Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

BlueOne

Membri
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

BlueOne last won the day on January 3

BlueOne had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About BlueOne

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brasov

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Santa Fe
  • An
    2018
  • Locatie
    Brasov

Recent Profile Visitors

97 profile views
  1. Bine de stiut...de apasat butonul cu cheia in cazul in care nu porneste cu cheia in buzunar..
  2. Da, asa este. Are chiar o zona specificata unde sa pui cheia in cazul in care bateria e foarte slaba/terminata (cel putin la Ford e in cotiera, cred ca si la Hyundai scrie undeva in manualul de utilizare).
  3. O sa merg saptamana aceasta pe autostrada destul de mult asa ca o sa testez sa vad cum face la viteza aceea. La 130 km/h merge chiar ok, ramane in a 8-a iar la unele pante trece in a 7-a...Eu zic ca ar putea sa ramana in a 8-a insa apare discutia aceea despre cuplu (probabil e mai sanatos asa pentru motor).
  4. La ce viteza de rulare se intampla asta?
  5. E firesc sa functioneze asa. Daca s-ar termina bateria din cheie atunci s-ar opri masina? ..Masina trebuie sa functioneze si fara cheia electronica adica sa o poti deschide si porni doar cu cheia mecanica (care este ascunsa in cea electronica).
  6. Da, intr-adevar asa este cum a descris nats. Am avut demult un Renault care avea acelasi sistem cu card care inchidea masina cand te indepartai. E drept ca are o anumita utilitate, mai ales cand iei sacosele in ambele maini si pleci de langa masina iar ea se incuie automat. Nu e deranjant nici asa, in plus ai haionul actionat electric si poti sa inchizi usile din cheie inainte sa inchizi haionul (deschis) iar la final iei bagajul din portbagaj si actionezi haionul iar masina e inchisa oricum.
  7. Salut. Iti raspund punctual: 1. Eu folosesc tot timpul tethering-ul. Hartile sunt actualizate si chiar foarte bune (probabil am ajuns eu mai des pe la service pentru ca am avut a doua revizie si atunci i-au facut udpate la sistem) iar datele de trafic pe care le acceseaza de pe internet sunt uimitor de bune si exacte(inclusiv accidente, aglomerarile de pe DN-uri sau chiar drumuri judetene/comunale)..si disponibile in Romania oriunde ai fi! Iar in baza acestor informatii stie sa propuna modificari de ruta ceea ce este foarte util..mai ales in marile orase (am fost de curand in Bucuresti, Timisoara..si am reusit sa ajung la destinatiile din oras intr-un timp record). Iar aceste date de trafic sunt actualizate constant iar modificarile de ruta sunt propuse cumva in timp real, inclusiv timpul de a ajunge la destinatie este actualizat conform situatiei curente..Practic, nu am mai vazut necesitatea sa folosesc Android Auto si sa accesez Waze-ul..Face acelasi lucru masina si e mult mai confortabil cu sistemul ei de navigatie. 2. Intr-adevar, aici e un aspect care poate fi imbunatit. Defapt, as mentiona inca cateva aspecte de finete (probabil mergand mult pe autostrazi am avut timp sa sesizez cateva nuante): a. Atunci cand se apropie de o masina si apare pe display-ul de navigatie a pilotului, uneori (dar doar uneori, aleator as putea spune) tinde sa opreasca alimentarea desi mai este inca distanta suficienta, ceea ce face sa simti cumva in masina acest impuls si sa nu mai faca asa de lin raspunsul sistemului. b. Revenirea la viteza setata uneori este mai lenta si daca diferenta este mai mare de 4-5 km/h intre viteza actuala si cea setata atunci masina schimba intr-o treapta inferioara ceea ce nu are nici un sens! De ex: de la 120 la 130 km/h nu ar fi necesara schimbarea treptei de viteza desi sistemul face asta in mod automat trecand in viteza 7 si apoi ulterior inapoi in 8 desi puterea motorului este suficienta sa compenseze aceasta mica diferenta de viteza (si o diferenta mai mare de viteza ar putea sa o acopere lejer intr-o singura treapta). Aici clar mai este loc de imbuntatatire. c. Exista o diferenta intre viteza setata si cea de rulare de 1 km/h..Mai exact setez 130 km/h si el mentine 129...si tot asa. Asta cred ca este o problema de soft care sper sa o corectez curand. Ca sa merg cu 130 km/h setez in prezent 131... 3. La sistemul de mentinere a benzii de rulare as mai adauga o chestiune minora: l-as seta sa mentina cat mai mult mijlocul benzii. Ei au facut aceasta setare la modelul de top Genesis (acolo poti sa comuti on/off aceasta centrare pe banda de rulare) insa mi se pare ca la versiunea actuala a LKAS nu tine seama de aceasta centrare. Adica, daca banda de rulare este mai lata atunci are tendinta uneori sa se deplaseze catre marginile ei si ulteori sa revina spre centru. Altfel sistemul este bine setat si mentine banda pana la anumite valori rezonabile ale dinamicii masinii (unghi de virare, forta, etc..). Am vrut sa fac o prezentare cu un filmulet si sa o trimit la Hyundai (producator) pentru a evidentia aceste mici detalii care mai necesita imbunatatiri. Sa speram ca vor veni in curand update-uri pentru aceste sisteme pentru ca alfel restul functioneaza impecabil iar timpul petrecut la volan este unul foarte placut.
