Jump to content

laurg73

Membri
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

laurg73 last won the day on May 14 2019

laurg73 had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About laurg73

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    HYUNDAI
  • Model
    Kona
  • An
    2019
  • Locatie
    Cluj-Napoca

Recent Profile Visitors

131 profile views
  1. La mine asa s-a intamplat, au intrebat de probleme, le-au trecut pe hartie, apoi am semnat pe o alta hartie in care mi se spunea ca nu sunt confirmate cele spuse si ca sunt zgomote normale. Iar la chestia cu expertiza, la alte service-uri, daca citesti postul meu de mai sus cu raspunsul de la Hyundai Romania, o sa vezi ca au spus ca nu sunt de acord cu asta. Iar referitor la scris la Hyundai Coreea, le-am scris eu si nu au raspuns niciodata. Saptamana trecuta a fost un articol prin ziare despre Renault, cu al lor motor de 1.2 tce, cu problemele de consum ulei, articol care zicea ca Renault a chemat in judecata pe un posesor de astfel de masina, care primise despagubiri pentru probleme, dar nu a respectat clauzele de confidentialitate si a spus la altii despre ce a patit si ce a primit compensatie. Deci firmele cauta sa rezolve individual problemele aparute si spera ca sa fie suficienti fraieri care sa spuna, asta e am avut ghinion, si sa nu faca scandal. Nu se vor apuca niciodata sa schimbe singure motorul sau altele la toti posesorii, ii va costa prea scump. Desi pe forumurile din UK este cineva care a avut problema cu bataia de la lant, care a apucat sa loveasca in capacul distributiei si sa format pilitura de fier care a ajuns in ulei, asa ca i-a fost schimbat motorul, undeva pe la 6000 de mile. PS O problema care nu are legatura cu topicul, dar va rog sa ma ajutati, la mine, dupa pornirea motorului se aprind senzorii de airbag de pe panoul cu climatizarea, apoi se sting, dar dupa 5 secunde se aprind din nou, si stau cam 1 minut pana se sting de tot. Asa patiti si voi? Ca le-am spus la service de asta si au zis, ghiciti ce..........., asa fac toate :(
  2. Am văzut ca in Oradea sunt doua reprezentate Hyundai, La Tiriac nu ai încercat sa mergi?
  3. Eu știu ca pe hârtia cu probleme existente sesizate de proprietar, la predarea mașinii la revizie, era înscrisa problema cu zgomotul de lanț. Acum am verificat hârtiile de acasă și pe ele nu am nimic. Ai dreptate, ar trebui sa ii punem sa scrie undeva unde nu pot face pierduta, baza de date, hârtia, șamd. Dar asta tot nu va opri zgomotele... Nici nu știu unde sa merg cu mașina, un service mai de doamne ajuta, sau toți sunt din aceeași mama și nu știu decât sa încaseze. Vorba cuiva, auzită mai demult, nu mai sunt mecanici ci doar înlocuitori de piese. Dacă calculatorul nu le spune defectul ei nu mai știu sa diagnosticheze.
  4. Aseară le-am scris din nou: Vă mulțumesc pentru răspuns, dar nu mă mulțumește suficient, este un răspuns din aceeași gamă cu: așa fac toate. Este clar că zgomotul nu a fost prezent de la început, așa cum v-am spus, și dacă mașina nu era în garanție problema era rezolvată de mult. Pot înțelege că, dacă zgomotul provine din partea dreaptă a motorului, zona curelei de accesorii, acolo fiind probabil vreo 5 rulmenți, și este greu de identificat. Dar clienții dumneavoastră ar trebui să fie mulțumiți iar lipsa personalului calificat, a timpului de găsit și rezolvat problema, a costurilor pentru firma dumneavoastră ar trebui să fie pe planul 2. Nu am crezut atunci când am luat această mașină, că dacă mă va întreba cineva dacă sunt mulțumit de ea, să îi spun că am fost mai mulțumit de Dacia Logan pe care am avut-o anterior, asta din cauză că banii plătiți pentru Hyundai au fost de două ori mai mulți, iar pretențiile la servicii de calitate e normal să fie de două ori mai mari. Ce se poate face mai departe? Să merg la un service adevărat, care are timp de clienți, să identific problema, apoi să vin la dumneavoastră cu devizul pieselor ce trebuie schimbate? Să adun mai mulți proprietari de Kona, pe care să îi rog să meargă cu mine la service să demonstrez că nu fac toate așa? Dacă da, vă rog să-mi spuneți că acest lucru ar fi agreat de dumneavoastră. Mulțumesc Răspunsul a fost: Mentionam ca puteti oricand sa solicitati o noua constatare si chiar sa alegeti o alta