Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

mav

Membri
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About mav

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    Santa Fe
  • Model
    2019
  • An
    2019
  • Locatie
    romania

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Salut, Aplicatia BlueLink este lansata pentru SUA, Canada, Australia si cateva tari din vestul Europei. Pentru ca aplicatia sa functioneze masina trebuie echipata cu un modul de control GSM cu SIM din fabrica, care unitate de control este conectata la sistemele masinii. Toata comunicatia se desfasoara prin serverele de control de la Hyundai. Din pacate la noi in tara nu se stie cand va veni, si daca este posibil sa se doteze after market cu asa ceva - mie nu a reusit sa imi raspunda nimeni de la Hyundai. Pentru iPhone de exemplu aplicatia nu era disponibila pentru Romania - nu stiu de Android.
  2. Mai testez ca sa fiu sigur de ce le spun - pe de alta parte masina noua, 5.000 km mai lasam sa se rodeze motorul - cine stie? Revin pe aceasta tema.
  3. Dupa alte teste, pare ca cifra cetanica mai ridicata la efixs "induce" un fel de regenerare a DPF-ului, desi masina are sistem cu uree. Pe A1 de la Pitesti spre Bucuresti, la un moment dat a "sarit" in viteza a 7-a pentru vreo 40 km, si ulterior a revenit. Similar ca la alt motor diesel Euro 6, cu DPF uscat, fara uree. Am sa testez si motorina cifra cetanica 51, pentru verificare.
  4. Skoda ramane oricum o propunere foarte buna - daca nu cea mai buna din cele "germane" - frumusetea la Skoda este ca ai (aveai) inclusiv unele optionale care nu erau diposnibile pe VW, iar per total intretinerea e mult mai ieftina decat la VW.
  5. Al doilea link puncteaza catre fosta cutia de viteza de 6 trepte si ai dreptate - aceea este cu convertizor de cuplu, din ce vad eu. DE restul nu ma pricep - stiu doar de la Volvo si cei mai priceputi ca mine la Volvo.
  6. Salut, ii tot spui Inspiration ea este Inscription - Inscription pleaca de la 42K EUR, Polestar Engineered de la 66K EUR. Torque Vectoring il are Volvo standard din 2011 - nu stiu ce ti-au vandut aia de la Volvo - asculta pe cineva care a avut 3 x S60 din 2011 pana recent si a mers si la limita cu ele. Polestar Engineered iti ofera un motor electric plug-in hybrid cu baterie de 11 KWh care te tine vreo 50 km - ceea ce e bine pentru oras daca ai unde sa o incarci. Daca nu faci liniute si nu mergi tare - o iei pentru oras, amortizoarele Ohlins si franele Brembo nu te ajuta cu nimic. Ca si restul ornamentelor de 50% in plus la pret fata de Inscription. La Inscription poti sa ii pui softul Polestar si o faci dpdv performante Polestar Engineered cu 750 EUR - acei 20 CP / 40 Nm. Insa nu e doar asta - Polestar (softul de 750 EUR) schimba total comportamentul masinii - cutia si motorul. Nu te lua dupa cei 20 CP / 40 Nm plus. E mai mult decat atat. Ca si fost posesor de Polestar (soft), asta este o investitie care merita. Restul de 22K EUR prea putin dupa mine. Deci pana aici eu as lua Inscription + Polestar ca software: https://engineered.polestar.com/ro/product/optimisation/s60-t4-drive-e-fwd-automatic-2020-3-1 Si m-as opri aici. Nu vreau sa intru in polemica ce reprezinta Volvo vs. Skoda vs. Mazda - ca si experienta la volan nu se compara nici pe departe - fa un drum de 800 km cu fiecare si vorbim. Iti spun iar din experienta - cred ca am peste 300k km cu Volvo S60. Cutia este dublu ambreiaj, de la Aisin, nu cu convertizor de cuplu - cea dinante de 6 trepte era cu convertizor de cuplu. Iti recomand sa intri pe forumul Volvo din Belgia sau Romania si sa pui si acolo aceste intrebari - vezi ce feedback obtii.
  7. Aceste "simptome" le-am experimentat si eu - aparent cutia si softul management motor sunt setate oarecum pe economic insa aparent consuma mai mult. Pe modul Sport pare mai economica - cel putin afara - am experimentat pe DN1 BV-SB. In afara de autostrada cred ca doar in mod Sport merg afara de acum.
  8. Testat saptamana asta din nou - si-a "revenit" pilotul adaptiv - a mers toata autostrada A1 in viteza a 8-a la 2.200 RPM @ 138 km / h viteza setata. De ce? Nu stiu. Singura prezumtie care o am acum este motorina de cifra cetanica 55+ (Rompetrol efixs) care face ca DPF-ul - desi umed (cu uree) - totusi sa se comporte ca unul uscat fara uree. Poate eroare din soft pentru acest aspect specific. Off-topic: aditivul de la Rompetrol, combinat cu motorina net superioara altora din piata ca cifra cetanica creste puterea // performanta motorului si genereaza in acelasi timp mai multe reziduuri pe DPF.
  9. Eu am facut un calcul financiar pentru Romania: daca nu ar trebui sa ma deplasez in Romania (nu in acelasi oras, fie el si Bucuresti) nu as mai cumpara masina. Taxiul, transportul in comun, Uber, Bolt si alte variante din acestea sunt mai ieftine la un orizont de 1 an - daca aduni banii bagati in masina in total, cu tot ce presupune masina intr-un an - de la costul masinii la anvelope, combustibil, taxe, parcari, rovinieta, revizii, asigurari. Iar pentru plecat in vacanta cel mai misto este sa inchiriezi masina - la fiecare vacanta / deplasare din oras, ai alta masina - nu te plictisesti. Cine este curios sa faca acest calcul pentru masina care o detine, ar fi interesant de vazut rezultatul - in cazul tau james cred ca nu se justifica sa iei masina. Deloc.
  10. mav

