Jump to content
body

Modificari New Elantra

Recommended Posts

6 minutes ago, Chevy said:

Si asta este o varianta.

Eu astept sa treaca nebunia si cred ca imi pun o statie pe difuzoarele din usi. Cat stau pe camera o sa ma gandesc la o varianta cat mai lejera pentru fire, dar cred ca tot trebuie sa dau navigatia jos sa ma leg acolo.

Edited by basti77

Share this post


Link to post

@ nu am gasit o solutie pentru capac la polita, ceva sa vina bine (oricum am folie si din exterior nu se vede), in cazul in care reuseam sa montez diguzorul pana la urma;

Nu stiu daca afecteaza negativ difuzorul, o solutie e sa nu tai mocheta din spate ci doar tabla.

Share this post


Link to post
18 minutes ago, Chevy said:

@ nu am gasit o solutie pentru capac la polita, ceva sa vina bine (oricum am folie si din exterior nu se vede), in cazul in care reuseam sa montez diguzorul pana la urma;

Nu stiu daca afecteaza negativ difuzorul, o solutie e sa nu tai mocheta din spate ci doar tabla.

Pai gaura este in tabla, din fabrica. Nu este o solutie sa lasi mocheta netaiata, risti sa atinga membrana de ea, spatiul este foarte mic. Oricum nu mai imi bat capul cu asta, am rezolvat si chiar ocupa foarte putin loc cutia.

Am stat acum sa ma gandesc la varianta cu statie pe difuzoare. Ca statie am gasit, tot un Crunch clasa AB de 4x60w pe 4 ohmi, este ok pentru ce JBL am (60rms pe 3ohmi), nu o sa ma duc in maxim niciodata cu ele.

Ca si cabluri, 2 seturi RCA de 5m si o mufa ISO ca sa ma leg direct in cablurile originale de la navi. Alimentarea o am deja trasa in spate.

Si Navi demontata iar, cu ocazia asta o sa fac si o schema exacta cu camera ce si cum se leaga.

 

Edited by basti77

Share this post


Link to post
6 hours ago, basti77 said:

Daaa, numai destepti pe acel forum, intrebi ceva si apar ca ciupercile dupa ploaie.

Am schimbat boxele, cu JBL GTO si tweeterele cu Hertz, la acestea am uitat sa pun filtre, ele nu vin cu filtre din fabrica, motiv pentru care dau ceva medii in plus, nu sunt deranjante daca faci un reglaj cum trebuie din EQ.

Difuzorul nu l-am pus in polita din mai multe motive.

- nu am reusit sa dau polita jos, decat sa rup cleme si mai nu stiu ce pe acolo am renuntat;

- nu am gasit o solutie pentru capac la polita, ceva sa vina bine (oricum am folie si din exterior nu se vede), in cazul in care reuseam sa montez diguzorul pana la urma;

- Difuzorul care l-am luat, un HERTZ, daca il montam cred ca atingea de tijele care rabateaza spatarele scaunelor din spate.

Asa ca am cumparat o cutie din MDF sealed pentru difuzor si l-am pus in portbagaj. Este foarte mica, ocupa putin si se aude cat trebuie.

Lățimea incintei 275 mm, Înălțimea incintei 255 mm, Adâncimea incintei 240 mm

Pe mine ma interesează mai mult cum se simt noile boxe vs cele standard din fabrica, ca dacă este vreo diferența, ceva. Ai făcut vreo insonorizare a ușilor? 

Share this post


Link to post
5 minutes ago, bumbul said:

Pe mine ma interesează mai mult cum se simt noile boxe vs cele standard din fabrica, ca dacă este vreo diferența, ceva. Ai făcut vreo insonorizare a ușilor? 

Se aud mult mai bine dar sunt puse pe navi, care scoate mai mult decât cea din fabrica. Nu am apucat sa le aud pe navigația originala, am montat întâi navigația și apoi boxele. 

Am pus insonorizant atât cât am putut sa bag mana pe gaura difuzorului. 

Share this post


Link to post

Am făcut și resoftare la motor. Este alta mașină, dacă înainte era o placere sa mergi cu ea, îți vine să te muti în ea :wub:

Share this post


Link to post

ce, unde, cum, cat? :)

a ta e benzinara 1.6 ?

Share this post


Link to post
7 hours ago, bumbul said:

ce, unde, cum, cat? :)

a ta e benzinara 1.6 ?