reprezentanta Hyundai in vederea realizarii unor verificari asupra autovehiculului dumneavoastra. Dupa ce ati stabilit programarea in service, va rugam sa ne comunicati dealerul ales, pentru a putea tine legatura cu acesta in privinta constatarii si oferirea sprijinului tehnic daca este necesar. Precizam ca analiza oricarei situatii neplacute este realizata doar de catre Reprezentantele Autorizate Hyundai respectandu-se normele tehnice ale producatorului. Reteaua Nationala Hyundai, inclusiv datele de contact, le veti regasi prin accesarea link-ului urmator: https://www.hyundai-motor.ro/retea-nationala . Avand in vedere cele comunicate mai sus, dorim sa va asiguram ca Hyundai Auto Romania ramane in continuare la dispozitia dumneavoastra si dorim sa va asiguram ca optimizarea serviciilor oferite clientilor nostri reprezinta pentru noi o prioritate. Sunt curios care ar fi normele tehnice ale producătorului la care tot fac referire, cât de tare trebuie să sune ceva până când le bagă în seamă?. Iar optimizarea serviciilor sună cam ciudat, eu o văd ca un anunț motivațional adresat distribuitorilor: Stimați mecanici, pentru a reduce costurile cu garanțiile, nu mai băgați în seamă toate prostiile debitate de fraierii care au cumpărat mașinile noastre. Ave Hyundai (Cezar)
  5. Uite raspunsul de la Hyundai Romania, atunci când le-am spus că nu e normal să spună că așa fac toate: Referitor la situatia descrisa, mentionam ca s-a luat legatura cu Reprezentanta Hyundai – RMB Interauto, iar aceasta ne-a informat de faptul ca la momentul prezentarii in service, in urma verificarilor efectuate nu a rezultat o functionare neconforma a autovehiculului dumneavoastra, conform procedurii tehnice a producatorului. Analiza oricarei situatii neplacute, se efectueaza doar de catre Reparatorul Autorizat Hyundai caruia ii este adresata, in baza procedurilor producatorului, a legislatiei in vigoare cat si a documentelor care reglementeaza o astfel de situatie. Solutia de remediere in cazul constatarii unei situatii este data de catre reprezentantele Hyundai, in conformitate cu procedura tehnica a producatorului respectandu-se bineinteles si normele in vigoare. Avand in vedere cele comunicate, va recomandam sa pastrati legatura cu unitatea service in cazul in care aveti nevoie de informatii suplimentare, aceasta putand veni in sprijinul dumneavoastra cu datele de care aveti nevoie cu privire la autovehiculul dumneavoastra. Ma si gândeam azi să încerc la alt service, la Oradea mă gândeam la Tiriac, la Bistrița nu știu dacă are rost că e mai mic, dacă nu, cred că OPC-ul ar fi soluția. Dacă până acum era suficient un volum rezonabil la muzica să acopere zgomotul, se pare că trebuie să măresc volumul ca să nu se mai audă așa tare. E clar că dacă mașina nu era în garanție eu nu stăteam să aud zgomotul și reparam mașina Oare dacă mă duc la un service, altul decât la ei și descopăr problema, apoi mă duc la ei cu devizul la ce ar trebui schimbat cum ar reacționa?
  6. Din păcate pot și eu spune că îi doare undeva de problemele mașinilor, la revizia de un an le-am spus si eu de zgomotul de la pornire, si au zis ca asa fac toate, sunt mai zgomotoase. După vreo 2 luni am fost din nou, cu un zgomot ca de fâșâit care se aude de la 2000 de rotații în sus, zgomot ca de rulmenți, care atunci când scade turația la ralanti nu se mai aude. Al naiba zgomot până la 5000 de km nu se auzea, acum parca se aude și mai tare. Zgomotul a fost identificat de mecanici din service, dar clasicul răspuns a fost ca asa fac toate, nu este un zgomot diferit de cel al altor Kona. Am vrut sa întreb pe grupul de facebook dacă e disponibil vreun proprietar de kona din Cluj ca sa ma conving si eu ca asa fac toate, dar mi-a fost un pic jena sa nu zică oamenii ca sunt sărit de pe fix. Uitați ce scrie în manualul service al Konei, referitor la zgomotul de la pornire Engine noise on start-up, but only lasting a few seconds. Incorrect oil viscosity. Drain the oil. Install the correct viscosity oil. Ar fi de bun simț și rezolvarea asta, uleiul nostru fiind prea fluid, 0W30, e posibil să se scurgă foarte repede din întinzătorul lanțului. Uleiul dat de ei în cartea de reparații, nu în manualul nostru, este Selection of Engine Oil Specifications : ACEA A5, 5W-30
  7. laurg73

