Jump to content

Lornak

Membri
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Lornak last won the day on August 13 2018

Lornak had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutral

About Lornak

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Braşov

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai Tucson
  • Model
    1.6 T-GDi Luxury Pack +
  • An
    2018
  • Locatie
    Braşov

Recent Profile Visitors

167 profile views
  1. Problema cu Waze-ul era de fapt a telefonului. Pentru a păstra compaibilitatea cu anumite aplicaţii care nu au mai primit actualizări, nu mi-am instalat iOS 12. Waze-ul merge doar cu versiunile 12 ale sistemului de operare
  2. Multumesc, o sa mai incerc, sa vad daca merge.
  3. Era mai bine dacă scoteau un N adevărat, cu motorul de 2 litri turbo si 275 de cai de pe i30. Probabil că ar fi fost aiurea de pus pe un SUV (deşi există SUV-uri puternice, har Domnului), plus că ar fi consumat enorm... Ar fi trebuit regândite toate alea: suspensii, frâne, cutie, etc. Dar ne-ar fi plăcut un demaraj pe la 6 secunde, nu? Totuşi, în video, aţi văzut cât dădea consumul mediu?!!! 36 de litrişori. Ceea ce îmi confirmă că ce vedem noi în bord (gen 17 l, uneori, în oraş) este complet deplasat. Dacă stai la semafor câteva minute, sari către 18, dar din rezervor nu se duce atât, că doar eşti la relanti. Algoritmul de calcul dacă stai pe loc e ciudat rău. Ştiu, o să ziceţi că, matematic, dacă motorul e pornit şi distanţa parcursă e 0, consumul tinde la infinit Chiar şi aşa, e total nerealist ce afişează maşina. Sperie oamenii degeaba... Legat de maşina N-line, am observat că nu mai are încălzire în banchetă, iar de ventilaţie în scaunele din faţă nici nu poate fi vorba. Personal, în vara asta am constatat că ventilaţia face toţi banii. Aşa că, N-line sau nu, pe mine mă lasă rece (mai puţin culoarea aia, care e chiar faină). Ce îmi place la modelul 2019 (mă rog, 2018 facelift) este că îţi arată în display-ul din bord în ce mod al farurilor eşti (şi din câte am înţeles, acelaşi lucru e valabil şi pentru ştergătoare). Chestia asta e foarte utilă ca să nu tot beleşti ochii (scuzaţi expresia) la manete... La 407-le din 2004 aveam chestia asta. Acu' 15 ani, ce mă-sa! Nu înţeleg de ce nu o pun printr-un update de firmware şi în versiunea de până în 2018. A-propos, vouă vă merge Waze pe Apple CarPlay? Sincer, n-am cautat subiectul pe net până acum. La mine nu se vede şi e nasol... În rest, numai bine.
  4. @WYZ - Să fie într-un ceas bun, cu mulţi kilometri fără probleme! În altă ordine de idei, am constatat că, dând drumul la căldură în maşină, în primele momente se simte un miros ciudat. Nu mă refer la cel de "cârpă udă" care apare în unele cazuri când sistemul de climatizare trebuie curăţat (nici n-ar fi fost cazul, cred, la o maşină nouă). Miroase a metal încins, cred că asta ar fi cea mai bună aproximare (destul de discret, dar sesizabil). La început, credeam că vine de afară, din "aroma" de trafic, dar nu e aşa. A mai întâlnit cineva aşa o chestie? Dacă nu ne mai "auzim" între timp, vă urez de pe acum Crăciun fericit, sărbători luminoase şi un An Nou aşa cum vi-l doriţi voi! P.S. Iar nu mai ştiu cum se ataşează poze... Mă lămureşte cineva, ca să nu mai caut? Vroiam să vă arăt cum se prezintă pe maşină roţile de iarnă. În plus, am reuşit să lovesc pe partea stângă un blocator de parcare. Nu am atins tabla, ci doar marginea de plastic negru de pe prag, care s-a înfundat un pic. Vroiam să vă întreb dacă credeţi că ar merita schimbată chestia aia... Costă cam 1000 de lei, se pare, doar piesa, dar ar merge făcută pe Casco. Nu prea se observă, dar eu o văd .
