Jump to content

mihaigherasim

Membri
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

mihaigherasim last won the day on May 19

mihaigherasim had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About mihaigherasim

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i30
  • An
    2008
  • Locatie
    Baia Mare

Recent Profile Visitors

411 profile views
  1. Si atunci care ar fi legatura ca mie mi se intampla numai cand ramane masina la soare, vara?
  2. Salut. De rezolvat, nu am rezolvat-o. Cel putin eu. Nu stiu altii. Dar, dupa ce o vreme nu am mai avut problema asta, vara aceasta a inceput din nou. Si ... am observat un "fenomen" interesant legat de aceasta problema. Si anume ca turometrul face respectivele figuri doar cand e foarte cald afara si masina ramane in soare si se "infoaca". Daca masina ramane la umbra, sau daca e racoare afara nu am probleme cu turometrul. Poate ajuta la descoperirea cauzei. Asa ca, daca cineva face legatura si gaseste problema si rezolvarea il rugam sa scrie aici sa stim si noi.
  3. Salut. Din pacate nu prea pot sa fac aceste corelari. Mi se infierbanta cheia si vara (cand nu merge incalzirea) si nici nu sta masina la soare. Exemplu: vara, scot masina din garaj, conduc maxim 2 km, dimineata, pe racoare. Opresc motorul, cheia fierbinte. Si nu de fiecare data. Iarna, idem - motorul nu apuca sa se incalzeasca. Deci nu cred ca e vorba de tubulatura de incalzire. Alt exemplu. Circul vara, cu AC pornit: uneori cheia e fierbinte, alteori, normala. Indiferent de lungimea traseului sau timpul de functionare a motorului. Initial si eu am suspectat cele doua cauze. Dar, urmarind fenomenul, nu le pot corela. Vara, soarele si incalzirea bordului, la fel nu cred ca pot fi o cauza. Nu las cheia in contact. Si totusi, ar trebui sa fie un mic cuptor de la soare in zona contactului, sa se infierbante partea metalica a cheii, cea care intra in contact. Nu partea de telecomanda. Aia nu se incalzeste. Se infierbanta doar partea metalica a cheii.
  4. Buna ziua, tuturor! Am observat un lucru interesant la masina. Uneori, cand scot cheia (tip briceag) din contact, este fierbinte! Nu am observat un tipar anume, de genul drumuri scurte sau lungi, dimineata sau seara, iarna sau vara (desi, cand se intampla iarna, daca sunt rece la maini, e chiar o ”optiune” misto ), ca a stat masina la umbra sau soare etc. Se intampla aleatoriu. Ati mai patit careva asta? Care ar putea fi cauza? Sa imi fac griji? Sa fac o vizita la vreun atelier? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si drumuri bune!
  5. Salut. De vreo 2 ani am si eu un i30 FD, 1,6 benzina, din 2008. In ce ma priveste am ramas foarte placut surprins de partea asta cu piesele de schimb si servisarea. Nu am avut nici o situatie in care a trebuit sa astept mai mult de o zi pentru ceva piesa. Sa iti dau cateva exemple. Dupa ce am cumparat masina am avut parte de o grindina puternica. Rezultatul a fost parbrizul spart. Desi era coada pe la toate atelierele ce montau parbrize, la primul la care am fost l-am gasit pe stoc. A durat mai mult pana l-au montat, ca erau multe masini de rezolvat. Cu o zi inainte de montaj m-au sunat sa imi spuna ca ce aveau pe stoc era ciobit intr-un colt si daca doresc sa astept pana in ziua urmatoare sa imi aduca altul care avea in plus acel parasolar colorat si era mai ieftin cu vreo 40 de lei. Am mai schimbat bobina de inductie - 150 lei; instalatie electrica lumini numar - 160 lei; proiectoare 110 lei bucata; telescoape si flanse