Jump to content

Zetics

SuperMod.
  • Content Count

    3650
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Zetics last won the day on January 11 2018

Zetics had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

About Zetics

  • Rank
    Seven Up!
  • Birthday 10/20/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Auto
    Hyundai / Subaru
  • Model
    Accent 1.6 / Forester XT
  • An
    2005 / 2006
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1566 profile views
  1. Nu stiu daca mai intereseaza pe cineva, dar scriu sa ramana scris. In ultima jumatate de an m-am trezit cu apa la picioarele pasagerului din dreapta dupa ploi mai bogate sau mai indelungate. Uneori foarte multa apa. Am cautat netu in lung si-n lat (asa am dat la un moment dat si de topicul asta) dar nu m-a ajutat nimic. Am fost la un service si mi-au desfundat scurgerile din aripi, care oricum fusesera schimbate un an si ceva inainte, dar nu era de acolo. Ba chiar a inceput sa curga si mai abitir dupa aceasta operatiune. Nu reuseam sa gasesc pe unde curge, am incropit un sistem de colectare a apei pe care il tineam sub torpedou, pus central usor spre dreapta, iar acum vreo luna mi-a colectat aproape 2 litri de apa dupa niste ploi zdravene. Pana cand m-am dus la un var la curte, am dat jos torpedoul, ventilatorul, m-am bagat pe sub bord pe spate cu fata in sus si cu picioarele undeva prin luneta... si l-am pus pe varul sa puna furtunul pe ea. Abia asa am gasit care e buba. Care e ideea: sub parbriz exista doua grilaje de plastic, unul in dreapta altul in stanga, care se pot scoate (nu e nevoie sa dati jos stergatoarele, oricum se rup bumbii aia vechi si copti). Sub ele este caroseria, iar undeva in partea central dreapta, exista o alta grila de plastic care acopera o gaura de ventilatie de dimensiunea unui smartphone si care se deschide intr-un fel de "canal" pe sub partea aia de caroserie, canal care are sectiunea cam cat sa bagi lejer pumnul. In acest canal, undeva in dreptul pasagerului este o alta gura de aerisire care duce in jos direct in ventilator, filtrul de polen etc. Aceasta gura de aerisire are peretii ridicati cu cca 3-4 cm peste fundul canalului, exact ca o canalizare pe o sosea in lucru, cand nu au apucat sa puna pietrisul si astfaltul etc, incat tubul canalizarii este mult deasupra restului soselei. Exact asa e si aici, evident cu scopul de a nu permite apei sa ajunga in interior. Am cautat mult, am zis ca o fi vreo gaura inspre aripa (unde nu aveam vizibilitate) si poate pe acolo intra apa care ajunge in acest canal, dar nu asta era. Deci, bottom line, acest canal are rolul de asigura admisia aerului de afara in habitaclu, dar evident nu trebuie sa permita patrunderea apei in habitaclu. Este clar ca apa din acest canal se scurge pe undeva pe langa aripi, verificata treaba. Problema este ca dupa atatia ani, grilajul de la gaura tip smartphone nu mai este etansa pe caroserie, a avut o garnitura care insa era distrusa. Evident ca grilajul ala care are ditai gauroaiele in ele permite apei sa ajunga in canal, dar nu asta e problema. Problema este ca daca nu mai e garnitura aia ok, apa incepe sa se prelinga (sau sa curga de-a binelea daca e multa) pe TAVANUL acelui canal, intrand pe la "smartphone", si fix deasupra celeilalte gauri catre habitaclu, tabla are o adancitura unde apa colectata se aduna si formeaza picatura.. sau suvoi, depinde de debit. ASA intra apa in Accent LC in habitaclu. Solutia banala la indemana - am sigilat cu silicon grila aia amarata, ca sa nu mai ajunga apa pe "tavanul" canalului, ci direct in canal, si de atunci n-am mai avut probleme (cca 3 saptamani), si slava Domnului daca nu a plouat la greu (in Bucuresti).
