Jump to content
bogdan1709

new Elantra revizii

Recommended Posts

Elantra 1.6 benzina vs. Skoda Rapid 1.0 turbo benzina, 390 lei vs. 650 lei. S-au schimbat la ambele doar uleiul, filtrul de ulei și filtrul de aer plus verificările care se fac.

Share this post


Link to post

Revizia de 3 ani (15800 km) la Tiriac Auto Bucuresti 596 lei. Au schimbat uleiul (au pus shell), filtrul de benzina si filtrul de polen (era negru). Filtrul de aer era ok si nu l-am schimbat. Nu au facut toate verificarile impuse de producator conform manualului insa au vrut sa-mi impuna verificarea franelor (in jur de 200 lei). Masina avusese itp-ul facut in august 2018 iar de atunci a circulat sub 1000 km asa ca am refuzat, altfel pretul atingea 800 lei.

 

PS.: Dupa terminarea reviziei am asteptat 1 ora pentru a putea plati si a primi factura. Domnii de la Tiriac aveau sedinta!!! Inadmisibil si total neprofesionist la care se adauga lipsa de respect fata de client.

 

Sent from my SM-G900T using Tapatalk

Share this post


Link to post

Sa fii atent la uleiul Shell dupa 1000 de km.

Share this post


Link to post

Revizie 30K - 1 an si 2 luni

lucrari efectuate la RMB Cluj:

Manopera revizie - 345

ulei mobil - 143

taxa ulei - 1

filtru ulei - 31

filtru aer - 88

filtru polen - 123

la care adaugam TVA si ajungem la 870 RON

 

ca fapt divers - fix acelasi lucru l-au facut si la revizia de 15K in primavara - se pare ca la Cluj se inlocuiesc filtrele de aer si polen

Share this post


Link to post

Revizie 30K - 1 an si 2 luni

lucrari efectuate la RMB Cluj:

Manopera revizie - 345

ulei mobil - 143

taxa ulei - 1

filtru ulei - 31

filtru aer - 88

filtru polen - 123

la care adaugam TVA si ajungem la 870 RON

 

ca fapt divers - fix acelasi lucru l-au facut si la revizia de 15K in primavara - se pare ca la Cluj se inlocuiesc filtrele de aer si polen

Scumpa viața în Cluj🙄. Eu am schimbat exact aceleași piese la revizia de 2 ani și am plătit 592 RON.

Share this post


Link to post

mda....cam scump comparativ cu alte reprezentante.....pe viitor iau in calcul sa le fac altundeva

Share this post


Link to post

Observ ca unora la prima revizie li s-a schimbat doar ulei si filtru, altora la a 2 a inclusiv filtrul de aer si cel de polen. Dracu ii intelege? La prima revizie ( eu am 3 revizii gratis de la Tiriac ) mi-au schimbat doar ulei si filtrul de ulei. La a 2 a, acum 2 saptamani, Ulei, filtrul de ulei + filtrul de polen. Am intrebat miercuri de filtrul de aer cand am luat masina dupa ce mi-au schimbat coloana de directie ( app, asta costa in jur de 3000 lei iar la un i30 in jur de 3400 ) de ce nu l-au schimbat sau nu l-au scris ca fiind inlocuit si mi-au aratat in calculator, filtrul de aer este trecut in programul de service cu inlocuire la 45000 km. Sunt tampiti? Am vorbit cu service-ul cu care lucrez la serviciu sa imi aduca unul original sa il schimb. Idiotii dracu!

Share this post


Link to post

Observ ca unora la prima revizie li s-a schimbat doar ulei si filtru, altora la a 2 a inclusiv filtrul de aer si cel de polen. Dracu ii intelege? La prima revizie ( eu am 3 revizii gratis de la Tiriac ) mi-au schimbat doar ulei si filtrul de ulei. La a 2 a, acum 2 saptamani, Ulei, filtrul de ulei + filtrul de polen. Am intrebat miercuri de filtrul de aer cand am luat masina dupa ce mi-au schimbat coloana de directie ( app, asta costa in jur de 3000 lei iar la un i30 in jur de 3400 ) de ce nu l-au schimbat sau nu l-au scris ca fiind inlocuit si mi-au aratat in calculator, filtrul de aer este trecut in programul de service cu inlocuire la 45000 km. Sunt tampiti? Am vorbit cu service-ul cu care lucrez la serviciu sa imi aduca unul original sa il schimb. Idiotii dracu!

