Jump to content

mi20r

Membri
  • Content Count

    188
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

mi20r last won the day on July 1

mi20r had the most liked content!

Community Reputation

45 Good

About mi20r

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Ioniq
  • Model
    2017
  • An
    2018
  • Locatie
    Sibiu

Recent Profile Visitors

245 profile views
  1. Dupa cum spuneam, sistemul Mild Hybrid ajuta cel mai mult producatorii. Ideea este de a duce noxele mai jos in testele WLTP ca sa nu mai ia amenda. Ei isi recupereaza oricum banii inverstiti / costurile de productie de la clienti, bineinteles. Iar oamenii si le vor cumpara pentru ca vor cuplu si cai putere. Strict comparatie la cele 2 modele de motorizare noi. Cel de 84CP fara Mild Hybrid are CO2 115 , cel de 100CP si turbo 114 (fata de parca 129 cum avea motorizarea T-GDI anterioara fara MH). Si nu, acel alternator care are si rol de generator (Hybrid Start Generator ii spune acum) nu are cum sa iti miste masina pentru ca el este conectat la motorul termic (cat timp se invarte se misca si pistoanele in motor) si nu la transmisie. Pe Ioniq, care se numeste mai nou Full Hybrid sau ce denumiri or mai fi debitat, exista, pe langa acest Hybrid Start Generator, motorul electric propriu-zis care este conectat direct la cutia de viteze. Si ala da, poate antrena transmisia. Dar respectivul functioneaza la 400V nu la 48... In plus, la mine, aerul conditionat (si accesoriile enumerate de colegul mai sus) functioneaza pe bateria mare, pentru ca are de unde (consumul la AC este de 700Wh cand baga la maxim). Nu cred ca bateria de 48V face fata inclusiv la clima, pentru ca banuiesc ca nu are mai mult de 10 amperi.
  2. Mild Hybrid este denumirea pompoasă a unui sistem start-stop mai avansat. Găselnița ajută (producătorul) la reducerea noxelor prin oprirea motorului termic când iei piciorul de pe accelerație sau când frânezi. Iar alternatorul "clasic" are puterea necesara de a avea și rolul de demaror astfel încât motorul termic poate fi dus forțat la o turație mai mare decât cea clasică de relanti pentru plecarea de pe loc. Ceea ce nu mi-e clar încă (și îmi este lene să caut) este faptul că dacă pe o cutie automată o treci în modul "coasting" și oprești termicul, ceea ce înseamnă canci frână de motor adevărată, cum face în cazul cutiei de viteze manuală? Volanul încălzit ține de satisfacția clienților țintă iar Bluetooth cu recunoaștere vocală este marketing, adică un feature standard al Android Auto/Apple Car Play al unității media (nu funcționează dacă nu ai conectat telefonul la unitatea media).
  3. Eu sunt curios dacă le descarcă de undeva cand este conectat la hotspot sau nu. O sa îmi pun un analyzer pe telefon sa vad ce URL-uri sunt accesate prin Hotspot. Ieri am fost undeva unde nu era semnal la telefon și băiatul meu a remarcat urgent ca acea poza cu Sigueme nu mai era afișată la ProFm
  4. Si la mine apare o sigla. Am scris pe jurnalul de Ioniq. A apărut după ce am conectat unitatea la Hotspot-ul de pe telefon. Ai de ales între 3 teme de culoare, poți seta sa îți afișeze tot timpul viteza GPS pe unitatea media, vad ca prin Live Services afișează prețul la carburant la unele benzinării, pe Navi dacă ai mai multe benzi pe sens îți arată pe care să te încadrezi în intersectie pentru direcțiile de deplasare (cum arată iGO).
  5. Mie imi apare in manual asa. Parca seamana poza, nu?
  6. Arată exact ca senzorul meu de umiditate. Mașina are dezaburire automată? Dacă da, aia face minunăția respectivă.
  7. mi20r

    Tremur motor relanti

    Si eu am condus un i20 cu motorul in 3 cilindri turbo acum ceva vreme si la fel facea la relanti.
  8. Oare ne asteapta surpriza sa putem face si in Europa update la navigatie (harti si software) de acasa? Pana acum era doar valabil pentru Coreea. https://update.hyundai.com/EU/EN/Main
  9. mi20r

    Kona Electric

    Felicitări. Arata atât de "stealth". Recuperează mai tare pe coborâre față de Ioniq? Funcționează SCC cu stop and go in trafic de oraș?
  10. Și eu am luat de la ei Cruz pentru Ioniq. Sunt OK, eu le-am pus și dat jos singur de mai multe ori, nu se vad urme.
  11. 29800 Euro e și la noi modelul vechi de Octavia Combi, însă RS 2.0 TSI, DSG... Sunt câteva pe stoc.
  12. Toate sistemele noi inteligente care se bazează pe camere și radare nu sunt perfecte și nici nu cred că vor fi vreodată, pentru că nu trăim într-un mediu de laborator. Soția lucrează la o companie care se ocupă cu dezvoltarea de astfel de sisteme și mi-a mai povestit de probleme apărute, despre care are voie să povestească bineînțeles. Ideea este că oricât de dezvoltat e softul, acesta se bazează pe informații primite de la senzori. Iar mai ales la partea de achiziție de imagine cerințele de calitate sunt mai mari decât pot oferi furnizorii, care sunt cei din domeniul opticii. Iar toate aceste costuri de scrap-uri sunt reflectate în ceea ce plătim noi pentru acele sisteme pe mașinile noi, care pentru un scor cât mai bun la NCAP ne sunt băgate pe gât. De exemplu, la Ioniq 2020, la fiecare pornire a mașinii Lane Keep Assist-ul se activează automat. Ai nevoie de el tot timpul? Nu. Însă nu ai ce face, trebuie să tot apeși butonul de dezactivare, pentru că este "safety". Ce să mai zic, să povestesc de păianjenul care și-a găsit să își facă cuib în locașul camerei de pe Ioniq și și-a găsit sfârșitul acolo, copt la soare? Pune programatorul să trateze asta...
  13. Tocmai am vazut o postare ca intr-un stat din SUA un dealer isi lichideaza stocul de Ioniq EV modelul 2019 (adica 3 bucati noi): 1000USD la primire, 79USD pe luna timp de 3 ani, dupa care poti sa o cumperi cu vreo 13000 USD sau sa le-o dai inapoi.
  14. mi20r

    i30 Fastback 2018

    Ionut, de curiozitate cât a costat mașina și câți kilometri are acum la bord? Ai fost cu problema la alta reprezentantă în afară de Țiriac București? Îmi cer scuze dacă ai mai zis deja și te repeți, însă nu am citit toate postările. Îți dau un exemplu din zona mea. La Volkswagen și Audi nimeni care ține la mașină nu apelează la reprezentanța din Sibiu în garanție, chiar dacă au luat mașina de acolo. Majoritatea merg la Vâlcea. Hyundai avem 2 reprezentanțe în Sibiu și există ceva de reproșat la fiecare din ele. Însă când am cerut oferte de revizie la mai mulți din zonă, Țiriac Brașov au fost singurii care mi-au pus pe ofertă alt ulei decât cel recomandat în cartea mașinii...
  15. Mai sunt 2 rampe în Sibiu. Însă la una ajungi doar cu pile 😁
×
×
  • Create New...