Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Anonymous

Membri
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Anonymous last won the day on September 23 2018

Anonymous had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About Anonymous

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/20/1979

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Getz
  • An
    2003
  • Locatie
    Pustiana
  1. Geometria rotilor este corecta? (unghi fuga, cadere, convergenta). Presiunea in roti este corecta? Cum s-a facut aerisirea sistemului? La tehnologia aceasta avansata este nevoie de un tester dedicat pentru asa ceva. Planetarele sunt corect infipte in cutia de viteze? Cu sistemul controlul tractiunii decuplat, mai are loc fenomenul de infranare la viraj maxim? Fenomenul acesta a aparut la scurt timp dupa vreo vizita la service? Sistemul de control al tractiunii foloseste: senzor unghi volan, senzori viteza roti, senzor accelerometru (yaw, rolling, pitch)...acest sistem este calibrat de producatorul vehiculului iar daca cineva si-a bagat nasul si l-a decalibrat, trebuie recalibrat. (daca nu este calibrat corect, sistemul poate infrana una sau mai multe roti in mod nejustificat). Greu de crezut ca este defecta cutia de viteze sau vreun diferential.
  2. Ieri am decis sa mai merg la un tester. De data aceasta a aparut doar o eroare: C1201 FL wheel sensor - range performance. Astazi am inlocuit senzorul si s-a stins martorul ABS.
  3. Si eu suspectez senzorul de turatie. Nu-i mai place caldura.
  4. Când s-a dat legea asta în România?...asta cu erorile sunt confidențiale. Pare a fi o problemă de comunicare CAN...când modulul ESP nu comunică, acul vitezometrului rămâne pe zero, servodirecția se dezactivează (la mașinile care au servodirecție full-electrică), evident se aprinde în bord martorul ESP.
  5. Senzorul de poziție al arborelui cotit poate fi de vina. Trebuie făcută o inspecție vizuală, poate avea crăpături ca în exemplul următor: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=13449&hl=
  6. Vă propun să mai inspectați odată fulia de pe vilbrochen, cea care angrenează cureaua. Are un inel de cauciuc care împiedică vibrațiile motorului să se transmită la accesorii. Priviți în acest videoclip cum arată: Apropo de uleiul din cutia de viteze. Cel din cutia automată are recomandat în manual un interval de schimbare. Cel din cutia manuală nu se schimbă niciodată. Desigur, vor sări vânzătorii de ulei și vor spune că manualul e ajustat de cei care produc cutii de viteze.
  7. Felicitari pentru rezolvarea problemei.
  8. La roata e prins intr-un surub. Daca spuneti ca lipseste, este posibil ca vechiul proprietar sa fi rupt capul surubului cand a incercat sa-l demonteze. Eu nu am inlocuit dar am observat ca, la roata stanga fata, mufa e in spatele carcasei filtrului de aer. Cred ca va trebui sa dati jos macar capacul carcasei ca sa puteti baga mana acolo.
  9. La mine scrie 5JX14 CH46 si 52910 25600.
  10. Într-adevar, nu avem repartitor mecanic pentru distribuția forței de frânare între punți, acest lucru făcându-se electronic. Avem EBD (Electronic Brake-Force Distribution System) care este un subsistem al ABS-ului. Tocmai am citit în manual: ”La cuplarea contactului, SRI ABS se va aprinde și se va stinge după câteva secunde. Dacã SRI ABS rămâne aprinsă, dacă se aprinde în timpul mersului sau dacă nu se aprinde la cuplarea contactului, sistemul ABS ar putea să fie defect. Dacă intervine o astfel de problemă, verificați de urgență vehiculul la dealerul Hyundai. Sistemul de frânare funcționează normal dar nu beneficiază de asistența ABS. AVERTISMENT: Dacă lampa de avertizare SRI ABS și lampa de avertizare frână de mână/nivel scăzut lichid de frână rămân aprinse sau se aprind în timpul mersului, sistemul EBD (distribuție electronică a forței de frânare) ar putea prezenta defecțiuni. Dacă intervine o astfel de problemă, evitați frânarea bruscă și verificați vehiculul la dealerul Hyundai”. Deci sistemul de frânare funcționează normal daca este aprinsă doar lampa de avertizare ABS...dar, daca e aprinsă și lampa EBD (aia care are un (P), un (!) și BRAKE), nu avem distribuția forței. Acum nu știu care e treaba cu ITP-ul dar poate depinde din ce generație este modulul. Poate la unele masini, daca nu mai ai ABS nu mai ai nici EBD iar cei de la ITP nu au timp sa studieze la fiecare mașina ce spune manualul. La ITP, mașinilor care nu au ABS din fabrică, li se testează distribuția forței de frânare între punți și au fost cazuri cand mașinile respective aveau defect acel repartitor mecanic...și nu au trecut ITP-ul. Cred că există și Getz sau Accent care nu au ABS, că m-am uitat într-un manual de service Accent și spune că cele care nu au EBD au ”proportioning valve”. Tot în acest manual scrie că, dacă e defect releul de care mă plângeam eu mai sus ar trebui să am ”warning lamp EBD - On”. Nu mai înțeleg nimic, la mine lampa EBD se stinge.