    Kona Hybrid

    Asa am patit si eu dupa ce am apasat pe butonul de mod privat, nu mai recunostea numele. Acest mod privat apare atunci cand suna telefonul, si dupa apasare puteai raspunde doar pe telefon. De dezactivat modul privat de undeva de prin meniu, nu mai retin unde.
  8. laurg73

    consum kona

    Acum o lună când am făcut revizia i-am întrebat dacă există ceva versiune de soft mai nouă, care să facă ceva la consumul uriaș, după părerea mea, dar au spus că nu este nimic nou. Spre surprinderea mea la câteva zile după am făcut un drum Cluj București Cluj, și am refăcut un test făcut în februarie pe autostrada spre Pitești, iar rezultatele au fost surprinzătoare. Testul a constat în mers cu viteza de 130, 120, 110, 100, și 90 de km/h, cu cruise control, pe o distanță de 10 km, pentru fiecare viteză de mai sus. Consumurile au fost următoarele, februarie/ aprilie în aceleași condiții de drum, doar benzina schimbată, mol/Petrom, lukoil: 9,2/7,6; 8/6,8; 7,4/6,2; 6,5/5,4; 5,3/4,9. Deci diferențele sunt semnificative, chiar și la consumul mediu pe cei 900 de km, a scăzut cu de la 5,5 la 5,4, dar asta se poate sa fie chiar și din aglomerația mai mică. Când mai citesc postări pe grupul de kona de pe Facebook, de la posesori de mașina care spun că la 120 de km/h au consum de 5,4, mă gândesc că au ales pentru testare o autostrada care coboară :). Este clar că am mai avut experiențe în trecut cu benzina de mol, OMV, care din punctul meu de vedere este mai predispusa a fi consumata in cantitate mai mare pe suta de km, dar am fost surprins, la ultimul drum de București, de benzina de 100 de la lukoil, mașina fiind mult mai receptiva la accelerații, zgomotul motorului fiind mai interesant, un pic mai gutural parca. Consumul nu l-am mai verificat, pentru că, condițiile de drum au fost diferite, m-am grăbit și a fost super super aglomerat, așa că nu aveam cum sa mai compar cu ultimele înregistrări. Referitor la super consumuri mici se pot obține, cu motorul de 1.0, am reușit chiar un 4,4 pe Gherla Cluj, dar am mers extraordinar de cuminte, viteza maxima de 85, și am fost un fel de șicană mobila, doar de dragul testării, la un mers normal pe același drum consumul este de 5,4. Deci cum apeși un pic mai tare pe pedala se cunoaște instantaneu. Că și concluzie aș fi curios dacă există undeva o pagina de internet unde sa se găsească versiunile de firmware aplicate pe ECU motorului, așa încât să îi tragem noi de mânecă pe cei din service și să le spunem că se poate face update.
  9. laurg73

