Jump to content

BlueOne

Membri
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

BlueOne last won the day on January 3 2020

BlueOne had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutral

About BlueOne

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brasov

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Santa Fe
  • An
    2018
  • Locatie
    Brasov

Recent Profile Visitors

272 profile views
  1. Salut si multumim de post! Eu am luat masina in Noiembrie 2018, cred ca a fost al doilea import de Santa Fe-uri pe care l-a facut Hyundai in Romania deci e posibil ca masina sa faca parte din acel lot. Poti sa ne scrii exact numarul de informare sau un link catre asta? M-ar ajuta sa verific dupa nr de sasiu daca masina face parte din lotul acela sau nu. Pe de alta parte, cred ca asta depinde si de numarul de km facuti. Ti-au zis cei de la reprezentanta care e maximum admis petru a fi schimbate discurile de frana pe garantie? Eu am acuma 100k km si deocamdata nu am observat nimica ciudat la franare. Placutele fata le-am schimbat la 61k km iar pe spate inca nu. Am inteles la ultima revizie ca pe la 105k km ar fi momentul la acestea..
  2. 8DCT-ul cum ti se pare? Ce ne poți spune despre el?
  3. Salut, Ceva de genul e si la mine. 2 ani / 95k km - pe anul acesta imi arata 7.0l/100km insa nu am mai mers asa de mult pe autostrada. Anul trecut eram la 7.3 insa in mare parte din km i-am facut pe autostrazi.
  4. Da, e vorba de sistemul de suspensie spate, el este autoreglabil si nu amortizorul in sine, ai dreptate..
  5. Eu am condus 7DCT-ul si acuma 8AT-ul. Pot sa iti spun ca o prima impresie, imediata, este ca la AT atunci cand iei sau pui usor de tot piciorul pe pedala de frana, se aude un soi de zumzet/sunet la roti, ca si cum se freaca ceva usor pe discuri. Din ce am observat si inteles, acesta este un comportament normal in cazul cutiilor AT (am sesizat exact acelasi lucru la un BMX seria 5, nou) datorita convertizorului de cuplu si a modului cum face transferul de putere. La DCT acest fenomen dispare complet, lasi pedala foarte putin si nu se aude nimic. In schimb, fiabilitatea se pare ca este mult mai buna la AT iar la DCT dupa o perioada trebuie schimbate discurile de ambreiaj (la 7DCT, pe la 130k km, freca un pic cand plecam de pe loc, adica in treapta 1 cum ar veni). Si AT-ul are nevoie de intretinere insa mult mai tarziu si dupa schimbul unor elementi de uzura (tot un soi de mini-ambreiaje) isi pastreaza functionalitatea inca pe atata... Ford renuntase la ultimele modele la DCT si a pus doar AT-uri..nu stiu daca a mai schimbat ceva in ultimele luni... Totodata, AT-ul suporta un cuplu mult mai mare decat DCT-ul (acesta fiind defapt primul motiv pentru care este folosit la motoarele puternice, mari) insa se pare ca Hyundai a facut progrese si au reusit sa faca un 8DCT care sa suporte 440nm intr-un mod ok. Sunt curios acuma de cat de fiabila este in timp.. Ah, si inca o diferenta, 7DCT este o cutie uscata. Ca si consum, ambele sunt eficiente, nu am sesizat ca DCT-ul sa fie mai economic decat AT-ul desi modul de lucru este destul de diferit. Ca idee: 7DCT la 1614kg (goala+sofer si bagaje) consuma 6.4l/100km (dupa foarte multi km si conditii mediate de rulare) iar 8AT-ul la 1930kg (goala+sofer si bagaje) consuma 7.0-7.2 l/100km ..diferentele fiind multe: 300kg din start mai mult la Sante Fe + tractiunea integrala variabila, motor de 200CP., anvelope mai late...doar piciorul fiind acelasi, adica al meu : )) In rest, ambele schimba foarte lin, placut.
  6. Salut, Da, intr-adevar, tractiunea este una reusita iar asta rezulta si din testele facute (vezi test pe plan inclinat la Sorento si explicatia de la Genesis, practic de acolo a fost preluata tractiunea la Santa Fe). Eu am avut (ne)sansa sa trebuiasca sa ies dintr-un sant adanc si lat, aflat langa o bordura (de care noroc ca nu am atins cu podeaua masinii, sau cel putin asa cred eu), masina fiind inclinata transversal la aprox 35-40*, gheata la rotile din dreapta (cele din sant) si zapada la celelalate din stanga, roata din stanga spate neatingand solul. Am decuplat ESP-ul si frumos, incet, cu cateva ture fata-spate, am reusit sa ies dintr-o situatie fara sa bruschez masina. Cei de pe margine ma vedeau iesit de acolo doar tractat (si eu am avut aceeasi impresia cand, la inceput, m-am dat jos si am vazut unde ajunsesem). La toate modurile amortizoarele spate (si doar cele din spate) isi schimba reglajul iar din experienta mea si din ce am citit, pot sa iti spun urmatoarele: CONFORT: volan cu manevrare normala, amortizoarele medii (nici prea tari, nici prea moi), cutia schimba undeva la 2000-2100 daca pedala este apasata normal, tractiunea integrala este decuplata cand vit. depaseste 45km/h ECO: volanul se inmoaie destul de mult, amortizoarele la fel (preiau mai bine socurile, e drept) iar puterea motorului este redusa si ea, cutia schimba jos si mentine destul de subturat motorul, tractiunea integrala este decuplata de la 35km/h. In cartea masinii scrie ca se pot simtii vibratii mai puternice in caroserie. SPORT: volanul se inareste, amortizoarele(spate) devin rigide (masina sta bine in curbe), cutia schimba mult mai sus (2500-3000, depinde cum apezi pedala) si mentine turat motorul destul de mult undeva in plaja 1900-2200 (astfel incat sa fie pregatit de o noua schimbare si sa furnizeze putere intr-un mod cat mai continuu, fara variatii mari), tractiunea integrala e cuplata continuu (spatele trage cu "1 linie din 4" si creste in functie de necesitate si de cum accelerezi) iar puntea spate este decuplata complet atunci cand viteza depaseste 140km/h. Senzatia este super pe acest mod..efectiv masina "sare" (chiar si la viteze mari, peste 90-100km/h) , nici nu simti ca are 2 tone (goala) si ceva. Smart: doar oscileaza intre Confort si ECO (si uneori Sport) in functie de situatia in care se afla masina si pe care o determina computerul de bord.
  7. Interesant ce spui pentru ca eu alimentez numai de la Rompetrol (cat sunt in tara) si doar cu motorina de 55 (efix) iar pana acuma nu am sesizat nici un simptom/reactie ca cea descrisa de tine. Mie nu imi deconecteaza pilotul adaptativ daca schimb viteza din padele. Poate o discutie cu cei de la reprezentanta sau o verificare cu tester-ul lor..?!
  8. Zilele acestea am mers tot pe autostrada si am mai testat situatia expusa de tine. La mine merge linistit in a 8-a iar la undele dealuri schimba a 7-a si revine mai apoi intr-a 8-a. E posibil sa fie si de la faptul ca masina intr-o prima faza invata stilul de condus (scrie inclusiv in cartea tehnica undeva) si e posibil ca si asta sa influenteze. Pe de alta parte, am observat o chestie interesanta, apropo de ACC vs mod de conducere. Eu merg mai tot timpul in modul Confort si schimb in sport mai mult pe nationalele noastre unde este foarte util. E drept ca pe modul Sport simti cum intreaga tinuta a masinii se schimba, devine mult mai rigida si stabila, turatia mentinuta undeva intre 1800-2000, volanul mai ferm, tractiunea este mereu 90/10 si la mici accelerari devine 80/20 sau 70/30 la depasiri..iar senzatia este super, simti cum se duce masina cu totul dintr-odata. Revenind la autostrada, facusem mai demult testul cu ECO (eram curios daca se intampla ceva in afara ca masina devine mult mai "moale", suspensii, volan..) cand am constatat ca in regim constant de rulare (130 km/h, drum drept) consumul creste fata de modul Confort. Cumva e de inteles pentru ca puterea motorului este taiata si ca sa faca fata vitezei si gabaritului atunci consuma mai mult. Jucandu-ma acuma cu setarile masinii dupa relatarea lui MAV, am lasat-o in modul Sport si pe autostrada...iar senzatia este super iar consumul este chiar mai mic decat in modul Confort (oricum turatia pe autostrada este constanta cand mergi pe pilot automat indiferent de modul de condus). In conditii de iarna, zapada, gheata, tractiunea imbunatatita din modul Sport cu siguranta ajuta mult (minim 90/10), stabilitatea masinii la viteze mari este evident mult mai buna, volanul ajuta si el pentru ca nu virezi prea mult pe autostrada...iar cand mai accelerezi si vrei sa depasesti se vede cum trage 80/20 sau chiar 70/30 si tasnesti de pe loc inclusiv la o viteza de 140+ km/h. In plus, in acest mod de condus, am observat ca cutia nu mai are tendinta sa schimbe asa des in treapta inferioara, probabil pentru ca ajuta tractiunea spate si masina reuseste sa faca mai usor fata rezistentei la inaintare. E de incercat..o sa va placa..
  9. Bine de stiut...de apasat butonul cu cheia in cazul in care nu porneste cu cheia in buzunar..
  10. Da, asa este. Are chiar o zona specificata unde sa pui cheia in cazul in care bateria e foarte slaba/terminata (cel putin la Ford e in cotiera, cred ca si la Hyundai scrie undeva in manualul de utilizare).
