Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

nevergrowup

Membri
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About nevergrowup

  • Rank
    Member
  • Birthday 02/01/1983

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Craiova

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Genesis Coupe 2.0t
  • An
    2011
  • Locatie
    Craiova
  1. Habar nu am. Eu sunt mai prost si te intrebam pentru ca nu stiu. Deci a facut-o?
  2. “Nenea” ti-a facut geometria la motor?
  3. Stii unde poti regla chestia asta? La un tune shop. Cred ca gasesti un dyno in Pitesti sau in imprejurimi si le poti spune "am impresia ca motorul meu merge cu un amestec un pic cam bogat, imi puteti regla chestia asta?" Iti garantez ca un tuner nu va rade de tine pentru ca tuningul in sine este reglarea corecta a amestecului. Daca vei pune masina pe un dyno vei vedea imediat daca e vreo problema.
  4. @uko: si cum ai rezolvat detonatia care ti-a zburat filtrul?
  5. Ai dreptate. Doresc sa nu ducem o discutie complicata ca sa nu ma pierd. Esti cel mai bun.
  6. Nu inteleg legatura intre google, poze si abilitatea mea de a vorbi. De vorbit vorbesc de cand eram mic, google este un search engine, iar pozele sunt niste fisiere cu imagini. Tu vezi legatura in ce spui? Iar poza in cauza este un screenshot pe laptop-ul meu, Pentru mine nu este nimic neclar intre detonatie. preaprindere, aprindere intarziata si rateu. Nu stiu ce iti tot scapa, omul a spus clar ca are un singur rateu. Daca te mai uiti inca o data pe maparea de enrichment o sa observi foarte simplu ca pe axa verticala ai temperaturile motorului si un enrichment suplimentar aferent pornirii la rece, in cazul de fata este un ECU de Hyundai pentru motoarele Theta. Daca la -20 grade il urci la momentul 2 de la 56,7% la 65% s-ar putea, ca din cand in cand sa ai 1 singur rateu in secunda 2 de la pornire desi afara sunt -20 grade. Intelegi ca daca vrei, poti sa faci asta voit? Pricepi ca ECU-ul controleaza target-ul? Si intelegi ca nu e detonatie pentru ca rateul se intampla in toba si nu in camera de ardere? Nu vreau sa intru in detalii cu tine, nu e treaba mea sa te educ. Poti sa o tii tot asa daca te simti mai bine, dar eu nu sustin ca sunt miezul din fanta si le stiu pe toate. One last time, ti-am explicat doar ca nu e knock. In rest, fluturi si filtre zburatoare pot sa prinda doar cei care vor, eu vreau doar sa-i admir.
  7. Poate fi doar o bujie ca si cauza, cred ca am reiterat aspectul ca pot fi multe cauze. Singurul lucru pe care l-am spus este ca nu este knock. Daca tu traiesti cu impresia ca ECU-ul nu are corectie in open-loop, well, keep dreaming. Iti arat doar una ca nu te tavalesc prea rau. Knock-ul n-o sa-l auzi prin toba orice urechi de elefant ai avea tu. Nu ma dau in vant dupa flame-uri dar vad ca te agiti sa ai neaparat dreptate. Doar ce te notificasem in scris, fara confirmare de primire, ca vreau sa o las ca tine. Las-o ca tine.
  8. Stai calm bre ca nu caut sa te contrazic. Daca vrei tu asa, o pot lasa si asa, nu caut sa-i invat pe cei care le stiu pe toate absolut nimic.
  9. Tuning box-urile low cost (care si merg) functioneaza pe principiul "resistor-type-tuning", pacalesc ECU-ul sa introduca combustibil mai mult modificand valorile senzorului de aer. Tuning box-urile high-end functioneaza pe acelasi principiu cu adaugarea faptului ca au un soi de "map" intern al timpilor de aprindere specificii masinii versus cum ar trebui sa vada acum masina valorile de la MAP/MAF modificate. In general niciuna din ele nu face rau masinii pentru ca majoritatea merg pe amestec bogat, sunt facute sa nu strice motorul si sa-l faca sa mearga mai jos ca si temperatura, dar nu reprezinta o solutie corecta de tuning, pentru ca nu exista in spate maparea corecta a AFR-ului.
  10. Detonatia nu este rateu, si nu duce niciodata la rateurile de pe toba. Detonatia are loc in camera de ardere si nu se aude in toba. Detonatia: - se aude fie la volan cand creste turatia ca un sunet similar cu niste pietricele care sunt amestecate de un copil intr-o conserva de tabla - fie nu este vreodata in spectrul audibil, caz in care va trebuie un knock head-set pentru a o putea auzi pe un dyno, respectiv un senzor electronic auxiliar de knock care sa o detecteze Pe langa asta mai toate masinile moderne sunt dotate din fabrica cu senzori de detonatie care au rolul sa intarzie aprinderea (ignition retard) la prima detectie de detonatie. Nici nu apuca masina sa aiba vreun rateu pana sa fie aprinderea intarziata automat de ECU. Nu exista alte variante. Un singur rateu are ca si cea mai simpla cauza un injector care nu mai functioneaza bine, pe masura ce tensiunea de la baterie scade efectul se manifesta la pornirea masinii (cand tensiunea este cel mai jos) prin faptul ca solenoidul intern injectorului nu mai actioneaza acul injectorului corect, fapt care poate duce la un simplu rateu. Rateul este o aprindere a combustibilului nears in toba finala generat de cresterea temperaturii gazelor evacuate si prezenta de particule de combustibil nears in acestea. EDIT: Deci nu e vorba de detonatie in sensul de knock. Knock-ul este un indicator de probleme serioase pe cand rateurile nu afecteaza functionarea motorului, din contra, uneori sunt un indicator ca masina ruleaza pe un amestec bogat, ceea ce este bine pentru ea, pentru ca motorul este protejat.
  11. Amestec prea bogat de combustibil (prea putin aer in motor) care nu arde complet la pornire. Gazele deja sunt la temperatura mare cand sunt evacuate pe toba si in cazul unui rateu inca contin combustibil. Prin faptul ca toba medie le mareste viteza de evacuare, ca ala e rolul ei, temperatura lor creste si mai mult si ai detonatie in toba finala = rateu.
  12. nevergrowup

    Wideband

    Salut, Caut pe cineva suficient de priceput sa monteze un wideband pe un Genesis Coupe. Ma puteti directiona catre cineva anume? Thanks.
×
×
  • Create New...