    Pareri suspensie FWD

    Diferența din câte știu eu, față de 4wd, este doar la suspensia de pe spate, care este multilink. Bine că nu ai condus o kona cu jante de 18, că măcar la cele de 16 este talonul mai mare, care mai atenueaza din denivelări. Bănuiesc că acesta este compromisul pe care trebuie să îl acceptăm, pentru că este o mașină mică, cu distanța scurtă între cele două punți, și nu are timp să atenueze foarte tare denivelerile de pe drum așa că și senzațiile de suspensie tare se multiplică. Pe mine mă deranjează un pic cum se comportă în curbe, cu denivelări, luate la viteză mai mare, atunci spatele pornind să țopăie, probabil din cauza setărilor suspensiei, care este mai tare.
  10. laurg73

    consum kona

    Daca ar fi fost consum in oras de 6,5 as fi fost multumit, dar cand din cei 2300 doar 100 au fost in oras nu prea imi place consumul.
  11. laurg73

    consum kona

    În ultimele două săptămâni mi-am facut de cap cu mașina, aproximativ 2400 de km, Kona de 1,0, doar în țară, bagaje plus oameni cam 300 kg, pe următorul traseu, scriu asta pentru ca să aveți o idee asupra profilului, Cluj-Bistrița-Vatra Dornei-Broșteni-Târgu Neamț-Iași-Vaslui-Focșani-Brăila-Murighiol-Giurgeni-Fetești-București-Alexandria-Craiova-Timișoara-Arad-Cluj. Consumul dpmdv a fost jalnic, dacă la Vatra Dornei am ajuns cu 6,0 pe computer, a doua zi, la Iași, a rămas în aceeași plajă, dar a continuat să urce, astfel încât după București, unde a fost aglomerat, la fel și până la Alexandria, consumul pe 1700 si ceva de km fiind 7,2. Am zis că a luat-o razna mașina și am resetat computerul, din greșeala pe cel ce făcea totalul, nu cel intermediar, așa că nu mai am dovada dar și pe Alexandria- Craiova a rămas 7,2 %. Consumul a fost mai mic, că rezonabil nu pot spune, pe prima porțiune, benzină în rezervor de la Petrom și Socar, apoi am alimentat de la Rompetrol și de atunci am impresia că a sărit în aer, dacă după 1000 km cu medie de 6,2 a ajuns la 7,2 după încă 600 km, deci asta înseamnă că a urcat consumul spre 8 si ceva % după alimentare. Menționez că nu am mers tare, mai ales că mai aveam o mașină ce ne însoțea și nu putea merge tare. Numai după ce am rămas singur am mers mai tare, pe cei aproximativ 100 de km pe autostradă am mers mai repejor. În Craiova am mai alimentat odată, doar cât să ajung la Timișoara, dar de la Petrom, benzină de 99, iar consumul a fost mai mic, undeva în jur de 6,3. La Timișoara am facut plinul cu benzina de la Socar, iar până la Cluj am avut medie de 6,3. Pe autostradă Timișoara Arad, am mers cap coadă cu 100 km/h cu cruise control, iar media a fost de 6,1, fără AC, că era dimineață și răcoare. Am ,cred, aproape 1 milion de km conduși, așa că nu pot fi acuzat că nu știu să merg cu mașina, dar consumul ăsta mi se pare foarte mare, chiar și în comparație cu ce spun ei după normele WLTP, nu mai vorbim de normele vechi. Ce am observat ciudat la mașină, nu îi place căldura mare, aerul condiționat o omoară, si trebuie turații peste 2400 să se comporte mai bine, dar am avut impresia că la orice accelerare mai rapidă, se aude zgomotul motorului cam ca cel de dacii vechi când nu aveau bine reglat avansul, asta pentru cei care au avut ocazia să conducă așa ceva, adică un zgomot mai gutural, care devine regulat atunci când îi creștea turația. Cam așa se manifestau motoarele vechi când, chiar și cu motorul turat pe loc băgai piciorul brusc în accelerație, parcă se poticneau la început apoi se accelerau treptat. Săptămâna viitoare m-am programat la verificarea gratuită, le-am spus și de problema de consum, iar ei au zis că este normal, că așa fac toate..... . Nu o să accept prea ușor păcălirea asta pe față, o să trebuiască să se chinuie mai tare cu explicațiile. Am mai auzit păreri că indicațiile computerului de bord sunt eronate, adică apare consum mai mare decât cel real, așa că la Timișoara am facut plinul până în gură, apoi la Huedin din nou, pe computer apărea 6,4, dar după litrii alimentați 6,1. Nu Știu dacă abaterea era adevărată, este posibil ca dimineața benzina dinrezervor să fie ma rece, iar pe drum să se fi dilatat și să nu mai intre așa mult în el. Dar oricum pare să indice mai mult consumul, sau cel puțin egal cu realitatea. La vechea mea mașină abaterea era de 10%, mai puțin pe computer decât în realitate.
  12. laurg73

