basti77 58 Posted August 6, 2019 Elantra 1.6 benzina vs. Skoda Rapid 1.0 turbo benzina, 390 lei vs. 650 lei. S-au schimbat la ambele doar uleiul, filtrul de ulei și filtrul de aer plus verificările care se fac. Quote Share this post Link to post
Tess 0 Posted August 12, 2019 Revizia de 3 ani (15800 km) la Tiriac Auto Bucuresti 596 lei. Au schimbat uleiul (au pus shell), filtrul de benzina si filtrul de polen (era negru). Filtrul de aer era ok si nu l-am schimbat. Nu au facut toate verificarile impuse de producator conform manualului insa au vrut sa-mi impuna verificarea franelor (in jur de 200 lei). Masina avusese itp-ul facut in august 2018 iar de atunci a circulat sub 1000 km asa ca am refuzat, altfel pretul atingea 800 lei. PS.: Dupa terminarea reviziei am asteptat 1 ora pentru a putea plati si a primi factura. Domnii de la Tiriac aveau sedinta!!! Inadmisibil si total neprofesionist la care se adauga lipsa de respect fata de client. Sent from my SM-G900T using Tapatalk Quote Share this post Link to post
cipelantra 132 Posted August 12, 2019 Sa fii atent la uleiul Shell dupa 1000 de km. Quote Share this post Link to post
mircea2007 4 Posted August 13, 2019 Revizie 30K - 1 an si 2 lunilucrari efectuate la RMB Cluj:Manopera revizie - 345ulei mobil - 143taxa ulei - 1filtru ulei - 31filtru aer - 88filtru polen - 123la care adaugam TVA si ajungem la 870 RON ca fapt divers - fix acelasi lucru l-au facut si la revizia de 15K in primavara - se pare ca la Cluj se inlocuiesc filtrele de aer si polen Quote Share this post Link to post
Aurel1988 39 Posted August 13, 2019 Revizie 30K - 1 an si 2 lunilucrari efectuate la RMB Cluj:Manopera revizie - 345ulei mobil - 143taxa ulei - 1filtru ulei - 31filtru aer - 88filtru polen - 123la care adaugam TVA si ajungem la 870 RON ca fapt divers - fix acelasi lucru l-au facut si la revizia de 15K in primavara - se pare ca la Cluj se inlocuiesc filtrele de aer si polenScumpa viața în Cluj🙄. Eu am schimbat exact aceleași piese la revizia de 2 ani și am plătit 592 RON. Quote Share this post Link to post
mircea2007 4 Posted August 13, 2019 mda....cam scump comparativ cu alte reprezentante.....pe viitor iau in calcul sa le fac altundeva Quote Share this post Link to post
Chevy 116 Posted October 11, 2019 Observ ca unora la prima revizie li s-a schimbat doar ulei si filtru, altora la a 2 a inclusiv filtrul de aer si cel de polen. Dracu ii intelege? La prima revizie ( eu am 3 revizii gratis de la Tiriac ) mi-au schimbat doar ulei si filtrul de ulei. La a 2 a, acum 2 saptamani, Ulei, filtrul de ulei + filtrul de polen. Am intrebat miercuri de filtrul de aer cand am luat masina dupa ce mi-au schimbat coloana de directie ( app, asta costa in jur de 3000 lei iar la un i30 in jur de 3400 ) de ce nu l-au schimbat sau nu l-au scris ca fiind inlocuit si mi-au aratat in calculator, filtrul de aer este trecut in programul de service cu inlocuire la 45000 km. Sunt tampiti? Am vorbit cu service-ul cu care lucrez la serviciu sa imi aduca unul original sa il schimb. Idiotii dracu! Quote Share this post Link to post
Aurel1988 39 Posted October 11, 2019 Observ ca unora la prima revizie li s-a schimbat doar ulei si filtru, altora la a 2 a inclusiv filtrul de aer si cel de polen. Dracu ii intelege? La prima revizie ( eu am 3 revizii gratis de la Tiriac ) mi-au schimbat doar ulei si filtrul de ulei. La a 2 a, acum 2 saptamani, Ulei, filtrul de ulei + filtrul de polen. Am intrebat miercuri de filtrul de aer cand am luat masina dupa ce mi-au schimbat coloana de directie ( app, asta costa in jur de 3000 lei iar la un i30 in jur de 3400 ) de ce nu l-au schimbat sau nu l-au scris ca fiind inlocuit si mi-au aratat in calculator, filtrul de aer este trecut in programul de service cu inlocuire la 45000 km. Sunt tampiti? Am vorbit cu service-ul cu care lucrez la serviciu sa imi aduca unul original sa il schimb. Idiotii dracu!Mie la a 2-a revizie mi l-au schimbat. Quote Share this post Link to post
