Jump to content

kona_tester

Membri
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About kona_tester

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bistrița
  • Interests
    auto

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Kona 1,6 T-GDI 7DCT 4WD
  • An
    2019
  • Locatie
    Bistrița

Recent Profile Visitors

124 profile views
  1. Adică asta: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?/topic/13430-probleme-diferential-sf-1/
  2. Parcă se leagă lucrurile ... Cât timp așa zisul „șoc electronic” e „tras” e incriminată că face gălăgie tija ce merge la turbină, probabil e tija de acționare a wastegate-ului. Trebui s-o verific. .
  3. Prima opțiune e ușor de pus în practică, se schimbă uleiul. A doua e jale. Cuzineți afectați, uneori și arborele cotit afectat, înseamnă desfăcut întregul motor, schimbat cuzineții, de cele mai multe ori și arborele cotit, etc. Înainte de 1990 se mai rectificau și arborii cotiți juliți, acum doar se schimbă. Fiind la începutul garanției o soluție de mai mult bun-simț ar fi schimbarea întregului bloc motor (short engine block) sau chiar a întregului motor. Ușor de spus, greu de făcut. Dar ... e foarte posibil să nu fie asta problema. Tabelul ăla e departe de a conține toate situațiile posibile. E nevoie de un consult profesionist, pe forum încercăm să ne ajutăm cu sfaturi însă de multe ori e aproape imposibil să-ți dai seama de cauză. Uite un exemplu: dacă pompa de ulei are un debit cu PUȚIN mai mic decât cel normal întârzie ungerea cu câteva secunde la pornire. Se măsoară simplu debitul pompei cu o sculă dedicată (și ieftină) și se află imediat. Schimbarea pompei nu e sfârșitul lumii. Acel debit cu puțin mai mic, produce o presiune cu ceva mai mică cu efecte sesizabile doar la pornire și ralanti când turația și implicit presiunea pompei e mai mică. Produce efecte nedorite și zgomote nefirești (ce dispar după la ceva timp după pornire) fie la tacheți și axul cu came, fie la întinzătorul de lanț și lanț, fie la distribuția variabilă (VVT - valve variable timing) acționată uneori de presiunea uleiului (alteori electric), fie în cel mai rău caz la cuzineți și arborele cotit. Sau poate fi un filtru de ulei de slabă calitate ce la oprire lasă să se scurgă uleiul în baie și atunci la pornire ungerea se face cu întârziere. Poate troncăne un scut termic de la evacuare sau turbină. Mai pot fi multe alte cauze, toate mai ușor de rezolvat decât cea cu cuzineții. Problema e să găsești profesionistul capabil de un diagnostic.
  4. Mulțumesc pentru informație. Am mai găsit pe clubkia.ro o problemă cu zgomotul la pornire la un sportage 1,6 T-GDi: Și la mine sună cam la fel, autorul topicului bănuie cutia, cauza nu e lămurită pe forum nici acum, eu mai degrabă bănui o vibrație. @felix@SPARKY, seamănă cu problema voastră ?
  5. Dacă ai multe porniri-opriri la rece și te interesează consumul: 0W-30. Dacă mergi mult la drum întins și te interesează să minimizezi mai degrabă uzura: 5W-30. Dacă e cazul pot detalia cu cifre și explicații tehnice. Despre uleiurile de motor se poate discuta la nesfârșit ... Pe de altă parte un ulei premium 5W-30 poate fi mult mai bun inclusiv la pornirile la rece decât un ulei 0W-30 mediocru. Iar ambele uleiuri Shell în cauză (atât 0W-30 cât și 5W-30) le bănui a fi mediocre. Vezi: Bănui că băieții ți-au pus ce-au avut și și-au lăudat marfa cum s-au priceput.
  6. Salutare la toată lumea, e primul mea postare pe acest forum. @felix: În primul rând îți doresc succes în rezolvarea problemei. Apoi, înțeleg că principala problemă a motorului tău nu e cea pe care am citat-o mai sus, dar ... poți dezvolta te rog ideea cu wastegate-ul care se activează la pornirea motorului ? Te întreb pentru că am din 2019 o Kona nouă, 1,6 T-GDI, 4WD, 7DCT și la pornire la rece turația stă mai sus (spre 1500 ture) vreun minut timp în care sună ceva ca niște pietricele ce zornăie într-un vas metalic, în vreun minut turația coboară și motorul sună apoi normal indiferent de turație. Zgomotul acela de pietricele e clar diferit de zgomotul injectoarelor (care la injecția directă de benzină știu că sună ceva mai tare decât la MPI-uri, fiind ceva normal). Poate zornăiala aceea ca de pietricele e același lucru cu ronțăiala la care te referi tu. Eu știam că wastegate-ul se activează doar la boost prea mare ce poate afecta turbina/motorul, boost care apare doar la turații mari, mari, nu la 1500 ture. Pe de altă parte wastegate-ul fiind comandat electronic poate fi programat a se deschide oricând se dorește, inclusiv la pornirea motorului, dar nu înțeleg/nu știu de ce. Apoi nu înțeg ce ronțăie/zornăie efectiv în cele circa 30 de secunde. Dacă aș știi ce produce efectiv zgomotul aș știi dacă merită sau nu să fiu îngrijorat pentru el. Eu am bănuit că zornăie racordul flexibil al tobei, cel construit dintr-un fel de împletitură de sârmă și aflat între catalizator și restul galeriei de evacuare, sau poate zornăie scutul de protecție al turbinei. Pe de altă parte am mai găsit pe net utilizatori care se plângeau de zgomotul la pornire al T-GDI-ului, vezi: https://vimeo.com/330181770 Mulțumesc.
×
×
  • Create New...