

mav
Membri-
Content Count
88 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
mav last won the day on July 31 2020
mav had the most liked content!
Community Reputation
4 NeutralAbout mav
-
Rank
Member
Previous Fields
-
Auto
Santa Fe
-
Model
2019
-
An
2019
-
Locatie
romania
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Salut, Intr-adevar impresionant Ioniq5 - multumesc de info. M-am uitat si eu un pic iar varianta Luxury cred ca merita banutii la autonomie reala de 350+ km. Acel V2L charger de dispozitive externe face toti banii cred cand mergi la un gratar / camping sau vacanta cu cortul.
-
Salut, Mergi la orice reprezentanta - exista si un buletin tehnic intern pe tema asta la Hyundai - le spui ca sunt ovalizate discurile, ei le verifica si ar trebui sa le schimbe. Placutele recomand sa la platesti - sa iei unele noi - ca sa nu aiba motiv ulterior ca s-ar ovaliza din nou din cauza lor :).
-
Pacat, ma gandeam de mult la o Kona EV - cea de acum imi place si mai mult. Din ce inteleg din articol, riscul apare doar la fast charging - acolo sistemul de management da cu virgula.
-
Salut, Problema se manifesta la mine exclusiv la franare - trepidatii in volan si putin in masina - mi-am dat seama ca discurile sunt ovalizate, mai ales cel de pe stanga. Fapt confirmat si la masuratori. Eu am inteles ca nu la toate se manifesta acest aspect - deci daca nu ai nicio trepidatie in volan la franare, atunci e foarte bine. La mine s-au manifestat dupa 1 an // 18k km. Nu zicea in buletin la un anumit numar. Buletinul parea a fi un buletin tehnic informativ intern Hyundai. Pe masina identica a unui prieten, luata exact dupa mine, si cu 10k km, nu se manifesta. Deci inclin sa cred ca un anumit lot de discuri de frana a fost mai slab calitativ. Nu le face Hyundai - se putea intampla la orice alta marca de masina. Acum totul e bine - nicio trepidatie la franare.
-
Hello, Vad ca nu s-a mai scris demult pe aici ceea ce este un semn bun. Sa incep eu cu o problema survenita recent. Se pare ca la un lot de SantaFe iesit inainte de Dec 2019 parca - nu sunt sigur de data - exista un buletin tehnic lansat de Hyundai referitor la ovalizarea discurilor fata, manifestat prin tremuratul volanului la frana - exact ce experimentam eu de o perioada. Merg la un dealer Hyundai, facem test de drum, OK - tremura volanul. Deschidem caz la Hyundai, cu poze. Ma mai solicita inca o data Hyundai pentru verificarea ovalizarii discurilor, cu ceasul. Mai merg inca o data si facem si asta cu film aferent. In final, se aproba schimbatul discurilor, insa a trebuit sa achit eu c/v placutelor de frana noi deoarece au spus ca sunt consumabile. Asadar, am discuri noi de frana si placute noi (achizitionate de mine), pentru a nu pierde garantia. Placutele vechi le am in portbagaj, probabil candva le va veni si lor randul din nou pe masina. Aviz colegilor care experimenteaza aceeasi problema, daca este cazul.
-
Salut, Aici nu vorbesc de reducerea de taxe - aici vorbesc de eco-bonusul de la stat - 10K EUR la masina full electric si 5K EUR la masina PHEV - nu stiam ca exista limitari la PHEV sa primesti eco-bonusul. Eu cand am luat masina electrica in 2018 nu retin sa fi fost astfel de limitari. S-a schimbat programul?
-
Multumesc frumos m-am uitat si eu - pentru mine: - putin dezamagitoare cutia 6AT pe PHEV - la drum lung dupa terminarea bateriei sau fara utilizarea bateriei ce faci? Ai ascutitoarea de 1.6 si cutie cu 6 rapoarte, cu 250 kg bateria si motorul electric? Pai cat faci cu 47L capacitate rezervor? 400 km cu consum 12L la drum intins? - cei 13.8 KWh asigura o autonomie reala probabil undeva pe la 40 km, suficienti pentru naveta zilnica pentru mine - pretul de 51.646 EUR putin prohibitiv - daca mai aplici un discount suplimentar de 5.000 EUR ca e PHEV, ajungi la 47.000 EUR cu TVA. Deci nu mi se pare OK pentru mine cel putin. Asa cum spuneau colegii, tot electrica curenta + diesel clasic la drum lung. Deocamdata.
-
Salut, Vezi: - sa nu fie mai mare - dpdv capacitate - de cat stie sistemul sa citeasca. - sa nu ceara totusi FAT16 - desi ma indoiesc. - formatele de fisiere scrise pe stick s anu fie suportate dpdv formate suportate ca citire. - sa nu fie protejat la scriere - stiu ca doar ar trebui sa citeasca insa s-ar putea sa isi si scrie niste indecsi pe stick, utilizati probabil la cautare, indexare continut.
