Jump to content

MOTANUL

Membri
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About MOTANUL

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i30
  • An
    2017
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MOTANUL

    TPMS Hyundai i30

    Am pus rotile de iarna care nu au senzori (cele de aliaj de vara au - am I30 benzina 1.4 2017). Dupa mai multe zile de cand am pus rotile de iarna s-a aprins in bord semnul de lipsa senzori. As vrea sa pun senzori si pe rotile de iarna. Ce cod ar trebui sa fie? se potrivesc de la alte modele hyundai sau nu? Sunt pe olx destul de multe oferte la 400-500 lei.
  2. Nu mai este de actualitate - se poate inchide. Le-am pus pe masina - nu mai sunt de vanzare.
  3. Eu am facut revizia de 57000 / 4 ani si am dat vreo 1000 lei. i30 / 2017 1.4 MPI
  4. Pai fix asa fac si eu la restul masinilor (2-3 ani schimb si eu). Daca as fi un dement care merge intre predeal si brasov cu gazul la fund si frana la maxim probabil as schimba mai des. Dar nu e cazul. Acum sa pui 10.000 de clienti sa schimbe anual lichidul de frana ca poate 3-4 conduc extrem de agresiv intre ei imi pare exagerat (ca vrei tu sa te acoperi pentru astia 3-4). Mai ales ca folosesc si frana de motor cat de mult se poate sa nu ajunga discurile la temperatura prea mare. Cand am serpentine - coborare, etc
  5. Nu e stricata. Am fost la reprezentanta - i-am povestit ce as vrea eu sa faca si nu face si a zis omul senin sa-mi iau Golf daca vreu sa-mi scrie in bord ca I30 nu scrie acolo nimic. Are doar o iconita amarata care se aprinde cand se opreste motorul la semafor (cu verde). Atata trebuie sa faca si atata face. Are zero erori pe diagnoza. Intre timp am descoperit cum il fac sa functioneze cum vreau eu. Ramane neajunsul ca nu apare ceva scris si in bord (dar fiecare masina e cu particularitatile ei). Si raman la punctul meu de vedere ca ledul ala de pe buton oricum nu il vezi cand bate soarele in el ziua. Am elucidat si singurul zgomot ramas (care ma deranja la plecarea de pe loc). Au zis ca este de la abreiaj si ca asa fac ele. Chiar mecanicul cu care am mers in proba mi-a zis ca are I30 si ca la masina lui se aude mai tare - dar si are mai multi km comparativ cu ce am eu. Sa merg linistit cu ea asa ca nu se justifica o interventie acum.
  6. Vand Set roti iarna hyundai i30 R 16" dimensiuni anvelope 205/55/R16 dot 2018 / kumho profil iarna stare buna - folosite 2 sezoane cumparate de noi in 2018 (minime semne de utilizare) Pret 1400 lei negociabil. Schimb cu roti de iarna de aliaj diametru 15" cu sau fara anvelope. Specificatii janta Tip janta Otel Model janta 6595 Culoare Negru Latime janta 6.5 inch Diametru janta 16 inch Numar gauri prindere 5 Senzor presiune aer Nu PCD 114.3 mm ET 50 mm Diametru gaura centrare 67 mm
  7. Stiu ca pretul e mic - dar mai toti producatorii cer la 2 ani. O fi legat de faptul ca sunt foarte proaste garniturile de frana la hyundai?? (am ramas surprins sa le gasesc la excluderi de la garantie). Pai eu am tinut 14 ani seatul leon si nu am a curs niciodata vreo garnitura de frana si la Suzuki am 10 ani si tot asa nicio problema. La BMW 300.000 km. Lista poate continua... Si hyundai nu poate da 3 ani garantie la ele??? Pai vorba unui coleg de pe forum: sunt din mămăligă? Pana la urma e o chestiune de siguranta. Cum sa le pui la excludere de la garantie? Daca nici frana nu poti sa o faci sa tina 3 ani mai bine te lasi de produs autoturisme. PS: mai bine nu ma puneai sa citesc conditiile de garantie...
  8. MOTANUL

    Garanţie şi revizii

    Stiu cel putin un caz in care au oferit garantie la o masina foarte scumpa (audi), desi facuse reviziile la un service multimarca autorizat RAR. Service-ul cu pricina (a fost sunat de reprezentanta) le-a transmis factura cu piese originale, ulei Castrol recomandat de producator pentru marca si nu au mai avut nimic de comentat. Garantia s-a acordat. Acum din ce am citit pe aici la hyundai si cu toate reviziile facute la ei te trimit la plimbare si cauta sa nu-ti acorde nimic. Dar asta nu mai tine de utilizator - tine de cum stiu sa-si pastreze clientii pana la urma. Eu la Suzuki am schimbat in garantie amortizoare 2 bucati (desi lumea pe aici sustine ca sunt consumabile), la seat leon turbina. Si mergeam la revizii cu jante 8,5J / 17" after market de fiecare data si nu a zis nimeni ca nu schimba turbina ca sunt jantele prea late.
  9. Ma intereseaza ce ar trebui sa fi fost schimbate la masina mea (livrata in noiembrie 2017) - adica in curand face 4 ani si are 57.000 km) Ulei si filtre la 30.000 km sau 12 luni. (filtru aer / polen) - curea de transmisie verificata la 90.000 sau 36 luni (nu am 90.000 - dar e mai veche de 3 ani) - deci da - aditiv combustibil la 12 luni sau 15.000 km - deci da - bujii la 70.000 sau 60 luni - deci NU (undeva la anul ar trebui schimbate prima oara). - lichid de cutie manuala 120.000 km - deci NU - lichid de frana la 12 luni sau 30.000 km!!!! - adica ar trebui schimbat in fiecare an E absurd - nici macar reprezentanta nu l-au schimbat in 2018 cand a facut prima revizie. Avea masina 12 luni - deci trebuia schimbat. Voi schimbati lichidul de frana/ambreiaj in fiecare an??
  10. MOTANUL

