Jump to content

mav

Membri
  • Content Count

    88
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

mav last won the day on July 31 2020

mav had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About mav

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    Santa Fe
  • Model
    2019
  • An
    2019
  • Locatie
    romania

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Salut, Intr-adevar impresionant Ioniq5 - multumesc de info. M-am uitat si eu un pic iar varianta Luxury cred ca merita banutii la autonomie reala de 350+ km. Acel V2L charger de dispozitive externe face toti banii cred cand mergi la un gratar / camping sau vacanta cu cortul.
  2. Salut, Mergi la orice reprezentanta - exista si un buletin tehnic intern pe tema asta la Hyundai - le spui ca sunt ovalizate discurile, ei le verifica si ar trebui sa le schimbe. Placutele recomand sa la platesti - sa iei unele noi - ca sa nu aiba motiv ulterior ca s-ar ovaliza din nou din cauza lor :).
  3. mav

    Despre masini electrice

    Pacat, ma gandeam de mult la o Kona EV - cea de acum imi place si mai mult. Din ce inteleg din articol, riscul apare doar la fast charging - acolo sistemul de management da cu virgula.
  4. Salut, Problema se manifesta la mine exclusiv la franare - trepidatii in volan si putin in masina - mi-am dat seama ca discurile sunt ovalizate, mai ales cel de pe stanga. Fapt confirmat si la masuratori. Eu am inteles ca nu la toate se manifesta acest aspect - deci daca nu ai nicio trepidatie in volan la franare, atunci e foarte bine. La mine s-au manifestat dupa 1 an // 18k km. Nu zicea in buletin la un anumit numar. Buletinul parea a fi un buletin tehnic informativ intern Hyundai. Pe masina identica a unui prieten, luata exact dupa mine, si cu 10k km, nu se manifesta. Deci inclin sa cred ca un anumit lot de discuri de frana a fost mai slab calitativ. Nu le face Hyundai - se putea intampla la orice alta marca de masina. Acum totul e bine - nicio trepidatie la franare.
  5. Hello, Vad ca nu s-a mai scris demult pe aici ceea ce este un semn bun. Sa incep eu cu o problema survenita recent. Se pare ca la un lot de SantaFe iesit inainte de Dec 2019 parca - nu sunt sigur de data - exista un buletin tehnic lansat de Hyundai referitor la ovalizarea discurilor fata, manifestat prin tremuratul volanului la frana - exact ce experimentam eu de o perioada. Merg la un dealer Hyundai, facem test de drum, OK - tremura volanul. Deschidem caz la Hyundai, cu poze. Ma mai solicita inca o data Hyundai pentru verificarea ovalizarii discurilor, cu ceasul. Mai merg inca o data si facem si asta cu film aferent. In final, se aproba schimbatul discurilor, insa a trebuit sa achit eu c/v placutelor de frana noi deoarece au spus ca sunt consumabile. Asadar, am discuri noi de frana si placute noi (achizitionate de mine), pentru a nu pierde garantia. Placutele vechi le am in portbagaj, probabil candva le va veni si lor randul din nou pe masina. Aviz colegilor care experimenteaza aceeasi problema, daca este cazul.
  6. Salut, Aici nu vorbesc de reducerea de taxe - aici vorbesc de eco-bonusul de la stat - 10K EUR la masina full electric si 5K EUR la masina PHEV - nu stiam ca exista limitari la PHEV sa primesti eco-bonusul. Eu cand am luat masina electrica in 2018 nu retin sa fi fost astfel de limitari. S-a schimbat programul?
  7. Multumesc frumos m-am uitat si eu - pentru mine: - putin dezamagitoare cutia 6AT pe PHEV - la drum lung dupa terminarea bateriei sau fara utilizarea bateriei ce faci? Ai ascutitoarea de 1.6 si cutie cu 6 rapoarte, cu 250 kg bateria si motorul electric? Pai cat faci cu 47L capacitate rezervor? 400 km cu consum 12L la drum intins? - cei 13.8 KWh asigura o autonomie reala probabil undeva pe la 40 km, suficienti pentru naveta zilnica pentru mine - pretul de 51.646 EUR putin prohibitiv - daca mai aplici un discount suplimentar de 5.000 EUR ca e PHEV, ajungi la 47.000 EUR cu TVA. Deci nu mi se pare OK pentru mine cel putin. Asa cum spuneau colegii, tot electrica curenta + diesel clasic la drum lung. Deocamdata.
  8. mav