În București, 700 lei, durata 2 ore, da este benzina 1.6.

Share this post


Link to post

Baga si tu link catre cei ce au facut !

La un 10% parca m-as baga si eu, la mai mult nu!

Share this post


Link to post

Iti da mai mult de 10% la benzinar?

 

zgarcit mai esti la scris :)

Share this post


Link to post
33 minutes ago, Chevy said:

Iti da mai mult de 10% la benzinar?

 

zgarcit mai esti la scris :)

Depinde de motor, îți poate da, din 2l aspirat se scoate și 240 din fabrica. 

Nu sunt zgarcit, ca cifre nu știu cât are sa zicem între 140 și 150 iar cuplu între 170 și 180.

Nu te am sunat după ce am făcut? sau am avut intenția. 

Te aștept sa vezi cum merge, mâine cred ca sunt la Gherghita de pe la 10 pana spre seara, ajungi repede pe A3. 

Edited by basti77

Share this post


Link to post

La o resoftare la benzinar, se da in + 10%. 128 cp + 12 fac 140. 155 nm + 15 = 170.

Am facut acum multi ani la un Logan de 90 cp si se simtea ca dracu de bine.

Seful meu a facut la un Pajero din 2008 parca, de nou, la reprezentanta cu vreo 2-300 euro ( la negru ).

Nu m-ai sunat, poate reusesc sa dau o fuga, am o zi fu...a rau maine la job. Vedem, daca ajung te sun.

 

 

 

Share this post


Link to post

 se spune de oameni istia priceputi ca dintr-un aspirat pot scoate intre 10% - 20%, acum de vazut cand se da pe ulei

Share this post


Link to post

Care este logica cu uleiul? Mai am una cu 168k făcută de la 27k și nu s-a dat pe nimic. Sunt noi care papa din fabrica, mai ales cele cu turbo. Și dacă se da pe ulei cumpărăm alta. :)

Share this post


Link to post
12 hours ago, yozo said:

 se spune de oameni istia priceputi ca dintr-un aspirat pot scoate intre 10% - 20%, acum de vazut cand se da pe ulei

Sunt mai multe tipuri de tuning, mimim sau agresiv, gasesti detalii pe youtube. Stage 1, minimul care se poate face la o masina inseamna cca 10% in +. Nu exista masina care sa fie vanduta cu potential maxim ci cu rezerve. Un facelift care vine cu ceva caluti in +, nu vine cu un motor nou ci in general cu o optimizare de soft. Masina are rezerve. Sigur, daca dintr-o data te crezi pilot de F1 si o rupi ca sa arati 24 din 24  tu ce masina ai tu, ii cresti uzura ff mult. Daca folosesti puterea in plus cu cap, la depasiri de exemplu, uzura nu creste mult. Intrebarea care trebuie pusa este cand se uzeaza mai mult masina, cand tragi de ea sa depasesti si ii dai 90 cu a 3 a sau cand o faci lejer? Daca ai de gand sa o tii 150-200000 km, te poti gandi la uzura care oricum la 200000 va fi mare! Am vandut un Lacetti acum 2 ani cu 107000 km, cumparatorul a facut si el minim 25000 si nu a schimbat inca ambreiajul!  Am facut resoftare la un Logan cu 90 cp care pe dinamometru avea 88 ( masina cu 12000 km ), dupa nu am refacut testul. Seful meu a facut la un Pajero 3litri  cand masina nu avea nici 1000 km, a vandut-o cu 170000 km fara sa pape ulei. Si sefu merge, 200 la el e la degetul mic!

La benzina minim da 10% in +, la diesel 30% in plus.

Cel mai bun exemplu este I30N:

i30 N este propulsat de motorul turbo de 2.0 litri, disponibil in doua niveluri de putere:

         - pachetul “Standard” care livreaza 250 CP 

         - pachetul “Performance”, care beneficiaza de 275 CP

 Ambele motorizari ofera un cuplu maxim de 353 Nm si o viteza de 250 km/ h

https://www.hyundai-motor.ro/hyundai-info/comunicate-de-presa/2017/septembrie/noul-hyundai-i30-n-performanta-si-dinamism

Daca avem acelasi cuplu, sunt sanse fffff mari sa avem si acelasi motor, optimizat sau basic. Daca o dadeau pe ulei, nu facea Hyundai asa ceva ptr ca ai garantie fara limita km si teoretic poti face si peste 100k pe an. Diferenta intre cele 2 motoare este de fix 10% in cp. Un tip care stie ce face la o resoftare, iti poate modifica si anumiti parametri daca vrei, de ex iti poate creste sau scadea turatia maxima! 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

