Jump to content

laurg73

Membri
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

laurg73 last won the day on May 14 2019

laurg73 had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

About laurg73

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    HYUNDAI
  • Model
    Kona
  • An
    2019
  • Locatie
    Cluj-Napoca

Recent Profile Visitors

250 profile views
  1. laurg73

    Kona Electric

    Dintre proprietarii mai vechi, este cineva care si-a montat frunk-ul deasupra motorului, merită? Pentru cei ce nu stiu ce este, aici sunt modelele: https://www.frunk.at/ https://www.ebay.de/itm/Frunk-fuer-Hyundai-Kona-Electric-Elektro-EV-Zubehoer-Zufriedenheitsgarantie-/264590434429 Sau varianta cea mai ieftina cu montatul suportului din portbagaj https://www.speakev.com/threads/kona-gets-a-frunk.127544/
  2. laurg73

    Kona Electric

    Au sosit in tara primele transporturi de kona electric 2021, dar nu cred ca este cineva care nu asteapta dupa programul Rabla, asa ca livrarile sunt 0. Dacă cineva a mai facut comenzi stiti termenul de livrare, data la care va ajunge in tara?
  3. Desi am mai fost la service de vreo 2 ori, de când am postat ultima dată, problema cu fâșâitul nu s-a rezolvat. Îi pot înțelege și eu pe oamenii de acolo, că nu pot să desfacă tot motorul să caute cauza, mai ales dacă nu banuiești un vinovat, dar mă exasperează zgomotol, care se aude din ce în ce mai tare. Am scris la Hyundai Europa iar răspunsul a fost că o să paseze problema la reprezentanța naționala, că nu este treaba lor cu garanțiile (exact cum scria cineva cu o pagină mai în urmă). Dar de fapt întrebarea mea era, dacă au habar că există astfel de probleme și planuiesc cumva un TSB, technical service bulletin, pentru rezolvare. Atunci când vor chiar se pricep să facă treabă. Zic asta pentru că am vazut TSB-ul cu problema de la volan, semnalată și de Andrei, în care era inclus un fișier audio, link de pe youtube și le zicea mură în gură că dacă aud zgomotul care suna așa, atunci să facă următoarele lucrări.... În service am gasit până la urmă două Kona, una cu 5000 de km care nu suna, iar a doua cu vreo 60000 care făcea cam ca și a mea. Mecanicii au spus că dacă ar fi probleme mai mari ar apărea mai multă lume la service, dar i-am contrazis, căci atâta timp cât pe grupurile de kona de pe Facebook sunt oameni, care în marea lor majoritate întreabă despre lucruri pe care le gasesc cu siguranță în cartea mașinii, sau posteaza aprecieri la culorile mașinilor celorlalți, atunci zgomotele poate că li se par normale. Probabil că soluția ar fi ca tot mai mulți să se plânga direct la importator, poate așa cineva ar băga în seama reclamațiile. Am încercat să postez un fișier video cu sunetul de la motor, dar se pare că nu se poate.
  4. Se pot inversa, la mine în fiecare iarna schimb rotile spate cu fata și le vede cu presiuni diferite, după cum au fost umflate.
  5. Cele noi cu OBD 2 si bluetooth merg.
  6. Si nu gasesc nici un cod de eroare pe calculator? Ce au spus, se sterge oare la oprirea-pornirea motorului? POate gasesti un cititor de coduri OBD, portabil la cineva si atunci cand apare eroarea sa citesti cu el inainte de a opri motorul ca sa vezi ce este. Eu am unul, si ti l-as da imprumut, dar am vazut ca esti din TM, si pana la Cluj e drum lung.