-
Din ce stiu ai asa - poate gresesc: - taxe - 780 RON / an la motorul 2.2D - astia ii recuperezi usor din diferenta de consum la drumuri lungi vs. 1.6 GDI. Mai ales cutia 8DCT vs. 6AT - pe langa ca ai un motoras de ascutitoare mai pun si o cutie care doar cu performanta si optimizare consum nu tine. - RCA tine de tine ca persoana fizica - bonus malus. - Casco e procent din valoarea de achizitie a masinii. Eu as m-as fi dus pe 2021, daca nu era asa de "plastificata" si avea si toate functiile pe care le prezinta astia la marketing si de fapt exista mai putin in realitate.
-
Din ce vad eu pe specificatii, motorul are 250Nm - nu stiu cat de fasneata ar fi o masina de 1500 kg cu motor pe benzina de 250Nm. Motorul electric mai adauga maxim 100Nm si 200 kg, si asta pe distante foarte scurte - depasire sau acceleratie. Eu unul personal, as fi preferat un motor diesel 2L de vreo 350 - 400 Nm pe masina asta - si atunci era fasneata si consum mic. Poate Tucson PHEV va fi o varianta aici - daca vine cu bateria de 9 KWh ca si Ioniq - 60 km autonomie full electric, tot e ceva - macar greutatea suplimentara a bateriilor si a motorului electric sa aduca niste avantaje cuantificabile si concrete.
-
Acum am citit si eu de el - asa mai vii de acasa - la o incarcare de 3KWh la 220 iti ia cam 4 ore sa il incarci full de la aproape zero - vii acasa si il incarci o data la 2 zile sau zilnic. Avantajul sa il incarci zilnic este ca il poti pre-conditiona vara / iarna - pleci cu ea rece sau incalzita / dezapezita, dupa anotimp. Daca ai 0.6 RON / kWh acasa la 220V, as zice ca te costa 16.5 RON / 100km: 0.6 x 13.8 x 2 (autonomie 50 km, deci pentru 100 km x 2) = 16.5 RON - echivalentul la 3 litri de combustibil fosil. Tot e bine. Ce nu mi se pare OK este pretul intr-adevar - cred ca Hyundai incearca sa mearga intr-o marja de pret care nu va corespunde perceptiei marcii vs. bani. Imi aduc aminte de SantaFe 2019 - pret 50k EUR cu TVA - nu s-a prea vandut. Au scazut pretul la 41k EUR cu TVA ca venea SantaFe 2020/21 - 10 bucati in Romania s-au vandut in 30 de zile. Daca Tucson hibrid - M- sau full costa undeva la 40K EUR (nu stiu cum face fata motorasul acela de 1.6 benzina fata ca eu nu l-as lua), atunci un PHEV ar tinde catre 50K EUR (din ce stiu eu un calcul statistic este undeva la 500 EUR / kWh baterie electric, care duce undeva la 7.000 EUR). SantaFe hibrid - nici pe asta nu l-as lua cu motorasul de 1.6 benzina pe post de motor care sa mute 2,3 tone costa 53K EUR // SantaFe "fosil" motorina 52K EUR. Deci nu stiu cand mai reprezinta o alternativa viabila - offtopic cred ca raman cu SantaFe-ul meu din 2019.
-
Am inteles multumesc - speram sa le fi pus o comanda ceva strict sa le ajusteze ca si fermitate.
-
Drivetest - Mazda MX30 pe baterii AAA
mav replied to james kilowatt's topic in Diverse / Alte masini
Dotarile clar peste cele europene - ca la orice masina asiatica. Aspectul cu usile nu l-am inteles nici eu deloc - daca ai un copil in spate sau Doamne fereste ai un incident, ocupantii usilor din spate sunt blocati in masina daca nu pot ajunge sa deschida usile din fata. -
Multumesc de explicatie - si atunci, dat fiind faptul ca amortizoarele sunt reglabile, nu este posibil sa faca si ele parte din modurile de condus? Exemplu - pe Sport devin mai rigide, pe Comfort mai moi?
-
Drivetest - Mazda MX30 pe baterii AAA
mav replied to james kilowatt's topic in Diverse / Alte masini
Am vazut prezentarea / review MX30 la Giurgea si Bratu - m-a dezamagit Mazda de data asta: - calitatea materialelor - la ce Doamne s-au gandit cand pasagerul din spate nu isi poate deschide usa singur ?!? Doamne fereste de un accident - mi s-a parut nesimtire de-a dreptul sa ceri bani pentru cablul de ce si respectiv alti bani pentru geanta de tinut cablul de ce ?!? Nu cred ca mai reprezinta o optiune de inlocuit Smart-ul. Ramane deocamdata tot Kona.