La turbo situația este alta, o fi același motor dar au scăzut câțiva parametri ori o turbina mai mica, la aspirat este ceva greu plus ca este un aspirat simplu, nu are doua axuri cu came, injecția este simpla, admisia la fel este gatuit de catalizator etc, motorul îl de 2 l este de honda sie este vvt- vtec cu distribuție variabila

Nu va închipuiți ca sunt impotriva, chiar vreau dar am dubii/retineri mai treburi studiata pt ca pana acum uni spun ca dintr-un aspirat cum este pe mașină noastră mai mult de 10% nu este posibil am găsit persoane care mi-au spus ca mai mult de 8% nu se poate 

Edited by yozo

Share this post


Link to post

Dvoncu știe el ce spune. 

În plus fata de ce spune el, mai sunt și alte aspecte. Chiar dacă 10% sa zicem sunt posibili la unele motoare (și eu o unul am mari dubii ca "se simt" chiar atât de mult) putini tuneri chiar sunt capabili să-i obțină. Sa optimizezi un aspirat e mult mai greu decât un turbo. Unii chiar fura deliberat în sensul ca modifica de exemplu sensibilitatea pedalei de accelerație însă în realitate creșterea de cuplu /putere e fix 0%, însă mulți "simt" ca mașina e mai vioaie.  Eu dacă m-aș baga as face musai și un dyno. 

Pe de alta parte însă se pot obține câștiguri sensibile la motoarele restricționate din fabrica. De ex 2.0 venit cu 120cp e sigur gratuit din soft la peste 4000-4500 rpm și alea pot fi tunate cu rezultate sensibile, știu eu un 160-170cp care in plus ii și elimina senzația de sufocare la turații inalte. .

Însă un 1.6 aspirat la 128cp e deja aproape de limita și am mari dubii ca poate câștiga mare lucru. La un benzinar aspirat obișnuit un 80-85cp/l e bine. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Totul este discutabil, daca te iei strict dupa cei ce fac asa ceva si nu ma refer la posesorii masinilor, e super sa faci asta, nici o problema, totul suflat cu aur. Sunt si riscuri e adevarat, 1. sa dai peste cineva care nu stie ce face 2. sa ai probleme cu softul 3. sa ai probleme cu masina daca nu o exploatezi corect. Insa, daca un 128 cp e aproape de limita, crezi ca daca vorbim de motoare mult mai potente, tolerantele sunt mai mari? Totul este procentual, 10-20-30%!

uite https://www.clubaudi.ro/threads/unde-mergem-sau-unde-nu-mergem-pentru-resoftare-sau-tuning-motor.17999/

Poate tine mult si de exploatare sau de uzura prezenta a masinii. Personal stiu 2 masini modificate asa, un junghi de Logan al meu din 2006 pe care l-am tinut vreo 30000km si un Mithubishi Pajero facut de nou la Mit Motors ( plata facuta la negru ) si vandut cu 170000 km. 

Uite si un site echilibrat, nici pro dar nici contra

https://andreidima.ro/adevarul-despre-chip-tuning-softari-si-alte-modificari/

Adevarul e ca nu stii care e procentul de uzura din cauza modificarii sau, daca nu cumva este benefica tinand cont de multe alte aspecte!

Share this post


Link to post

... sry

 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Am facut si eu ieri resoftarea. Este o cu totul alta masina, daca pana ieri o dadeam pe a 4 a pe la 70, acum o dau la 60 si trage mai bine ca inainte! Am facut acum o depasire , plecat cu a 5 a de undeva de la 90-95 pana pe la 110 depasind vreo 10 masini pe centura Bucuresti, a plecat mult mai frumos ca inainte. Cu a 6a trage la fel, mult mai bine ca inainte chiar si de la 100. Treptele folosite des in oras ( 2-3-4) le dau mult mai repede ca inainte ptr ca urca mai rapid in turatii, dupa 45k km, aproape ca e enervant sa schimb 3 dupa ce abia am dat 2. Senzatia e ca acum 2 ani cand am luat-o , ma simt ca intr-o masina noua, ma port cu ea cum ma port cu un ou :)

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Nu se face automat și dyno la o chestie de genul? Adică ei cum verifică sau demonstrează ce a ieșit acolo?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...