fata (astea au fost ceva mai scumpe, dar nu mai stiu cat), pompa sprit stergatoare - 100 lei; stergatoare fata - 100 lei setul, si spate 23 lei. Si cam atat, ca in rest au fost consumabile: ulei, filtre, placute etc. Dar, repet, nu a trebuit sa astept dupa nimic mai mult de o zi, comanda facuta prin servisul la care am fost. Iar preturile nu mi se par mari, comparativ cu alte marci avute / folosite inainte. Dar, toate piesele au fost aftermarket. Dar, cand am intrebat despre piese originale, preturile erau mai mari, (duble sau mai mult) iar timpul de asteptare mi se dadea de 7 zile lucratoare. Cam asta ar fi.
  6. Bine de stiut! Multumesc de sfat. Oricum, nu ma si arunc. Vreau sa mai caut. Dar, eram curios daca poate sa imi spuna cineva cum se comporta modelul asta. Adica, toate acele intrebari mentionate mai sus. Multumesc mult.
  7. E vorba despre asa ceva: https://www.olx.ro/d/oferta/hyundai-i30-1-6-benzina-IDeFxRE.html#f0e7e42d31 https://www.olx.ro/d/oferta/hyundai-i30-1-6-benzina-gaz-IDeC3pX.html#f0e7e42d31
  8. Salut. Multumesc de raspuns. Asa cum am spus la deschiderea topicului, am gasit un i30, 1,6 benzina si gaz. Vanzatorul spune ca "gazul" e din fabrica. Au existat variante de 1.6, benzina, modelul din 2012, vandute cu gpl din fabrica? Daca stie careva. Nu stiu daca cel cu gaz e mpi sau gdi. Motorul ce il am eu este 1.6 mpi, de 122cp. Cel de pe modelul din 2012 are mai putini cai; vreo 118, parca. Pe langa motor, mai conteaza si cutia, atunci cand "trage" motorul. Cel care il am eu, pare fiabil. Insa nu stiu cum este cel pe gaz. Are probleme? Cum trage? Plus toate celelalte intrebari ridicate deja. Daca cineva are sau a avut acest model (1,6 benzina si gaz, break) poate ne impartaseste experienta lui / ei cu masina. Multumesc.
  9. Salut. Multumesc de raspuns. Scaunele le am deja. Le-am cumparat dupa niste criterii de siguranta pentru copii, inclusiv a fi "potrivite" pentru inaltimea copiilor si faptul ca ... cresc. Inainte de i30, am avut o mazda 323f, din 2003. Si... ce sa vezi? Era muuuuult mai spatioasa in interior. Nu am avut deloc probleme cu spatiul nici in spate la copii, nici in fata. Deci, teoretic se poate. Dar, revenind, inteleg ca in ce priveste spatiul interior, i30 break, modelul din 2012, nu este mai spatioasa decat cel din 2008. Ce puteti sa-mi spuneti de celelalte aspecte: motor benzina/gaz, a existat GPL montat din fabrica, cum sta pe drum, ce probleme are masina, cum trage motorul (dat fiind ca are mai putini cai decat 1,6-le din 2008), cum sta cu suspensiile, cu antifonarea si orice alte info?
  10. Bună ziua, dragi forumiști! Mă gândesc de ceva timp să schimb mașina (ne deplasăm cu tot mai multe bagaje după noi). Am găsit un i30, varianta break, modelul din 2012, cu motor 1,6 benzină și gpl. Mașina are vreo 190.000 km. Aș vrea să stiu ce părere aveți despre acest model. Ce probleme au fost cu el? Cum stă treaba cu gpl-ul? Au existat variante de motoare cu gpl-ul montat de fabrică? Cum se comportă la drum? cum stă cu spațiul interior comparativ cu modelul din 2008 (am 2 copii și prin urmare două scaune de copii; în actualul i30 - hatchback, 2008 - e cam mic spațiul în spate; băiatul se plânge că nu-i încap picioarele iar scaunul fetiței încape cu greu în spate; menționez că am dat scaunele din față cât de în față am putut încât să încăpem și noi, părinții, și nu suntem foarte înalți niciunul). În concluzie, orice părere despre acest model, vis-a-vis de orice aspect, e binevenită! Vă mulțumesc.
  11. mihaigherasim

