Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Cristibrit

Membri
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Cristibrit last won the day on November 1 2018

Cristibrit had the most liked content!

Community Reputation

15 Neutral

About Cristibrit

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Kona, 1.6 T-GDI, DCT7
  • An
    2018
  • Locatie
    _

Recent Profile Visitors

83 profile views
  1. Cristibrit

    consum kona

    Desi am Kona cu motorul 1.6, am observat aceeasi diferenta intre consumul afisat si cel real. Diferenta este mai mare sau mai mica in functie de precizia (ca sa zicem asa!) de masurare a pompei de benzina. Alimentand doar in tara diferenta a fost de 0.32 l/100km (8.0 - 7.68, media pe 12 000km), iar afara 0.49 l/100km (7.5 – 7.01, media pe 3100km pana in Germania si retur). Revenind la dezamagirea ta privind consumul mare, cred ca e vorba mai mult de impresia lasata de ce afiseaza CB. Din datele furnizate rezulta ca ai avut un consum mediu afisat de 6.9l/100km si unul real de 6.5l/100km, care se inscrie in limitele date de WLTP. Daca abaterea ar fi fost de 10% in sens invers (ca la masina anterioara), ai fi avut un consum afisat de doar 5.9l/100km, care ar fi adus un zambet de multumire pe fata! Greu de crezut ca cei de la service vor reusi sa faca ceva pentru scaderea consumului (exceptand situatia in care gasesc vreo problema), asa ca mai bine scazi in gand un litru din ce vezi in bord si te bucuri de o masina frumoasa, confortabila si bine dotata.
  2. Cristibrit

    consum kona

    @ iris205 Cu un pic de rabdare, cablul de alimentare intra sub "chederul" de la parbriz si sub cel de la usa. Apoi poti alege sa-l fixezi sub bord cu niste cleme, sau il poti lasa provizoriu pe sub covoras (si asa a ramas la mine pana acum!). Avand 2 prize de 12V nu ma deranjeaza ca una este permanent ocupata cu alimentatorul.
  3. Cristibrit

    consum kona

    Gasiti noul link aici: https://youtu.be/O02FKULnVjY Mai multe informatii aici: https://www.youtube.com/channel/UC8dQpVYtk1wupChtaug1uSQ
  4. Dupa cum a fost prezentata situatia, par sa fie mai multe probleme. Vibratia care dispare dupa cativa km este datorata cel mai probabil deformarii temporare a anvelopelor. Apare de obicei dupa ce masina a stat nemiscata mai mult de o zi, in special la temperatura scazuta. Am observat si eu asta dupa cateva zile de stationare. Verifica presiunea in cauciucuri mai intai, la rece. Vibratia la viteza mare apare daca nu au fost bine echilibrate rotile, sau daca ai depuneri pe interiorul jantelor (noroi de ex.). Vibratia la franare e datorata deformarii discurilor de frana. In manualul masinii se spune ca si franele au nevoie de o perioada de "rodaj" in timpul careia trebuie evitate franarile violente. Se mai intampla asta daca treci prin apa dupa o franare intensa (dupa coborarea unei pante abrupte, sau de la viteza mare).
  5. Suntem cu totii curiosi sa aflam concluziile tale in ceea ce priveste consumul, dupa 15.000km. Te bate gandul sa schimbi Ioniq cu i30?
  6. Cristibrit

    Cauciucuri iarna

    Daca ai pus deja anvelopele de iarna pe jantele de aliaj, nu are niciun rost sa le schimbi acum pe alte jenti, indiferent ce tip/model ar fi. Nu-ti face griji in ceea ce priveste sarea, jantele sunt tratate impotriva coroziunii (cel putin cele OEM). In ceea ce priveste Alcar 9993, dimensiunile sunt exact cele pentru Kona.
  7. Cristibrit

    consum kona

    Destul de greu de definit ce inseamna un mers normal, tine de stilul de condus al fiecaruia. Pentru mine inseamna condus la limita legala (+9 km/h), folosind din plin anticiparea atat timp cat nu ma face sa pierd timp. Nu vad ce rost are sa ma apropii cu viteza de semafor daca e rosu si sa franez brusc! Toate consumurile medii prezentate de mine sunt obtinute in conditii "normale", pe trasee dus-intors pentru a evita influenta negativa sau pozitiva a diferentelor de nivel. Poti favoriza (sau dimpotriva) consumul cand faci teste pe cativa km, cum vezi de obicei pe Youtube, dar cred ca este imposibil sa o faci pe cateva sute sau mii de km. Am prezentat consumul mediu obtinut de mine pe 10,000km, greu de gasit o informatie mai aproape de realitate.
  8. Cristibrit

    consum kona

    Daca vorbim despre autostrada cu peste 130 km/h, sa nu te astepti la un consum sub 8.5 l/100km, motorul nu este mai economic decat 1.4 TSI. Iar forma caroseriei tip SUV/Crossover dezavantajeaza clar Kona la consum.
  9. Cristibrit