    Despre masini electrice

    Salut, Scuze ca ma bag si eu in seama - am studiat discutia - de la masini electrice la panouri solare - tot electricitate. Am aplicat la programul cu panouri fotovoltaice al guvernului si dosarul a fost aprobat, dar nu despre asta e discutia: avand masina electrica, as fi vrut sa extind sistemul cu baterie care sa inmagazineze energie si doar surplusul din acumulator sa il dau in retea, astfel incat intr-o formula ideala sa incarc masina electrica off grid de la soare. Dar cand am comparat costul acumulatorilor + invertor (care ar trebui inlocuite in max. 10 ani, tinand cont ca randament vreo 7, dupa spusele furnizorilor), am ajuns personal la concluzia ca nu merita costul - amortizarea era undeva spre 20 ani - ori bateria si respectiv invertorul au o duarata de viata reala de maxim 10. Astfel am ramas doar cu sistemul basic care se incadreaza in programul guvernului.
  11. Cred ca alunecam intr-o alta directie fata de subiectul topicului - poluam topicul cu ce nu trebuie. Insa parerea mea este ca, din ce am vazut si discutat cu producatorii de subansamble, calitatea este decisa de beneficiar prin pret - genul: vine producatorul X si vrea un volan multifunctional in 100 EUR. Facand totalul, producatorul respectiv poate face asta doar cu rabat la calitatea materialului. De ce ar face asta producatorul? Pentru ca stie ca brandul vinde, iar pentru el diferenta de 500 EUR la volan inseamna miliarde castigate, in conditia in care acel volan el oricum il vinde in costul masinii la un pret de 1.000 EUR de exemplu. Iar daca un volan este facut din materiale premium, atunci el la majoritatea producatorilor - mai ales cei de lux - este o optiune de cateva mii de euro, ca sa compenseze cei posibil 300 EUR cat il costa in plus volanul, cusut manual din piele de buna calitate si cu incalzire. E doar un exemplu, nu stiu daca intr-adevar acestea sunt costurile - fara vreo legatura cu realitatea. Ca si concluzie, calitatea produselor este decisa de producatorul masinii, nu de furnizor, sub presiunea pretului (mai specific profitul dorit de producator per unitate).
  12. Toate sunt supra-alimentate. Si au compresia diferita pentru performante diferite. Toate au filtru de particule. Insa in esenta este acelasi motor in 4 cilindri de 2.0L. Ceea ce nu justifica diferenta de pret de mii de euro intre ele - strict la motoare ma refer. Daca imi permiti cateva considerente (pareri) personale dupa 8 ani si 4 masini Volvo - scuze pentru spam / off-topic pentru colegii ne-interesati: Nu stiu ce sa spun atunci daca oricare din alegeri este cea buna - in sensul ca nu mai cred ca exista vreo masina pe lumea asta sa merite sa o tii 10 ani. Se fac din ce in ce mai proaste, ca sa te faca sa le schimbi, combinat cu o crestere exagerata in ultimii ani la preturi la toti - uita-te de curiozitate cat costa acelasi model de masina (indiferent care) acum 3-5 ani si cat costa acum. Doua electronice in plus si un bord digital nu justifica 20 - 25% in plus la pret - repet aceeasi marca // acelasi model. A fost unul din motivele pentru care am renuntat sa mai iau Volvo - pretul exagerat de mare vs. ce ofera. SantaFe mi s-a parut cea mai buna (cinstita) propunere la momentul respectiv (noiembrie 2019). Ai tot ce este pe un Volvo XC60 / 90 de 70.000 EUR + TVA la jumatate de pret. Plus ca garantia de 5 ani fara limita de km este mare lucru in ziua de azi, din punctul meu de vedere. Volvo nu e chinezarie - sunt fabrici pe diferite continente - iar daca nu ma insel S60 e facut in Belgia in continuare. Deocamdata. Insa un pret final (de nou) cu toate