Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

dbm_11

Membri
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About dbm_11

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    I30
  • An
    2016
  • Locatie
    Sibiu
  1. @ida01ro Referitor la dotari in service-uri (chiar si ipotetic vorbind), un osciloscop fara pretenti se poate cumpara de la Rigol. 2(4) canale cu tot cu decodere SPI, CAN, etc. ajunge pe la 2500-3500 de euro. Un electrician nu-si va permite asta e clar dar patronul da. Sa il foloseasca, iar este o problema, dar un om cu ambitie care vrea sa lucreze eficient si/sau sa creasca profesional gaseste destule tutoriale pe net cum se poate folosi. Deasemeni un patron cu interes orientat catre client si care vrea sa atraga, poate chiar sa-i fie mai usor sa devina chiar reprezentata a unei marci de top, poate platii pentru un training pentru asemenea dispozitive. DA costa, totul costa, trebuie rabdare dar sunt sigur exista in final si castig. Dar nu, mai bine se chinuie clientul, daca nu-i convine pleaca, mai sunt clienti pe strada. Marcilor de masini care fac reprezentate si vand pe piata Romaneasca, li se permite legislativ (neexistand o lege propice) asemenea comportamente fata de clienti plus contractele facute intre ei si service-uri, la fel, mai mult ca sigur ca trebuie sa pleci capul ca sa primesti. In final sufera clientul dar se pare ca nici marcilor de masini nu prea le pasa de clienti din RO. Vorbesc de marci comune nu BMW, Audi, etc. Cat despre piese la schimb, sau pe raftul din stoc, sunt de acord nu face nimeni depozit, dar se poate cere (pc. meu de vedere) la schimb ECU-ri in cazuri extreme, ca acesta, pana la indetificarea problemei si returnate, dupa indetificarea. Acestea fiind cu rol de test nu sa ramana pe masina. Dar na mai e si mandria, de ce sa cerem ajutor mai bine facem circ, cat mai mare, poate dispare problema sub pres. E o parere personala probabil gresita si off topic, cu scuzele de rigoare. Intre timp astep rezultatul si o sa va tin la curent.
  2. Sunt absolut de acord cu tine, referitor la scolile de meserii. Plus as fii curios cate reprezentante, mai mult sau mai putin de renume (ca si marca), isi trimit oameni la training-uri. In ziua de azi masinile devin din ce in ce mai tehnologizate, iar o simpla diagnoza si o lista de erori posibile urmarita cu degetu', nu cred ca mai poate fi de actualitate ca si metoda. Fara cunostinte si investigatii mai in detaliu tot in situatii de genu o sa o tinem.Probabil doar de la marcile de lux in sus sa se mai intample ceva in privinta asta. In continuare clientul in tara asta nu are nici un drept decat de a cumpara produse. Plus mediile de informare sunt putine si destul de intricate ca sa ai rabdare sa te interesezi de legislatie si sa-ti faci singur dreptate. Ca si update, la situatia mea, am dus masina la service-ul initial, unde se afla si dealer-ul de unde am cumparat masina. M-au asigurat ca masina nu a iesit din garantie. Le-am spus ca nu ridic masina fara sa demonstreze reparatia si un document din care sa rezulte ca inca mai am garantie conform contractului. Lucrurile au fost discutate amiabil. Sper ca intr-un final sa fie rezolvata problema si sunt curios care a fost problema. O sa va tin la curent.