  5. Jantele au venit ieri. Saptamana viitoare ajung si Hankookurile. Senzorii inca nu i-am comandat. Pe site-ul vanzatorului nu sunt niciun fel de informatii legate de vreo firma. O fi dand factura? Nu prea pare... As vrea totusi sa decontez. Maine sun si la dealerul meu, sa vad ce oferta imi face.
  6. Multzam fain pentru feedback. Foarte utile informatiile. Cred ca le comand in seara asta. @Dobay: arata foarte bine pe masina. Diametrul butucului este cel care trebuie, sau a trebuit sa folosesti inele de centrare? Inca ceva. @Dobay: ce senzori ai pus?
  7. Sunt in cautare de jante pe 17, pentru iarna. Nu foarte scumpe, dat fiind ca fac putini kilometri in sezonul rece. Am gasit ceva destul de interesant (Anzio Split le zice), care sunt compatibile si cu senzorii de presiune. Chestia e ca au ET 50 in loc de 51. Deci roata ar sta cu 1mm mai in afara. Are vreo importanta? Producatorul nu specifica (sau nu am gasit eu) diamentrul butucului. O sa sun la importator sa ma interesez. Ar mai fi si Alutec Singa Polar Silber, la vreo 500 si ceva de lei bucata. Astea au ET 51.
  8. Multumesc pentru sugestii. Ma apuc de studiat!
  9. Salut. Am pus si eu acelasi tip de intrebari pe un topic inceput de mine. Intre timp l-am gasit si pe asta si am citit lucruri interesante. Multumesc tuturor. @keelnorem: Avand frana de parcare electromecanica, se pare ca jantele pe 16 nu se potrivesc. Atentie mare. E probabil o neconcordanta in cartile de identitate. Sau poate merg doar unele originale Hyundai? Zic si eu... Legat de jantele hibride pe 17 de la Alcar, le-am studiat si chiar am vrut sa le iau, dar nu am gasit pe nicaieri. Dupa aia, am pus ochii pe astea: https://www.anveloshop.ro/jante-aliaj/jante-aliaj-mak-wolf-silver-7x17-5x114-3. Le-am vazut si mai ieftine cu vreo 30 de lei, altundeva. Par OK, arata bine, etc. Plus ca dimensiunile sunt exact ce trebuie. Merg si cu senzorii de presiune. Alti bani, alta distractie. La Peugeotul meu vechi (407), singura chestie care se intampla punand jantele de otel cu gumele de iarna (fara senzori, evident) e ca, o data la cateva zeci de km, masina te atentioneaza ca nu poate monitoriza presiunea. In rest, fara probleme. Sunt curios la asta noua ce ar zice in lipsa senzorilor. Probabil ca tot un mesaj de atentionare si nimic mai mult. Ce ziceti?
  10. Salutare! Nu am mai dat de ceva timp pe aici. 1. Am de raportat un nou "record" de consum: 6,7l/100km pe traseul Cluj - Nasaud! AC pornit, cutia pe normal. La intoarcere spre Brasov am scos chiar un 6,2 pe vreo 50 de kilometri, dupa care media a crescut peste 7, cand am dat peste portiunile cu dealuri de urcat si coborat. 2. Ce nu-mi place pe de alta parte e ca oglinzile exterioare nu se mai pliaza perfect sincronizat, in sensul ca cea din stanga are o intarziere sesizabila, ajungand in pozitia complet rabatata si invers mai tarziu decat cealalta. Nu-i mare lucru, dar sper sa nu insemne ca motorasul respectiv a obosit si ca eventual sta sa se strice. Garantie, stiu, dar dupa doar 5 luni si 6500 km, nu e OK. Ati observat ceva asemanator? La 407-le meu din 2004, si astazi oglinzile se pliaza/deplieaza exact in acelasi timp, fara nicio ezitare. 