Mie la a 2-a revizie mi l-au schimbat.

Share this post


Link to post

Într-adevăr în programul reviziilor asa spune. Dar dacă observa ceva ce trebuie schimbat sunt obligați sa iti spună. Si mai departe e treaba ta dacă schimbi sau nu. Mie la prima revizie mi-au recomandat sa schimb filtrul de polen. Nu am vrut sa il schimbe ei ca era prețul prea nesimțit. 144 RON piesa + 60 RON manopera. Am preferat sa il schimb eu, cu 55 RON. Am verificat dupaia filtrul de aer si era aproape ca nou. Aveam cu mașina cam 10000 km atunci.

Nu va mirați de intervalele astea de service. Skoda face prima revizie la 30000 km. Indiferent ca e diesel sau benzina. Mi se pare aberant sa nu schimbi măcar uleiul.

 

Trimis de pe al meu RNE-L21 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Cei 50 de lei pe care ii dati pe un filtru de aer ii faceti economie la combustibil, amestecul fiind mai bun, motorul avand un randament mai mare. Si pe mine m-au intepat la prima revizie, ca asa scrie in plan. Filtrul de aer se schimba in 2 minute in costum, deci schimbati-l voi cand vedeti ca s-a innegrit. Eu il schimb intre revizii, cam la 7500-8000km.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Observ ca unora la prima revizie li s-a schimbat doar ulei si filtru, altora la a 2 a inclusiv filtrul de aer si cel de polen. Dracu ii intelege? La prima revizie ( eu am 3 revizii gratis de la Tiriac ) mi-au schimbat doar ulei si filtrul de ulei. La a 2 a, acum 2 saptamani, Ulei, filtrul de ulei + filtrul de polen. Am intrebat miercuri de filtrul de aer cand am luat masina dupa ce mi-au schimbat coloana de directie ( app, asta costa in jur de 3000 lei iar la un i30 in jur de 3400 ) de ce nu l-au schimbat sau nu l-au scris ca fiind inlocuit si mi-au aratat in calculator, filtrul de aer este trecut in programul de service cu inlocuire la 45000 km. Sunt tampiti? Am vorbit cu service-ul cu care lucrez la serviciu sa imi aduca unul original sa il schimb. Idiotii dracu!

Cand ai reviziile gratuite se aplica fix intervalele stabilite la schimbarea filtrelor etc,cand esti pe banii tai iti vor baga filtrul de aer si de polen la fiecare revizie daca tine.Asa ca tine minte nu tb sa iti cumperi filtre OEM ca hyundai nu face piese auto sau consumabile. La banii care dai pe ele poti schimba 3 filtre de aer si vreo 2 de polen cu carbon(cel oem nu i de carbon) cu banii de pe OEM

  • Like 1

Share this post


Link to post

Iti inteleg logica, nu pui filtru original ptr ca cel compatibil este mai ieftin cu cativa lei. Scrie mai sus cineva ca a platit 88 lei la reprezentanta ptr filtru deci, unul compatibil este poate 40-50 lei. Economisesti, daca faci 30000 km pe an, 400 lei in 5 ani. Sunt convins ca nu saracim niciunul dintre noi cu 80 lei pe an. In schimb, daca masina va avea o problema grava si o repari pe banii tai ptr ca nu iti accepta garantia, se schimba treaba, cateva mii de euro ii simtim toti.

 

Dpdv legal, poti face revizia nu doar la dealer ci in orice service autorizat RAR. Service-ul este obligat sa foloseasca doar piese de origine. In functie de situatie si sigur, de omul cu care vorbesti, poti pierde garantia. Merita ptr 80 lei pe an? Eu zic ca nu!!!! De aia, cel putin in anii de garantie, voi pune doar piese originale. Am avut la inceputul anului o chestie pe garantie cu un Range Rover, daca nu faceam revizia in service autorizat RAR si nu puneam piese originale, o luam in mana de vreo 4000 euro. In fata mea tipul de la after sales a sunat mai sus , a spus ca nu am facut revizia la ei iar tipa a intrebat doar daca servicieul e autorizat RAR. Cand i s-a confirmat, a spus scurt, reparati in garantie.

