Jump to content

Lgionutz

Membri
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Lgionutz

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Tucson 2.0 AT CRDI 185HP
  • An
    2015 4WD
  • Locatie
    Constanta

Recent Profile Visitors

438 profile views
  1. Update. In decembrie 2021 am schimbat filtrul de particule. Am făcut 2000km și totul este in regula deci... nu mai spălați filtre degeaba ca nu rezolvați nimic. https://www.autoparts-24.com/item/D_0076_2470581/?pos=4 https://www.autoparts-24.com/item/D_0076_2490244/?pos=2 De aici am comandat.
  2. Salut. Cum ai rezolvat problema? Mulțumesc.
  3. Salutare, De cateva luni bune am observat țevile de la eșapament afumate dar nu le-am bagat in seama crezând ca e ok masina diesel.. . Când accelerez undeva la 3000 rpm se vede clar in oglinzi fumul prezent ( nu este un nor imens de fum.. doar putin dar este ) pentru o perioada scurta de timp și după câteva minute apare eroarea P2003 Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 2. Masina are 101000 km, motor 2.0 crdi D4HA 185 CP AT, Pe la 75000 km a inceput sa apara eroarea P2003 Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold Bank 2 foarte rar, de exemplu dupa un drum de autostrada Constanta- Bucuresti iar pe centura Bucurest mergand bara la bara apare becul DPF intermitent cu mesajul "Check Exhaust System". Am cumpărat launch diag mini ca sa pot vedea in timp real presiunea pe senzorul de presiune diferențiala si eventual sa ii fac o regenerare pe loc ori din mers. Presiunea variază intre -5 hpa si 30-40-50-90 hpa in functie de turatie pe loc ori in sarcina. Am mai observat ca eroarea P2003 mai apare dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima, si merg bara la bara dar rar. Daca opresc motorul eroarea NU se memoreaza in ECU pentru ca este un soft code. Daca apare mesajul de doua ori intr-o zi a doua oara apare cu check engine aprins si ramane memorat. Am facut urmatoarele reparații la masina : - curatat admisie care era plina de calamina la 100.000 km - curatat debitmetru MAF de aer era plin de ulei din cauza valvei PCV ( probabil voi monta un oil catch can in viitor) - curatat clapeta acceleratie care avea depuneri la greu dar mergea - incercat curatare valva EGR ( ramanea blocata pe deschis câteodată , am verificat deschizând capacul de deasupra si o gaseam tot timpul apasata (deschisa) iar cand apasam pe ea cu o rurubelnita mai mare isi dadea drumul si revenea la loc) , prin demontare valvei s-a rupt o ureche si a necesitat o înlocuire completa. - inlocuit valva EGR cu una nou OEM hyundai 2550 RON - demontat filtru de particule si spalat ( din cate am inteles filtrul nu era foarte infundat), si ca a fost gasit intr-o stare buna. - curatat senzor de presiune supralimentare de pe admisie MAP ( era complet infundat de calamina) - am folosit aditivul liqui moly DPF protector in speranta ca DPF isi revine dar degeaba - am deconectat senzorul de presiune diferentala si l-am inspectat pentru eventuale depuneri de calamina, am conectat un furtun mai mare la furtunele mici si am suflat in tevile care duc in filtru sa ma asigur ca nu sunt infundate dar aerul trece fara probleme. - am inlocuit senzorul de presiune diferentiala DPF cu unul nou OEM dar eroarea tot apare la 3000 rpm - filtrele sunt schimbate relativ recent, motorina Rompetrol Efix 55, Petrom premium, OMV nu cred ca e de la motorina - curatat senzorul PM dupa DPF cu jet de aer ( nu se poate scoate decat prin rupere unul nou 1000 ron ), nu da eroare dar a fost curatat pe teava prin interior cu aer. Masina merge in regim mixt 50% oras 50% drumuri lungi. Câteodată se circula pe distante scurte gen 2-3 km. Uleiul este low ash Shell helix 0w30. Masina se comporta perfect, trage foarte bine, nu oscileaza la relanti. Mai exista pe esapament dupa DPF un senzor PM particle matter care din cate am inteles trebuie curatat/inlocuit dar daca e defect nu e logic sa apara un cod de