    Garanţie şi revizii

    Apropo de garantie: Stiu ca pe undeva pe forum am gasit ca se pot schimba filtrele si uleiul si tot ce scrie in carte la intretinere la un service autorizat RAR - nu obligatoriu la reprezentanta. Dar nu gasesc mai exact unde scrie asta in lege. Stie cineva unde se regaseste informatia in lege? Eu am gasit ca s-a pornit de aici: http://ec.europa.eu/competition/sect.../mv_faq_ro.pdf si s-a ajuns aici: (citez ce am gasit si eu undeva). "Reparațiile și reviziile auto în perioada de garanție sunt posibile si la service-urile auto multi-marcă! Acest lucru este stipulat de Ordinul ministrului transporturilor nr. 1022/2013, publicat în Monitorul oficial nr. 542 din data de 28 august 2013. Astfel, dealerul de la care ați cumpărat mașina nu vă poate constrânge să vă întoarceți dacă nu doriți. Condiţiile pe care proprietarii de maşini trebuie să le îndeplinească pentru păstrarea garanţiei Pentru păstrarea garanţiei, proprietarii de maşini trebuie să respecte intervalele de service şi specificaţiile producătorului în efectuarea acestora. Toate aceste specificaţii sunt disponibile în manualul de reparaţii al maşinii. În cazul nerespectării acestora, proprietarii de maşini pot pierde garanţia maşinii. Aminteşte-ţi să păstrezi toate facturile şi documentaţia adiţională a vizitelor la service pentru a putea atesta lucrările făcute, adiţional ştampilei din cartea de service. Condiţii pentru service-urile auto Service-urile auto care vor efectua reviziile obligatorii trebuie să urmeze specificaţiile producătorului. Toate piesele de schimb folosite trebuie să fie originale sau recunoscute de către producător iar service-ul care executa trebuie sa fie autorizat RAR pentru marca si operatiile pe care se fac."
  11. La golf 7 TDI eu stiam cand e in regenerare fara obd. 1. Turatia de ralanty in loc sa stea la 950 (unde statea fara exceptie in rest) se muta la 1000 2. Se auzeau ventilatoarele mergand tare (zici ca era avion); Si daca opreai motorul continuau sa mearga cam 1 minut. 3. Nu se mai oprea motorul la semafor. (defapt asta declansa atentia mea si ulterior bifam si celelalte doua). 4. Scria undeva la info in meniu ca e necesara functionarea motorului. (cand nu era regenerare - era o bifa verde acolo). La drum lung e greu de identificat. Cred ca singurul care ramane e mesajul din meniu (e necesara functionarea motorului). Eu nu faceam nimic deosebit cand pornea regenerarea. Daca aveam de oprit undeva opream fara nicio panica. Nu a crescut niciodata nivelul in baie.
  12. Si mie imi pare din ce in ce mai mult ceva din cutie (huruitul). Ca e legat doar de viteza 1. In restul vitezelor nu face. Inainte sa iau hyundai am avut un golf 7 2015 (mai vechi) si tot 50.000 km. Ala nici nu trepida la plecare de pe loc, nici nu scartiia, nici nu pocnea... Ca separat de huruit se si zguduie motorul daca nu accelerezi suficient. Si asta cred ca e legat de ambreiaj totusi. (sub nicio forma nu am luat in calcul la o masina asa noua si cu atat de putini km sa aiba ceva la ambreiaj). Oricum o sa o duc in service sa vedem ce spun acolo. Producatorii de piese originale au de indeplinit niste conditii cerute de producator. Daca Hyundai le cere mămăligă - mămăligă le furnizează
  13. Interesant. O sa ma programez la o verificare mai amănunțită. Si mie imi pare ciudat.
  14. Exista - dar nu are rost sa intram in dezbatere. In marea majoritate a cazurilor la ambreiaj nu dau. Nici suspensiile nu sunt consumabile la orice producator (majoritatea le schimba in cazul asta). Eu oricum nu mai am garantie ca imi lipses niste revizii (nu au fost facute la timp).
  15. Nici eu nu stiam cum e sa scartiie o pedala de ambreaij la 3 ani si 57.000 de km (my best e sa schimb ambreiajul la 300.000 km) si sa si uruie cand plec in viteza 1 de pe loc. La o prima vedere reusesc aceste masini sa se strice foarte repede.
×
×
  • Create New...