Jump to content

mav

Membri
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

mav last won the day on July 31

mav had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

About mav

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    Santa Fe
  • Model
    2019
  • An
    2019
  • Locatie
    romania

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. mav

    cifra cetanica

    Salut, Tocmai de asta spuneam ca toata lumea ar trebui sa incerce - o motorina cu mai mult aditiv nu inseamna neparat un randament mai bun pentru un anumit motor. Sau mai economic. Eu m-am pronuntat vizavi de motorul care il am pe SantaFe - 2,2L CRDi. Motor mare, care poate da mai mult decat 440 Nm si 200 CP - si am observat asta punand motorina B0 - efixs - performante imbunatatite. Cu costul aferent, evident. B0 se refera la motorina fara continut de biodiesel - Biodiesel 0%. B7 se refera la continut 7% biodiesel. Interesant este ca in anumite circumstante (analize / teste) B7 e mai "performant" decat B0.
  2. mav

    cifra cetanica

    "mai puternic = mai putin economic" - stiu ca pare neintuitiv, insa poate fi foarte adevarat - datorita arderii complete, se obtine (eu constientizez real pe masinile care le-am avut si actualmente pe SantaFe) o crestere de putere - se simte in motor, mai ales la drum intins cand accelerezi de la 80 la 120 sa zicem. dat fiind faptul ca are loc o ardere / randament superior, motorul (calculatorul de management motor - CEM) modifica parametrii motorului si implicit se modifica si parametrii de turbina si respectiv evacuare, ceea ce rezulta intr-un final intr-un consum poate mai mare - este de experimentat de catre fiecare la un drum lung si sa revenim aici cu concluzii poate cu numere - verificat la pompa. Concret eu am alimentat preponderent de la Rompetrol cu motorina cu cifra cetanica 55 - era inainte "alto", acum "efixs". La masinile care le-am avut inainte - Volvo - se simtea bine de tot plusul de putere in motor, mai ales la motoare mari bi-turbo (am avut motoare de 2.4L bi-turbo) - insa la prima iesire la drum lung se pornea arderea DPF la fiecare 5.000 km "pe ceas" - semn ca se schimba comportamentul motorului si invariabil al evacuarii. Acum la SantaFe experimentez un plus de putere la accelerare clar (vorbesc aici 40-60, 80-120 km/h) inca nu m-am prins ce si cum functioneaza ca si mecanism - o singura data l-am prins pe regenerare - consum marit la regim cruise pe autostrada - oarecum ciudat deoarece are AdBlue ?!? - tot motor mare de 2.2L cu o singura turbina din ce stiu eu (ca si paranteza cred ca se pot scoate minim 480 Nm si respectiv vreo 220 CP vs. 440Nm si 200 CP - in concluzie parerea mea este ca motorul este limitat destul de conservator pentru fiabilitate probabil). La busonul de motorina scrie B7 - ce ar corespunde unei cifra cetanice 51 (standard minim). Pun B0 (cifra cetanica 55), se simte clar la mine ca si putere la acceleratie la drum intins, insa sesisez, asa cum am spus un consum putintel mai mare - gen 0.3 L / 100 km, poate. La buget insa se vede clar: 38 bani diferenta / litru - la un plin de 60 L inseamna 0.38 x 60 = 23 RON - adica aprox. 8% in plus la plin (exemplu concret ieri la Rompetrol 4.62 RON / efix vs. 5.00 efixs) : 277 RON efix vs. 300 RON efixs. Plus consum putin marit, imi iese asa empiric undeva la 10% mai putin economic efixs vs efix. Daca extindem la 1 an - eu fac cam un plin pe saptamana -> 52 plinuri / an * 23 RON diferenta = 1.200 RON pe an diferenta la motorina. Merita? Poate ca da, poate ca nu - decizia fiecaruia. Vizavi de bio-carburant si aditivi metalici MMT - standardele de benzine si motorine in vigoare specifica clar limitele acceptate - de aceea avem aceste standarde la motorina de exemplu - B0 si B7. Daca dorim ceva optimizat, si sunt surprins oarecum de asta, este faptul ca Hyundai nu are un produs de tuning - ce ar putea da o performanta superioara coroborat in acelasi timp cu un consum mai mic - va spun tot din experienta cu Volvo anterior - soft oficial de la producator, garantat de acesta - performante superioare, culmea cu cel putin acelasi consum, daca nu mai bun. Cum e posibil? Prin tuning soft - de la motor, turbina, cutie de viteze si pana la evacuare respectiv. M-am uitat orientativ pe net la cei care fac "chip" tuning la acest motor si scot peste 480Nm, cu vreo 250 CP - deci teoretic s-ar putea, fara sa sufere fiabilitatea.
  3. mav