eroare sensor fault ceva? Acest senzor l-am curatat cu jet puternic de aer saptamana trecuta dar tot degeaba eroarea tot apare si fum tot da. Efectiv nu mai stiu ce sa fac cu masina asta. Ea isi face regenerarile, acumuleaza cenusa 7-8g -15g si regenerarile se fac intr-un interval scurt de 200 km. Nivelul de ulei nu creste in baie dupa regenerari deci uleiul nu se contaminează cu motorina. Mai multe persoane au aceata problema, unu a rezolvat problema prin schimbarea DPF la reprezentanta pe garantie (2600 euro cel putin), iar celalalt a rezolvat problema prin spalarea DPF, spalare EGR, inlocuire senzor presiune DPF (degeaba) si inlocuit PM (particle mater) senzor dupa DPF. De mentionat ca masina merge perfect ca una noua. Eu cred ca eroarea P2003 apare din cauza fumului in exces scos pe evacuare si este detectat de senzorii de oxigen lambda 1, lambda 2 și senzorul PM localizați pe evacuare. Voi ce parere aveti? Multumesc!
  4. Ce legătură are naftalina cu motorina?
  5. 2016-2020 Tucson Front Door Lock Actuator Motor Passenger Side OEM Latch Release https://www.ebay.com/itm/203562878545
  6. M-am consultat cu un coleg si de inceput senzorul acesta trebuie curatat / schinbat.
  7. Eroarea P2003 check exhaust system a reapărut la 4g de cenușă, 200 km făcuți doar in oraș exact când am turat motorul in sarcina undeva la 3000-3500 rpm. Cu motorul la 750rpm am presiunea dpf -0.75 hPa.
  8. In ultimul timp îmi aparea eroarea P2003 OBD-II Trouble Code: Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold imediat după regenerarea filtrului de particule ( pe autostrada ori prin oraș). Am folosit si folosesc in continuare Aditiv Liqui Moly Diesel, DPF-Protector pentru ca am reușit sa evit regenerările dese prin oraș de la 80-120km acum la 350-550km mers in oraș. DPF se încarcă mult mai încet de la 0.1g de cenușa pe km la 0.01-0.02g pe km. Presiunea pe dpf differential pressure după regenerare la 780rpm este de -3hpa rezulta ca filtrul este curat dar dacă trec de 2800-3500 rpm apare mesajul galben " Check exhaust system". Am desfăcut dpf differential pressure, am verificat sa nu fie înfundat, curatat senzorul MAP (era înfundat complet nu cred ca funcționa deloc aveți poze in atașament), curățat senzorul de particule care măsoară cantitatea de cenușa din DPF ( era înfundat complet nu știu cum mai măsura cenușa va atașez poze) și la final am regenerat DPF cu Solutie spray curățare filtru de particule, catalizator, valva EGR, DPF/Catalyst Spray, Pro-Tec, 400 ml introdusa cu un furtun subțire in DPF prin îndepărtarea Particulate Matter Sensor. In timpul regenarii a iesit fum negru alb pe o perioada de 10 min apoi nu a mai iesit nimic. De doua zile eroarea nu a mai apărut iar mesajul Check exhaust system a dispărut. Spre ca totul sa fie ok. Am schimbat uleiu cu Shell helix 0w 30 in urma cu 120 km. https://www.hindawi.com/journals/js/2016/5380646/ https://www.emag.ro/solutie-spray-curatare-filtru-de-particule-catalizator-valva-egr-dpf-catalyst-spray-pro-tec-400-ml-pro2985/pd/DMJV22MBM/?ref=hdr-favorite_products https://www.emag.ro/aditiv-liqui-moly-diesel-dpf-protector-250-ml-21270liquimoly/pd/DH9J3YMBM/?ref=hdr-favorite_products Folosesc motorina Rompetrol Efix 55 momentan si totul este ok. 6b2eac36-957e-469b-bb2b-80d2509b5745.jfif 797500fc-0d8f-41a3-93e8-d05a45c69eed.jfif b01ede21-178a-483c-b9da-f5894af96f88.jfif senzorul PM (4).jfif OBD P2003.jfif Locatie senzor PM.jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (4).jfif Senzor PM.jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (2).jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003 (3).jfif instructiuni gasite pe internet pentru codul P2003.jfif Senzorul PM (2).jfif Senzorul PM (3).jfif Senzorul PM.jfif ULEI.jfif