3. Ce roti v-ati luat pentru iarna? Devine presanta chestia asta. M-am gandit sa nu iau cauciucuri de 19, din considerente de pret si de asemenea din comoditate: nu vreau sa trebuiasca sa dau jos gumele de doua ori pe an (riscuri sa-mi zgarie jantele la service, plus ca ar trebui echilibrate rotile de fiecare data). De aceea, as vrea sa iau niste jante de otel pe 16 sau pe 17 pe care sa stea doar anvelopele de iarna. Am vazut si niste jante "hibride", de la Alcar, pe 17, care chiar arata bine, desi sunt de otel. Partea proasta e ca nu le gasesc nicicum pe la dealeri. Ce recomandari ati avea? 4. In fine, ce parere aveti de facelift-ul din vara asta? Personal, imi place mai mult grila veche, care arata mai curat si mai "musculos" decat cea curbata. Asta ultima imbacseste cumva designul, dupa parerea mea. In plus, au virat-o si astia de la Hyundai catre bordul cu "tableta", care m-a enervat intotdeauna, la toate marcile. Arata de parca ecranul ala e in plus, montat aftermarket. In rest, mi se pare cam aceeasi Marie... singura chestie ar fi cruise controlul activ, care personal nu ma intereseaza prea tare. Si noua cutie automata de pe diesel, pentru cine nu vrea benzinara.
  11. Salut, Cristi şi bine ai venit. O chestie legată de trecerea într-a 4-a am sesizat şi eu (nu întotdeauna, la mine depinde foarte mult de cât de tare e călcată acceleraţia în momentul respectiv). N-aş numi totuşi simptomele respective trepidaţii/vibraţii (la maşina mea, cel puţin). Doar că schimbarea într-a 4-a smuceşte puţin uneori, comparativ cu celelalte schimbări, pe care practic nu le simţi. Nu ştiu dacă am dreptate, dar parcă se întâmplă doar până se încălzeşte maşina (1-2 km, după plecarea la rece, de dimineaţă de exemplu). Şi n-am observat chetia asta de fiecare dată. Scriam şi într-un post anterior (tot în topic-ul ăsta) că impresia mea e că shimbările de viteză (până la a 7-a inclusiv), în modul normal, se fac mult prea jos în turaţie, pentru o benzinară. Cu tot turbo-ul, turaţia de cuplu maxim de la 1500 rpm, etc., etc., tot nu mă obişnuiesc să merg pe la doar 1300-1400 rpm constant, doar de dragul consumului. Este adevărat, diferenţa de consum dată de computer e semnificativa (10,5-11 l, comparativ cu 13-13,5 l, cât are în modul sport, în oraş), dar nu ştiu dacă merită, pe termen lung, să mergi tot timpul atât de subturat. Cred că ne cam furăm căciula. După cum scria cineva foarte corect mai sus, depunerile de calamină şi restul consecinţelor nu pot fi, zic eu, compensate de 10 lei costuri de carburant în plus la suta de kilometri. Părerea mea. De aceea, ţin cutia în modul sport aproape tot timpul. Dacă merg liniştit, oricum cutia schimbă şi în sport suficient de jos ca să nu devină deranjantă, pe la 2200 rpm (şi trece la vreo 1700 - 1800 rpm în treapta imediat următoare). Deci, zic eu că motorul se simte mai bine. Plus că n-am simţit nici eu nicio ezitare a cutiei în "sport". Probabil că setările din soft făcute în fabrică pentru modul normal sunt gândite ca să scadă media de consum cu care se laudă producătorul (deci, chestiuni de marketing). N-am certitudinea că s-au gândit şi la consecinţele pe termen lung (deşi garanţie dau destulă - asta ca şi contraargument la ceea ce am spus mai sus). Greu de spus. Ar trebui să mai săpăm pe net, să vedem ce se mai scrie despre asta.
  12. Salutare din nou! Şi eu m-am gândit la chestia cu pietricelele/nisipul - ar fi fost ocazii destule, pe la Portokali Beach... Dar totuşi, la cât de mică e distanţa dintre placuţă şi disc, unde să încapă ditamai bolovanul...? Nu ştiu cât de bine se vede în poză, dar striaţia cea mai adâncă are bine peste 1 mm. În fine, asta e. Poate se mai "şterg" şanţurile odată cu kilometri parcurşi. Dacă nu, punem de discuri noi . Cât despre Neos Marmaras, am trecut pe lângă, dar n-am intrat. Am stat imediat după Toroni, spre sud, dar am mers în fiecare zi pe plajele de pe coasta de est.