  7. La mine asa s-a intamplat, au intrebat de probleme, le-au trecut pe hartie, apoi am semnat pe o alta hartie in care mi se spunea ca nu sunt confirmate cele spuse si ca sunt zgomote normale. Iar la chestia cu expertiza, la alte service-uri, daca citesti postul meu de mai sus cu raspunsul de la Hyundai Romania, o sa vezi ca au spus ca nu sunt de acord cu asta. Iar referitor la scris la Hyundai Coreea, le-am scris eu si nu au raspuns niciodata. Saptamana trecuta a fost un articol prin ziare despre Renault, cu al lor motor de 1.2 tce, cu problemele de consum ulei, articol care zicea ca Renault a chemat in judecata pe un posesor de astfel de masina, care primise despagubiri pentru probleme, dar nu a respectat clauzele de confidentialitate si a spus la altii despre ce a patit si ce a primit compensatie. Deci firmele cauta sa rezolve individual problemele aparute si spera ca sa fie suficienti fraieri care sa spuna, asta e am avut ghinion, si sa nu faca scandal. Nu se vor apuca niciodata sa schimbe singure motorul sau altele la toti posesorii, ii va costa prea scump. Desi pe forumurile din UK este cineva care a avut problema cu bataia de la lant, care a apucat sa loveasca in capacul distributiei si sa format pilitura de fier care a ajuns in ulei, asa ca i-a fost schimbat motorul, undeva pe la 6000 de mile. PS O problema care nu are legatura cu topicul, dar va rog sa ma ajutati, la mine, dupa pornirea motorului se aprind senzorii de airbag de pe panoul cu climatizarea, apoi se sting, dar dupa 5 secunde se aprind din nou, si stau cam 1 minut pana se sting de tot. Asa patiti si voi? Ca le-am spus la service de asta si au zis, ghiciti ce..........., asa fac toate :(
  8. Am văzut ca in Oradea sunt doua reprezentate Hyundai, La Tiriac nu ai încercat sa mergi?
  9. Eu știu ca pe hârtia cu probleme existente sesizate de proprietar, la predarea mașinii la revizie, era înscrisa problema cu zgomotul de lanț. Acum am verificat hârtiile de acasă și pe ele nu am nimic. Ai dreptate, ar trebui sa ii punem sa scrie undeva unde nu pot face pierduta, baza de date, hârtia, șamd. Dar asta tot nu va opri zgomotele... Nici nu știu unde sa merg cu mașina, un service mai de doamne ajuta, sau toți sunt din aceeași mama și nu știu decât sa încaseze. Vorba cuiva, auzită mai demult, nu mai sunt mecanici ci doar înlocuitori de piese. Dacă calculatorul nu le spune defectul ei nu mai știu sa diagnosticheze.
  10. Aseară le-am scris din nou: Vă mulțumesc pentru răspuns, dar nu mă mulțumește suficient, este un răspuns din aceeași gamă cu: așa fac toate. Este clar că zgomotul nu a fost prezent de la început, așa cum v-am spus, și dacă mașina nu era în garanție problema era rezolvată de mult. Pot înțelege că, dacă zgomotul provine din partea dreaptă a motorului, zona curelei de accesorii, acolo fiind probabil vreo 5 rulmenți, și este greu de identificat. Dar clienții dumneavoastră ar trebui să fie mulțumiți iar lipsa personalului calificat, a timpului de găsit și rezolvat problema, a costurilor pentru firma dumneavoastră ar trebui să fie pe planul 2. Nu am crezut atunci când am luat această mașină, că dacă mă va întreba cineva dacă sunt mulțumit de ea, să îi spun că am fost mai mulțumit de Dacia Logan pe care am avut-o anterior, asta din cauză că banii plătiți pentru Hyundai au fost de două ori mai mulți, iar pretențiile la servicii de calitate e normal să fie de două ori mai mari. Ce se poate face mai departe? Să merg la un service adevărat, care are timp de clienți, să identific problema, apoi să vin la dumneavoastră cu devizul pieselor ce trebuie schimbate? Să adun mai mulți proprietari de Kona, pe care să îi rog să meargă cu mine la service să demonstrez că nu fac toate așa? Dacă da, vă rog să-mi spuneți că acest lucru ar fi agreat de dumneavoastră. Mulțumesc Răspunsul a fost: Mentionam ca puteti oricand sa solicitati o noua constatare si chiar sa alegeti o alta reprezentanta Hyundai in vederea realizarii unor verificari asupra autovehiculului dumneavoastra. Dupa ce ati stabilit programarea in service, va rugam sa ne comunicati dealerul ales, pentru a putea tine legatura cu acesta in privinta constatarii si oferirea sprijinului tehnic daca este necesar. Precizam ca analiza oricarei situatii neplacute este realizata doar de catre Reprezentantele Autorizate Hyundai respectandu-se normele tehnice ale