  9. Ulei Ravenol 0w30 FES USVO ACEA C2. Ulei sintetic bazat pe polialfaolefina (PAO) din grupa 4. Schimb la 10000km-12000km. Grupa I - Uleiuri de bază (minerale) ce se obțin direct din rafinarea petrolului. Asta presupune că țițeiul este încălzit la o anumită temperatură pentru a realiza separația diferitelor hidrocarburi. Indexul de vâscozitate pentru aceste tipuri de uleiuri este între 80 si 120, iar plaja de temperaturi este situată între 0 si 65 de grade Celsius. Nivelul de saturație pentru uleiurile de bază este sub 90%. Grupa II - Uleiuri obținute prin hidrotratare (minerale) caracterizate ca având proprietăți de antioxidare mai bune. De asemenea, au o culoare mai clară și costă mai mult în comparație cu uleiurile de bază din grupa I. Cu toate acestea, uleiurile de bază din Grupul II devin foarte comune pe piața de astăzi și au un preț foarte apropiat de uleiurile din grupa I. Indicele de vâscozitate este la fel ca și cel al uleiurilor de bază, adică 80-120, iar nivelul de saturație este de peste 90%. Grupa III - Uleiuri obținute prin hidrocracare (semisintetice) având o saturație mai mare de 90 și au un indice de vâscozitate de peste 120. Aceste uleiuri sunt rafinate chiar mai mult decât uleiurile de bază ale grupului II și, în general, sunt puternic hidrocracate (presiune mai mare și căldură). Acest proces mai lung este conceput pentru a obține un ulei de bază mai pur; Grupa IV - Uleiuri polialfhaolefinele (PAO) (sintetice). Aceste uleiuri de bază sintetice sunt realizate printr-un proces numit sinteză. Au un interval de temperatură mult mai larg și sunt foarte bune pentru utilizarea în condiții de frig extrem și aplicații de căldură ridicată. Grupa V - Polimeri sunt clasificate ca toate celelalte uleiuri de bază, inclusiv silicon, fosfat, polialchilen glicol (PAG), poliolester, bioluburi, etc. Aceste uleiuri de bază sunt uneori amestecate cu alte stocuri de bază pentru a îmbunătăți proprietățile uleiului. Un exemplu ar fi un ulei de compresor pe bază de PAO, care este amestecat cu un poliolester.
  10. Salut. Trebuie sa iei legătura cu un electrician auto sa măsoare instalația electrică a scaunului. Acolo teoretic trebuie sa fie un canal prin care vine aerul răcit de instalația ac și un motor cu 3 trepte de viteză. Se poate măsura mufa acelui motor ( văzut semnele, tensiunea etc ), ori se poate face o diagnoza dar nu sunt sigur că iese pe diagnoză eroare daca spui că se simte ceva răcoare in scaun când este pornit motorul. Că idee verifică la ambele scaune cu o foaie de hârtie A4 treptele de viteză și vezi daca scaunul din stânga se comporta la fel, apoi poți verifica intensitate sunetului produs de motor la diferite trepte ( la mine ce puțin fiecare treaptă are un sunet mai pronunțat) și mai poți verifica găurele din scaunul de piele sa nu fie blocate de ceva. .
  11. Am gresit. Masina isi face regenerari foarte dese gen la 180-200 km in oras dar noi nu ne dam seama. Iti poti da seama doar cand face frana de motor si consumul este 1-2 L nu 0. Atunci isi face regenrare iar ea dureaza undeva la 5-10-15 min.
  12. Salutare Gabi, Eu detin un autoturism identic cu al tau, cumpărat la 68000 km si acum are 72500 km. Nu isi face regenerare deloc, cutia schimba exact ca a ta. Cand am adus masina din tara a fost singura dată când a mers in afara orașului.
  13. Aditiv Liqui Moly Diesel, DPF-Protector, 250 ml Înainte de utilizarea acestui produs am observat ca se acumula undeva la 16g de cenușa in DPF in 150-170km (am utilizat Think diag mini ) in oras cu motorina de la Petrom, cu motorina de la OMV si cu acest aditiv am 400 km cu 8,8g de cenușa acumulata. Este un produs foarte bun, becul DPF (Check exhaust system) nu se mai aprinde deloc. Masina merge impecabil, accelereaza mai bine (cred ca de la motorina aditivata OMV) dar cert este ca filtru de particule nu se mai incarca atat de repede. Deci un produs foarte bun, sper sa nu dauneze in timp sistemului de injecție etc. Il voi folosi mai rar un flacon la 2500 km-3000 km. Momentan sunt mulțumit de produs. PS : NU FAC RECLAMA DOAR INCERC SA AJUT LUMEA CARE CIRCULA MULT CU MASINA IN ORAS!
×
×
  • Create New...