Florin-Gabriel 4 Posted October 11, 2019 Într-adevăr în programul reviziilor asa spune. Dar dacă observa ceva ce trebuie schimbat sunt obligați sa iti spună. Si mai departe e treaba ta dacă schimbi sau nu. Mie la prima revizie mi-au recomandat sa schimb filtrul de polen. Nu am vrut sa il schimbe ei ca era prețul prea nesimțit. 144 RON piesa + 60 RON manopera. Am preferat sa il schimb eu, cu 55 RON. Am verificat dupaia filtrul de aer si era aproape ca nou. Aveam cu mașina cam 10000 km atunci.Nu va mirați de intervalele astea de service. Skoda face prima revizie la 30000 km. Indiferent ca e diesel sau benzina. Mi se pare aberant sa nu schimbi măcar uleiul. Trimis de pe al meu RNE-L21 folosind Tapatalk Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted October 11, 2019 Cei 50 de lei pe care ii dati pe un filtru de aer ii faceti economie la combustibil, amestecul fiind mai bun, motorul avand un randament mai mare. Si pe mine m-au intepat la prima revizie, ca asa scrie in plan. Filtrul de aer se schimba in 2 minute in costum, deci schimbati-l voi cand vedeti ca s-a innegrit. Eu il schimb intre revizii, cam la 7500-8000km. 1 Quote Share this post Link to post
mihaib32nfs 24 Posted October 11, 2019 Observ ca unora la prima revizie li s-a schimbat doar ulei si filtru, altora la a 2 a inclusiv filtrul de aer si cel de polen. Dracu ii intelege? La prima revizie ( eu am 3 revizii gratis de la Tiriac ) mi-au schimbat doar ulei si filtrul de ulei. La a 2 a, acum 2 saptamani, Ulei, filtrul de ulei + filtrul de polen. Am intrebat miercuri de filtrul de aer cand am luat masina dupa ce mi-au schimbat coloana de directie ( app, asta costa in jur de 3000 lei iar la un i30 in jur de 3400 ) de ce nu l-au schimbat sau nu l-au scris ca fiind inlocuit si mi-au aratat in calculator, filtrul de aer este trecut in programul de service cu inlocuire la 45000 km. Sunt tampiti? Am vorbit cu service-ul cu care lucrez la serviciu sa imi aduca unul original sa il schimb. Idiotii dracu! Cand ai reviziile gratuite se aplica fix intervalele stabilite la schimbarea filtrelor etc,cand esti pe banii tai iti vor baga filtrul de aer si de polen la fiecare revizie daca tine.Asa ca tine minte nu tb sa iti cumperi filtre OEM ca hyundai nu face piese auto sau consumabile. La banii care dai pe ele poti schimba 3 filtre de aer si vreo 2 de polen cu carbon(cel oem nu i de carbon) cu banii de pe OEM 1 Quote Share this post Link to post
Chevy 116 Posted October 11, 2019 (edited) Iti inteleg logica, nu pui filtru original ptr ca cel compatibil este mai ieftin cu cativa lei. Scrie mai sus cineva ca a platit 88 lei la reprezentanta ptr filtru deci, unul compatibil este poate 40-50 lei. Economisesti, daca faci 30000 km pe an, 400 lei in 5 ani. Sunt convins ca nu saracim niciunul dintre noi cu 80 lei pe an. In schimb, daca masina va avea o problema grava si o repari pe banii tai ptr ca nu iti accepta garantia, se schimba treaba, cateva mii de euro ii simtim toti. Dpdv legal, poti face revizia nu doar la dealer ci in orice service autorizat RAR. Service-ul este obligat sa foloseasca doar piese de origine. In functie de situatie si sigur, de omul cu care vorbesti, poti pierde garantia. Merita ptr 80 lei pe an? Eu zic ca nu!!!! De aia, cel putin in anii de garantie, voi pune doar piese originale. Am avut la inceputul anului o chestie pe garantie cu un Range Rover, daca nu faceam revizia in service autorizat RAR si nu puneam piese originale, o luam in mana de vreo 4000 euro. In fata mea tipul de la after sales a sunat mai sus , a spus ca nu am facut revizia la ei iar tipa a intrebat doar daca servicieul e autorizat RAR. Cand i s-a confirmat, a spus