  13. Am revenit acasă. Consumul mediu a fost 8.4 pe ambele rute (Braşov - Porto Koufo şi retur. Drumurile scurte de pe acolo nu le-am contorizat). Asta în condiţiile în care pe autostradă am făcut destui kilometri, la 120 - 130 km/h. AC pornit tot timpul (evident, la căldurile alea). A trebuit să traversăm bară la bară atât Bucureştiul, cât şi Sofia (la întoarcere, am prins un echipaj de poliţie care nu lăsa pe nimeni să intre pe ocolitoarea Sofiei - nici acum n-am înţeles de ce... La dus, nu au fost probleme). Am ţinut din nou cutia pe "sport", dat fiind că, dacă o laşi liniştită, schimbă suficient de jos, în schimb pe urcările abrupte nu ţine turaţia în 1500 rpm, cum face în modul normal. Chestia asta mă deranjează, dat fiind că nu numai că nu ai nicio rezervă de putere în rampă, dar chiar cred că nu face bine motorului. Poate mă înşel. Mai mult, în modul normal, parcă pedala de acceleraţie se "fleşcăie" (scuzată fie-mi exprimarea). Prefer modul sport deci, cam în toate situaţiile. Doar o singură chestie nu-mi place: nu dă a 7-a decât foarte târziu, la viteză mai mare, chiar dacă ai 3000 rpm în momentul respectiv şi laşi acceleraţia la minim. Merge trecută în manual, când, dacă schimbi într-a 7-a, rămâne acolo. SIngurul aspect care m-a deranjat foarte tare în ce priveşte maşina în cei peste 2500 km pe care i-am făcut în astea 2 săptămâni este starea în care se prezintă discul de frână dreapta faţă. Are nişte şanţuri în el de zici că am făcut 100.000 kml! Incredibil. Nu ştiu care poate fi cauza, dar voi merge la reprezentanţă cât mai curând. Ştiu că îmi vor zice că plăcuţele şi discurile sunt "consumabile", dar cred totuşi că e vorba despre un defect de fabricaţie. N-are voie să arate aşa discul, în sub 4000 km la bord (cât avea când am observat). Celelalte trei discuri sunt intacte, ca noi. Pun o poză, sens în care, dacă aveţi idee care ar putea fi problema sau dacă a mai păţit cineva, vă rog să interveniţi.
  14. Dupa hartoapele grecilor (drumurile neasfaltate catre plaje sunt urate de tot, dupa cum am vazut probabil cei mai multi dintre noi), am constatat din pacate ca mi-a aparut un "greieras" in usa din stanga spate. Se aude doar pe anumite suprafete (asfalt mai deteriorat, de exemplu), cand se simt vibratii mai serioase in caroserie. Am cautat sursa problemei si am constatat ca unul dintre panourile de plastic ale usii are un foarte mic joc, spre deosebire de cel similar din dreapta, care e absolut fix. Eroare de montaj, probabil. In tot cazul, greierele meu (sau cicada, daca tot suntem in Grecia) devine foarte enervant. Poate sunt eu nebun (dat fiind ca nu se aude tot timpul si nici foarte tare), dar la o masina care acum 3800 de kilometri la bord, chiar ca e o surpriza neplacuta... O sa merg la dealer in tara sa vad daca sunt de acord sa imi desfaca panoul usii si sa-l prinda ca lumea. Nu pare o chestie prea simpla, dat fiind ca nu sunt suruburi vizibile pe nicaieri. Chiar nu am idee cum se desface. O sa ma gandesc bine, dat fiind ca nu vreau ca iasa o chestie si mai nasoala. In alta ordine de idei, am incercat astazi prima data (in joaca) parcarea laterala automata. Masina s-a descurcat incredibil. Perfect paralela cu bordura, inghesuindu-se din doua miscari intr-un loc in care as fi ezitat poate sa ma bag din prima pe "manual". Impresionananta chestie, dar cam te baga in sperieti, dat fiind ca sistemul trage de volan brusc, fara menajamente. Sa nu te simti in control e in tot cazul cam de cacao, pana te obisnuiesti, cred. Nu o sa folosesc chestia asta prea des, dat fiind ca nu imi place sa omor directia cu bracari pe loc. Dar, ca tehnologie, mi se pare super tare. @ gryzly_2005: Multumesc frumos! O sa citesc.
×
×
  • Create New...