Jump to content

Torque

Membri
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Torque last won the day on September 13

Torque had the most liked content!

Community Reputation

16 Neutral

About Torque

  • Rank
    Member
  • Birthday 06/01/1970

Contact Methods

  • Yahoo
    joggrunner70@gmail.com

Profile Information

  • Auto
    Hyundai / Hyundai
  • Model
    Ix20 / Elantra
  • An
    2011 / 2018
  • Locatie
    Calarasi

Recent Profile Visitors

519 profile views
  1. Torque

    Elantra 2021

    @Gozmin, ai făcut cumva update de hărți? Am găsit pe un forum despre probleme cu radioul apărute la Sonata 2020, după un update de hărți. Changing the order of radio presets after map update | Hyundai Forums https://www.hyundai-forums.com/threads/changing-the-order-of-radio-presets-after-map-update.670291/ Chiar dacă nu vorbim despre fix același tip de unitate radio, sau despre aceeași problemă, softul poate fi asemănător, cu bune și cu rele. Adică bug-uri... Cel mai bine, mergi la service, să lămurești situația. Poate că au primit buletin de service despre defectul acesta.
  2. Torque

    Kona Electric

    Sunt curios cât de tare vor încurca socotelile privind posibilitatea de a alimenta la stațiile publice, atunci când faci o călătorie mai lungă prin țară, cele 4000 de unități Dacia Spring comandate până la sfârșitul lunii martie, ținând cont că nu au ajuns încă în România... În viitorul apropiat, va fi rețeaua de stații de încărcare capabilă să acopere cerințele pieței? Și pentru că au fost comandate Dacia Spring, preponderent în București, este rețeaua de stații a capitalei gata să primească peste noapte, vreo 2000 de mașini electrice? Eu nu cred!
  3. Torque

    Lumini de zi

    Cred că @Vasile Chelmus face referire la varianta de far care are DRL cu bandă led ( tip C), așa cum sunt echipate variantele "Highway" și "Exclusive". Cel puțin așa am înțeles eu, din exprimarea pe care a folosit-o: "luminile din faruri, care par a fi cu LED, cele care stau aprinse mereu când e motorul pornit" și " nu mai funcționează în farul de pe stânga" În cazul mașinii lui, nu are ce bec să înlocuiască. De aceea i-am recomandat în postarea mea anterioară să rezolve problema în garanție.
  4. Torque

