Jump to content

mi20r

Membri
  • Content Count

    328
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

mi20r last won the day on April 1

mi20r had the most liked content!

Community Reputation

88 Good

About mi20r

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    Ioniq
  • Model
    2017
  • An
    2018
  • Locatie
    Sibiu

Recent Profile Visitors

863 profile views
  1. Da, sunt multumit de Ioniq. Insa eu am HEV. Am iesit si cu ea in offroad din asta "orasenesc" fara probleme, o singura data am frecat-o cu burta de pamant. EV-ul este mai rigid si subvireaza mai tare la viteze. Insa si eu stau mai bine in Ioniq decat in Kona. La test drive ai fost?
  2. Exista o solutie la garda la sol "joasa". Se numeste Kona. Cu plusuri si minusuri fata de Ioniq...
  3. Nu vreau sa te contrazic insa ar trebui sa fie conditi ultra-extraordinare sa mergi 10km exclusiv in EV (poate multa coborare). HEV-ul are baterie de 1,4kWh si PHEV-ul are baterie 13.8kWh iar al doilea reuseste ~50km in EV. Sunt curios cum reusesc cei care au inregistrate consumurile pe Spritmonitor, care in primele 2 pagini au consumuri de 6-7l/100km. Eu zic ca depinde exclusiv de viteza de deplasare si punctul in care aerodinamica nu te mai ajuta. Iar la Elantra te ajuta. Am facut un test cu Ioniq-ul saptamana trecuta, Sibiu - Budapesta (doar 20 km fara autostrada). In Romania am setat pe 140km/h, si am alimentat in Arad. Consum pe cei 318km, 6l/100km. Dupa care, in Ungaria, restul de 267 km pana la destinatie, l-am facut cu 115km/h pentru ca am asteptat un prieten care a plecat din vama cu vreo 20 de minute dupa mine, care a reusit sa ma ajunga, el ruland cu 135km/h, exact cand am intrat pe M0 (care ocoleste prin Est Budapesta). Am observat ca ruland astfel, bateria se incarca pana in mommentul in care incepeam sa rulez in EV, cam 2 kilometri, dupa care o lua de la capat cu incarcarea. Chestia asta nu se intampla niciodata daca rulez pe drum drept si depasesc 125km/h. Consumul meu la destinatie a fost 4,8l/100km. Daca am calculat bine, pe autostrada in Ungaria am avut consum de 3,4l/100km, cu o medie a vitezei de 98km/h. Insa este de mentionat ca nu a batut vantul. La intoarcere, am mers spre Oradea, tot pe autostrada, mai multe dealuri, vant puternic din lateral-fata, viteza setata la 135km/h. Am ajuns in vama Bors 2 cu o medie de viteza de 129km/h pentru cei 275km parcursi si un consum de 6,5l/100km.
  4. Un Full Hybrid este gandit a fi utilizat pentru economie si nu pentru putere. Asta inseama ca mergi incet, fluent, fara apasari puternice pe pedala de acceleratie, sa anticipezi traficul din fata, utilizezi cat mai mult modul coasting. Daca vrei sa functioneze ca si echivalentul termic de acceasi putere... il tii in Sport. Insa nu ai facut absolut nimic din punct de vedere economie de carburant fata de, sa zicem, M-HEV, la viteze mari. Insa oamenii sunt orbiti de acei 230CP combinati, vor economie (pentru ca de asta isi iau HEV desi nu inteleg ce inseamna asta) si vor sa ii dea si talpa, ca au de unde. Si dupa aia se plang de consum, la viteze mari, cu o masina cu aerodinamica de dulap...
  5. Oare hibridul tau a fost fabricat in 2001? Si ne anunti ca dupa 20 de ani are probleme la baterie? De curiozitate, cat a costat inlocuirea sau reparatia bateriei de tractiune?
  6. Eu i-am rugat daca nu pot sa imi puna 0W-20 la Ioniq in loc de 5W30. Mai ales ca vine iarna, si voi avea multe porniri la rece, motorul nu ajunge la temperatura la 90 grade niciodata cat merg prin oras, etc. Nici nu au vrut sa auda la "reprezentanta de cartier" de la mine de treaba asta. Motivul "oficial" invocat este "in Europa 5w30 este recomandat pentru ca vara sunt temperaturi mari si trebuie sa faca fata la viteze de autostrada". Si ei nu pun altceva ce nu scrie la carte pentru ca in caz de ceva nu vor sa aiba treaba cu Tiriac. KK. Dar motorul se aude la fel cu 0W20 fata de 5W30?
  7. Nu te plangi aiurea, este clar ca ti-au fost inselate tare de tot asteptarile. Majoritatea dealerilor nu cunosc multe despre masinile astea electrizate, mai ales pe partea tehnica (cum functioneaza subansamblul). Stiu doar cifrele din brosura si uneori din entuziasmul de vanzatori le mai si infloresc si noi ii credem... Mai este un posesor nefericit de Tucson HEV pe alt forum, care si-a luat Full Hybrid pentru ca i-au luat ochii caii putere. Si acum vrea sa o vanda in primul rand pentru ca nu performeaza constant, nu o poate folosi in modul "POWER" non stop. Nu ai ce sa ii faci, masinile astea nu au fost gandite ca masini de performanta ci masini la care primeaza partea de ECO fata de restul. Din ce vad in poza aveai bateria la doar 40%. Ceea ce inseama ca nu era bateria incarcata, nu? Sau a picat de la 80% la 40% cand ai pornit consumatorii? Asta ar indica o problema intr-adevar. P.S. Mai nou m vazut ca la caii putere cumulati, la anumiti producatori, performanta la PHEV este afisata cu o remarca de genul 265CP/30 min? Hyundai Romania inca nu s-a conformat la treaba asta.
  8. Daca te plangi si de EV range, spune-ne si cat de ECO ai mers cu ea incat iti arata acel range, ce consum de benzina ai avut pe traseu si daca ai avut A/C-ul pornit la ce temperatura fata de temperatura exterioara. Toate astea conteaza cand te dai cu electrica PHEV si este plin de postari peste tot. Iar daca ii dai si talpa... si eu cred ca ii dai la cum pui problemele pe aici, nu te supara dar insa cred ca esti prea impulsiv ca sa fii posesor fericit de electrizata. Trebuia sa ramai la diesel.
  9. Sper ca am inteles bine, ce este afisat in centru este de cand a pornit masina si ce este jos este ceva de genul Trip A. Corect? Afiseaza si instantul sau doar se misca acea liniuta verticala stanga-drepta in bara de jos in timpul ce rulaza masina?
  10. O intrebare. Bara de jos care afiseaza consumul (4.6l/100km) pe care consum il arata? Ca eu vad ca masina era oprita cand a fost facuta poza.
  11. mi20r