 

Fiecare face ce vrea cu masina si banii lui, eu, lucrand in logistica de vreo 12 ani, va dau un sfat si anume puneti in garantie piese originale si astfel evitati alte posibile probleme mult mai mari!

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post

In functie de situatie si sigur, de omul cu care vorbesti, poti pierde garantia.

Total eronat: in caz de probleme, sarcina probei e in terenul reprezentantei, nu al tau.

Mai precis, reprezentanta careia i te adresezi pentru rezolvarea unei probleme pe garantie trebuie sa demonstreze faptul ca aceasta a survenit din cauza filtrului folosit, nu invers.

Acum, desigur, daca folosesti filtre de 12 lei (da, se gasesc si de-astea) si faci revizia la nea Ilie, o iei in barba mai repede. Insa eu va garantez ca orice filtru mai de doamne ajuta (de la Hengst incolo, sa zicem) face fata cu brio unui interval normal de revizie (10-15000km).

Eu, pana acum, am facut reviziile doar in reprezentanta, chiar si dupa ce ai iesit masina din garantie, si cu filtrele mele si cu ale lor si n-a carait nimeni la garantii. Si asta dintr-un singur motiv: cel putin o data pe an, merita sa faci o verificare cap-coada a masinii. Insa de cand au scumpit manopera, nu sunt sigur ca mai este atat de convenabil, chiar daca mereu am avut 20%-30% discount la manopera.

Edited by nats

Share this post


Link to post

De ce zic ca depinde si de cel cu care vorbesti? Acum vreo 3 ani mi-a cazut motorul la o masina, era o chemare in service la Ford ptr verificarea si schimbarea pompei de ulei, cei de la Colina nu au raspuns la telefoane timp de 2 saptamani ptr a o programa. Revizia era facuta in service autorizat, filtre compatibile. Au comentat ca nu sunt originale, le-am trimis factura si devizul si au reparat motorul. Factura de 22000 lei! Puteau refuza, filtrul nu e original, mi-o trageau. Insa a fost ok! De aia zic ce zic.

 

Mergand pe piese compatibile, ne asumam un risc! Fiecare pe banii lui. Nu ma vei convinge sa fac altfel!!!

 

Reprezentanta, daca omul ala stie ce vorbeste, iti arata legea in care scrie ca trebuie sa folosesti piese de origine. Ei stiu insa sa spuna doar ca pierzi garantia, nu si de ce! Punand piese compatibile, clar esti in ilegaliate! Ce vrei sa iti mai demonstreze?

 

 

LE: problema cu Range-ul de care am zis, masina s-a defectat in 22.12.18, in 25.01.19 si-au dat acordul ptr reparatie in garantie iar cei din service, au comandat piesele abia in 18.02.19 iar masina fost ridicata in 19.03.19. De ce crezi ca a durat 3 sapamani sa comande piesele, reavointa sau lipsa de chef? Astea sunt motivele ptr care zic ca depinde cu cine vorbesti!

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Eu nu contest ce spui, fereasca Dumnezeu! La sectiunea de I40 este un user care are hartie de la ANPC cu precizari clare legate de revizia in garantie (se poate face in orice service agreat RAR).

In alta ordine de idei, sa stii ca pe filtrele Mobis scrie clar Mahle (am avut eu).

Share this post


Link to post

(se poate face in orice service agreat RAR)

 

Exact ce am spus si eu! Nesimtitii profita de oameni ptr ca nu cunosc legile. Insa si oamenii se pun benevol in situatii din care pot pierde.

 

Mai discutam alta data!

 

Seara buna!

Share this post


Link to post

Buna dimineata.

