Jump to content

Torque

Membri
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Torque last won the day on March 3

Torque had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About Torque

  • Rank
    Member
  • Birthday 06/01/1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Calarasi

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai / Hyundai
  • Model
    Ix20 / Elantra
  • An
    2011 / 2018
  • Locatie
    Calarasi

Recent Profile Visitors

131 profile views
  1. Torque

    Cel mai bun service

    Dacă a fost cineva la service-ul Real Test din Slobozia și poate să scrie câteva impresii... În urma interacțiunii avute prin telefon cu o doamnă/domnișoară de acolo, aceasta nu mi-a lăsat impresia că ar fi foarte profi. Dat fiind că în iunie intenționez să fac revizia la ei, aș vrea să trec peste subiectivismul personal și să aflu câteva păreri ale celor care le-au călcat pragul. Vă mulțumesc!
  2. Păi... Ce să mai zic? La anii mei, mă mulțumesc și cu un leasing. Nu dezvolt ca să nu pic în abatere și să fiu offtopic... Esențial este ca cei care se lovesc de problema aceasta legată de direcție, să găsească aici pe forum informațiile necesare pentru a îi ajuta.
  3. Wowww! Au și gagici...Așa voi face, dacă va fi cazul!
  4. În manualul utilizatorului scrie: "Inspectează, iar dacă este necesar, ajustează, corectează, curăță sau înlocuiește", anual sau/și din 15 în 15 mii de kilometri. Adică lasă la latitudinea specialistului... După maxim 4 ani, eu aș decide să îl înlocuiesc, pentru că se contaminează cu vapori de apă și își mai pierde din proprietăți. Verifică prețul la service și dacă este în regulă, nu strică înlocuirea lui. Dacă este aberant de scump, operația o poți face și în altă parte, cu lichidul de frână cumpărat de tine. Nu pierzi garanția, pentru că nu poate demonstra nimeni că l-ai schimbat în altă parte, sau că l-ai schimbat vreodată. Părerea mea!
  5. @Chevy, ne poți spune la ce service a fost făcută înlocuirea și cât a durat? Este incomod și de toată jena să mergem la un service la care să constatăm că operația aceasta este subiect de olimpiadă pentru cei de acolo... Crede-mă că știu ce vorbesc! Spre norocul meu, la mine nu este cazul de apariție a defecțiunii, dar pentru cei care au această problemă, este bine să știe, măcar orientativ.
  6. Torque

