 mm cu rol de insonorizant si protectie termica. Pentru un bun acces am demontat si panoul intermediar pe care sunt fixate

difuzorul, motorasul si macaraua geamului. A fost necesara scoaterea geamului din suportul de prindere al macaralei, in fata fiind 2 suruburi iar in spate numai unul.

Avand acces in interiorul portierelor am constatat ca cele din fata sunt prevazute cu un sistem de protectie compus dintr-o teava si o structura din tabla cu un profil care

asigura o buna rigiditate iar in portierele din spate sunt 2 tevi. Bravo Hyundai !

Am acoperit in intregime tabla portierelor cu Stp de 1,5 mm, peste care am lipit buretele splen de 4mm. Panoul intermediar are o structura alveolara pentru o buna rigiditate,

fiind nevoit sa tai sute de bucati de material bituminos pe care le-am lipit in interiorul acestor alveole in special in jumatatea unde este situat difuzorul. Si pe supotul acestuia

am lipit material bituminos. Panourile portierelor au fost acoperite cu Stp de 1,5mm si cu burete splen. Am folosit 3,5 mp de Stp si 15 coli de burete care au ingreunat

portierele in medie cu 2kg. Desigur, acum portierele au un sunet si mai plcut la inchidere, zgomotul din exterior s-a mai diminuat dar cel mai mare castig este calitatea

sunetului, care s-a imbunatatit in sensul ca mediile si inaltele au devenit mai clare, iar basul  mai puternic. Inainte de aceasta interventie ma cam gandeam sa schimb difuzoarele,

acum consider ca nu mai este necesar. Ca sa va faceti o idee, va postez un filmulet unde o operatiune asemanatoare o face un profesionist si unde puteti "admira" cum a

fost construita portiera unui autoturism german premium, acum vreo 15 ani.

 

Share this post


Link to post

+ 2 kg? Nu ma asteptam la atat de mult, vroiam si eu - cand eram mai tanar ... - sa imi insonorizez interiorul la Accent, dar ... am imbatranit intre timp :) 
La greutatea asta suplimentara mi-e ca nu cumva sa ai nevoie periodic de reglaj periodic al portierelor ... 
 Plus ca daca geamurile sunt ... mobile ca la Accent si tinand cont de greutatea suplimentara - de unde si forta suplimentara pentru inchidere - mi-e ca nu cumva in timp sa ai parte de surprize neplacute. Zic si eu ... 

Share this post


Link to post

Daca "nu totul e precum pare si nu totul pare precum e ", anul trecut gandeam ca tine, dar dupa o discutie cu cineva din domeniu, mi-am schimbat parerea pentru ca portiera

se sprijina in 3 puncte nu numai in balamale, ca acestea rezista la zeci de kg forta iar in caz de accident mai degraba se stramba stalpul decat sa se deplaseze balamalele.

In legatura cu  " forta suplimentara pentru inchidere ", pot sa spun ca acum portiera se inchinde mai usor ca inainte, chiar si cu un mic impuls dat cu un deget, si ca deja

mi-am atentionat sotia sa nu mai tranteasca portiera ca inainte.

Am folosit pentru insonorizare 36 kg de material bituminos, iar cineva ar putea spune ca a crescut consumul, dar nu e asa, acesta este acelasi, adica de 6,4 l/100km la

15oookm parcursi. Consider ca este mai util sa insonorizezi portierele decat sa schimbi difuzoarele in cazul Elantrei care are un sistem audio decent. Deasemenea, prin 

insonorizarea aripilor anterioare se obtine cea mai mare reducere a zgomotului de rulare.  Asa s-a intamplat in cazul meu si asta nu este teorie ci practica, dar fiecare

face cum crede.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Care-s alea 3 puncte? 2 balamale si o lamela? :dontknow:Si nu ma intelege gresit, nu am zis nimic de alegerea ta, fiecare face cum crede. Ca mai putem discuta si noi pe tema ei, asta e rostul forumului. Ti-am zis, eram si eu interesat de un astfel de proiect.

Share this post


Link to post
34 minutes ago, marius.zadara said:

Care-s alea 3 puncte? 2 balamale si o lamela? :dontknow:Si nu ma intelege gresit, nu am zis nimic de alegerea ta, fiecare face cum crede. Ca mai putem discuta si noi pe tema ei, asta e rostul forumului. Ti-am zis, eram si eu interesat de un astfel de proiect.

Absolut de acord cu tine.

Share this post


Link to post

o usa deschisa in orice pozitie poate sustine si o persoana cocotata pe ea, kg in functie de specimen..

 

Edited by bumbul

Share this post


Link to post

Si la final zice: indrazniti sa faceti asta la un Honda sau Hyundai :))

 

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Mda, Vw chiar e concurent cu Honda si Hyundai.

Puna pariu ca si cele 2 rezista la fel, testam oricand pe masina de showroon sau pe ale lui Dvoncu, eu nu imi malttratez masina. Pe a altuia insa da, cu placere, ca si nenea ala din clip :P :) :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am vindut masinile, asa ca puteti testa VW cit vreti. 

Share this post


Link to post

Fereasca Sfantul ... Asa ceva ?! Nici macar la alte masini n-as face, dar'mite la a mea ... 

Share this post


Link to post
3 hours ago, dvoncu said:

Eu am vindut masinile, asa ca puteti testa VW cit vreti. 

Eu in locul Vw as avea grija, un clip din asta, dupa diesel gate, poate deveni un doors gate! 

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...