    Pandemie...

    Am fost la pescuit la începutul săptămânii și am prins 3 nopți de cer senin și atmosfera curată. Am stat 5 adulți noapte de noapte cu berea în mână și gura cască spre cer, privind spectacolul.
  12. mi20r

    Pandemie...

    Si eu am fost praf 1 zi dupa 24 de ore de la fiecare doza de Pfizer. Si intre doze, vreo 10 zile praf de la Covid Sotia a luat doza unica de Johnson doar ca sa nu avem probleme in concediu si tot s-a resimtit la 1 zi dupa, desi cat a stat cu mine in casa cand eram eu rupt de la Covid nici ea nici baiatul nu au avut nici pe naiba si testul PCR facut la 6 zile de cand eu am inceput sa am febra le-a iesit negativ. Parintii nostri nu au avut nici o treaba dupa dozele de Pfizer. Stie naiba. Este drept ca am pe telefonul dual-sim semnal mai bun la Orange si mai prost la Vodafone in casa mai nou. Si imi tot pica scurt WiFi-ul 2,4Ghz in timpul zilei. Dar cine sta sa analizeze treburile astea
  13. mi20r

    Elantra 2021

    Eu am iesit de pe grupul de FB dedicat modelului pentru ca numai consumuri in conditii de laborator vedeam pe acolo. Mai o o curiozitate. Cum se comporta CVT-ul, cum se aude in interior motorul turat, da aceeasi senzatie ca la Toyote? Ma plimbam de curand pe o promenada de pe marginea drumului si a venit din fata o Corolla Hybrid. Cand a accelerat dupa ce a trecut peste un limitator din ala care trebuie sa il iei cu 30km/h, suna din afara de zici ca era in kick-down si ea abia ce se misca.
  14. Cu dedicatie pentru Marius
  15. Minus cu minus si plus cu plus, sau combinate, eu mi-am luat navomodel electric pentru pescuit. Dual motor, full fara piele, cu sonar bengos, navigatie GPS si proiector LED. Un sfert de Spring (cu tot cu rablele) ca si cost. Face pana la 4 km pe apa cu o singura incarcare. Plus un panou solar ca sa o incarc (sau sa incerc sa o incarc), mai pap si eu din productia solara. Am ajuns si eu in tagma posesorilor de electrice! Visez la asa ceva de cand am intrat la liceu
×
×
  • Create New...