    Reading error

    Salut, Vezi: - sa nu fie mai mare - dpdv capacitate - de cat stie sistemul sa citeasca. - sa nu ceara totusi FAT16 - desi ma indoiesc. - formatele de fisiere scrise pe stick s anu fie suportate dpdv formate suportate ca citire. - sa nu fie protejat la scriere - stiu ca doar ar trebui sa citeasca insa s-ar putea sa isi si scrie niste indecsi pe stick, utilizati probabil la cautare, indexare continut.
  9. Din ce stiu ai asa - poate gresesc: - taxe - 780 RON / an la motorul 2.2D - astia ii recuperezi usor din diferenta de consum la drumuri lungi vs. 1.6 GDI. Mai ales cutia 8DCT vs. 6AT - pe langa ca ai un motoras de ascutitoare mai pun si o cutie care doar cu performanta si optimizare consum nu tine. - RCA tine de tine ca persoana fizica - bonus malus. - Casco e procent din valoarea de achizitie a masinii. Eu as m-as fi dus pe 2021, daca nu era asa de "plastificata" si avea si toate functiile pe care le prezinta astia la marketing si de fapt exista mai putin in realitate.
  10. mav

    Tucson 2021 ~

    Din ce vad eu pe specificatii, motorul are 250Nm - nu stiu cat de fasneata ar fi o masina de 1500 kg cu motor pe benzina de 250Nm. Motorul electric mai adauga maxim 100Nm si 200 kg, si asta pe distante foarte scurte - depasire sau acceleratie. Eu unul personal, as fi preferat un motor diesel 2L de vreo 350 - 400 Nm pe masina asta - si atunci era fasneata si consum mic. Poate Tucson PHEV va fi o varianta aici - daca vine cu bateria de 9 KWh ca si Ioniq - 60 km autonomie full electric, tot e ceva - macar greutatea suplimentara a bateriilor si a motorului electric sa aduca niste avantaje cuantificabile si concrete.
  11. mav

    Tucson 2021 ~

    Acum am citit si eu de el - asa mai vii de acasa - la o incarcare de 3KWh la 220 iti ia cam 4 ore sa il incarci full de la aproape zero - vii acasa si il incarci o data la 2 zile sau zilnic. Avantajul sa il incarci zilnic este ca il poti pre-conditiona vara / iarna - pleci cu ea rece sau incalzita / dezapezita, dupa anotimp. Daca ai 0.6 RON / kWh acasa la 220V, as zice ca te costa 16.5 RON / 100km: 0.6 x 13.8 x 2 (autonomie 50 km, deci pentru 100 km x 2) = 16.5 RON - echivalentul la 3 litri de combustibil fosil. Tot e bine. Ce nu mi se pare OK este pretul intr-adevar - cred ca Hyundai incearca sa mearga intr-o marja de pret care nu va corespunde perceptiei marcii vs. bani. Imi aduc aminte de SantaFe 2019 - pret 50k EUR cu TVA - nu s-a prea vandut. Au scazut pretul la 41k EUR cu TVA ca venea SantaFe 2020/21 - 10 bucati in Romania s-au vandut in 30 de zile. Daca Tucson hibrid - M- sau full costa undeva la 40K EUR (nu stiu cum face fata motorasul acela de 1.6 benzina fata ca eu nu l-as lua), atunci un PHEV ar tinde catre 50K EUR (din ce stiu eu un calcul statistic este undeva la 500 EUR / kWh baterie electric, care duce undeva la 7.000 EUR). SantaFe hibrid - nici pe asta nu l-as lua cu motorasul de 1.6 benzina pe post de motor care sa mute 2,3 tone costa 53K EUR // SantaFe "fosil" motorina 52K EUR. Deci nu stiu cand mai reprezinta o alternativa viabila - offtopic cred ca raman cu SantaFe-ul meu din 2019.
  12. Am inteles multumesc - speram sa le fi pus o comanda ceva strict sa le ajusteze ca si fermitate.
  13. Dotarile clar peste cele europene - ca la orice masina asiatica. Aspectul cu usile nu l-am inteles nici eu deloc - daca ai un copil in spate sau Doamne fereste ai un incident, ocupantii usilor din spate sunt blocati in masina daca nu pot ajunge sa deschida usile din fata.
  14. Multumesc de explicatie - si atunci, dat fiind faptul ca amortizoarele sunt reglabile, nu este posibil sa faca si ele parte din modurile de condus? Exemplu - pe Sport devin mai rigide, pe Comfort mai moi?
  15. Am vazut prezentarea / review MX30 la Giurgea si Bratu - m-a dezamagit Mazda de data asta: - calitatea materialelor - la ce Doamne s-au gandit cand pasagerul din spate nu isi poate deschide usa singur ?!? Doamne fereste de un accident - mi s-a parut nesimtire de-a dreptul sa ceri bani pentru cablul de ce si respectiv alti bani pentru geanta de tinut cablul de ce ?!? Nu cred ca mai reprezinta o optiune de inlocuit Smart-ul. Ramane deocamdata tot Kona.
×
×
  • Create New...