Jump to content
body

Modificari New Elantra

Recommended Posts

7 hours ago, bumbul said:

ce, unde, cum, cat? :)

a ta e benzinara 1.6 ?

În București, 700 lei, durata 2 ore, da este benzina 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga si tu link catre cei ce au facut !

La un 10% parca m-as baga si eu, la mai mult nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti da mai mult de 10% la benzinar?

 

zgarcit mai esti la scris :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
33 minutes ago, Chevy said:

Iti da mai mult de 10% la benzinar?

 

zgarcit mai esti la scris :)

Depinde de motor, îți poate da, din 2l aspirat se scoate și 240 din fabrica. 

Nu sunt zgarcit, ca cifre nu știu cât are sa zicem între 140 și 150 iar cuplu între 170 și 180.

Nu te am sunat după ce am făcut? sau am avut intenția. 

Te aștept sa vezi cum merge, mâine cred ca sunt la Gherghita de pe la 10 pana spre seara, ajungi repede pe A3. 

Edited by basti77

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o resoftare la benzinar, se da in + 10%. 128 cp + 12 fac 140. 155 nm + 15 = 170.

Am facut acum multi ani la un Logan de 90 cp si se simtea ca dracu de bine.

Seful meu a facut la un Pajero din 2008 parca, de nou, la reprezentanta cu vreo 2-300 euro ( la negru ).

Nu m-ai sunat, poate reusesc sa dau o fuga, am o zi fu...a rau maine la job. Vedem, daca ajung te sun.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 se spune de oameni istia priceputi ca dintr-un aspirat pot scoate intre 10% - 20%, acum de vazut cand se da pe ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este logica cu uleiul? Mai am una cu 168k făcută de la 27k și nu s-a dat pe nimic. Sunt noi care papa din fabrica, mai ales cele cu turbo. Și dacă se da pe ulei cumpărăm alta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 hours ago, yozo said:

 se spune de oameni istia priceputi ca dintr-un aspirat pot scoate intre 10% - 20%, acum de vazut cand se da pe ulei

Sunt mai multe tipuri de tuning, mimim sau agresiv, gasesti detalii pe youtube. Stage 1, minimul care se poate face la o masina inseamna cca 10% in +. Nu exista masina care sa fie vanduta cu potential maxim ci cu rezerve. Un facelift care vine cu ceva caluti in +, nu vine cu un motor nou ci in general cu o optimizare de soft. Masina are rezerve. Sigur, daca dintr-o data te crezi pilot de F1 si o rupi ca sa arati 24 din 24  tu ce masina ai tu, ii cresti uzura ff mult. Daca folosesti puterea in plus cu cap, la depasiri de exemplu, uzura nu creste mult. Intrebarea care trebuie pusa este cand se uzeaza mai mult masina, cand tragi de ea sa depasesti si ii dai 90 cu a 3 a sau cand o faci lejer? Daca ai de gand sa o tii 150-200000 km, te poti gandi la uzura care oricum la 200000 va fi mare! Am vandut un Lacetti acum 2 ani cu 107000 km, cumparatorul a facut si el minim 25000 si nu a schimbat inca ambreiajul!  Am facut resoftare la un Logan cu 90 cp care pe dinamometru avea 88 ( masina cu 12000 km ), dupa nu am refacut testul. Seful meu a facut la un Pajero 3litri  cand masina nu avea nici 1000 km, a vandut-o cu 170000 km fara sa pape ulei. Si sefu merge, 200 la el e la degetul mic!

La benzina minim da 10% in +, la diesel 30% in plus.

Cel mai bun exemplu este I30N:

i30 N este propulsat de motorul turbo de 2.0 litri, disponibil in doua niveluri de putere:

         - pachetul “Standard” care livreaza 250 CP 

         - pachetul “Performance”, care beneficiaza de 275 CP

 Ambele motorizari ofera un cuplu maxim de 353 Nm si o viteza de 250 km/ h

https://www.hyundai-motor.ro/hyundai-info/comunicate-de-presa/2017/septembrie/noul-hyundai-i30-n-performanta-si-dinamism

Daca avem acelasi cuplu, sunt sanse fffff mari sa avem si acelasi motor, optimizat sau basic. Daca o dadeau pe ulei, nu facea Hyundai asa ceva ptr ca ai garantie fara limita km si teoretic poti face si peste 100k pe an. Diferenta intre cele 2 motoare este de fix 10% in cp. Un tip care stie ce face la o resoftare, iti poate modifica si anumiti parametri daca vrei, de ex iti poate creste sau scadea turatia maxima! 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