    cifra cetanica

    Avem cativa furnizori si distribuitori nationali - OMV/Petrom, Rompetrol, MOL, Gazprom, LukOil, sa zicem. Statiile lor sunt distribuite national, dar rafinariile nu - acestea sunt localizate in anumite zone geografice. Plus ca nu mai sunt atat de multe - rafinariile ma refer. Ca sa optimizeze costurile si respectiv sa sa isi poata alimenta statiile si pe perioada de revizii la rafinarii (care din ce stiu eu dureaza si 2 luni), furnizorii au nevoie de "backup" - si atunci uite asa se fac "schimburi" intre acestia vizavi de alimentarea cu combustibil brut - sa zicem ca tu imi alimentezi statiile din nordul tarii, eu iti alimentez statiile din sud si ne calculam la final. Exact ca si tranzactiile/transferurile inter-bancare. E un exemplu exagerat, insa mecanismul exista si se foloseste. Bun zis si facut. Peste combustibilul brut ajuns in statii care trebuie sa indeplineasca un anumit standard (EN xxx), se adauga un aditiv si un colorant - proprii fiecarui furnizor si de aici oarecum performanta si culoarea diferite pentru fiecare furnizor. Deci performanta unui combustibil vine din 2 componente - cifra cetanica (motorina) / octanica (benzina) si respectiv aditivul - poate acesta e cel mai important in ecuatie. Dar daca un furnizor, in urma modernizarii rafinariei, a "gresit" (in sensul bun aici) si scoate motorina sa zicem cu cifra cetanica de 55 in loc de 51 (standardul)? Adica mai buna calitativ din start decat standardul? Pai ar insemna o calitate bruta mai buna a motorinei - mai multa putere calorica in motor, insa posibil si un consum mai mare. Acest furnizor, din cate stiu eu la un moment dat era Rompetrol - repet aici vorbesc de motorina bruta iesita din coloana de distilere a rafinariei, nu produsul final (cu aditiv) care ajunge in rezervoarele noastre - aditiv care poate modifica substantial calitatea si randamentul combustibilului. Din ce cunosc eu, sunt 3 furnizori de combustibil in Romania - rafinarii: OMV/Petrom, Rompetrol si LukOil. Cel mai bine ar fi sa studiem fisele de produs ale combustibililor, care spun clar ce cifra cetanica si respectiv octanica au - aici am gasit un rezumat despre asta: https://www.giz.ro/stiinta/cum-sa-alegi-benzina-motorina-39115/
  4. Posibil - rezolvsi eu la urmatoarea revizie. Vizavi de ce spui despre unitati - LG vs Mobis - inseamna ca softul e totusi diferit - functionalitatea este din soft.
  5. mav