  8. Salut, Mav! Multumim de completari. Cand am scris review-ul eram focalizat pe aspectele generale insa as vrea sa mai adaug la cele scrise mai sus de amandoi un alt detaliu: HUD (Head Up Display) - Holograma pe parbriz - Mi se pare o dotare foarte buna. Calitatea imaginii este exceptionala iar afisarea direct pe parbriz este foarte utila. Eu am setat-o sa imi arate doar viteza atunci cand nu sunt pe pilot automat iar pe autostrada apare si setarea de viteza. In felul acesta am ajuns sa nu ma mai uit in bord decat foarte, foarte rar. Update sunete trapa panoramica: - Se pare ca acea vaselina pe baza de litiu este foarte buna. Am aproape 35k km de cand am aplicat-o si de atunci a disparut orice sunet desi am mai deschis/inchis trapa uneori.
  9. Salut, Florin! Te asigur ca ai facut o alegere buna. Si eu am comparat / calculcat / analizat inainte sa ma decid la acest model si sunt sigur ca e o alegere foarte buna. Dupa 65k km pot sa zic, cu atat mai mult, ca sunt foarte multumit iar confortul este excelent! Pot sa conduc 800-900 km dintr-una fara sa ma simt obosit prea tare! Confortul scaunului, habitaclul, insonorizarea, calitatea sistemului audio si performantele masinii fac diferenta. Pe de alta parte, inca vezi pe sosea multe Santa Fe-uri din prima generatie! :) ..nu mai zic de a doua care cred ca sunt cele mai numeroase in Ro.
  10. In primul rand cred ca asta tine de gustul personal sau altfel spus, o masina trebuie sa iti placa - atata la exterior cat si la interior (inclusiv dotari). Eu de ex. nu as renunta la scaunele ventilate/incalizte (dar in special ventilate) care mi se par foarte utile si confortabile indiferent de sezonul anului. Hyundai a implementat de ani buni aceasta dotare inca de la i40 si cred ca a fost o buna strategie. Urmatorii cred ca au fost cei de la Renault care au inteles ideea. La Ford inca nici acuma nu gasesti aceasta dotoare la Kuga...Mondeo (cred ca abia acuma la ultima generatie Vignale au pus). Santa Fe-ul nou este foarte frumos desenat iar la interior bine gandit, elegant. Tucson-ul la fel. Am comparat cu Mazda (CX-7, CX-9), Honda (CRV), Toyota (RAV4)...sunt departe de adevar..adica simti inca design-ul acela asiatic, unele butoane sunt puse aiurea, display-ul cu pozitie ciudata, comenzile aranjate ciudat...Nu mi-au placut (dar fiabile sunt si ele). Skoda si Peugeot la exterior sunt discutabile, interiorul ciudatel oarecum, nu au scaune ventilate, insa asta este perceptia mea personala. Fiecare apreciaza in felul sau o masina si in functie de necesitatile personale (de ex. Skoda Kodiaq cred ca e dintre cele mai mari in segmentul acesta..deci pentru 7 pers. posibil sa ofere spatiu interior mai mult). Suma este cea de pe factura.