    TPMS Hyundai i30

    Salut. Tot de la reprezentanta din oras (baieti de treaba pana acum) mi-au spus, dupa ce au verificat, ca am TPMS de tip A, adica ar trebui sa am senzori de presiune in valvele de la roti. (mi-au si trimis o poza cu senzorii respectivi) Nu pe ABS (m-am documentat si stiam despre asta inainte, dar ai dreptate ida01ro, niciodata nu ne putem documenta suficient de mult ). In ce priveste imaginea frumoasa de mai sus, nu e valabila pentru mine. Eu am i30 FD, prima generatie, din 2008. Singurele butoane ce le am in stanga volanului sunt cel de reglaj inaltime faruri si reglaj intensitate luminoasa lumini de bord. Dar, multumesc de raspuns.
  12. mihaigherasim

    TPMS Hyundai i30

    Salut. Nici una din variante nu e complicata. Timp nu am sa fac asta. Si ma gandeam ca poate ar exista o varianta mai rapida de a afla fara programari la reprezentanta sau dejantari de anvelope. Dar, se pare ca asta voi face. Intrucat deocamdata nu ma deranjeaza atat de tare, probabil voi verifica la o vulcanizare in momentul in care voi trece la anvelopele de vara. Multumesc mult pentru raspunsuri.
  13. mihaigherasim

    TPMS Hyundai i30

    Salut. Multumesc de info. Am luat initial legatura cu Hyundai Romania pentru dotarile masinii pe baza de VIN si o doamna / domnisoara foarte iritata mi-a spus ca asa ceva nu se poate. Doar producatorul poate sa imi dea aceasta informatie. Cand am intrebat-o daca nu ei sunt reprezentantul oficial al producatorului in Romania s-a ofticat si mi-a spus sa iau legatura cu reprezentanta din oras. Asta am si facut si de acolo am obtinut lista cu dotarile de pe o zi pe alta. Deci, un mare + pentru ei. In lista scrie ca masina este echipata cu TPMS. Problema e ca nu stiu daca chiar exista senzorii pe roti si daca sistemul este functional. De cate ori pun contactul se "aprind" toate rotile de pe iconita cu masina din bord si la cateva secunde se sting toate rotile. Am doua seturi de roti (un set de tabla si un set de aliaj). La fel face cu ambele. In toamna am schimbat cauciucurile de iarna cu altele noi (pe jantele de tabla) si la vulcanizare nu mi-au spus nimic de senzori. Deci, cum pot sa aflu, fara sa demontez cauciucurile, daca am senzori sau nu?
  14. Cu siguranță motoarele de acum sunt mai evoluate decât cele de atunci. Dar, eu am observat că atunci când mi se întâmplă, dacă mai aștept vreo 30 de secunde după ce dau prima dată la automat și nu vrea să pornească, a doua oară merge, dar exact cum spui tu, puțin mai greu. Poate că mergând cu motorul turat (din cauza șocului automat) pe distanță scurtă chiar nu există suficient timp să se evapore toată ”extrabenzina” băgată în motor și atunci ... se îneacă puțin. Nu zic că asta e problema. Dar, la mine am observat acest comportament. Așa că, Ana.P și FlorisADF, urmăriți și voi fenomenul și vedeți dacă se aseamănă cu ce am zis.
  15. Buna ziua. Pare intr-adevar o situatie incredibila si fara o solutie, daaarrr.... Eu am un i30 din 2008, 1,6 benzina. Si eu am aceasta problema din cand in cand. In special cand opresc motorul la putin timp dupa pornire (motorul rece cand inca merge pe soc) si incerc sa il pornesc din nou la putin timp dupa oprire. Dar, cu ceva timp in urma, am dat peste o poveste hilara, curioasa, dar adevarata. https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/passenger-vehicle/cars/this-car-of-general-motors-doesnt-allow-people-to-eat-only-vanilla-ice-cream/61130692 Si ma gandesc ca s-ar putea sa fie acelasi lucru ca si in poveste. Ce credeti?
×
×
  • Create New...