optiunile duce si el catre 60.000 EUR + TVA. Ori la jumatate din acesti bani gasesti masini (inclusiv la Hyundai cu 5 ani garantie vs. 2 la majoritatea celor europene) cu dotari similare full-option. Alfa Romeo va fi intotodeauna o masina care induce multa emotie - "Cuore Sportivo". Insa eu am auzit mai multe cazuri dezamagitoare vizavi de fiabilitate, decat cazuri fericite. Din pacate. Sper din tot sufletul ca au remediat aspectele de fiabilitate - am o slabiciune pentru Alfa, desi nu am avut niciuna pana acum. Am ocazia sa interactionez cu destul de multe firme private in Romania in domeniul automotive sa stiu ca indiferent de marca, aproape 80% din subansamble, dupa parerea mea, sunt facute in Romania si trimise la fabrici la asamblare in Europa, pentru majoritatea marcilor europene, inclusiv cele care le-ati considera de top // lux. Ati fi surprinsi sa aflati ce marci de masini de lux au tot interiorul (bord, volan, scaune, tapiterie) si electronica produse in Romania, unde platesc minim posibil. Eu am si un Smart EQ Forfour Brabus (dotare de top pentru Smart EQ) pentru oras - intentionez sa il vand (masina avand 1 an si 3 luni) si iau in considerare Ioniq / Kona electric din aceleasi 2 motive simple: dotari vs. pret si respectiv garantia de 5 ani fara limita de kilometri. Cand am luat Smart-ul Hyundai inca nu adusese masinile electrice in Romania, iar Leaf-ul avea timp de livrare 6 luni minim. De BMW si VW nu te puteai atinge - full option treceau de 50.000 EUR + TVA. Pentru o masina de oras este enorm, fie ea si electrica, si cu prima de la stat. O masina, in acceptiunea mea, este o investitie (proasta prin definitie din punct de vedere investitional) care trebuie tratata ca atare: ma folosesc de ea o perioada si o vand, la o valoare cat mai buna. La re-vanzare incepe discutia, mai ales la masini non main-stream (gen Volvo, Alfa) vs. o masina germana intotdeauna se va vinde mai greu, la pretul corect - este si acesta dupa parerea mea un aspect de factorizat cand faci calculul cat te costa masina in x ani cat planuiesti sa o tii - cati bani pierzi la revanzare - trebuie sa ii adaugi la cost. Se stie ca nimeni nu este dispus sa plateasca optionalele ca pretul full de noi, cand cumpara masina second hand - acolo se pierd bani. Practic, la momentul vanzarii platesti optionalele 1,5 ori de noi tu ca proprietar cand vinzi o masina full-option. Pe de alta parte, mie imi place sa ma bucur de masina sub forma unei experiente complete (full option) ce poate oferi acea masina - prefer un Hyundai full option vs. un Volvo entry-level - ambele au pedale, volan, si te duc intre 2 puncte (ca si taxiul, Bolt sau Uber) - diferenta este cum te duc intre acele 2 puncte. Punand cele 2 aspecte cap la cap (cumparare vs. vanzare), si coroborat cu toate aspectele mentionate mai sus, eu unul am ajuns la Hyundai si nu regret nicio clipa alegerea facuta. Succes cu achizitia!
  13. La o viteza pre-setata pe pilot automat adaptiv de 138 km/h, ca sa mearga efectiv la 137 km/h.
  14. Asa este la majoritatea producatorilor - ea merge si fara cheie detectata in habitaclu. Pana cand o opresti :).
  15. Salut, Sunt chiar 3 - acelasi motor, "licenta soft" - T4, T5, T6 (T8 = T6 + electric). Daca vrei putere maxima, alegi un T8 - hibrid benzina + electric. Eu zic sa vezi cat mai multe inainte sa te hotarasti si as sugera sa iti calculezi un TCO la cati ani planuiesti sa o tii - revizii, consumabile (distributie, schimb discuri si placute frana, garantie extinsa si altele firesti) - acestea se aduna intr-un cost considerabil in 5 ani. Succes cu alegerea!
×
×
  • Create New...