Niciodata nu se va pierde garantia din cauza unui filtru de aer, cu atat mai putin de polen. Eu le schimb singur nu pentru ca sunt cu 74,3 lei mai ieftine, ci pentru ca la revizia de 1 an am cerut inlocuire filtru aer si nu aveau pe stoc, iar cel de polen original nu are carbon activ. Iar diferenta intre cel simplu si cu carbon se simte. Comand o data pe an cate 2 bucati din fiecare si le inlocuiesc cand consider.

Mai mult, chiar la service am fost intrebat daca vreau sa mi se schimbe placutele de frana cu un set original sau unul after-market.

Problema este daca produsele sunt contrafacute, dar cata vreme le cumparam din magazine serioase, cu factura si certificat de conformitate, nimeni nu are ce sa comenteze.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Între timp, de cealaltă parte a bălții, din manualul de garanție și întreținere a noului Rav4.....

post-90-0-59049600-1570862584_thumb.jpg

Edited by fisherman

Share this post


Link to post

Între timp, de cealaltă parte a bălții, din manualul de garanție și întreținere a noului Rav4.....

smecheri astia de la Toyota. Ultima fraza este elocventa. Ai voie sa-ti faci reviziile si reparatiile in alte service-uri, dar... dar daca Dorel din service-ul tert iti greseste si buleste ceva, adio garantie. Deci tot mai sigur e sa mergi la reprezentanta cat esti in garantie. Vorba aia cu paza buna... sau cu suflatul in iaurt.

Edited by alex167

Share this post


Link to post

dar daca Dorel din service-ul tert iti greseste si buleste ceva, adio garantie.

Pai, si unde e smekeria lu' Toyota? Nu este normal ca, daca Dorel ti-a pus un filtru de aer care permite trecerea cataroaielor, care mai departe sparg palele turbinei, Toyota sa nu iti dea garantie la turbina?

Share this post


Link to post

Treaba este că poți să-ți faci reviziile în curte,tu personal!, cu piese originale care să nu aibă adaosuri nesimțite, păstrezi bonurile, faci și un video eventual.

Că fapt divers, uleiul la Toyota 2,5 hibrid este 0w16!

Edited by fisherman

Share this post


Link to post

E, aia e, ca nu poti sa-ti faci revizia in curte. Orice jeg bagi in masina, acesta trebuie bagat intr-un service agreat RAR pentru marca ta.

Pot sa bag mana in foc ca filmarea ta din curte ii lasa exact rece si iti taie garantia in secunda 2.

Share this post


Link to post

Nu în USA.... Când plătești TU, TU decizi unde și cum faci reviziile.

Dar în Europa e altă chestie, trebuie să mănânce și gura la service-uri ceva.

 

P.S. Asta și pt a proteja mahării plătiți cu bani mulți, care sunt buni doar la înșelat (furat) clienții, nemții in primul rând.

Edited by fisherman

Share this post


Link to post

Pai, si unde e smekeria lu' Toyota? Nu este normal ca, daca Dorel ti-a pus un filtru de aer care permite trecerea cataroaielor, care mai departe sparg palele turbinei, Toyota sa nu iti dea garantie la turbina?

Da este normal. Dar daca acelasi lucru se intampla cu un Dorel din reprezentanta? Sunt convins ca nu-si vor recunoaste vina: "A cazut turbina? foarte bine, o schimbam pe garantie". Asta daca nu cumva le trece prin cap sa te acuze de o eventuala exploatare necorespunzatoare.

In ceea ce priveste Hyundai,

 

https://www.hyundaicolina.ro/uploads/1349434763-CONDITII-CE-TREBUIE-NDEPLINITE-PENTRU-A-BENEFICIA-DE-GARANTIE.pdf

 

la capitolul "Ce nu este acoperit de garantie" - punctul 1, ultimul aliniat - sa inteleg ca nu e suficienta autorizarea RAR? Trebuie ca service-ul sa fie autorizat si de Hyundai? Cred ca nu voi gasi un astfel de service.

 

Si, cum interpretez eu diferenta dintre Hyundai si Toyota: Hyundai exclude orice complicatii impunind un service autorizat de ei, pe cand Toyota te lasa sa faci unde vrei, dar daca se intampla ceva wrong, ti-ai decopertat banana.

Edited by alex167

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...