Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

kingkofy

Membri
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About kingkofy

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/19/1980

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Santa Fe DM 2.2 4wd
  • An
    2013
  • Locatie
    Timisoara
  1. Va anunt ca mi-am rezolvat problema si masina functioneaza din nou perfect. Problema era piulita de la axul central diferential spate, cel care intra in actuatorul de 4x4. (vezi poza atasata). Piulita era desfacuta 2 spire, motiv pentru care rotile din diferentialul spate nu mai functionau cum trebuie si aveam si pierdere de ulei. Nu stiu cum s-a putut desface acea piulita singura. Drumuri bune tuturor!
  2. Geometria a fost făcută acum un an cand am schimbat cauciucurile. Era ok. Cauciurile sunt relativ noi (1 an/30000 km). Aerisirea s-a făcut fără tester. Cu TC off rotile se infraneaza in continuare, doar ca in plus se aude un huruit de pe puntea spate. Cu diff lock se infraneaza mai puțin dar tot este sesizabil. Nu am fost in service si nici nu am umblat la masina înainte sa apara treaba asta. Nu am verificat planetarele. Senzorii au fost verificați staționar si funcționează in parametri. Nu s-a facut diagnoza in mers. Miercuri primesc testerul meu si revin. Azi ma programez la geometrie. Ms de răspuns.
  3. Buna ziua si multumesc pentru acceptul pe acest forum. Detin un santa fe 2013 2.2 diesel, cutie manuala, 4wd sau awd. De vreo 2 saptamani cand intru in viraj strans (volan luat maxim sau aproape de maxim) la viteza mica, masina se infraneaza (se opreste din rulare ca si cum as trage frana de mana) in aproximativ 1 m. Situatia e similara si cu ambreiajul calcat si lasata in frana de motor si la viraj stanga si la viraj dreapta, doar la mersul inainte. Cand merg cu spatele se comporta normal. Pentru a pleca de pe loc, a lua o curba de 90 de grade la viteza mica sau pentru a parca masina este nevoie de acceleratie destul de puternica (2500 - 3000 ture) in viteza 1. Masina se mica greoi in cele din urma si isi revine la indreptarea volanului. Deasemenea rotile spate incep sa traga / invarta oarecum in gol / ciudat / haotic / patinand pe asfalt. In cazul in care ii decuplez controlul tractiunii, rotile spate scot un fel de huruit ca de rulment ruginit, dar doar cu TC OFF. Saptamana trecuta i-am facut o diagnoza pe toate sistemele (ecu, 4wd, esp/abs, cutie) si nu are prezent nici un cod de eroare. Am fost cu ea in reprezentanta Hyundai in Timisoara, unde mi s-a spus (dupa un simplu test mecanic) ca trebuie desfacuta cutia fata pentru mai multe investigatii. Tot saptamana trecuta am schimbat uleiul atat in cutia de transfer cat si in diferentialul spate, ambele aveau ulei suficient, iar cel din fata parea schimbat recent. Masina are 156000 km, eu cumparand-o la 130.000. Cand i-am facut schimbul de uleiuri am observat o scurgere de ulei la electro-vasco cuplajul spate (sau diferential central cum s-ar mai putea numi el ...), in zona dintre flansa cardan si corpul vascocuplajului. Din ce am citit pe aici pana acum s-ar parea ca acolo este un rulment care cedeaza relativ usor ... motiv pentru care ar putea fi acea scurgere de ulei. Tot in acea perioada i-am schimbat toate placutele de frana, am curatat etrierii si le-am facut o aerisire. In prezent circul cu ea asa, zilele trecute facand un drum mai lung am auzit la viteze mai mari (70-80+ km/h) un vajait de rulment in frana de motor / accelerare fina. Vajaitul dispare in cateva secunde daca masina este scoasa din viteza si lasata sa mearga la liber. In oras pe drum drept se comporta normal, fara nici un simptom vizibil. Astept cateva pareri / idei de dignosticare ... caci sincer nu stiu de unde si cu ce sa incep ... iar manopera celor de la hyundai pentru demontare cutie este de 900 de lei ... parca chiar nu as incepe cu asta. In prima faza i-am scos siguranta de la calculatorul de 4x4, dar au inceput sa imi palpaie 3 becuri in bord (lock, tc off si cel de bujii) ... am dat o tura de parcare cu ea asa, insa fara nici o imbunatatire a situatiei ... Chiar nu stiu de unde si cu ce sa incep ... Pentru maine as incerca sa ii dau jos complet cardanul si sa vad ce se intampla in situatia asta .... macar sa aflu daca problema e din fata sau din spate.
  4. Vreo veste colegul? Cam aceleași probleme le am si eu pe un 2013 2.2 4wd...
×
×
  • Create New...