    paravinturi kona

    Așa cum scrie și în anunț, au costat 36,43 de dolari, cu tot cu transport. In tara nu am găsit, deși nici nu pot spune că am căutat foarte tare.
  13. laurg73

    paravinturi kona

    Eu am cumparat de pe ebay https://www.ebay.com/itm/Smoke-Window-Sun-Vent-Visor-Rain-Guards-Wind-Deflector-4P-For-HYUNDAI-Kona/253113704693?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 au fost super rapizi, comanda facuta pe 8 iulie seara, plecata de la ei din pe 9, iar in Cluj au ajuns pe 15 iulie. Stau bine pe masina, sunt versiunea cu lipire cu banda dubla adeziva. Fara banda, cu U-uri de fixare, am vazut doar la Heko, care au si ei magazin online, dar cu tot cu transport cred ca erau cam dublu fata de acestea.
  14. laurg73

    consum kona

    Pentru o Kona cu motor de 1.0, care încă nu are 500 de km, echipare Luxury+, deci cauciucuri mai late respectiv consum mai mare si în carte și real, drum de 120 de km, național și județean mers foarte foarte cuminte, 5,4 pe computer. Cam același drum, mers si mai cuminte, doar eu în mașină, 5,1. Dar modul astă nu cred că o să îl mai adopt, pentru că mașina cere să fie condusă mai rapid. În oraș pe drum de 3 km, când a fost mai friguț, îmi arăta 12 la sută. Atunci când s-a mai încălzit 10 la sută pe același traseu, dar cu mai puțină aglomerație. Ce mi se pare interesant este că săptămâna trecută am primit declarația de conformitate, unde cu litere mici, ca să nu vezi consumul mare , sunt date consumul după normele NEDC și cele WLTP. Diferențe cam de 12 % între ele. Extra urban 5,0 5,6 urban 6,6 7,5 combinat 5,6 6,4 Rezultă că, consumul mașinii este foarte apropiat față de cel declarat pe WLTP. Sunt de acord că mașina livrează 120 de CP, și este SUV-uleț cu suprafață frontală mai mare, dar și loganul meu de acum 10 ani, cu motor de 75 CP și generație de acum 15 ani consuma tot cam atât. Deci toate îmbunatățirile nu se văd mai deloc la consum. Acum câțiva ani se ducea o luptă cu CO2, că e foarte rău, așa că trebuie să facem mașini cu consum mai mic și au explodat motoarele diesel. Apoi se supără pe diesel că au descoperit particule în fum, care te omoară mai repede decât lipsa oxigenului, așa că trecem toți înarmați cu furci și topoare să ucidem mașinile pe motorină. Astăzi am citit un articol în care se spune că nivelul de CO2 este cel mai mare din istoria pământului, așa că o să trecem la atacul mașinilor pe benzină cât de curând. Nu zic că nu ar avea dreptate și asta se vede în centrul orașelor, dar parcă prea mult bine ne face să înnebunim mai ușor și astfel căutăm dușmani care să se plieze pe discursul nostru. Sunt un iubitor de gadgeturi și aș fi cumpărat un Kona electric, dar când văd că de la Cluj la București nu pot ajunge fără să încarc cel puțin odată, parcă imi vine să plantez vreo doi copaci și să mă sui în mașina mea poluantă. Un pic de offtopic cu automobile dar totuși cu mașini , ieri am văzut un reportaj la TV în care se recomanda să nu mai spălam vasele la mașina de spălat, că buretele e mai bun, din cauza că e murdar și conține bacterii care face sistemul nostru imunitar să funcționeze mai bine, Nu mai contează economia de curent, apă, timp, după cum vedeți au timp și resurse să gasească ceva de cercetat cam la fel ca și în cazul diesel/benzină. Sper că nu v-am plictisit cu postarea mea lungă, mă duc să am grijă de sistemul imunitar și să spăl vasele.
×
×
  • Create New...