producatorului. Reteaua Nationala Hyundai, inclusiv datele de contact, le veti regasi prin accesarea link-ului urmator: https://www.hyundai-motor.ro/retea-nationala . Avand in vedere cele comunicate mai sus, dorim sa va asiguram ca Hyundai Auto Romania ramane in continuare la dispozitia dumneavoastra si dorim sa va asiguram ca optimizarea serviciilor oferite clientilor nostri reprezinta pentru noi o prioritate. Sunt curios care ar fi normele tehnice ale producătorului la care tot fac referire, cât de tare trebuie să sune ceva până când le bagă în seamă?. Iar optimizarea serviciilor sună cam ciudat, eu o văd ca un anunț motivațional adresat distribuitorilor: Stimați mecanici, pentru a reduce costurile cu garanțiile, nu mai băgați în seamă toate prostiile debitate de fraierii care au cumpărat mașinile noastre. Ave Hyundai (Cezar)
  11. Uite raspunsul de la Hyundai Romania, atunci când le-am spus că nu e normal să spună că așa fac toate: Referitor la situatia descrisa, mentionam ca s-a luat legatura cu Reprezentanta Hyundai – RMB Interauto, iar aceasta ne-a informat de faptul ca la momentul prezentarii in service, in urma verificarilor efectuate nu a rezultat o functionare neconforma a autovehiculului dumneavoastra, conform procedurii tehnice a producatorului. Analiza oricarei situatii neplacute, se efectueaza doar de catre Reparatorul Autorizat Hyundai caruia ii este adresata, in baza procedurilor producatorului, a legislatiei in vigoare cat si a documentelor care reglementeaza o astfel de situatie. Solutia de remediere in cazul constatarii unei situatii este data de catre reprezentantele Hyundai, in conformitate cu procedura tehnica a producatorului respectandu-se bineinteles si normele in vigoare. Avand in vedere cele comunicate, va recomandam sa pastrati legatura cu unitatea service in cazul in care aveti nevoie de informatii suplimentare, aceasta putand veni in sprijinul dumneavoastra cu datele de care aveti nevoie cu privire la autovehiculul dumneavoastra. Ma si gândeam azi să încerc la alt service, la Oradea mă gândeam la Tiriac, la Bistrița nu știu dacă are rost că e mai mic, dacă nu, cred că OPC-ul ar fi soluția. Dacă până acum era suficient un volum rezonabil la muzica să acopere zgomotul, se pare că trebuie să măresc volumul ca să nu se mai audă așa tare. E clar că dacă mașina nu era în garanție eu nu stăteam să aud zgomotul și reparam mașina Oare dacă mă duc la un service, altul decât la ei și descopăr problema, apoi mă duc la ei cu devizul la ce ar trebui schimbat cum ar reacționa?
  12. Din păcate pot și eu spune că îi doare undeva de problemele mașinilor, la revizia de un an le-am spus si eu de zgomotul de la pornire, si au zis ca asa fac toate, sunt mai zgomotoase. După vreo 2 luni am fost din nou, cu un zgomot ca de fâșâit care se aude de la 2000 de rotații în sus, zgomot ca de rulmenți, care atunci când scade turația la ralanti nu se mai aude. Al naiba zgomot până la 5000 de km nu se auzea, acum parca se aude și mai tare. Zgomotul a fost identificat de mecanici din service, dar clasicul răspuns a fost ca asa fac toate, nu este un zgomot diferit de cel al altor Kona. Am vrut sa întreb pe grupul de facebook dacă e disponibil vreun proprietar de kona din Cluj ca sa ma conving si eu ca asa fac toate, dar mi-a fost un pic jena sa nu zică oamenii ca sunt sărit de pe fix. Uitați ce scrie în manualul service al Konei, referitor la zgomotul de la pornire Engine noise on start-up, but only lasting a few seconds. Incorrect oil viscosity. Drain the oil. Install the correct viscosity oil. Ar fi de bun simț și rezolvarea asta, uleiul nostru fiind prea fluid, 0W30, e posibil să se scurgă foarte repede din întinzătorul lanțului. Uleiul dat de ei în cartea de reparații, nu în manualul nostru, este Selection of Engine Oil Specifications : ACEA A5, 5W-30
  13. laurg73