scurt, reparati in garantie. Fiecare face ce vrea cu masina si banii lui, eu, lucrand in logistica de vreo 12 ani, va dau un sfat si anume puneti in garantie piese originale si astfel evitati alte posibile probleme mult mai mari! Edited October 11, 2019 by Chevy 1 Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted October 11, 2019 (edited) In functie de situatie si sigur, de omul cu care vorbesti, poti pierde garantia. Total eronat: in caz de probleme, sarcina probei e in terenul reprezentantei, nu al tau.Mai precis, reprezentanta careia i te adresezi pentru rezolvarea unei probleme pe garantie trebuie sa demonstreze faptul ca aceasta a survenit din cauza filtrului folosit, nu invers.Acum, desigur, daca folosesti filtre de 12 lei (da, se gasesc si de-astea) si faci revizia la nea Ilie, o iei in barba mai repede. Insa eu va garantez ca orice filtru mai de doamne ajuta (de la Hengst incolo, sa zicem) face fata cu brio unui interval normal de revizie (10-15000km).Eu, pana acum, am facut reviziile doar in reprezentanta, chiar si dupa ce ai iesit masina din garantie, si cu filtrele mele si cu ale lor si n-a carait nimeni la garantii. Si asta dintr-un singur motiv: cel putin o data pe an, merita sa faci o verificare cap-coada a masinii. Insa de cand au scumpit manopera, nu sunt sigur ca mai este atat de convenabil, chiar daca mereu am avut 20%-30% discount la manopera. Edited October 11, 2019 by nats Quote Share this post Link to post
Chevy 116 Posted October 11, 2019 (edited) De ce zic ca depinde si de cel cu care vorbesti? Acum vreo 3 ani mi-a cazut motorul la o masina, era o chemare in service la Ford ptr verificarea si schimbarea pompei de ulei, cei de la Colina nu au raspuns la telefoane timp de 2 saptamani ptr a o programa. Revizia era facuta in service autorizat, filtre compatibile. Au comentat ca nu sunt originale, le-am trimis factura si devizul si au reparat motorul. Factura de 22000 lei! Puteau refuza, filtrul nu e original, mi-o trageau. Insa a fost ok! De aia zic ce zic. Mergand pe piese compatibile, ne asumam un risc! Fiecare pe banii lui. Nu ma vei convinge sa fac altfel!!! Reprezentanta, daca omul ala stie ce vorbeste, iti arata legea in care scrie ca trebuie sa folosesti piese de origine. Ei stiu insa sa spuna doar ca pierzi garantia, nu si de ce! Punand piese compatibile, clar esti in ilegaliate! Ce vrei sa iti mai demonstreze? LE: problema cu Range-ul de care am zis, masina s-a defectat in 22.12.18, in 25.01.19 si-au dat acordul ptr reparatie in garantie iar cei din service, au comandat piesele abia in 18.02.19 iar masina fost ridicata in 19.03.19. De ce crezi ca a durat 3 sapamani sa comande piesele, reavointa sau lipsa de chef? Astea sunt motivele ptr care zic ca depinde cu cine vorbesti! Edited October 11, 2019 by Chevy Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted October 11, 2019 Eu nu contest ce spui, fereasca Dumnezeu! La sectiunea de I40 este un user care are hartie de la ANPC cu precizari clare legate de revizia in garantie (se poate face in orice service agreat RAR).In alta ordine de idei, sa stii ca pe filtrele Mobis scrie clar Mahle (am avut eu). Quote Share this post Link to post
Chevy 116 Posted October 11, 2019 (se poate face in orice service agreat RAR) Exact ce am spus si eu! Nesimtitii profita de oameni ptr ca nu cunosc legile. Insa si oamenii se pun benevol in situatii din care pot pierde. Mai discutam alta data! Seara buna! Quote Share this post Link to post