    Senzori tpms

    În opinia mea, este vorba în primul rând despre siguranță... @marius.zadara, și eu procedez la fel. Mi-a intrat în reflex să verific vizual roțile mașinii înainte de a pleca cu aceasta. Sunt totuși și o categorie de conducători auto care nu au obiceiul acesta, din diverse motive. Dar prefer să am un sistem de monitorizare a presiunii din roți. De ce? Pentru că atunci când circul cu viteză mare, spre exemplu pe autostradă, este bine să fiu avertizat de o eventuală pană, înainte să se întâmple o nenorocire. Poate că un sistem mai puțin costisitor, de genul celui care transmite viteza roților unității de ABS, fără a fi nevoie de a avea câte un senzor pe fiecare roată, ar fi fost suficient. Iar aici este altă discuție... Sistemul cu senzori TPMS este util. Cred că adevărul inconvenient este faptul că suntem noi, românii, prea săraci și nevoiți să fim atenți la banii cheltuiți cu întreținerea unei mașini. Dar și aici este vorba despre o dezbatere interminabilă, care ar duce la niciun rezultat. Nu este de neglijat nici aspectul cu păcălirea clienților și lăcomia celor de la service, care pentru doi arginți în plus, la capitolul prețuri, trec uneori peste anumite limite ale bunului simț. În concluzie, cum este și cazul meu, căutăm în permanență soluții de rezolvare și încercăm să fentăm cheltuielile, improvizând...
  7. Susțin producătorii de anvelope care au implementat sistemul că astfel echilibrarea roților se va face mai "armonios", folosindu-se o cantitate semnificativ mai mică de plumbi. Am testat și înclin să cred că au dreptate. Cu amendamentul că anvelopa trebuie să fie nouă. Nu cred că mai poate fi valabil acest lucru pentru o anvelopă care are o uzură de 10-30 mii de kilometri. Este fizică... Zona marcată cu punct / cerculeț alb, alb-gălbui, sau galben este zona cea mai ușoară, ca greutate, de pe diametrul anvelopei. Ea se aliniază la zona cu valva și senzorul, care este considerată ca fiind zona ce mai grea a jantei. În cazul punctului roșu, aceasta marchează zona cea mai înaltă a anvelopei, dat fiind că anvelopele, în urma procesului de fabricație nu sunt perfect rotunde. Ea se aliniază la punctul de pe jantă care este marcat ca fiind cel mai "jos". Astfel încât rezultatul final să fie un ansamblu anvelopă/jantă care să formeze un cerc cât mai perfect. Așa cum am menționat la începutul acestei postări, teoria aparține anumitor producători de anvelope. În speță Continental, după cum se vedea în atașamente.
  8. În programul de întreținere pentru Europa nu se specifică nicăieri acest lucru. Dar în cel pentru restul lumii, la cureaua de accesorii figurează mențiunea "Inspecție și dacă este necesar, ajustare, corectare, curățare sau înlocuire" la 30/60/90/120 mii de km sau din 2 în 2 ani. Pompa de apă se înlocuiește probabil doar dacă apar probleme.
  9. Această problemă apare în mod aleatoriu la un anumit procent din autoturismele Elantra AD, indiferent de anul de fabricație. În toate buletinele tehnice de service se folosește sintagma "Certain vehicles may develop..." Adică, anumite exemplare pot avea această problemă. Random. Nu de la seria...la seria... De aceea, dar și din rațiuni financiare, nu au niciun recall pentru acest defect. Nu vreau să mă hazardez cu afirmațiile, dar cred că nici ei nu cunosc cu exactitate cauza. Mă gândesc că dacă ar fi știut exact ce generează problema ar fi reproiectat subansamblul, sau ar fi schimbat furnizorul. Anual, de la apariția generației AD au tot trimis aceste buletine tehnice cu procedurile de înlocuire, pentru exemplarele afectate ( în postarea mea de mai sus se poate vedea data - septembrie, 2020 ). În ceea ce privește faptul că direcția trebuie să se întărească simultan cu creșterea vitezei... Cred că așa este setată direcția Elantrei, adică nu se întărește foarte mult, comparativ cu alte modele de la alte mărci. Lucrul acesta l-am sesizat și eu. Mai dețin și un IX20, iar setarea direcției este asemănătoare. Totuși, dacă ai dubii, pentru liniștea ta, mergi și verifică acest lucru într-un service Hyundai. Sau poate ai un cunoscut posesor de Elantra, care să îți permită să o conduci, atât cât să îți faci o idee dacă sunt diferențe. Seară frumoasă!
  10. Ca o completare la simptomele descrise de @Chevy mai sus... Dacă atunci când motorul este pornit, la rotirea volanului stânga-dreapta se aude un zgomot similar cu acesta, sau asemănător:
  11. Pentru că se apropie timpul schimbării anvelopelor, cred că informațiile din cele două foto atașate ar putea fi de folos, în cazul celor care au anvelope cu marcaje laterale pe flancuri, sau/și marcaje de fabrică pe jantele de tablă oem. Dacă anvelopele mașinii dumneavoastră au aceste marcaje, cereți celor care le montează să țină cont de ele. Roțile vor fi mai armonios echilibrate și se va folosi o cantitate mai mică de plumbi. Am întâlnit aceste marcaje la anvelope folosite de către mine, mărcile Continental și Hankook. Cu siguranță mai sunt și alți producători de anvelope care marchează anvelopele pentru simplificarea echilibrării roților. Pe scurt, punctul sau cerculețul alb, alb-gălbui sau galben trebuie aliniat în dreptul valvei. Punctul roșu de pe anvelopă se aliniază în dreptul marcajului de pe janta de tablă.
  12. Torque