    Kona Hybrid

    Asa am patit si eu dupa ce am apasat pe butonul de mod privat, nu mai recunostea numele. Acest mod privat apare atunci cand suna telefonul, si dupa apasare puteai raspunde doar pe telefon. De dezactivat modul privat de undeva de prin meniu, nu mai retin unde.
  14. laurg73

    consum kona

    Acum o lună când am făcut revizia i-am întrebat dacă există ceva versiune de soft mai nouă, care să facă ceva la consumul uriaș, după părerea mea, dar au spus că nu este nimic nou. Spre surprinderea mea la câteva zile după am făcut un drum Cluj București Cluj, și am refăcut un test făcut în februarie pe autostrada spre Pitești, iar rezultatele au fost surprinzătoare. Testul a constat în mers cu viteza de 130, 120, 110, 100, și 90 de km/h, cu cruise control, pe o distanță de 10 km, pentru fiecare viteză de mai sus. Consumurile au fost următoarele, februarie/ aprilie în aceleași condiții de drum, doar benzina schimbată, mol/Petrom, lukoil: 9,2/7,6; 8/6,8; 7,4/6,2; 6,5/5,4; 5,3/4,9. Deci diferențele sunt semnificative, chiar și la consumul mediu pe cei 900 de km, a scăzut cu de la 5,5 la 5,4, dar asta se poate sa fie chiar și din aglomerația mai mică. Când mai citesc postări pe grupul de kona de pe Facebook, de la posesori de mașina care spun că la 120 de km/h au consum de 5,4, mă gândesc că au ales pentru testare o autostrada care coboară :). Este clar că am mai avut experiențe în trecut cu benzina de mol, OMV, care din punctul meu de vedere este mai predispusa a fi consumata in cantitate mai mare pe suta de km, dar am fost surprins, la ultimul drum de București, de benzina de 100 de la lukoil, mașina fiind mult mai receptiva la accelerații, zgomotul motorului fiind mai interesant, un pic mai gutural parca. Consumul nu l-am mai verificat, pentru că, condițiile de drum au fost diferite, m-am grăbit și a fost super super aglomerat, așa că nu aveam cum sa mai compar cu ultimele înregistrări. Referitor la super consumuri mici se pot obține, cu motorul de 1.0, am reușit chiar un 4,4 pe Gherla Cluj, dar am mers extraordinar de cuminte, viteza maxima de 85, și am fost un fel de șicană mobila, doar de dragul testării, la un mers normal pe același drum consumul este de 5,4. Deci cum apeși un pic mai tare pe pedala se cunoaște instantaneu. Că și concluzie aș fi curios dacă există undeva o pagina de internet unde sa se găsească versiunile de firmware aplicate pe ECU motorului, așa încât să îi tragem noi de mânecă pe cei din service și să le spunem că se poate face update.
  15. laurg73

    Pareri suspensie FWD

    Diferența din câte știu eu, față de 4wd, este doar la suspensia de pe spate, care este multilink. Bine că nu ai condus o kona cu jante de 18, că măcar la cele de 16 este talonul mai mare, care mai atenueaza din denivelări. Bănuiesc că acesta este compromisul pe care trebuie să îl acceptăm, pentru că este o mașină mică, cu distanța scurtă între cele două punți, și nu are timp să atenueze foarte tare denivelerile de pe drum așa că și senzațiile de suspensie tare se multiplică. Pe mine mă deranjează un pic cum se comportă în curbe, cu denivelări, luate la viteză mai mare, atunci spatele pornind să țopăie, probabil din cauza setărilor suspensiei, care este mai tare.
×
×
  • Create New...