Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

konasorin

Membri
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About konasorin

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai Kona
  • Model
    benzina, 4 WD, 7 DCT
  • An
    2018
  • Locatie
    Buzau

Recent Profile Visitors

24 profile views
  1. konasorin

    consum kona

    Zi ceva despre consum. Dacă încep eu să te întreb, prevăd că o să taci.
  2. konasorin

    consum kona

    Vrei să discutăm despre mașini sau vrei să te dai deștept? N-am de gând să-mi fac nervi de pomană. Pot să ies și să te las să-ți dai singur importanță pe-aici.
  3. konasorin

    consum kona

    Am motorul de 1,6 benzină. Nu m-am așteptat să fie diferențe între indicația de la bord și consumul real. Am descoperit asta din întâmplare. Computerul de bord îmi indica 7,2 l/100 km, dar de fapt a consumat 6,6 l. Îmbucurător este faptul că a consumat mai puțin și nu mai mult. Sunt în general nemulțumit de consum. Ca să scad sub 8 l/100 km trebuie să merg prudent, preventiv, să folosesc mult frâna de motor. Îi plac vitezele cuprinse între 60 și 80 km/h. Dacă treci de 100 te penalizează. În oraș nici nu vreau să mă uit la consum, pentru că rar scade sub 12l. La această cilindree nu mi se pare chiar normal.
  4. Lăsând la o parte beneficiile (reducerea consumului de carburant), cred că sistemul start/stop aduce și inconveniente. Nu cred că oprirea motorului, atunci când este încins, după o repriză mai solicitantă, este OK. Simt că motorul ar trebui lăsat la ralanti, să se răcească, de la blocul motor până la turbină. Din cauza asta prefer să decuplez sistemul de fiecare dată.
  5. În specificațiile de pe saitul Hyundai, la Luxury+ 7 DCT figurează ”Încălzitor suplimentar motor”, dar nu se specifică faptul că este valabil numai pentru motoarele diesel.
  6. konasorin

    consum kona

    Interesant este consumul la un mers normal. Ăsta este cel care contează. Că ar putea consuma 2 litri, în nu știu ce condiții, total neinteresant.
  7. M-am mai experimentat. Am observat că dacă nu apeși prea tare pedala de frână, nu intră în start/stop. Reușesc să opresc mașina frânând treptat. În felul ăsta intră în start/stop când vreau eu.
  8. konasorin

    consum kona

    La ultimul drum pe care l-am făcut cu Kona am adoptat, mai de voie, mai de nevoie (a fost trafic aglomerat) altă conduită. Am mers mai încet, undeva între 100 - 110 km/h și nu am mai intrat atât de des în depășiri (de multe ori erau coloane lungi). Această schimbare s-a văzut în consum, care a coborât undeva pe la 7,2 l. Concluzia: nu-i place viteza.
  9. În seara asta mi-au răspuns cei de la Hyundai România: ”Aceasta dotare este valabila doar pentru autoturismele cu motorizare diesel”. În specificații nu se precizează acest lucru.
  10. La 60 de km/h, este o diferență de cca 6 km între viteza setată pe pilotul automat și cea reală pe care acesta o păstrează.
  11. konasorin

    consum kona

    Cristibrit, ai dreptate daca privesti lucrurile asa. Insa daca pui masinile una langa alta, par mama cu puiul. Mazda este mult mai mare, alt spatiu pe scaune si in portbagaj, alt ampatament, etc. In conditiile astea, chiar daca este pe benzina, puiul sa consume mai mult, parca este nefiresc. Si cu Mazda merg tot iarna, tot prin oras, cu motorul rece, tot cu cauciucuri de iarna...
  12. In specificatiile Kona, la "Confort si functionalitate", la varianta Luxury+, apare "Incalzitor suplimentar motor". Cand mi-am ales autoturismul pe care urma sa-l cumpar, aceasta dotare si faptul ca se poate bloca diferentialul spate 50 - 50, au contat destul de mult. Mi-am dorit sa am o echipare mai de iarna. Insa acum nimeni din cei intrebati (doua service-uri) nu mi-au putut spune unde se afla si cum functioneaza acest incalzitor suplimentar. Stiti cumva? Se activeaza singur? In ce conditii? Unde se afla? Ce sistem de functionare are? Cei care pretindeau ca stiu, mi-au spus ca ar fi electric si ca s-ar afla in lichidul sistemului de racire si ca s-ar activa singur la -4 grade Celsius. Mie nu mi se pare ca motorul meu s-ar incalzi mai repede decat celelalte masini pe benzina pe care le-am avut. Poate aveti mai multe amanunte. Multumesc!
  13. Eu vin si mai tarziu cu un replay. Nu mi se pare ca farurile LED ar fi superioare celor Halogen. Am si o Mazda CX-5 care are halogen, orientabile. Mi se par chiar mai eficiente cele de la Mazda. Kona mai are si impedimentul pozitiei. La Kona farurile sunt pozitionate prea jos. Este esential ca farurile sa-ti lumineze drumul de sus.
  14. konasorin

    consum kona

    Sunt nemultumit de consum. Am aproape 4000 km si Kona are un consum mediu de cca 9 l/ 100 km. Cred ca am mers in proportii egale urban/ extraurban. Este prima masina cu cutie automata. Nu sunt un vitezoman, dar faptul ca schimba singura treptele, continuu, ma imbie sa accelerez mai tare. Ca sa evit un consum exagerat, mi-am impus sa accelerez in asa fel incat masina sa schimbe treptele APROXIMATIV in acelasi ritm cum as schimba eu la o cutie manuala (fiind mai multe, treptele sunt mai dese la cutia automata). Cu toate acestea, nu pot sa scad consumul. De la service mi-au spus ca dupa 10.000 de km va scadea consumul. Nu stiu de ce, dar parca nu-mi vine sa-i cred. Mai am o Mazda CX-5, cu motor de 2,2 diesel, la care scot un consum mediu de 6,8 - 7 l/100 km. Asta ca sa va dati seama de stilul meu de condus.
  15. Ma lovesc de urmatoarea situatie: ajung la destinatie si, inainte de a apuca sa opresc eu motorul, mi-l opreste sistemul start - stop. Daca fac greseala sa opresc definitiv motorul (din buton), mi se aprinde in bord becul galben pentru lipsa cheii. Daca incerc sa incui masina, nu se incuie si piuie ca si cum nu as avea cheie. Sunt obligat sa pornesc din nou motorul, sa-l opresc voluntar si abia apoi pot sa incui masina. Concluzia ar fi ca trebuie sa las motorul sa porneasca din start - stop si dupa aceea sa-l opresc eu voluntar. Vi se intampla si voua la fel?
×
×
  • Create New...