La turbo situația este alta, o fi același motor dar au scăzut câțiva parametri ori o turbina mai mica, la aspirat este ceva greu plus ca este un aspirat simplu, nu are doua axuri cu came, injecția este simpla, admisia la fel este gatuit de catalizator etc, motorul îl de 2 l este de honda sie este vvt- vtec cu distribuție variabila

Nu va închipuiți ca sunt impotriva, chiar vreau dar am dubii/retineri mai treburi studiata pt ca pana acum uni spun ca dintr-un aspirat cum este pe mașină noastră mai mult de 10% nu este posibil am găsit persoane care mi-au spus ca mai mult de 8% nu se poate 

Edited by yozo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cresterea de putere la aspirate din pacate este marginala doar din soft. S-o simti (asta e pur subiectiva) desi sunt cresteri de putere de 25-30% la motoarele turbo care nu se prea simt. Ideea e ca respectiva crestere nu se simte doar pe baza cifrelor absolute, ca daca puterea maxima creste la o turatie la care tu nu ajungi aproape niciodata, e degeaba. La fel si cuplul, daca nu este optimizat constant peste curba originala si are doar un varf sau si mai rau mai multe varfuri, iar e degeaba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dvoncu știe el ce spune. 

În plus fata de ce spune el, mai sunt și alte aspecte. Chiar dacă 10% sa zicem sunt posibili la unele motoare (și eu o unul am mari dubii ca "se simt" chiar atât de mult) putini tuneri chiar sunt capabili să-i obțină. Sa optimizezi un aspirat e mult mai greu decât un turbo. Unii chiar fura deliberat în sensul ca modifica de exemplu sensibilitatea pedalei de accelerație însă în realitate creșterea de cuplu /putere e fix 0%, însă mulți "simt" ca mașina e mai vioaie.  Eu dacă m-aș baga as face musai și un dyno. 

Pe de alta parte însă se pot obține câștiguri sensibile la motoarele restricționate din fabrica. De ex 2.0 venit cu 120cp e sigur gratuit din soft la peste 4000-4500 rpm și alea pot fi tunate cu rezultate sensibile, știu eu un 160-170cp care in plus ii și elimina senzația de sufocare la turații inalte. .

Însă un 1.6 aspirat la 128cp e deja aproape de limita și am mari dubii ca poate câștiga mare lucru. La un benzinar aspirat obișnuit un 80-85cp/l e bine. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul este discutabil, daca te iei strict dupa cei ce fac asa ceva si nu ma refer la posesorii masinilor, e super sa faci asta, nici o problema, totul suflat cu aur. Sunt si riscuri e adevarat, 1. sa dai peste cineva care nu stie ce face 2. sa ai probleme cu softul 3. sa ai probleme cu masina daca nu o exploatezi corect. Insa, daca un 128 cp e aproape de limita, crezi ca daca vorbim de motoare mult mai potente, tolerantele sunt mai mari? Totul este procentual, 10-20-30%!

uite https://www.clubaudi.ro/threads/unde-mergem-sau-unde-nu-mergem-pentru-resoftare-sau-tuning-motor.17999/

Poate tine mult si de exploatare sau de uzura prezenta a masinii. Personal stiu 2 masini modificate asa, un junghi de Logan al meu din 2006 pe care l-am tinut vreo 30000km si un Mithubishi Pajero facut de nou la Mit Motors ( plata facuta la negru ) si vandut cu 170000 km. 

Uite si un site echilibrat, nici pro dar nici contra

https://andreidima.ro/adevarul-despre-chip-tuning-softari-si-alte-modificari/

Adevarul e ca nu stii care e procentul de uzura din cauza modificarii sau, daca nu cumva este benefica tinand cont de multe alte aspecte!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sincer am vrut sa scriu de motoarele restrictionate din fabrica dar nu vreau sa-mi dau doctoratul in tuning si tot sincer nu prea e specialitatea mea, eu ma ocup cu vorbele. Cele mai mishto exemple pe care le stiu sunt 1.8 tsi 120 de cai de la Audi A4 B8 care se resofteaza easy la 240-250 sau V6 tdi tot VAG care se resofteaza usor de la 204 la 285.

@Chevy exista la tuning exemple pozitive si negative, tunerii care dau tot ce trebuie sa fii confortabil (adica garantii mecanice, garantii la puterea obtinuta si hartiile necesare sa modifici CIV) sunt putini si foarte scumpi si aici vorbesc din experienta.

In plus, la masinile de azi, modificarile de soft cu cifre absolute, chiar si cu dyno, nu mai sunt suficiente, sunt alte componente ale masinii restrictionate sau cu limite constructive si iarasi sunt putini tuneri care stiu si respecta asta.

In rest, dyno sau nu exista!

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

... sry

 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...