Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Zetics

SuperMod.
  • Content Count

    3648
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Zetics last won the day on January 11 2018

Zetics had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

About Zetics

  • Rank
    Seven Up!
  • Birthday 10/20/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai / Subaru
  • Model
    Accent 1.6 / Forester XT
  • An
    2005 / 2006
  • Locatie
    Bucuresti
  1. Deci nu le-a vrut nimeni? Inchid topicul?
  2. Nu stiu cum e la hyundai, pe la alte marci se considera ceva relativ normal si la schimbarea uleiului se reseteaza in calculator dilutia uleiului.
  3. Zgomot de genul asta sunt foarte greu de gasit de la ce sunt, pana nu devin mai permanente cumva, e totul la ghici. Deci zgomotul nu s-a auzit imediat ce ai pornit motorul, ci dupa vreo 5 minute? Ideea e ca de la o varsta, incep sa apara tot felul de zgomote, intai sporadic, apoi mai des sau chiar devin permanente. Mai oboseste un rulment, o rola etc. Chiar de curand am schimbat si eu o rola intinzatoare de la a/c care face zgomot intermitent pana s-a hotarat sa faca tot timpul (facea un fel de mieunat ca de compresor, ma si distram ca mi-am tras charger pe Accent )
  4. Era interesant de stiut totusi ce coduri de eroare dadea. Din ce descrii, masina nu poate sa tina corect relantiul, de aceea da sa moara daca creste sarcina (in cazul asta din cauza alternatorului sau a compresorului de clima). Din ce stiu, la rece masina va merge cu un amestec bogat, probabil in open-loop. Dupa ce se incalzeste incepe sa tina cont de datele de la sonda lambda. E posibil sa fie defecta sau macar dereglata, de exemplu sa citeasca aiurea compozitia gazelor arse si din cauza asta ECU sa taie din benzina crezand ca e amestec prea bogat. Ai consum mai mare decat de obicei in aceleasi conditii in ultima perioada? Poate sa fie si altceva, strict pe partea de relanti, clapeta de aceleratie murdara (adica tot asa, senzor care da indicatii eronate cu privire la pozitia clapetei), nu stiu daca asta are supapa PCV... Sunt multe cauze posibile. Nu stiu ce puteau curata la fise, sper sa nu fi facut asta doar cu scopul de a te impresiona, dar ma rog, faptul ca face numai la cald ma face sa cred ca fisele sunt ok.
  5. Ce s-a schimbat la acel alt service? Eu as verifica bujiile, apoi daca nu ai facut de mult timp asta, merg schimbate fisele. Ai motorul 1.3 benzina? Nu stiu cum e la ala cu bobinele, eu am 1.6 si am doua bobine, dar nu mi-au facut vreodata figuri, in schimb fisele da, dupa 8 ani de cand am luat masina. Fisele actuale au 5 ani si nu au mai dat semne de oboseala.
  6. Asa e, am auzit si eu aseara parca o discutie, ce dracu... cat de iresponsabili sa fie si astia!!
  7. Nu trebuie sa le schimbi pe toate, ci pe punte...
  8. Mda, nu e stralucita alegerea cu anvelopele, dar nu cred ca e de acolo, masina neavand ESP. Insa trasul intr-o parte la franare poate fi de acolo, ai 2 anvelope pe o punte care franeaza diferit. Macar sper ca sunt pe spate cele 2 diferite.
  9. Poate fi un senzor dus cumva, cine stie! Du-te la un service sa se uite, e greu sa-ti dai seama asa. ABS-ul deblocheaza frana pe toate rotile sau doar pe una?
  10. Ce shell pune service-ul? Aveti vreo eticheta sa o pozati?
  11. Zetics

    i30 2017

    Am vazut si eu ca au disparut preturile pe site-urile hyundai, cu o singura exceptie. Pe vremuri erau discutii daca acest dealer e autorizat hyundai sau nu... presupun ca intre timp nu se mai pune problema, la cum arata site-ul cred ca sunt in regula. Nu stiu cat vor scadea preturile, inteleg din diverse surse ca Hyundai vrea sa se pozitioneze ceva mai sus si sa lase Kia mai "de consum", sau cum sa-i spun. Parerea mea, destul de piparate preturile deocamdata la i30.
  12. Poate alea dinainte erau aspirate. Turbina mai haleste ulei, vw mai haleste ulei, Belgia mai haleste ulei, ... uhm nu, gata! :laugh:
  13. Clar nu-i veche la 7 ani, insa aia cu uleiul mai gros este valabila, dar nu dupa ureche ci la motoare cu adevarat batrane, cu sute de mii de km, unde a inceput sa manance mai mult ulei, cu inceputuri de probleme de compresie etc. Nu la 100k cat am eu de ex. Tocmai pentru ca ai masina inca tanara, nu gusti chestia cu schimbatul preventiv. Sa vezi ce bucurie iti aduce uneori faptul ca schimbi ceva si masina face sau merge mai bine, ca iti reaminteste de tineretea ei (si-a ta... ).
  14. Initial am vrut sa deschid topicul la sectiunea "Accent", dar ulterior am realizat ca poate e de interes general, cu siguranta sunt operatiuni aplicabile mai multor modele. Ideea este ca da, atunci cand putem si vrem, schimbam masina, luam ceva (mai) nou, intretinere mai simpla, uneori mai putin costisitoare. Dar ce ne facem daca avem niste babute de care nu vrem sau nu putem sa ne despartim? In aceasta situatie sunt eu, am un Accent LC 1.6 luat de nou, in febr 2005, deci doar ce a implinit 12 anisori. Per ansamblu a fost o masina foarte buna, care nu mi-a dat batai de cap. Enumar putinele repere schimbate si care nu tin de reviziile propriu-zise: fise bujii, un rulment pe fata, un tampon la cutia de viteza, baia de ulei. Masina a fost intretinuta cat am putut de bine, cel putin pe parte tehnica am fost maniac, schimbat ulei si la 3000km doar pentru ca facuse anul si mersese numai in oras. Benzina numai Petrom 99, cu mici exceptii. Insa in ultima vreme am senzatia ca nu mai merge ca pe vremuri... (no sh*t Sherlock!). Si am inceput sa ma gandesc cam ce operatiuni de intetinere mai deosebite ar trebui facute. La cealalta masina e mai simplu, exista o multime de minitechnicus pasionati de Subaru de la care am aflat o gramada de chestii, dar la Hyundai nu prea stiu. Dau niste exemple dar care nu stiu daca sunt aplicabile la Hyundai, in cazul meu la motor benzina aspirat: - curatarea admisiei, a clapetei de acceleratie - schimbare ulei servo - inlocuire antigel/lichid de frana (astea deja trebuie facute, nu prea intra la raritati) - schimbarea anumitor filtre - schimbarea vreunei garnituri nu stiu pe unde - schimbarea unor senzori (de exemplu la subaru e benefica schimbarea dupa vreo 10 ani a sondei lambda 1, chiar daca nu a generat vreo eroare in bord) - reglaje de tot felul Ce pareri aveti? Apropo, solutia "mergi la reprezentanta si stiu ei mai bine" ma lasa rece, am fost de am schimbat baia de ulei si numa' ca n-au spus pe fata "nu mai bine arunci tu ruginitura asta, e mult de munca si complicat, noua ne place sa schimbam ulei si filtre".
×
×
  • Create New...