  11. O sa merg saptamana aceasta pe autostrada destul de mult asa ca o sa testez sa vad cum face la viteza aceea. La 130 km/h merge chiar ok, ramane in a 8-a iar la unele pante trece in a 7-a...Eu zic ca ar putea sa ramana in a 8-a insa apare discutia aceea despre cuplu (probabil e mai sanatos asa pentru motor).
  12. La ce viteza de rulare se intampla asta?
  13. E firesc sa functioneze asa. Daca s-ar termina bateria din cheie atunci s-ar opri masina? ..Masina trebuie sa functioneze si fara cheia electronica adica sa o poti deschide si porni doar cu cheia mecanica (care este ascunsa in cea electronica).
  14. Da, intr-adevar asa este cum a descris nats. Am avut demult un Renault care avea acelasi sistem cu card care inchidea masina cand te indepartai. E drept ca are o anumita utilitate, mai ales cand iei sacosele in ambele maini si pleci de langa masina iar ea se incuie automat. Nu e deranjant nici asa, in plus ai haionul actionat electric si poti sa inchizi usile din cheie inainte sa inchizi haionul (deschis) iar la final iei bagajul din portbagaj si actionezi haionul iar masina e inchisa oricum.
  15. Salut. Iti raspund punctual: 1. Eu folosesc tot timpul tethering-ul. Hartile sunt actualizate si chiar foarte bune (probabil am ajuns eu mai des pe la service pentru ca am avut a doua revizie si atunci i-au facut udpate la sistem) iar datele de trafic pe care le acceseaza de pe internet sunt uimitor de bune si exacte(inclusiv accidente, aglomerarile de pe DN-uri sau chiar drumuri judetene/comunale)..si disponibile in Romania oriunde ai fi! Iar in baza acestor informatii stie sa propuna modificari de ruta ceea ce este foarte util..mai ales in marile orase (am fost de curand in Bucuresti, Timisoara..si am reusit sa ajung la destinatiile din oras intr-un timp record). Iar aceste date de trafic sunt actualizate constant iar modificarile de ruta sunt propuse cumva in timp real, inclusiv timpul de a ajunge la destinatie este actualizat conform situatiei curente..Practic, nu am mai vazut necesitatea sa folosesc Android Auto si sa accesez Waze-ul..Face acelasi lucru masina si e mult mai confortabil cu sistemul ei de navigatie. 2. Intr-adevar, aici e un aspect care poate fi imbunatit. Defapt, as mentiona inca cateva aspecte de finete (probabil mergand mult pe autostrazi am avut timp sa sesizez cateva nuante): a. Atunci cand se apropie de o masina si apare pe display-ul de navigatie a pilotului, uneori (dar doar uneori, aleator as putea spune) tinde sa opreasca alimentarea desi mai este inca distanta suficienta, ceea ce face sa simti cumva in masina acest impuls si sa nu mai faca asa de lin raspunsul sistemului. b. Revenirea la viteza setata uneori este mai lenta si daca diferenta este mai mare de 4-5 km/h intre viteza actuala si cea setata atunci masina schimba intr-o treapta inferioara ceea ce nu are nici un sens! De ex: de la 120 la 130 km/h nu ar fi necesara schimbarea treptei de viteza desi sistemul face asta in mod automat trecand in viteza 7 si apoi ulterior inapoi in 8 desi puterea motorului este suficienta sa compenseze aceasta mica diferenta de viteza (si o diferenta mai mare de viteza ar putea sa o acopere lejer intr-o singura treapta). Aici clar mai este loc de imbuntatatire. c. Exista o diferenta intre viteza setata si cea de rulare de 1 km/h..Mai exact setez 130 km/h si el mentine 129...si tot asa. Asta cred ca este o problema de soft care sper sa o corectez curand. Ca sa merg cu 130 km/h setez in prezent 131... 3. La sistemul de mentinere a benzii de rulare as mai adauga o chestiune minora: l-as seta sa mentina cat mai mult mijlocul benzii. Ei au facut aceasta setare la modelul de top Genesis (acolo poti sa comuti on/off aceasta centrare pe banda de rulare) insa mi se pare ca la versiunea actuala a LKAS nu tine seama de aceasta centrare. Adica, daca banda de rulare este mai lata atunci are tendinta uneori sa se deplaseze catre marginile ei si ulteori sa revina spre centru. Altfel sistemul este bine setat si mentine banda pana la anumite valori rezonabile ale dinamicii masinii (unghi de virare, forta, etc..). Am vrut sa fac o prezentare cu un filmulet si sa o trimit la Hyundai (producator) pentru a evidentia aceste mici detalii care mai necesita imbunatatiri. Sa speram ca vor veni in curand update-uri pentru aceste sisteme pentru ca alfel restul functioneaza impecabil iar timpul petrecut la volan este unul foarte placut.
×
×
  • Create New...