  2. Nu mai deschid un topic pentru chestia asta, sper ca va fi destul de vizibil aici: Ma poate ajuta cineva cu o serie de sasiu pentru un Accent LC 1.5 diesel (cu facelift, 2004-2006)? Vreau sa compar niste piese sa vad daca se potrivesc si ce caracteristici au fata de cele de pe Accentul meu care e benzina 1.6. Multumesc!
  3. Nu stiu cum e la hyundai, pe la alte marci se considera ceva relativ normal si la schimbarea uleiului se reseteaza in calculator dilutia uleiului.
  4. Zgomot de genul asta sunt foarte greu de gasit de la ce sunt, pana nu devin mai permanente cumva, e totul la ghici. Deci zgomotul nu s-a auzit imediat ce ai pornit motorul, ci dupa vreo 5 minute? Ideea e ca de la o varsta, incep sa apara tot felul de zgomote, intai sporadic, apoi mai des sau chiar devin permanente. Mai oboseste un rulment, o rola etc. Chiar de curand am schimbat si eu o rola intinzatoare de la a/c care face zgomot intermitent pana s-a hotarat sa faca tot timpul (facea un fel de mieunat ca de compresor, ma si distram ca mi-am tras charger pe Accent )
  5. Era interesant de stiut totusi ce coduri de eroare dadea. Din ce descrii, masina nu poate sa tina corect relantiul, de aceea da sa moara daca creste sarcina (in cazul asta din cauza alternatorului sau a compresorului de clima). Din ce stiu, la rece masina va merge cu un amestec bogat, probabil in open-loop. Dupa ce se incalzeste incepe sa tina cont de datele de la sonda lambda. E posibil sa fie defecta sau macar dereglata, de exemplu sa citeasca aiurea compozitia gazelor arse si din cauza asta ECU sa taie din benzina crezand ca e amestec prea bogat. Ai consum mai mare decat de obicei in aceleasi conditii in ultima perioada? Poate sa fie si altceva, strict pe partea de relanti, clapeta de aceleratie murdara (adica tot asa, senzor care da indicatii eronate cu privire la pozitia clapetei), nu stiu daca asta are supapa PCV... Sunt multe cauze posibile. Nu stiu ce puteau curata la fise, sper sa nu fi facut asta doar cu scopul de a te impresiona, dar ma rog, faptul ca face numai la cald ma face sa cred ca fisele sunt ok.
  6. Ce s-a schimbat la acel alt service? Eu as verifica bujiile, apoi daca nu ai facut de mult timp asta, merg schimbate fisele. Ai motorul 1.3 benzina? Nu stiu cum e la ala cu bobinele, eu am 1.6 si am doua bobine, dar nu mi-au facut vreodata figuri, in schimb fisele da, dupa 8 ani de cand am luat masina. Fisele actuale au 5 ani si nu au mai dat semne de oboseala.
  7. Asa e, am auzit si eu aseara parca o discutie, ce dracu... cat de iresponsabili sa fie si astia!!
  8. Nu trebuie sa le schimbi pe toate, ci pe punte...
  9. Mda, nu e stralucita alegerea cu anvelopele, dar nu cred ca e de acolo, masina neavand ESP. Insa trasul intr-o parte la franare poate fi de acolo, ai 2 anvelope pe o punte care franeaza diferit. Macar sper ca sunt pe spate cele 2 diferite.
  10. Poate fi un senzor dus cumva, cine stie! Du-te la un service sa se uite, e greu sa-ti dai seama asa. ABS-ul deblocheaza frana pe toate rotile sau doar pe una?
  11. Ce shell pune service-ul? Aveti vreo eticheta sa o pozati?
  12. Zetics

    i30 2017

    Am vazut si eu ca au disparut preturile pe site-urile hyundai, cu o singura exceptie. Pe vremuri erau discutii daca acest dealer e autorizat hyundai sau nu... presupun ca intre timp nu se mai pune problema, la cum arata site-ul cred ca sunt in regula. Nu stiu cat vor scadea preturile, inteleg din diverse surse ca Hyundai vrea sa se pozitioneze ceva mai sus si sa lase Kia mai "de consum", sau cum sa-i spun. Parerea mea, destul de piparate preturile deocamdata la i30.
  13. Poate alea dinainte erau aspirate. Turbina mai haleste ulei, vw mai haleste ulei, Belgia mai haleste ulei, ... uhm nu, gata! :laugh:
×
×
  • Create New...