  3. Asa ma gandeam si eu dar na, cum ziceam, nu lucrez in service auto.
  4. Salutare! Multumesc tuturor de suport si sfaturi. Astazi dupa cum spuneam problema a scaladat la al doilea service. Se pare ca anuntatera, pripit si bineinteles tot neuresind sa spuna concret sau sa rezolve problema, la Hyundai Bucuresti ca s-a efectuat modificare neautorizata a instalatiei auto pe masina. Probabil clientul latra noi spunem si gasim scuze dupa ureche, daca gaseau la motor un pix de acolo era problema. Cand le-am arata factura de la service-ul unde a fost instalat dispozitivul, iar telefoane Bucuresti service-uri. Cel mai interesant este ca mai marii de la Bucuresti instant fara sa stea pe ganduri scoarem masina din garatie pe spusele si nedoveditele vorbe ale unui simplu electrician care tot incerca sa dea cu batul in balta, nu ca ar fi reusit intr-un final sa-mi spuna dupa discutii care au generat si un ton mai ridicat ce este stricat la masina. Scurt datu cu presupusul si ce a cauzat problema s-au gasit, rezolvare la problema nu Maine am fost chemat in service-ul initial pentru discutii amiabile si incercarea rezolvarii problemei. CA de fapt masina nu are cum sa iasa din garantie etc, etc. Pana acum am fost de aproximativ (din cate imi amintesc) de 8 ori in 2 service-uri pentru aceeasi problema. Unde s-a ajuns: nicaieri, mai presus de toate sunt curios sub ce titulatura, atata timp cat am factura de instalare al acelui echipament din service-ul Hyundai autorizat, la scoaterea de sub garantie. Modificarea fiind de fapt adaugarea unui fir la borna bateriei, nemodificandu-se cablajul original al masinii absolut deloc. Oricum masina nu o sa o ridic de la ei pana nu vad ca s-a inlocuit pe baza unei constatari ce a fost stricat si foaie in clar ca inca mai am garantie la masina conform contractului. Deja intru la banuieli cu scoaterea intentionata a masinii din garantie, altfe nu pot crede ca exista atata incompententa si ipocrizie. Daca nu se gaseste nici o cale de rezolvare:avocat ( am gasit ceva pe net cu competenta comerciala sper sa fie persoana potrivita) -> OPC, ultima reduta. P.S. Nea electricianul o tinea sus si tare ca e problema de comunicare de la ESP catre computerul central al masini ca el transmite errori pe CAN. Senzor coloana de directie/ servomotor saracele erau incurcate de erorile de la ESP. Va las pe voi sa judecati nu sunt expert in diagnoza auto si nici nu ma dau, ii dau cu logica...poate gresita.
  5. Codurile obtinute de la alt service. C1623 Expirare mesaj CAN unghi directie C1687 timeout with stability management system 2/ Motor drive power steering (MDPS) C1611 servodirectie electrica La service am incercat din nou sa le sugerez ca nu are cum acel dispozitiv montat, precizez din nou instalat de Hyundai, sa provoace erorile acelea. Avand erorile de mai sus nu am vrut sa le spun ca le am incercand din nou sa le indrept atentia catre directie. Nu si nu ca uite ESP dezactiveaza ca nu comunica cu computerul de bord. Dar in diagnoza nu s-a tinut cont de cine primeste eroare si de ce, care este prima eroare inscrisa in ECU, cine a triggerul erori. CAN time-out comunication?! Bineinteles din nou dupa stergere nu se poate reproduce eraore indiferent cat de salbatic mergi cu masina. Bun care e rezolvarea ce si cine inlocuieste? Situatia a excaladat maine primesc raspunsul cine se va ocupa si in stadiu imi este garantia masinii. Deja, cu parere de rau spun asta, electricianul da confirmare finala la Hyundai ca asta e defectul si gata s-a incheiat povestea si atat. Hyundai nu cere unitatea de control la diagnoza, competenta unei firme cu renume international o da service-ul. Clientul sta si se uita problema tot nu e rezolvata.
  6. Asta e una din probleme, foarte rar au generat o foaie de constatare sau cum se o numi. Am cateva dar nu pentru fiecare intrare in service. Deja ma gandesc si eu sa iau un OBD am gasit un Delphi multimarca DS150E. Din cate am citit nu toate ODB-urile pot citii/alte operatii pe ECU-uri, majoritatea realizeaza operatii pe partea de motor, clima din categoria celor asa zis ieftine. Plus ca are, sper eu ca am citit corect, data logger, ceea ce ma asteptam sa aibe si cei din service, sugerandu-le acest lucru si anume puneti ODB-ul urcati-va in masina si dati ture cu ea inregistrand care e prima erroare generata etc, etc. Nu ai cu cine vorbii, desi am vazut ca au in service ODB personalizat Hyundai, nu pot sa cred ca nu poate fii folosit si ca data logger. Maine deja am aranjat cu un alt service in care am ceva mai multa incerede, sa i-mi citeasca erorile si sa le listeze. O sa le pun daca am timp pe forum maine. Deja m-am uitat pe net de avocat si tot maine inainte sa le duc masina inapoi la reprezentanta de unde am cumparat-o, sa vorbesc cu el sa vad ce ma sfatuieste din pc. de vedere legal. Altceva ce nu stiu in service din cate am observat ca erorile nu apar pe bord decat dupa un anumit numar de generarari, ce ar mai fii pentru orice request facut pe CAN din lipsa de ACK sa apara pe bord eroare. Ar lua-o clientul razna. Pleaca cu masina la plimbare dupa ce au sters erorile si pot sa jur ca nu mai pun ODB-ul, " ia uite error free" nici un martor in bord "gata haideti dupa masina ca gata". Apropo desi nu o sa incerc asta acum, din cate am inteles s-a schimbat legea si nu mai esti obligat decat sa faci servisarea anuala la reprezentanta cat este masina in garantie. In rest atat cat cei care fac servisarea sunt autorizati (iar acum nu imi aduc aminte exact ce autorizatii sunt necesare ceva gen RAR etc) masina se poate repara si in afara service-ului autorizat. Nu sunt in totalitate sigur, poate stie cineva mai multe detalii.