În cazul dumneavoastră, daca ați testat mașina pe pietriș iar pietricelele erau niște biluțe perfect sferice, poate calculatorul nu și-a dat seama că mașina a devenit o sanie...poate după calculele lui, mașina era staționară. Eu cred că dacă nu ar funcționa electromotorul ABS-ului, s-ar aprinde lampa ABS...sau, mai bine spus, nu s-ar mai stinge după ce porniți motorul. Faptul că lampa stă aprinsă câteva secunde după ce porniți motorul înseamnă că modulul își face un autotest în acest timp și, dacă motorașul electric nu ar funcționa, lampa ABS ar rămâne aprinsă.În ceea ce privește costurile reparațiilor acestui sistem, probabil că ,daca trebuie înlocuit modulul, la un service hyundai ne-ar costa mai mult decât dacă am cumpăra de pe piața second hand un autoturism întreg care are ABS-ul funcțional.
  11. Intrebarea este: daca nu mai avem ABS, avem distributia fortei de franare intre puntea fata si puntea spate in mod corect? Nici eu nu am curaj sa mai ies cu masina din oras iar, la iarna, voi folosi doar autobuzul. Probabil ca reparatia costa mult si e si greu sa gasesti un profesionist binevoitor. Dumneavoastra cum ati testat ABS-ul? Cred ca cel mai usor de testat este pe zapada sau gheata.
  12. Se pare ca masina asta mai are un senzor care transmite viteza masinii. Banuiesc ca trebuie sa fie pe cutia de viteze.
  13. Probabil ca am ramas cu frana clasica la masina mea...doar martorul ABS este aprins, nu si martorul EBD. Am gasit un service unde aveau un tester care poate comunica cu unitatea ABS si erau stocate niste erori referitoare la senzorii de viteza ai rotilor din fata plus eroarea C2112 (releu valve). M-am gandit sa fac un experiment: am ridicat masina cu cricul si am pornit motorul...am invartit fiecare roata ca sa vad daca se ridica acul vitezometrului. La rotile din fata acul vitezometrului se ridica, deci senzorii de viteza ai rotilor din fata trimit informatii despre viteza catre computerul masinii dar, in cazul rotilor din spate, nu se intampla nimic cu acul vitezometrului. Acum, nu stiu daca in calculul vitezei autovehiculului se iau in considerare si rotile din spate dar imi place sa experimentez. Daca as avea un HI SCAN sau un GDS VCI, probabil as putea sa vad daca senzorii din spate transmit informatii catre computer. Pentru eroarea C2112, una dintre recomandari (pe langa verificarea sigurantelor, verificarea cablului de masa, etc) este verificarea releului dar releul mi-a dat batai de cap fiindca l-am cautat de mi-au iesit ochii...dupa un ”search” pe Google am descoperit ca acesta s-ar afla in interiorul modulului ABS. Deci, cum as putea eu sa verific acest releu? Nu este civilizat sa dezasamblez modulul...banuiesc ca trebuie tester pentru calibrarea modulului in cazul in care se desface partea electronica. Pe langa faptul ca nu am tester, nici nu am experienta in domeniu. La service autorizat nu pot sa ma duc cu rabla mea fiindca mi-ar lua o caruta de bani. M-am hotarat sa o las asa. Nu ma deranjeaza atat de mult ca nu am ABS...mai ales acum ca, dupa ce a picat sistemul, consumul a scazut cam cu 1.5 litri la suta (in oras). Probabil are vreun virus in soft care franeaza anumite roti atunci cand accelerezi ca, altfel, nu-mi explic cum de a scazut consumul. O sa-mi spuneti ca s-ar topi discurile de frana...dar poate franarea e in impulsuri si nu atat de puternica ci doar atat cat sa creasca putin consumul iar, daca kit-ul de ambreiaj sau transmisia au de suferit, e cu atat mai bine. Cunosc ca rolul sistemului ABS este de a debloca rotile si nu de a le bloca dar ce nu se poate face din calculator? In fine, sper sa trec ITP-ul cu martorul ABS aprins in bord iar cand va fi zapada va promit ca voi circula cu mare atentie si cu viteza redusa. Nu stiu cat de mult interseaza pe cineva problema mea, am deschis topicul doar pentru semnalizarea problemei...nu cred ca mai e vreun posesor de Getz care are probleme cu releul ABS dar, in caz ca mai este cineva, sa stie ca nu e singurul.
  14. Pe masura ce benzina se consuma, este necesar ca sistemul sa permita intrarea aerului in rezervor. In caz contrar se creeaza vacuum, ceea ce poate duce la deformarea rezervorului iar pompa de benzina nu va mai putea face fata la un moment dat. De exemplu, la masina mea, capacul de la rezervor are o supapa care lasa aerul sa intre in rezervor. Asa se explica faptul ca pe GPL merge bine motorul...GPL-ul are rezervor separat.
  15. Anonymous

    Probleme la pornire.

    Bineinteles...in functie de acest senzor stie calculatorul cand sa dea scanteie la bujii (ma refer la motoarele pe benzina). Daca senzorul nu da aceste informatii, motorul nu porneste.
×
×
  • Create New...