Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

mav

Membri
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About mav

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    Santa Fe
  • Model
    2019
  • An
    2019
  • Locatie
    romania

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vorbesc de ledurile de iluminat la picioare - in fata se desface toata consola centrala pentru alimentare.
  2. O pot oferi cei de la Hyundai, insa eu am renuntat cand am vazut ce presupune instalarea.
  3. Multumesc frumos, insa trebuie cont de facebook sa il accesez si nu am - s-ar putea link-urile de pe web (daca bineinteles exista / sunt pe web)?
  4. Salut, BlueLink nu este disponibil in Romania - am inteles ca ar trebui un modul GSM codat hardware cu SIM din fabrica care se leaga la serverele Hyundai si pe acolo se face controlul de la distanta. @__Sly__ poti te rog sa imi dai si mie link-ul de pe grupul de facebook Italia cu update-urile?
  5. Salut, Aplicatia BlueLink este lansata pentru SUA, Canada, Australia si cateva tari din vestul Europei. Pentru ca aplicatia sa functioneze masina trebuie echipata cu un modul de control GSM cu SIM din fabrica, care unitate de control este conectata la sistemele masinii. Toata comunicatia se desfasoara prin serverele de control de la Hyundai. Din pacate la noi in tara nu se stie cand va veni, si daca este posibil sa se doteze after market cu asa ceva - mie nu a reusit sa imi raspunda nimeni de la Hyundai. Pentru iPhone de exemplu aplicatia nu era disponibila pentru Romania - nu stiu de Android.
  6. Mai testez ca sa fiu sigur de ce le spun - pe de alta parte masina noua, 5.000 km mai lasam sa se rodeze motorul - cine stie? Revin pe aceasta tema.
  7. Dupa alte teste, pare ca cifra cetanica mai ridicata la efixs "induce" un fel de regenerare a DPF-ului, desi masina are sistem cu uree. Pe A1 de la Pitesti spre Bucuresti, la un moment dat a "sarit" in viteza a 7-a pentru vreo 40 km, si ulterior a revenit. Similar ca la alt motor diesel Euro 6, cu DPF uscat, fara uree. Am sa testez si motorina cifra cetanica 51, pentru verificare.
  8. Skoda ramane oricum o propunere foarte buna - daca nu cea mai buna din cele "germane" - frumusetea la Skoda este ca ai (aveai) inclusiv unele optionale care nu erau diposnibile pe VW, iar per total intretinerea e mult mai ieftina decat la VW.
  9. Al doilea link puncteaza catre fosta cutia de viteza de 6 trepte si ai dreptate - aceea este cu convertizor de cuplu, din ce vad eu. DE restul nu ma pricep - stiu doar de la Volvo si cei mai priceputi ca mine la Volvo.
  10. Salut, ii tot spui Inspiration ea este Inscription - Inscription pleaca de la 42K EUR, Polestar Engineered de la 66K EUR. Torque Vectoring il are Volvo standard din 2011 - nu stiu ce ti-au vandut aia de la Volvo - asculta pe cineva care a avut 3 x S60 din 2011 pana recent si a mers si la limita cu ele. Polestar Engineered iti ofera un motor electric plug-in hybrid cu baterie de 11 KWh care te tine vreo 50 km - ceea ce e bine pentru oras daca ai unde sa o incarci. Daca nu faci liniute si nu mergi tare - o iei pentru oras, amortizoarele Ohlins si franele Brembo nu te ajuta cu nimic. Ca si restul ornamentelor de 50% in plus la pret fata de Inscription. La Inscription poti sa ii pui softul Polestar si o faci dpdv performante Polestar Engineered cu 750 EUR - acei 20 CP / 40 Nm. Insa nu e doar asta - Polestar (softul de 750 EUR) schimba total comportamentul masinii - cutia si motorul. Nu te lua dupa cei 20 CP / 40 Nm plus. E mai mult decat atat. Ca si fost posesor de Polestar (soft), asta este o investitie care merita. Restul de 22K EUR prea putin dupa mine. Deci pana aici eu as lua Inscription + Polestar ca software: https://engineered.polestar.com/ro/product/optimisation/s60-t4-drive-e-fwd-automatic-2020-3-1 Si m-as opri aici. Nu vreau sa intru in polemica ce reprezinta Volvo vs. Skoda vs. Mazda - ca si experienta la volan nu se compara nici pe departe - fa un drum de 800 km cu fiecare si vorbim. Iti spun iar din experienta - cred ca am peste 300k km cu Volvo S60. Cutia este dublu ambreiaj, de la Aisin, nu cu convertizor de cuplu - cea dinante de 6 trepte era cu convertizor de cuplu. Iti recomand sa intri pe forumul Volvo din Belgia sau Romania si sa pui si acolo aceste intrebari - vezi ce feedback obtii.
  11. Aceste "simptome" le-am experimentat si eu - aparent cutia si softul management motor sunt setate oarecum pe economic insa aparent consuma mai mult. Pe modul Sport pare mai economica - cel putin afara - am experimentat pe DN1 BV-SB. In afara de autostrada cred ca doar in mod Sport merg afara de acum.
  12. Testat saptamana asta din nou - si-a "revenit" pilotul adaptiv - a mers toata autostrada A1 in viteza a 8-a la 2.200 RPM @ 138 km / h viteza setata. De ce? Nu stiu. Singura prezumtie care o am acum este motorina de cifra cetanica 55+ (Rompetrol efixs) care face ca DPF-ul - desi umed (cu uree) - totusi sa se comporte ca unul uscat fara uree. Poate eroare din soft pentru acest aspect specific. Off-topic: aditivul de la Rompetrol, combinat cu motorina net superioara altora din piata ca cifra cetanica creste puterea // performanta motorului si genereaza in acelasi timp mai multe reziduuri pe DPF.
  13. Eu am facut un calcul financiar pentru Romania: daca nu ar trebui sa ma deplasez in Romania (nu in acelasi oras, fie el si Bucuresti) nu as mai cumpara masina. Taxiul, transportul in comun, Uber, Bolt si alte variante din acestea sunt mai ieftine la un orizont de 1 an - daca aduni banii bagati in masina in total, cu tot ce presupune masina intr-un an - de la costul masinii la anvelope, combustibil, taxe, parcari, rovinieta, revizii, asigurari. Iar pentru plecat in vacanta cel mai misto este sa inchiriezi masina - la fiecare vacanta / deplasare din oras, ai alta masina - nu te plictisesti. Cine este curios sa faca acest calcul pentru masina care o detine, ar fi interesant de vazut rezultatul - in cazul tau james cred ca nu se justifica sa iei masina. Deloc.
  14. mav