  11. Salut la toti! Revin cu un nou post despre Santa Fe, generatia a IV-a. Imi pare rau ca nu am raspuns mai devreme mesajelor primite insa, intre timp, am facut ceva kilometrii si pot sa va povestesc mai multe acuma. Pana la momentul actual am facut: 52.500 km si o revizie: la ~29.600 km. Voi incerca sa rezum cat mai succint ideile principale. 1. Costuri: a. Asigurari, impozit: - Impozit: 1029 RON (din cate stiu difera in functie de oras insa cu siguranta diferentele nu pot fi mari. Suma mentionata se refera la Brasov). - RCA: 905 RON (la Allianz Tiriac) - CASCO: 1139 EUR (suma asigurata 45779 EUR, km 0, full casco: calamitati, furt total, vandalism, jante, actiunea animalelor, locuri inundate, circulatie in afara locurilor publice, fransiza 0,5%/eveniment). La momentul actual sigur se poate negocia un CASCO mai bun, eu am avut un eveniment in trecut la celalalt Hyundai (schimbat parbriz din cauza drumurilor noastre deosebite) si m-au fortat la fransiza pentru asigurarea curenta. Din Noiembrie am sa schimb cu siguranta asiguratorul si o sa ma orientez tot catre firme mari, cunoscute. Foarte important: nu am apelat la nici un broker, am discutat personal cu firma de asigurari ! (brokerii mi-ai dat niste preturi mult, mult mai mari.. ) b. Revizie A fost o intreaga poveste insa pe scurt am ajuns sa fac revizia in Tg. Mures la Mondo Trade. Cost: 1000 RON (cu piesele originale din service, manopera, etc). Am renuntat la serviciile Tiriac Auto. Cel mai probabil erau mai scumpi insa daca pe vanzari au fost ok, ulterior pe partea de mecanica/service abordarea a lasat de dorit. In schimb am gasit niste oameni exceptionali la Tg. Mures, binevoitori si cumsecade, care au reusit sa identifice si sa rezolve o mica problema aparuta pe parcurs iar in acest fel am decis sa renunt la Tiriac si sa fac reviziile la ei (sau la oricare alt dealer din tara). Voi detalia la punctul urmator despre ce este vorba (ma refer la problema aparuta). Inca nu am schimbat placutele de frana pe fata insa se apropie momentul cu siguranta (planific sa aibe loc oricum la revizia de 60k, nu conduc masina agresiv insa nici nu dorm pe sosea, merg decent cu tendinte de sportivitate) iar ca sa nu risc sa raman pe undeva (in special in afara tarii) am decis sa le cumpar anticipat si sa le am la mine. Pentru ca am avut drum prin Buzau - dealer ROL CAR (oameni deosebiti, am avut niste discutii foarte placute si utile - recomand!) - le-am luat de acolo, placute frana OEM: 450 RON. 2. Aspecte tehnice, detalii observate a. Rezonanta Pe la 7000-8000 km a inceput sa apara o rezonanta undeva sub motor/caroserie la turatia de 1250 rpm. Era un zornait care mai mult se auzea in habitaclu decat in afara masinii. La inceput mai putin, ulterior mai evident. Era din ce in ce mai deranjant iar pe la 12.000 km (nereusind rezolvarea cu cei de la Tiriac, mi-au dat verdictul ca e zgomot normal in functionare ) am ajuns la Tg. Mures unde cei de acolo au avut deschiderea sa investigheze acest caz in premiera (probabil sunt printre primii din tara care am sesizat aceasta problema) deoarece nu mai fusesera consemnate cazuri rezolvate in sistem. Chestiunea a fost solutionata destul de rapid, simplu si definitiv. Se pare ca este o deficienta de design si cel mai probabil o sa fie remediata din fabrica la face lift-ul urmator. E o chestiune minora care cred ca va aparea la majoritatea masinilor insa se poate rezolva foarte usor iar rezonanta este eliminata complet si definitiv. Daca aveti aceasta problema si nu ati reusit rezolvarea ei ma puteti contacta pentru detalii. b. Sunete trapa plafon panoramic Era oarecum de asteptat. Este o problema uzuala a trapelor din plafonul panoramic. La inceput am fost destul de reticent la aceasta optiune pe care nu