    Lumini de zi

    @Vasile Chelmus Mașina fiind în garanție (2017-2022) ar trebui ca la orice service de reprezentanță Hyundai să îți rezolve gratuit problema. În opinia mea, cred că nu prea au cum să repare ceva la el, se va înlocui farul. Depinde strict de tine ca să îți faci timp. Nu ai cum să nu treci prin service-ul dealerului...
  5. @basti77 Arată bine! Am oscilat în decizie între modelul tău și cel pe care l-am cumpărat eu. Am ales varianta fără led pe frână din cauza faptului că nu am vrut să mă complic cu cablajul electric.
  6. Absolut. Nu l-aș fi montat altfel! Folosind o lamă de cutter sau sârmă specială de dezlipit parbriz și bineînțeles cu răbdare se poate tăia banda 3m pe la capete.
  7. Mergând pe principiul conform căruia - omul, când n-are ce face, se dezbracă de haine și le păzește - în urmă cu 4 luni, am făcut și eu o customizare mașinii mele. Am cumpărat de pe Amazon și montat un eleron dedicat, deasupra lunetei. https://www.amazon.com/Kyoungdong-Spoiler-2017-2019-Hyundai-Elantra/dp/B07SQJ9JK1/ref=mp_s_a_1_15?dchild=1&keywords=Kyoungdong&qid=1631538884&sr=8-15 Cost total achiziție: 472 lei (în perioada aceea vânzătorul a oferit o reducere) Montajul se face relativ ușor, fără scule speciale, prin lipire cu bandă adezivă 3m, dar necesită atenție. Recomand înainte de montare vizionarea unor tutoriale pe YouTube. Este o modificare pe care am făcut-o în încercarea de a rupe puțin monotonia aspectului exterior al mașinii, dar făcută în cunoștință de cauză cu privire la minusul pe care eleronul îl oferă din punct de vedere aerodinamic. Și am să detaliez un pic acest lucru. Este știut faptul că aceste eleroane de lunetă sunt concepute și îmbunătățesc într-o anumită proporție apăsarea pe puntea spate, având totodată un efect de dispersare a murdăriei de pe lunetă. Dar la autoturismele cu o caroserie de tip hatchback sau combi! Montat la sedanuri, cum este și cazul Elantrei, la viteze mari, produce turbulențe care rup linia aerodinamică a mașinii în zona superioară posterioară. Iar în cazul în care sedanul are suplimentar și un eleron de portbagaj, îi anulează acestuia eficiența. Din practica celor 4 luni și aproximativ 5000 de kilometri parcurși, la viteze diferite și în condiții meteo variate, am constatat că unicul dezavantaj ar fi faptul că atunci când plouă și circul cu viteze de oraș, luneta se eliberează mai greu de picăturile de apă. La viteze extraurbane, de autostradă, nu apare această situație, luneta rămânând curată. Nu se aud zgomote parazite de vânt, iar la capitolul dinamică și consum, nu am sesizat diferențe. Atașez câteva fotografii.
  8. Tehnic vorbind, un bec LED nu este o sursă punctiformă de lumină, așa cum este becul cu filament. Pentru a atinge un nivel similar de luminozitate sunt folosite matrici de LED-uri, ceea ce implică folosirea unui sistem complicat de oglinzi pentru formarea unui fascicul unitar. În timp ce filamentele cu halogen oferă o iluminare de 360 de grade, becurile cu LED emit de obicei lumină cu o pereche de planuri de 180 de grade spate-în-spate. (așa cum se poate observa și în fotografia becului led, postată de @Chevy) Atunci când alinierea LED-ului este omisă, ori este efectuată prin metode empirice, în trafic, șoferii care se apropie din sens opus pot fi orbiți. Ca o consecință a acestei probleme, becurile aftermarket cu LED au marea problemă că nu vor reuși, într-un far obișnuit, să asigure o iluminare eficientă. Așa cum scrie mai sus @james kilowatt, pur și simplu oglinda (sau lentila) unui astfel de far nu este concepută pentru un bec care dispune de numeroase surse de lumină, dispuse pe o suprafață relativ mare. Ca o concluzie, din punct de vedere a repartizării pe drum a petei de lumină, farurile concepute să funcționeze cu becuri halogen sunt calculate astfel încât să dea o iluminare corectă cu acest tip de bec, iar cele concepute pentru iluminare cu led necesită bec led. Știu că sună utopic, dar gândiți-vă la situația inversă: vă imaginați cât de aiurea ar lumina un far led în care se montează un bec halogen? Ar mai fi o caracteristică, pe care majoritatea celor care înlocuiesc becurile halogen cu becuri led aftermarket, nu o cunosc și care este legată de principiul de funcționare al becurilor de tip led, destinate utilizării în faruri. LED este acronimul Light Emiting Diode – diodă emițătoare de lumină. Eficiența energetică este mare, iar căldura generată este, prin urmare, nesemnificativă în comparație cu a unui bec cu halogen. Cu toate acestea, căldura se degajă în spatele becului, iar diodele sunt componente extrem de sensibile la căldură. Prin urmare, pentru o longevitate suficientă, LED-urile unui far trebuiesc răcite corect. Iar acest lucru se realizează prin proiectarea și calcularea răcirii eficiente a farurilor, în cazul farurilor led originale. În situația instalării aftermarket, pe un far clasic cu becuri halogen, există riscul că becurile led să se ardă prematur, ventilatoarele lor preluând de fapt căldura din compartimentul motor. Dar deja vorbim despre lucruri inginerești, legate de proiectarea și arhitectura compartimentului motor, circulația curentilor de aer, care diferă, în parte, de la automobil la automobil. De aceea, și din alte motive care țin de siguranța oamenilor, experimentele se fac în laboratoare, poligoane, e.t.c. și nu pe străzi. Acum, fiecare face ce vrea! Cei care își montează becuri led în faruri tip halogen, o fac pe răspunderea lor. Există lege care sancționează această neregulă și instituții care au datoria să o aplice. Din punct de vedere al beneficiarului acestei modificări, ar trebui să existe responsabilitate și respect pentru ceilalți. Dacă în primul caz, vorbim despre o certitudine, în cel de al doilea vorbim despre ceva relativ și foarte subiectiv. Legitimitatea legii care interzice acest tip de modificare nu poate fi pusă sub umbra vreunui ocultism de colț de stradă sau balcanism, tipice românești, așa cum menționează @Chevy într-o postare anterioară. În aproape toate statele civilizate această lege și implicit, interdicție, există. Doar că nivelul de civilizație, oamenii și de ce nu, amenzile, sunt la alt nivel...
  9. Torque