  7. Multumesc de reply ida01ro. Sistemul anti soareci este dezactivat de cateva saptamani, aceeasi problema, aceleasi erori, pe langa faptul ca a fost instalat de service-ul autorizat Hyundai. M-am gandit si la varianta sa consult un avocat, cam greu ca si aici am de umblat. Nu toti avocatii, sau ce putin din ceea ce stiu eu, au competenta pe genul acesta de probleme, dat totusi o sa icerc. Cat despre lasat masina in curte, as putea sa fac si acest lucru dar inainte de toate cred ca trebuie sa fac o referire la o lege ceva, ca altfel or sa se uite la mine cu ochii de desene animate gen manga. Adica reactia de pana acum, "dar ce vrei fra acum". Bun am inteles nu am masina premium, doar una in garantie. Da cam complicat cu osciloscopul,as putea sa fac rost de unul cu decodare pe CAN dar dupa ce dumnezeu sa ma uit. Protocoalele de comunicare sunt cunoscute de obicei doar de producatorii, iar restul de errori nu am sa vad(cred eu) decat ceea ce vede si un sistem de diagnoza. Poate sa intentific un senzor ceva. Pff nici nu vrea sa ma gandesc, dintr-o fosta experienta la locul de munca ce inseamna asa ceva mai ales pe un sistem mobil. Ca sa nu mai vorbesc ce ar mai fii sa apar cu osciloscopul in mana la ei la service. Ar merita un filmulet. Multumesc de sfaturi si nu am de ce sa ma supar atata timp cat primesc un sfat pozitiv.
  8. Asa m-au mai sfatuit si alte persoane, care mi-au spus ca s-ar putea sa ma duca cu zaharelul pana ce iese din garantie, ceea ce inseamna 2 1/2 ani. Putin probabil, deja incep sa reactionez, am sunat la Hyundai telefonul de pe site-ul ofocial Romania si bineinteles noi suntem importuri masini adresativa celui mai apropiat service...SERIOS?! Am sunat la tiriac auto si de acolo mi s- a recomandat un electrician unde sa fac programare. Alta alternativa nu am decat sa ajung in Bucuresti, gandidu-ma ca poate acolo experienta si competenta e mai mare, sau sa incerc asa cum am spus mai sus, sa scriu si celor de la Hyundai world wide povestea de mai sus.
  9. Buna ziua, O sa incerc sa reproduc cat mai bine problemele pe care le am cu masina mea, inca aflata in garantie si pana acum, dupa 1 an de umblat prin doua service-uri Hyundai problema nu este rezolvata. Am achizionat in decembrie 2016 ultima masina Hyudai i30 din tara, inainte sa apara noul model de i30. Dupa aproximativ 2 luni am avut o problema din cauza unui rozator care mi-a ros furtunul de la stropitoarea spate. Dupa 2 drumuri pe la service (bineinteles furtunul nu a fost inlocuit cu un original ci doar cu unul de la un Volvo, ce aveau baietii pe acolo), m-am hotarat sa cumpar un sistem anti rozatoare KEMO M186. Acesta a fost instalat de 2 ori in servicce-ul de unde am achizitionat masina. De ce de 2 ori, fiindca prima oara mi-au fixsat acele placute care dau 200V cu suruburi autofiletante direct in tabla masini, de parca mie soareci i-mi mancau tabla masinii nu instalatia electrica sau furtunele. Inainte de instalarea dispozitivuluiantirozatoare, am spalat compartimentul motor si am dat cu 2 solutii speciale pentru desinfectat si schimabt mirosul intern al habitaclului motor asa cu se recomnda si am citit si pe alte forumuri chiar si din strainatate, in ca zul in care un rozator a intrat in masina si a inceput sa-si marcheze teritoriul. Totul a funtionat perfect nici o problema. Acum a venit ziua de verificare anuala decembrie 2017. Ajung de la service acasa in fata garajului constat ca ceasul de la bord este resetat. Am crezut initial ca au reset ceva pe la masina sau au deconetat bateria pentru verificari, etc. L-am fixat , a doua zii cand sa plec la munca la fel ora 12:00, initial am crezut ca am uitat sa apas enter pentu finalizare setare, din nou setat asigurat ca am apasat enter, perfect. Toate bune si frumoase, numai ca dupa 2 luni aproximativ, pleaca sotia cu masina intr-o seara la cumparaturi si ma suna "mi-a aparut pe bord semnul de ESP si nu se mai stinge", dupa o repornire a masini de la cheia de contact aceasta eroare a disparut, dar initial masina nu a vrut sa porneasca decat dupa 2-3 incercari. A doua zii ceasul de pe bord resetat din nou. Dupa ce am mers in service, eroarea de ESP aparand tot mai frecvent, initial mi-au spus eroare senzor coloana de directie, stergem erorile si mai veniti daca apare. In