    Senzori tpms

    Ieri am montat cu succes senzorii pe jantele noi. Nu am mai fost la nicio vulcanizare sau reprezentanță. Pentru cei care au abilități medii de mecanică și care mai șurubăresc din când în când la mașină sau prin casă, este o treabă de 10-15 minute, dacă țin cont de instrucțiunile de montaj și au, sau pot face rost de o șurubelniță dinamometrică. Instrucțiuni de montaj găsiți aici: https://www.helantraad.com/tpms_sensor_repair_procedures-3248.html și aici: https://www.tomorrowstechnician.com/hyundai-tpms-service-guide/ Șurubelnița dinamometrică folosită ( vezi foto) a fost împrumutată, iar cuplul de strângere al piuliței de la valvă, în cazul senzorilor folosiți de către mine (vezi foto) a fost de 8 Nm. Atenție! Deși în majoritatea cazurilor cuplul de strângere este de 8 Nm, de la caz la caz, în funcție de producătorul senzorilor, cuplul poate să fie diferit. De aceea, este bine să aveți toate informațiile tehnice despre senzorii folosiți. Deși pentru Elantra de generația 6 codul de senzori este 52933-F2000, am folosit senzori cu codul 52933-D4100. I-am cumpărat de pe OLX la prețul de 480 de lei, iar vânzătorul m-a asigurat că nu vor fi probleme de recunoaștere de către mașină a acestora. M-a încântat prețul și i-am cumpărat, deși am avut ceva emoții privind compatibilitatea acestora. Astăzi am fost la vulcanizare și au fost montate anvelopele pe jante, apoi pe mașină. După montaj nu s-a aprins absolut niciun martor în bord, recunoașterea senzorilor fiind făcută aproape instantaneu, după cum am concluzionat. De ce am ținut să vă împărtășesc experiența mea?... În primul rând ca să demolez mitul conform căruia trebuie să se meargă cu mașina în reprezentanță pentru scrierea lor în soft. Mie mi s-a spus telefonic de către cei de la Dab Auto că pentru montarea noilor senzori trebuie neapărat să trec pe la service, pentru ca aceștia să fie înscriși cu diagnoza în softul masinii. Este clar o metodă a celor de acolo de a face bani! Elantra AD are autolearning, citește și recunoaște în mod automat noii senzori, chiar și în cazul în care, nu sunt fix același cod de piesă. În al doilea rând, ca să vă arăt că deși montarea senzorilor pe jante pare un lucru sofisticat, nu este mare inginerie. Esențial este să se folosească o șurubelniță dinamometrică și să se respecte etapele de montaj. Sper să vă fie de folos!...
  13. Torque

    Senzori tpms

    Nu, vânzătorul era din Cluj.
  14. Torque

    Senzori tpms

    Vă mulțumesc mult, am rezolvat! - jante Anzio Spark ET50 6.5j 5x114.3 16" + accesorii (inele centrare și piulițe) - senzori Hyundai-Kia Continental - anvelope de vară Nokian Wetproof Acum m-am lovit de altă problemă: unde voi merge pentru montaj. Locuiesc în provincie, iar la toate vulcanizările din Călărași încă se mai umblă "cu ciunga-n păr"... Nu au nici știința, nici sculele necesare pentru operația de montare, eventual resetare și calibrare a senzorilor. În schimb toți se dau doctori și ți se adresează cu apelativul "șefu'". Urâtă specie! Voi merge la București și m-ar bucura dacă mi-ați putea recomanda o locație. Deocamdată am luat în calcul Autosoft și Șama. Rămâne de văzut...
×
×
  • Create New...