as fi ales-o daca s-ar fi putut. Ulterior, recunosc, este placut si util sa ai asa ceva dar nu necesar! Trapa nu o deschid mai niciodata insa parasolarul il deschid mereu seara (mai putin iarna cand e frig tare) si cand nu e soare puternic afara (vara)..este o senzatie super pentru sofer iar pentru cei din spate este senzational! Problema aparuta: pe la 5000-6000 km a inceput sa scartaie in toate felurile atunci cand treceam peste denivelari sau pe anumite drumuri mai rele. M-a inebunit la cap pana m-am dus la service si au uns intreg sistemul de actionare + garnitura/izolatia trapei. Nu a mai sunat o perioada..pana pe la 14-15.000 km dupa care iarasi a inceput. Este destul de enervant sa iti tot sune deasupra capului (uneori chiar si cu parasolarul inchis tot se auzea). Am studiat chestiunea pe internet si am vazut ca mai toata lumea se plange de asta (BMW, Audi, VW, Jaguar...etc) asa ca am incercat tot felul de solutii (glicerina, Nigrin) insa toate de scurta durata. Spalam masina de doua ori si sunetele erau la loc. Nu sistemul de actionare e problema ci exclusiv marginea de etansare din guma a trapei care se sprijina pe o portiune de plastic din decupajul caroseriei. Ulterior am descoperit in Auchan o vaselina pe baza de litiu, no name, de care nimeni nu zicea nimic asa ca am zis sa incerc..si asta a fost rezolvarea. Am deja peste 10.000 km fara nici un sunet, nici macar unul! ....dupa o multime de spalari cu jet direct pe trapa/garnitura! c. Zgarieturi, lovituri: Cred ca pe acestea nu ar trebui sa le mai mentionez. La noi nivelul de educatie si comportament in trafic este lacunar, lumea parcheaza superficial fara sa tina cont de ceilalti. Desi m-au lovit cu usile altii in parcare la hypermarket-uri, parca nu se vede nici o zgarietura. Am observat ca lacul masinii este destul de rezistent si gros. E drept ca culoarea masinii e gri si avantajeaza probabil asta insa nici de aproape nu se observa. Se simte ca e o tabla mai sanatoasa cu o vopsire si acoperire cu lac mai buna. In mod evident si de asteptat, ornamentul cromat din fata cat si farurile au mici lovituri si zgarieturi de la pietricele. Inevitabil pe drumurile noastre. 3. Impresii, consum Alte defectiuni sau probleme fata de cele mentionate mai sus nu au fost. Masina merge impecabil. Desi am condus in trecut doar masini europene (nu mi-a fost usor sa imi schimb mindset-ul), acesta este cel de-al doilea Hyundai pe care il conduc si de care sunt foarte multumit. Performantele masinii sunt foarte bune. Dinamica data de motor, cutie si reglajul suspensiilor este una foarte buna. Nu se simte deloc senzatia "de balena". Masina sta pe sosea foarte bine (ca un tanc cum ar zice unii) iar sportivitatea ei este chiar surprinzatoare. Desi are un gabarit si o greutate destul de mare (2t) masina reactioneaza comparabil cu una din clasa medie care are un raport similar (din testele facute de altii rezulta o acceleratie de 9,4s de la 0 la 100km/h). Cutia in 8 trepte schimba fin si insesizabil aproape tot timpul (aproape ca una cu dublu ambreiaj). Pentru cine e curios si are sens: la 130 km/h constant - viteza a 8-a, turatie 2000 rpm. Modul SPORT: pe autostrada acest mod nu isi prea are sensul (tractiunea constanta de 10-20% pe puntea din spate e inutila) insa pe nationalele noastre este genial! Depasirile se fac remarcabil iar stabilitatea in curbe e fantastica. Datorita tractiunii variabile pe puntea din spate, la peste 100 km/h (si evident la viteze mai mic la fel) accelerarea masinii este uimitoare...efectiv te arunca dintr-odata iar depasirile sunt extrem de usor de facut. Modul COMFORT: este unul bine proportionat intre toate, turatie mentinuta optim (cu tendinte de subturare insa mai tot timpul in plaja de lucru a turbinei), tinuta de