aceeasi zii am plecat seara pe la 9 dupa o pitza cand m-am intors la masina sa plec catre casa, bag cheia in contact, bordul aprins, dau sa plec bezna totala. Oricat as fi inceracat sa scot cheia, sa incerc sa pornesc masina totul mort absolut la masina, icnlusiv bordul iluminat ... tot. Am iesit sin masina sa vad ce se intampla, am ridicat capota gandinduma la vreo sigiranta si totisi siguranta principala de 140 A putin probabil sa fii pocnit. Cand am inchis capota de la motor observ farurile aprinse. Mi-am dat seama ca dobitocii ( si scuzati-mi exprimarea) au uitat sa stranga borna de la baterie si asa am mers aproape 2 luni cu masina. Am strans acasa borna si totul a fost in regula aproximativ 2-3 luni Din pacate nu am timp si serviciul nu-mi permite sa stau toata ziua cu masina in service, dar eroarea a reinceput sa apara, am mers in service aceeasi poveste, resetam mai veniti. Cum nu am timp sa stau in service am mai mers asa inca o luna erorile din ce in ce mai dese si apareau cand intram intr-un sens giratoriu sau luam brusc stanga de volan mai ales daca derapa masina sau ceva hopuri in curba. M-am reintors cu masina in service de inca 2 ori dupa ce eroarea s-a transormat in erori ajungand ca in sensul giratoriu sa se dezactiveze directia asistata, trageam de voloan ca la tractor si ceasurile de bord: turometru si vitezometru aratau 0, chair daca eu ma deplasam cu 50 km/h. In service raspunsul: " am trimis erorile la Bucuresti asteptam sa vedem ce zic ei" si reveniti cu masina. Nici pana in ziua de azi nu au mai zis nimic din decembrie 2018. Am plecat la alt service autorizat Hyunday de 3 ori aceiasi poveste, resetam -> reveniti. Pe deasupra, acum toate problemele care au generat defectiunea sunt din cauzata de sistemului anti rozatoare, sistem care in momentul in care bagi cheia in contact se dezactiveaza acesta fiind prevazut din constructie cu modul acesta de functionare. Dupa multe discutii aprinse si incercari de ai indruma ( precizez ca am lucrat intr-o corporatie de renume din domeniul auto ca inginer, exact pe sisteme de electronice ESP,ABS, etc) au tot incercat sa dea vina pe acel sistem. Dupa prezentarea povesti de mai sus tot nu voriau sa inteleaga ca problema nu e de la acel sistem anti rozatoare, dar borna de plus nelegata corespunzator nu, nu a creat probleme. "Bun e de la sistemul anti rozatoare care e problema, ce sete defect platesc daca nu mai intra pe garantie", desi inca mai am factura si bonul de instalare al sistemului din service-ul autorizat Hyundai. Problema este in continuare aceeasi, chiar dupa ce au curatat contactele la toti conectorii din masina aspirati, desprafuiti etc (mentionez masina noua), tot nu stiu care este problema si nu pot indentifica ce ECU creaza problemele. Un lucru foarte interesant la primul service, care este si reprezentamta de unde am achizionat masina au refuzat sa-mi listeze erorie pe motiv ca sunt confidentiale. Intr-un final am aflat la cel de-al doilea servie ca, erorile sunt si fac referire la erori aparut pe bus-ul ce comunicare CAN tot fugitiv am vazut pe ecranul tabletei cu care fac diagnoza, neprimind nici de data aceasta o lista printata sau ceva cu erorile. Sunt in punctul in care nu mai am nici o alternativa, decat sa incerc la Bucuresti, cu deplasare din proprii banii cu masina tractata, desi se stipuleaza in contract ca am dreptul la tractare gratuita, dar numai in incapacitatea de deplasare a masini, nu ca as putea sa ma deplasez cu masina pe distanta de 300km, tinad cont ca la prima curba sau viraj pot sa ma astept sa mi se dezactiveze directia asistata, ca sa nu mai zic ca pot aparea alte erori sau... Si aici nu stiu ce sperante am, sa i-mi rezolv masina. O alta alternativa este sa scriu povestea de mai sus pe sit-ul oficial world wide Hyundai si poate sa primesc un raspuns. Daca cumva sunt persoane care au mai avut problema de genul la ESP - > directie dezactivata -> cluster bord care o ia razana, va rog un sfat, inclusiv care sunt procedurile in caz de garantie, oricum sunt dus cu zaharelul pe baza incompenentei. Pana acum tot felul de motive mai mult sau putin justificate, iar eu stau cu masina tot in service. Va multumesc anticipat si sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea.
×
×
  • Create New...