    consum kona

    Greu de raspuns la intrebarea ta, pentru ca nimeni nu merge pana se goleste rezervorul complet. Conteaza enorm raportul dintre distantele parcurse in oras si in afara orasului, diferenta de consum este aproape de la simplu la dublu. Consumul mediu vara-toamna a fost la mine 7.7l/100km, mergand "normal spre linistit" de obicei, cu oarecare exceptii, ceea ce inseamna la un rezervor de 50 l o distanta totala de 650km. Aceeasi masina mergand doar in oras probabil ar face maxim 400 km cu un plin.
  10. Manualul specifica destul de clar cum trebuie oprit motorul si cred ca trebuie sa urmam instructiunile de utilizare daca vrem ca masina sa functioneze asa cum a fost proiectata. De altfel, daca opresti motorul in "D", nu va porni pana nu o muti in "P". Daca sistemul Stop-Start opreste motorul inainte de a l opri din cheie/buton, cand schimbi maneta din "D" in "P" motorul porneste singur si dupa aceea poti sa-l opresti fara erori la pornire.
  11. Cristibrit

    consum kona

    Perfect adevarat, dar ariile transversale nu sunt asa diferite cum te-ai astepta, diferenta este doar un pic peste 9%. Pentru cine e interesat de formula completa:
  12. Cristibrit

    consum kona

    Konasorin, cei de la Mazda au reusit o performanta de exceptie (si) in ceea ce priveste aerodinamica lui CX-5, cu Cx=0.33, fata de Cx=0.32 la Kona, deci puterea consumata pentru a invinge rezistenta aerului la inaintare este aproximativ aceeasi. La ultimul model de CX-5 se lauda cu o scadere de inca 6%, Cx=0.31. Kona, din pacate, este penalizata la consum de forma caroseriei. Asta se vede si din cresterea brusca a consumului la depasirea vitezei de 100-110km/h. Si nici motorul acesta nu este unul foarte economic, adevarat. Cu toate acestea, la drum lung, fara autostrada, consumul mediu este undeva intre 6.2 si 7.4, conducand la limita legala, in modul ECO. Am impresia ca pe principalele piete de vanzare Hyundai, cumparatorii nu se uita foarte atent la o diferenta de consum de 1 litru, ci mai degraba la aspect, dotari, dinamica si nu in ultimul rand pret. Altfel Hyundai-Kia nu ar fi ajuns al cincilea producator mondial de autoturisme. Am pus cap la cap cateva poze facute tabloului de bord pentru a arata consumurile reale obtinute in diferite situatii, scuze pentru calitatea imaginilor: https://www.youtube.com/watch?v=q6VP0i0eHbk&t=25s
  13. Cristibrit

    consum kona

    Din experienta mea cu acest Kona pot sa spun ca in oras, pe drumuri scurte, consumul este destul de mare, probabil si datorita faptului ca se incalzeste destul de greu. Acum, cu anvelope de iarna si temperaturi scazute afara, consumul in oras a crescut cu aproape 2 l/100km. Pe langa asta, motorul e foarte sensibil la apasarea acceleratiei, consumul instantaneu urca la 30 fara sa-ti dai seama. In alta ordine de idei, CX-5 si Kona au aproape aceeasi greutate (cam 50kg diferenta) si cam aceeasi putere, numai ca CX-5 e diesel. Daca ar avea acelasi consum, care ar fi motivul sa-ti cumperi un diesel? De fapt, consumurile pe care le ai cu cele 2 masini (7 vs. 9 l/100km) sunt similare raportate la consumurile date de fabricanti, 5.2 vs. 6.7/7.3 (in functie de autor!), cam 2 l in plus.
  14. Ce pot sa spun dupa 8 luni de utilizare a masinii este ca sistemul Stop-Start functioneaza, chiar obositor (uneori) de eficient! Adica nu asteapta nici macar o secunda dupa oprirea masinii pana la oprirea motorului. Am descoperit pana acum doua situatii in care nu se activeaza si anume: - daca ventilatorul este pe o treapta mare (cred ca peste 3); - daca la oprire nu apesi (si mentii apasat) suficient de ferm pedala de frana (vorbesc despre DCT7, nu stiu exact la cutie manuala). Dar aceasta situatie trebuie evitata mereu deoarece cutia nu decupleaza ambreiajele si apar uzuri de nedorit. Dupa o oprire a masinii sistemul se activeaza doar daca depasesti viteza de 10 Km/ora. Referitor la acest sistem putem discuta despre doua aspecte, consumul de carburant si confort. Sistemul Start-Stop reduce consumul in oras cu cel putin 1 l/100Km, iar daca stai in coada pe DN 1 vreo 3 ore, chiar mai mult. Si ajungem la partea a doua si anume confortul. Cine ar vrea vara la 35 C sau iarna la -10 C sa opreasca motorul? Climatizarea "functioneaza" si cu motorul oprit, dar la o eficienta mult redusa. Asa ca am lasat sistemul in functiune doar primavara si toamna, in rest il dezactivez imediat ce pornesc motorul. Ca sa privim si partea plina a paharului putem spune ca masina a fost proiectata sa utilizeze sistemul Stop-Start, deci un numar enorm de porniri/opriri, asa ca daca nu-l utilizezi nu vei avea niciodata probleme cu demarorul. Ca si concluzie, nu consider ca este o tragedie ca nu poti dezactiva definitiv sistemul ISG, il poti activa sau dezactiva foarte usor in functie de situatia din trafic. Important este ca exista, altfel nu am avea ce opri!!
×
×
  • Create New...