    Garanţie şi revizii

    De unde și zicala: "Când îi dai, îi fată vaca. Când îi ceri... Îi moare vițelul!" Și-au făcut target-ul? Au încasat banii? Da. Obligațiile post-vânzare? Sunt acoperiți! Sunt destule cazuri când papura are noduri. Să nu își închipuie cineva că domnii de la vânzări și cei din service și-au făcut pe piept, lângă inimă, tatuaje cu Hyundai, sau că apără vreun blazon! Nix! Într-un anume fel, dealerii adoptă tactici de mercenari în ale comerțului. Nu îți convine? În teorie ai două mari căi legale de atac. În practică, speriați de nesiguranța și drumul anevoios al celor două căi de atac, în marea lor majoritate, clienții o aleg pe cea de a treia: migrația către altă marcă auto... De fapt, este de râsul-plânsul realitatea, în relația vânzător-client...
  10. "How it's made..." Călătorie în timp...
  11. Torque

    TPMS

    Mă îndoiesc că bateria senzorului ar fi consumată. Văd din profilul tău că mașina are anul de fabricație 2019. De regulă, acumulatorii senzorilor au o durată de viață de aproximativ 10 ani. Există situații în care se pierde legătura între unitatea de comanda și senzori, iar aceasta trebuie restabilită cu ajutorul unui instrument de activare TPMS, compatibil cu mașina. În altă ordine de idei... Nu merge scoasă siguranța. Modulul TPMS nu are siguranță proprie. Este interconectat la calculatorul mașinii. Dacă este să scoți ceva, poți scoate becul/ledul martorului din bord, dar din punctul meu de vedere este o bătaie de cap și o mare prostie. Cum ai ajuns la concluzia că senzorul ar avea bateria consumată? Nu poate fi detectat cu ajutorul cititorului de senzori?
  12. Citește aici: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?/topic/12396-pâlpaie-luminile-la-ralanti-scurt-la-faza-lungă-probleme-instalație-electrică/
  13. Acest topic are un caracter strict informativ și are ca bază datele publicate de către site-ul anpc.ro. Pentru cei interesați, am atașat fișele de rechemare în service ale importatorului Hyundai România de la începutul anului 2021, până la data de 13 august. Oricine este binevenit pentru actualizare de noi informații și date. Hyundai_i30_PDE_PE.pdf Hyundai_TUCSON_NX4e.pdf Hyundai_Tucson_NX4e.pdf Hyundai_Tucson_TLe.pdf Hyundai_I20__PB_.pdf
  14. Este foarte posibil ca mașina ta să aibă o problemă la cablajele negative, de masă, oxid în punctele de prindere de caroserie a acestora, sau chiar la bornele acumulatorului. Cere unui electrician auto să verifice cu atenție starea prinderilor acestor cabluri. O masă imperfectă dă tot felul de aberații în comportamentul consumatorilor electrici ai mașinii...
  15. Pe scurt, ca să înțelegi: pentru faptul că fenomenul reclamat se întâmplă numai după ce mașina este oprită mai mult timp, are ca explicație logică, dezamorsarea uleiului din instalația de ungere. Adică, o parte din uleiul care ar fi trebuit să rămână pe anumite zone și paliere ale motorului, ajunge jos în baia de ulei. Din câte știu eu, subliniez: fără să fiu specialist, cauzele pot fi: pompă de ulei, care nu mai ține bine presiunea, segmenți de ungere cu uzură, sau un ulei cu vâscozitate nepotrivită. Susții că uleiul este cu specificația adecvată, proaspăt, de marcă și nu foarte contaminat. Să zicem că iese din calcul... Măsurând presiunea de ulei, la prima pornire, după ce mașina a stat o zi sau două și după pornire, până când uleiul ajunge la temperatura de lucru, mecanicul poate vedea cât de mult variază presiunea și poate da un verdict vizavi de cât de în parametri funcționează pompa de ulei și ce reclami tu.
×
×
  • Create New...