drum optima, reglaj volan placut, pana la 45 km/h lucreaza in mod variabil puntea spate dupa care trage doar puntea fata. In cazul in care apare o necesitate, sistemul HTRAC detecteaza foarte repede (am vazut niste prezentari si se pare ca este un sistem de tractiune foarte performant) situatia si compenseaza transmitand (de obicei un 10%) catre puntea spate. Farurile: sunt un pic reglate sus (am fost la verificat de doua ori insa acesta este reglajul standard din fabrica) si de multe ori ceilalti imi dau flash-uri. Imi dau seama ca nu e foarte placut insa din masina vizibilitatea este exceptionala! Sistemul LED confera o lumina mai placuta decat XENON-ul iar sistemul adaptativ, cel care baleiaza farurile, este un foarte bun si il sesizezi din prima cum lucreaza atunci cand misti volanul in mers. Datorita acestui fapt folosesc mai putin faza lunga pentru ca nu prea e nevoie, raza de lucru a luminilor de intalnire este suficient de mare si intensitatea pe masura desi sistemul automat de schimbare a fazei lungi este bine setat si reactioneaza corespunzator. Insonorizarea masinii este una foarte buna. Se vede ca au lucrat si la acest aspect destul de mult. Am vazut in prezentari ca exista antifonare inclusiv in aripi, deasupra rotilor, geamuri cu laminare dubla. Materialele din interior foarte ok, placute la atingere, iti dau sentimentul de premium. Navigatia masinii este identica cu cea de la alte modele Hyundai, cu algoritmi de calcul foarte buni. In plus se conecteaza la internet prin wi-fi (hot spot de pe tel) si isi ia datele de trafic in baza carora recalculeaza si propune o ruta optima (exact ca la Waze). Stie accidente, drumuri in lucru/inchise din oras, din afara orasului..tot...inclusiv in Romania! (probabil ia datele dintr-un serviciu gen Waze-Google Maps). Scaunul soferului este foarte confortabil. Din cate am inteles are doua straturi/zone cu spuma diferita ca densitate. In plus, reglaje multiple (10 directii + o mica parte/prelungire care se ridica la baza scaunului pentru a sprijinii mai bine picioarele..la BMW am mai vazut asta). Datorita confortului din scaune (ventilatia si incalzirea bine reglate) si gabaritului masinii (stabilitate, vibratii reduse, insonorizare) calatoriile lungi sunt mult mai placute si putin obositoare. Consum mediu: 7,3 l/100km - NU am condus masina in modul ECO si nici SMART! Am folosit 85-90% modul COMFORT si 10-15% modul SPORT. - conditii de trafic si evaluare: aprox. 40.000 km, autostrada: 40-50%, oras: ~15%, nationale: ~35%, sfarsitul iernii - primavara - vara (aer conditionat tot timpul incepand de la sfarsitul primaverii si pana la venirea frigului din toamna), anvelope iarna + vara. - valoare citita pe bord (verificat cu calculul la pompa - identic, uneori diferenta de maxim 0,1%): foarte bun calculul facut de computerul de bord. O sa mai revin cu informatii pe parcurs. Astept alte relatari sau pareri de la alti posesori de Santa Fe si nu numai.
  12. Topic despre primele probleme intalnite la noul Santa Fe 2018. Sa speram ca vor fi cat mai putine
  13. Am vazut ca in general consumul unei masini intereseaza pe multi, prin urmare cred ca va fi interesant sa impartasim din experienta personala.
  14. In cadrul acestui topic vom discuta despre sistemul de tractiune HTRAC cat si despre noua cutie automata cu 8 trepte de viteza.
  15. Incep acest nou forum in dorinta de a incepe, pas cu pas, sa postam informatii despre noul Santa Fe, generatia IV. Sunt sigur ca vor incepe sa apara noi posesori sau viitori posesori care vor fi interesati de anumite aspecte ale acestui model. Pentru inceput va propun cateva topicuri initiale pe care sa le dezvoltam treptat iar ulterior, pe cat posibil intr-un mod cat mai ordonat, si altele.
×
×
  • Create New...