Jump to content

lucionix

Membri
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

lucionix last won the day on August 26 2019

lucionix had the most liked content!

Community Reputation

6 Neutral

About lucionix

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    IX35 184 CP, A/T
  • An
    2011
  • Locatie
    Cluj-Napoca
  1. Masina are acum 95.000 km, eu o am din 2017, de la 59.000 km. Am avut mereu grija de ea, imi place, merge foarte bine si nu am avut suprize neplacute in acesti ani. Totusi, cred ca mereu am simtit(ocazional, nu tot timpul) usoare socuri la cuplarea D sau R, mai ales la rece, la prima pornire. Le-am considerat oarecum normale, am avut si un Sorento inainte care facea la fel uneori. In mers se comporta exemplar, masina trage "de rupe", la deal, la vale, autostrada, curbe, depasiri, drumuri de 12-14 ore cu opriri scurte pt necesitati, schimbarile de treapta nu le sesizez/constientizez. Acum un an, pe la 85.000 km am facut schimb de ulei la cutie, la o firma specializata(Ravenol). Din ce inteleg eu, manualul recomanda primul schimb la 90.000 km, iar masinaria care schimba uleiul stie cat sa scoata, cat sa introduca, totul a fost ok pentru vreo 10 luni. In ultimele doua luni, mi s-a intamplat de 4 ori ca socurile/loviturile la mutarea in D sau R sa fie foarte violente. Nu le gasesc nici un model de circumstante. Dupa primele doua dati am crezut ca are legatura cu faptul ca parcasem in panta/rampa, dar ultimele doua dati masina era stationata pe loc drept. Toate aceste 4 evenimente "unice" s-au intamplat dupa condus ceva vreme, la cald(sau foarte fierbinte). 1. Din moment ce joja pt uleiul din cutie nu exista, este vreun indicator de bord care ar semnaliza un nivel necorespunzator al uleiului in cutie? 2. Credeti ca ar merita sa fac din nou schimbul de ulei, in alta parte? E posibil ca uleiul sa fie problema? 3. Daca uleiul nu poate cauza asemenea manifestari, banuiesc ca nu am prea multe chestii de facut decat "las-o ba, ca merge-asa!"?
  2. lucionix

    i30 Fastback 2018

    Sa o folosesti sanatos si fara probleme...totusi, intreb si eu, nu are si masina asta regim de exploatare "delicata" pt primii 1000 km? E bine sa o duci la viteze/turatii asa mari? Manualul nu sfatuieste in legatura cu asta?
  3. Scuze, zisesem ceva de 2.5 dar acu am vazut ca am mai discutat
  4. La fel s-a intamplat cu untul si margarina. Dupa revolutie, intre 1990-2000, margarina era promovata violent in reviste, la televizor si in reclame stradale ca alternativa pur vegetala, fara colesterol, a untului. Dupa ce oamenii s-au indopat ani de zile cu Linco, Delma si Wiesana, au scos-o pe aia cu "cele mai toxice alimente sunt guma de mestecat si margarina(cancer pe pita, plastic de faras topit, ...)". Deci sa trecem de urgenta inapoi la unt, care are colesterol, dar macar e natural...
  5. lucionix

    probleme IX 35

    Eu am avut aprins ESP sau ABS sau amandoua deodata(nu mai tin minte exact) pe Kia Sorento, acum vreo 5 ani. S-a dovedit a fi senzorul ABS al uneia dintre roti. Schimbat si rezolvat. Intamplarea m-a costat ceva mai mult de 700 lei(senzor si manopera).
  6. lucionix