    Despre masini electrice

    Salut, Scuze ca ma bag si eu in seama - am studiat discutia - de la masini electrice la panouri solare - tot electricitate. Am aplicat la programul cu panouri fotovoltaice al guvernului si dosarul a fost aprobat, dar nu despre asta e discutia: avand masina electrica, as fi vrut sa extind sistemul cu baterie care sa inmagazineze energie si doar surplusul din acumulator sa il dau in retea, astfel incat intr-o formula ideala sa incarc masina electrica off grid de la soare. Dar cand am comparat costul acumulatorilor + invertor (care ar trebui inlocuite in max. 10 ani, tinand cont ca randament vreo 7, dupa spusele furnizorilor), am ajuns personal la concluzia ca nu merita costul - amortizarea era undeva spre 20 ani - ori bateria si respectiv invertorul au o duarata de viata reala de maxim 10. Astfel am ramas doar cu sistemul basic care se incadreaza in programul guvernului.
  15. Cred ca alunecam intr-o alta directie fata de subiectul topicului - poluam topicul cu ce nu trebuie. Insa parerea mea este ca, din ce am vazut si discutat cu producatorii de subansamble, calitatea este decisa de beneficiar prin pret - genul: vine producatorul X si vrea un volan multifunctional in 100 EUR. Facand totalul, producatorul respectiv poate face asta doar cu rabat la calitatea materialului. De ce ar face asta producatorul? Pentru ca stie ca brandul vinde, iar pentru el diferenta de 500 EUR la volan inseamna miliarde castigate, in conditia in care acel volan el oricum il vinde in costul masinii la un pret de 1.000 EUR de exemplu. Iar daca un volan este facut din materiale premium, atunci el la majoritatea producatorilor - mai ales cei de lux - este o optiune de cateva mii de euro, ca sa compenseze cei posibil 300 EUR cat il costa in plus volanul, cusut manual din piele de buna calitate si cu incalzire. E doar un exemplu, nu stiu daca intr-adevar acestea sunt costurile - fara vreo legatura cu realitatea. Ca si concluzie, calitatea produselor este decisa de producatorul masinii, nu de furnizor, sub presiunea pretului (mai specific profitul dorit de producator per unitate).
×
×
  • Create New...