    cifra cetanica

    Salut, Din ce cunosc eu, diferenta intre motorine / benzine o face aditivul - propriu fiecarui furnizor. Cu mici diferente - stiu un furnizor care de exemplu "scoate" dinAd rafinarie la motorina cifra cetanica 55 in loc de 51 ca standard - deci teoretic mai buna calitativ - insa acest randament mai mare se poate traduce prin consum mai mare. Aditivul se introduce in statie, in rezervoare - motorina este proprie unei zone, nu unui furnizor culmea. Si de aici diferenta - in sensul ca, aceeasi motorina de baza are cu totul alte efecte in 2 lanturi de distributie diferite - ma refer la cele 2 cele mai mari din Romania. Aditivul face diferenta. Cred ca fiecare poate testa diferite tipuri de motorina si sa vada care e cea mai potrivta - motorina care e cea mai buna dpdv randament nu neaparat da cel mai bun consum si invers - motorina cea mai buna ca si consum nu e cea mai buna dpdv performanta in motor. Parerea mea in concluzie, este ca fiecare sa isi faca un calcul - ce conteaza mai mult in acest compromis performanta / consum.
  6. Eu vorbesc din cunostinta de cauza, cu masina electrica de 2 ani cu fataiala in oras si pe langa. De la Bucuresti la Timisoara incarci la Sibiu, 1 ora cat faci o pauza si mananci ceva, bei o cafea - Sibiul este la 270 km fata de Bucuresti si de Timisoara - la jumatatea drumului. Deci o Kona electrica te tine. Cand spui o ora in plus, sa inteleg ca nu te opresti deloc de la Bucuresti la Timisoara mergand cu masina - 7 ore? Si daca faci 7 ore, mai conteaza 1 ora daca te-ai opri o data? Si tocmai de aceea de la Bucuresti la Timisoara iei avionul. De la Bucuresti la Antalya as lua avionul ca e mai rapid si mai ieftin - cheltuielile scutite din consum si consumabile cu masina sunt sigur ca iti asigura un drum poate chiar la clasa Business cu avionul pana in Antalya - fa niste calcule. In Antalya poate mergi o data pe an, in oras te fatai in fiecare zi - nu cred ca e corect sa facem dintr-o exceptie o data pe an o regula. Insa fiecare cu socotelile lui si cu parerile lui - eu v-am impartasit din experienta mea poate foloseste cuiva.
  7. Ar merita un plugin hybrid daca ai unde sa il incarci acasa si sa iti asigure autonomia necesara zilnica - cati km faci in fiecare zi - serviciu acasa sa spunem. Spun asta deoarece de 2 ani am o masina electrica si fac 100 km cu 10 RON - incarcat acasa la 220V. De ce spun acasa? Deoarece curentul la statiile de incarcare costa cat nu face - indiferent unde incarci mai nou. Era si un retailer care te lasa sa incarci gratis pana de curand - acum trebuie o anumita cantitate de cumparaturi sa primesti un voucher de incarcare valabil data viitoare cand mergi pe la ei. Insa un hibrid mi se pare cea mai mare pacaleala - consumul acela care il dau e valabil cu bateria incarcata - odata descarcata, ai un consum mai mare simtitor decat varianta pe benzina, datorita in primul rand celor 150-200 kg greutatea ansamblului electric (motor, transmisie, baterie), plus randamentul scazut al motorului pe benzina - sarcina mai mare pe el pentru a incarca bateria propulsorului electric. Care nu o incarca in cativa km - probabil ca ii trebuie cateva zeci km drum intins. Daca ma intrebati pe mine personal, as trece direct pe electric - au aparut masini cu autonomie destul de mare pentru distante lungi - 350+ km reali. cei aproape 10K EUR de la stat fac sa merite investitia. Tinand cont de autonomie de 350+ km, merita o incarcare saptamanala la o statie in aceste conditii, pentru deplasari in oras. Iar in concediu, oricum te opresti la o cafea / gustare / alimentare la cateva ore pe drum undeva la o benzinarie - la fel de bine in loc de motorina / benzina poti sa bagi curent mai nou. Cat bei cafeaua si iei o gustare - 30-45 min ai masina incarcata (aproape) full. Au aparut / vor aparea in scurt timp statii de incarcare si de 100KWh - de 50 avem deja. Deci o baterie de 50KWh o incarci intr-o ora de lazero - ceea ce nu e cazul. Deci o baterie de 65KW o poti incarca full in aprox 45 min, de la 10-20% sa spunem daca planifici putin calatoria, oriunde in Romania. Hyundai Kona electric ofera aceasta capabilitate - 350km reali / medie anuala vara-iarna. Suficient pentru oricine in concediu as indrazni sa spun. Eu am calculat undeva la 20KW / 100km. Ceea ce s-ar traduce in 12 RON / 100km - 0.6 RON / KW x 20 KW = 12 RON incarcat acasa. Asta daca nu facem contract cu Hidroelectrica si avem curentul acasa la 0.24 RON / KW: https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9 Si atunci am avea un cost de 20KW x 0.24 = 4.8 RON / 100 km. Adica 1L benzina la 100 km.
  8. Salut, Nu stiu unde sa postez asta, insa mi se pare interesant - a incercat cineva? Pare ca se poate instala in final orice aplicatie Android - Waze / WhatsApp: https://www.youtube.com/watch?v=a77ge7sfY54 sau aici: https://www.youtube.com/watch?v=rfRy09dPQ_4 Eu am incercat sa activez acel mod engineering din film si nu am reusit.
  9. Intr-un final am reusit sa actualizez si eu softul si respectiv navigatia - multumesc frumos @Moise Am intrat in acel modul de engineering si as avea 2 intrebari: - de unde as putea dezafecta modulul software de Bluelink? Apare suparator intrucatva simbolul de lipsa conexiune BlueLink - ne lipseste serviciul si cred ca si modemul - desi am vazut ca s-ar putea activa. - Ce inseamna activarea modulului Telematics? Multumesc anticipat, mav.
  10. Deci motorul ar putea primi un update soft la revizie, iar cutia cu dublu ambreiaj ar putea favoriza o schimbare mai lina a treptelor de viteza - eu am observat ca si cutia actuala (pe care o am eu 8AT cu convertizor) schimba destul de bine - insa avantajul la convertizor vine la schimbare rapida in turatii mari - modul sport - aici cred ca este mai avantajoasa decat cea de ce. In fine va fi frumos sa o vedem si sa o incercam. Desi pretul va fi definitoriu si nu cred ca va fi mic.
  11. Multumesc frumos pentru linkuri insa tot nu ma lasa - spune din nou ca am depasit cota de download :).
  12. Va fi interesant de vazut preturile - nu cred ca vor mai fi aceleasi preturi de promotie - cred ca vor veni cu pret intreg de 50K+ EUR in Europa. Care tot ar putea fi un pret bun comparativ cu alte modele. Personal, versiunea plug-in hibrid ca ar fi singura alternativa reala la o utilizare mixta oras - afara, datorita celor 50 km autonomie electric. Daca pretul cu subventie de la stat va merita. Deoarece sunt nou cu Hyundai, sa inteleg ca motorul diesel si transmisia sunt total noi sau aceleasi re-denumite? Atat am si eu pe SantaFe actualmente - 200 CP /440 Nm si 8 trepte automata.
  13. Multumesc pentri poza - din ce disting eu daca nu gresesc - V112 vs. V100 la mine - 292 vs. 287 Multumesc de ajutor. Insa acum spune ca nu mai pot descarca fisierele - le are cineva pe un Dropbox / altceva?
  14. Multumesc pentru poza - se poate putin mai clara? Nu reusesc sa disting cifrele. Multumesc!
  15. Pe card scrie Mobis STD 5.X, multumesc de idee. Intrebarea este daca acest update este mai nou decat ce am eu - sau altfel spus daca imi poate spune cineva ce am eu si ce reprezinta acest update?
×
×
  • Create New...