    probleme IX 35

    Mi s-a ars becul de pozitie pe stanga fata, dar nu scria nimic pe el(si nici pe fratele lui din dreapta). Am luat din Cora, Osram 5W, insa existau si becuri de pozitie 3W, alta marca. Am facut bine ca am luat de 5W si nu de 3W? Multumesc.
  7. Trebuie sa ai manual, acolo gasesti intervalele... Cutia e automata?
  8. Civic 1.5 turbo, gasesti teste pe youtube unde acceleratia cu cutie manuala e mai slaba decat acceleratia cu CVT(7.8 sec vs 7.2 sec). Deci au reusit un progres semnificativ. Acum, pt o masina de genul Tucson, CVT poate sa nu fie o alegere prea inspirata. Pana la urma, ca sa raspundem initiatorului, masina noua are garantie, iar cutia automata iti ofera confort. Daca totusi tii cu dintii la fiabilitate, o cutie manuala te scuteste mai bine de griji si ganduri negre.
  9. Prea "exotice" pentru de-astia care se uita si in curtea Hyundai
  10. Aici mai este un coleg de forum(catalax) pe care il necajeste DCT-ul: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=13525&page=9 Poate are el ghinion, dar sunt oameni nemultumiti de cutiile cu dublu ambreiaj pe toata planeta. Ford(cutia Powershift e alintata Powershit) si Volkswagen(DSG) au avut procese grele la nivel international. Poate astea de la Hyundai sa fie mai cu mot. Din pacate cutia asta e la moda, rar mai vezi cutie cu convertizor de cuplu pe masinile noi in Europa. La momentul asta stiu ca Mazda mai are cateva modele pe care nu renunta la cutiile clasice tocmai de frica fiabilitatii: Mazda CX-5 si Mazda 6 ambele benzina 2.5l. Parca auzeam ca si Opel mai foloseste cutie automata clasica, gen Insignia turbo benzina 250-260 CP. Ideea e ca au ramas putine.
  11. Mai ca-mi vine sa pornesc spre Bucuresti sa-mi montez doua deodata. Serios acum, mie mi-au cerut 2350 lei...evident inca sunt tot fara camera.
  12. Nici pe mine, sunt prea batran pt asa ceva, dar totusi, pt automata si motor fara turbo as prefera un 2.5. O diferenta de 2-3 secunde la acceleratia pana la 100km/h se simte in depasiri. In Belgia, unde mergi mult pe autostrada, poate nu e asa important, dar in Romania, pe drumurile astea criminale, strangi din fund la fiecare tir depasit, intr-o oportunitate rara, de linie dreapta de 200-300 m, cu vizibilitate buna si culmea culmilor, fara trafic din sens opus. Daca mai e si panta inclinata... Eu am 184 cai pe IX35 diesel, automata clasica, cu cuplu generos si acceleratia e pe la 9.5 secunde. Batraneste cum conduc eu, nu m-as supara daca ar fi 8 secunde, doar pt acele momente cand am nevoie.
  13. Mazda 6, 2.5l, 192 CP, are cutie automata clasica, cu convertizor de cuplu, facuta de Aisin, din ce stiu eu. Acceleratie 7.9-8.0 sec pana la 100km/h, ceea ce e mai mult decat respectabil. Ultimul mohican din Europa cu motor 2.5 benzina, natural aspirat si cutie automata clasica. Daca as avea bani, cu asta mi-as schimba masina acum, in ciuda impozitului imbecil de 5-6 ori mai mare decat pentru un motor de 2l.
  14. A facut cineva din zona Transilvaniei schimbul de ulei in cutia automata si daca da, unde, cum, la cati km? A fost reusita operatiunea? Am gasit cateva service-uri in Ardeal care sunt dotate cu aparat special gen "Ravenol ATF Machine": Cluj, Sebes, Targu Mures,... Cica dreneaza uleiul complet, spala cutia si adauga ulei nou. Are cineva experienta de genul asta?
  15. lucionix

    Pareri despre ix35

    Ce pot sa zic? Consumul meu mediu prin Europa atat a fost. Noi suntem toti trei slabi/usori, iar porbagajul nu e umplut chiar la refuz. Sigur ca au fost perioade cand arata, sa zicem, 8.5-9.0, dupa doua-trei ore de fuga pe autostrada(resetat dupa plin). Dar in final, la intoarcerea acasa, calculele dupa bonurile de combustibil arata catre 7.5. La fataiala prin Cluj, imi arata 11 vara si 13-14 acum, in perioada iernii. In fine, sunt foarte multe variabile care pot influenta consumul. Facand doar vreo 7000 de km pe an, eu ma tem mai mult de eventuale defectiuni, decat de banii cheltuiti pe combustibil.
×
×
  • Create New...