newbee 26 Posted October 12, 2019 Buna dimineata.Niciodata nu se va pierde garantia din cauza unui filtru de aer, cu atat mai putin de polen. Eu le schimb singur nu pentru ca sunt cu 74,3 lei mai ieftine, ci pentru ca la revizia de 1 an am cerut inlocuire filtru aer si nu aveau pe stoc, iar cel de polen original nu are carbon activ. Iar diferenta intre cel simplu si cu carbon se simte. Comand o data pe an cate 2 bucati din fiecare si le inlocuiesc cand consider.Mai mult, chiar la service am fost intrebat daca vreau sa mi se schimbe placutele de frana cu un set original sau unul after-market. Problema este daca produsele sunt contrafacute, dar cata vreme le cumparam din magazine serioase, cu factura si certificat de conformitate, nimeni nu are ce sa comenteze. 1 Quote Share this post Link to post
fisherman 57 Posted October 12, 2019 (edited) Între timp, de cealaltă parte a bălții, din manualul de garanție și întreținere a noului Rav4..... Edited October 12, 2019 by fisherman Quote Share this post Link to post
alex167 1 Posted October 12, 2019 (edited) Între timp, de cealaltă parte a bălții, din manualul de garanție și întreținere a noului Rav4.....smecheri astia de la Toyota. Ultima fraza este elocventa. Ai voie sa-ti faci reviziile si reparatiile in alte service-uri, dar... dar daca Dorel din service-ul tert iti greseste si buleste ceva, adio garantie. Deci tot mai sigur e sa mergi la reprezentanta cat esti in garantie. Vorba aia cu paza buna... sau cu suflatul in iaurt. Edited October 12, 2019 by alex167 Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted October 12, 2019 dar daca Dorel din service-ul tert iti greseste si buleste ceva, adio garantie.Pai, si unde e smekeria lu' Toyota? Nu este normal ca, daca Dorel ti-a pus un filtru de aer care permite trecerea cataroaielor, care mai departe sparg palele turbinei, Toyota sa nu iti dea garantie la turbina? Quote Share this post Link to post
fisherman 57 Posted October 12, 2019 (edited) Treaba este că poți să-ți faci reviziile în curte,tu personal!, cu piese originale care să nu aibă adaosuri nesimțite, păstrezi bonurile, faci și un video eventual.Că fapt divers, uleiul la Toyota 2,5 hibrid este 0w16! Edited October 12, 2019 by fisherman Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted October 12, 2019 E, aia e, ca nu poti sa-ti faci revizia in curte. Orice jeg bagi in masina, acesta trebuie bagat intr-un service agreat RAR pentru marca ta.Pot sa bag mana in foc ca filmarea ta din curte ii lasa exact rece si iti taie garantia in secunda 2. Quote Share this post Link to post
fisherman 57 Posted October 13, 2019 (edited) Nu în USA.... Când plătești TU, TU decizi unde și cum faci reviziile.Dar în Europa e altă chestie, trebuie să mănânce și gura la service-uri ceva. P.S. Asta și pt a proteja mahării plătiți cu bani mulți, care sunt buni doar la înșelat (furat) clienții, nemții in primul rând. Edited October 13, 2019 by fisherman Quote Share this post Link to post
alex167 1 Posted October 13, 2019 (edited) Pai, si unde e smekeria lu' Toyota? Nu este normal ca, daca Dorel ti-a pus un filtru de aer care permite trecerea cataroaielor, care mai departe sparg palele turbinei, Toyota sa nu iti dea garantie la turbina?Da este normal. Dar daca acelasi lucru se intampla cu un Dorel din reprezentanta? Sunt convins ca nu-si vor recunoaste vina: "A cazut turbina? foarte bine, o schimbam pe garantie". Asta daca nu cumva le trece prin cap sa te acuze de o eventuala exploatare necorespunzatoare.In ceea ce priveste Hyundai, https://www.hyundaicolina.ro/uploads/1349434763-CONDITII-CE-TREBUIE-NDEPLINITE-PENTRU-A-BENEFICIA-DE-GARANTIE.pdf la capitolul "Ce nu este acoperit de garantie" - punctul 1, ultimul aliniat - sa inteleg ca nu e suficienta autorizarea RAR? Trebuie ca service-ul sa fie autorizat si de Hyundai? Cred ca nu voi gasi un astfel de service. Si, cum interpretez eu diferenta dintre Hyundai si Toyota: Hyundai exclude orice complicatii impunind un service autorizat de ei, pe cand Toyota te lasa sa faci unde vrei, dar daca se intampla ceva wrong, ti-ai decopertat banana. Edited October 13, 2019 by alex167 Quote Share this post Link to post